Egy kis carszkojeszelói: niiiiiiincs kocsiiiiiiiii (rzd-partner.ru alapján)
Az utóbbi években arról ment a polémiázás, hogy túl sok a közcélú hálózati engedéllyel rendelkező teherkocsi, az operátorok mindenfélére hivatkozva, ideiglenesen leállítják azokat különféle állomásokon, akadályozva a forgalmat. Ezek után beindultak az állami moderátori intézkedések, úgymint új kocsik előállítására-vásárlására vonatkozó támogatások, de főleg a régi kocsik selejtezését célzó szabályozások. Az állomány nekiállt fogyni, és mint minden hasonló szituációban, sikerült átesni a ló túlfelére.
A Kuznyecki Szénmedence képviselői telekiabálták a VII. Nemzetközi bányatermék szállítási konferenciát, hogy most már aztán elég legyen, 600 ezer tonna szén döglik a depókban, mert az operátorok nem képesek kellő mennyiségű kocsit biztosítani. Más szénbányászok is bekapcsolódtak a panaszáradatba, például elsírták, hogy a Dél-Uráli Vasút területén van, hogy csak 60%-ot képesek elindítani a vevők felé, mert nincs miben szállítani. Az RZsD részéről bejelentették, hogy a kialakult helyzetet az operátorok közreműködésével, szorosabb fordaszervezéssel kívánják enyhíteni, 13 nap alá szorítva a magasoldalfalú kocsik hálózatszintű, átlagos fordulóidejét. Viszont két nagy operátor, a PGK és az FPK, súlyosbítja a helyzetet azáltal, hogy a magasoldalfalúak nagyobb hányadát nem akarják szénszállításra bevetni.
A gyártókkal foglalkozó elemzők siettek hozzátenni, hogy a selejtezési hullám 2017 tavaszára végetér - mert nem marad kocsi, amit az operátorok úgy selejtezhetnek, hogy jól járnak vele -, emellett a 2016-os teherkocsigyártási volument 30 ezres értékűre várják, 2017-ben pedig 40 ezret feltételeznek. Hogy a szénbányákat (akik 90 ezres hiányról beszélnek országosan) mindez mennyire hatja meg, majd elválik.
Savária Expressz kihalt kb 22 éve.Én inkább a Savária Ic-hez viszonyítanám a menetidőt,de tudom ez utópia a 20-ason.Azt azért elvárnám,hogy ne falusi gyűjtőjárat legyen egy gyorsnak csúfolt járat.Ráadásul évről-évre romló menetidővel.
Pár hónapja volt itt valamelyik topikon egy térképes vázlat, egy lehetséges nyomvonalról. Az a 150-esből indult és átkötött a 142 felé, Katonatelep és Kecskemét között valahol tért rá a 14-re. Az elég korrektül tartalmazta a Szeged körüli alternatívákat is. Valahol arrafelé látom a követendő irányt. Egy "hajszálnyival" több utast érintene, nem annyival lenne hosszabb, mint így pazarlóbb.
A szegedi irányváltásról annyit: Salzburgban is irányt vált több vonat, de azért bemegy a főpályaudvarra. Akár ki is kerülhetné, de minek?
Erről nekem az a hír jut eszembe ami pár évvel ezelőtt bejárta a médiát. Az történt ugyanis, hogy Kelenföld felújítása során egy szemfüles utazó észrevette, hogy rozsdás tetejű síneket építenek be a szép fényesek helyett. :)
Amit az előző képen látsz, az a régi, még használható szemnagyságú ágyazat. Ami ennél kisebb szemű, azt az alépítménybe építik be, a világos színű dolomit védőréteg alá.
Hazánkban Komlón, Uzsán, Szobon, Nógrádkövesden, Recsken, Tállyán bányáasznak vasúti zúzottkövet. Az sem volt példátlan, hogy importálták, pl. Békéscsaba környékén Romániából.
Részemröl nem is a menetidövel van a gond,hanem a büdős(WC illatú) koszos,kényelmetlen Halberstadti rosszvassal! Jó kis vonatok voltak azok a Bp 29-05 kocsikkal anno!
Várd meg, míg a PM1000 után az SMD-80 is jár arra. Vagy ha ezt nem tudod kivárni, sétálj el a Bendegúz téri strand felé, aztán egy idő után láthatod, hogyan fog lészen kinézni. :-)
A több megállás ellenére a menetidejük még egészen normális! Ha nem lenne stokkozás, akkor mindkét irányban hoznák a páratlan Savaria-Expressz menetidejét, ami régen 2 megállással (Celldömölk-Veszprém) 3:15 volt. Most párosban 3:17, páratlanban 3:25. Na de a stokkozás miatt párosban ebből 3, páratlanban ebből 9 perc lejönne. Így ca. ugyanott lennénk, csak most sokkal több megállással.
Kedden egy ismerősömet látogattam meg, és mivel Pestszentimre vasútállomása mellett dolgozik, ezért nem volt kérdés, hogy mivel megyek. Na de volt egy csomó késés. Tőle megtudtam, hogy valamilyen fénysorompós baleset volt a vonalon (142) kedden délelőtt. Mi történt pontosan?
A kispesti szakaszon, igen. A vasgyári és a kispesti váltókörzet között van bő egy kilométer, az tényleg problémás. Utána a Bozsik stadion mellett voltaképp most is két vágány van, a lepukkant ipartelep felé talán lehetne ívsugarat is növelni, különösebb érdeksérelem nélkül, utána meg konkrétan a pusztában megy. Pestimrén a villamos helye nem lett beépítve, inkább csak Gyál felső környéke lenne necces.
Nyilván lenne sikoltozás, meg kíváncsi vagyok a hatóság mekkora sebességet engedne Pestimre-Gyál központjában.
Viszont ez még a régi pálya és amit látsz a géplánc által az elhasznált kapcsolószerek miatt leszakított aljak (ami nem rendkívüli, elő szokott fordulni)...
Úgyhogy mellé, ezután jön majd a felépítménycsere. :-)