Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2016.09.22 0 0 432225

Előre dőlő ablakok a kb. 360 db. 118-asból csak 3-on voltak, abból is egyet visszaalakítottak, szóval nem annyira reprezentatív a dolog. A franciák valóban kedvelték a megoldást, bár összességében véve az ő mozdonyaik áramvonalasabbak voltak az M63-nál (és ugye design szempontjából a francia formavilág majd' annyira külön világ, mint a brit).

 

Szegény M63 szerintem leginkább a szovjet 2TE10M-re emlékeztet:

 

Előzmény: e94 02 (432222)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.09.22 0 0 432224

Az előre döntött üveg a tükröződés ellen volt nagyon jó. Aztán ezt az előnyt felülírta az áramvonalazás igénye.

Előzmény: e94 02 (432222)
vrobee Creative Commons License 2016.09.22 0 1 432223

azt bírom az M63-ban, hogy olyan szigorúan ráncolja a szemöldökét, ahogyan azt egy komoly, erős dízelgépnek illik :)

Előzmény: e94 02 (432222)
e94 02 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 432222

(Valamiért akkoriban ez volt a trendi design)

 

 

Előzmény: felucca_02 (432221)
felucca_02 Creative Commons License 2016.09.22 0 2 432221

Uramisten, nem hevült fehérizzásig szegény Gyík orra, amikor az ellen-áramvonalazás iskolapéldája 160-nal belépett a légkörbe?:)

Előzmény: norbee601 (432218)
hmsoft Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432220

fedvény:

Azt írja az rzd.ru

Azt írja az rzd-partner.ru

 

hm

Előzmény: hmsoft (432219)
hmsoft Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432219

Azt írja az rzd.ru, hogy a belga kormány előterjesztette a nemzetközi vasúti személyszállítási törvény módosításának tervezetét, amely szerint a határt átlépő utasokról, az utazásuk előtt 24 órával személyes adatokat kérnek be az operátoroktól. A tervezetet akár már a héten elfogadhatják. Az operátorok nem örülnek az elképzelésnek, hiszen ez ellehetetleníti az aznapi jegyvásárlást, és végsősoron az utasok egy részét át- (vissza-)tereli az egyéni közlekedésre.

hm

norbee601 Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432218

Nagy sebességű próbavonatok már a 70-es évek elején is voltak a 80-ason (140/140), akkor még a proto Gigantok sem nagyon jöhettek szóba, ezeket nagy valószínűséggel V43-as továbbította.

 

 

M63 002.

 

http://iho.hu/hir/gyik-light-151025

 

A második változat a nagy sebességre készülő személykocsik próbájához készült – 160 km/óra sebességű áttételezéssel. Ennek a mozdonynak a hajtásrendszere is más volt: a kerékpártengelyt csőtengely vette körül, amely gumibetétes csapokkal csatlakozott a kerékvázakhoz. Erre a csőtengelyre rögzítették a nagyfogaskereket, illetve a csőtengelyre támaszkodott a vontatómotor marokcsapágya is. 

Előzmény: alex_86 (432215)
orangutan Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432217

Csak 9? Tegnap még 10-et mondtak.

Előzmény: attus germanicus (432216)
attus germanicus Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432216

Az utóbbi időben a Deutsche Bahn masszívan veszteséges, bár ez elvileg nincs megengedve neki. Már 20 milliárd euró adósságot halmoztak fel. Ezért a német állam az adófizetők pénzéből most négy éven át évi 350 millióval kisegíti a DB-t. Persze ez nem sok mindenre lesz elég, csak egyedül az új stuttgarti pályaudvarra ennél többet kell félretenni (az állomás építésére eredetileg 4,1 milliárd eurót terveztek, ezt azóta felemelték 6 milliárdra, de a legújabb kimutatások szerint valahol 9milliárd körül lehet a vége). 

alex_86 Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432215

Nagy sebességű próbavonatok már a 70-es évek elején is voltak a 80-ason (140/140), akkor még a proto Gigantok sem nagyon jöhettek szóba, ezeket nagy valószínűséggel V43-as továbbította.

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432214

Egy 130-ra áttételezett hajtásnál még az se nagyon.

Előzmény: jwkllr (432213)
jwkllr Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432213

Szerintem max. SW bandázsszakadás veszély.

Előzmény: norbee601 (432207)
schlumberger Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432212
dyz Creative Commons License 2016.09.21 0 0 432211

Szerintem találnak majd oda Filrtöket, különösen hétvégén. Igaz, nem távolsági vonatnak tervezték, de előbb-utóbb nem lesz más.

Előzmény: -Smiley- (432210)
-Smiley- Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432210

jó, a 424-es meg 140-et ment az 50-es években Csincsetanyánál amikor teszteltek valamit.

Balaton északi part felé semmi szükség a felsővezetéknek, kár hogy a politikusok nem látják be. Inkább költenék azt a pénzt pályára meg hibrid Flirtre, máris többet tennének az utaskomfortért mint bevillamosítani a vonalat aztán 40 éves szilikkel döngetünk BHV kocsikkal :D

Előzmény: Dieseles85 (432208)
sörösgigant Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432209

150 volt az a 160.....

Előzmény: Dieseles85 (432208)
Dieseles85 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432208

Anno a 80-as években még volt aki a szergejből is kihozta a 160-at:-)

Előzmény: norbee601 (432207)
norbee601 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432207

Na ja, Szilivel a 160 érdekes volna. :))

 

Mondjuk ismerek olyat aki lehet kihajtaná belőle :D   (utána meg akaszthatnák a Szilit egy sátoraljaújhelyi gyors végére :D )

 

Előzmény: fantal (432202)
Neville2004 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432206

A 2-esen utazva néha olyan érzése van az embernek sűrűbb megállós szakaszon, hogy mire felgyorsulna, már jön is a megálló... :D

Előzmény: _Nyuszi (432203)
ajm Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432205

Ahogy nézem a 77 km-re van menetrendileg 1:20 körül (Szabadbattyán-Déli) , a gépcsere nélkülieké 1 óra. 

 

Az 1973-as volt battyáni gépcserés, meg talán a 19793-as.  1973-asnak a cserével együtt 71, anélkül 58 perc volt a menetideje Déliig (gárdonyi megállással)

Előzmény: norbee601 (432201)
norbee601 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432204
Amilyen hulladékra vannak hajtva a Desirok, leginkább sehogy se gyorsulnak... :D
Előzmény: _Nyuszi (432203)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.09.20 0 2 432203

A villanymotoros járművek jobban gyorsulnak, ezért szerintem nem csak a pályasebességet kell nézni ilyenkor, hanem a pályasebességhez vezető utat (itt most a gyorsulást) is.

Nem tudom, a Desirók hogyan gyorsulnak, de amikor a HÉV-vel egy pályán jártak, látványosan nem tudták hozni ugyanazokat a menetidőket, mint a HÉV MX/A motorvonatai.

Előzmény: norbee601 (432191)
fantal Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432202

Na ja, Szilivel a 160 érdekes volna. :))

 

Valószínűleg más vonat közlekedett le - de az is kisebb késéssel. Elvileg Katicának kellett volna érkeznie Desiroval, erre Csörgővel a délelőtti Kék Hullám szerelvénye érkezett, annyi különbséggel, hogy az IC kocsit levették róla. (A kocsiajtókról le se szedték a Kék Hullám irány"táblákat"). Az utastájékoztatás szerint ez a vonat Katica volt...

Előzmény: norbee601 (432201)
norbee601 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432201
Ahogy nézem a 77 km-re van menetrendileg 1:20 körül (Szabadbattyán-Déli) , a gépcsere nélkülieké 1 óra.

Ez 80 körüli átlag. Van ebben tartalék de egy óra alatt 35 perc késést ledolgozni, ahhoz végig 160 fölött kéne tépni Kelenföldig :D
Előzmény: fantal (432199)
r1232 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432200

Ezek szerint mégsem. 35 perc késést nem lehet ledolgozni ezen a távon semmivel, még 200 km/h-val sem, kb. ennyi a Fehérvár-Kelenföld közti menetidő!

Előzmény: fantal (432199)
fantal Creative Commons License 2016.09.20 0 0 432199

Csak emlékszem, milyen vonaton utaztam, mikor érkezett jelentősen késve Füredre és milyen időpontban érkezett kis késéssel a Délibe. Biztosan álmodtam, persze.

 

Előzmény: r1232 (432195)
fantal Creative Commons License 2016.09.19 0 0 432198

Néha a mondat végére is szoktam a pont mellé is vonalkát tenni. Igy.- Ez se szabályos. 

Előzmény: nazareth (432194)
r1232 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 432197

Az északi parton nincs lehetőség (jelentős) sebességemelésre.

Előzmény: fantal (432193)
r1232 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 432196

Szabadbattyán és Fehérvár között is 120-as a pálya, leszámítva 1-2 100-as lassúmenetet...

Előzmény: norbee601 (432192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!