Előre dőlő ablakok a kb. 360 db. 118-asból csak 3-on voltak, abból is egyet visszaalakítottak, szóval nem annyira reprezentatív a dolog. A franciák valóban kedvelték a megoldást, bár összességében véve az ő mozdonyaik áramvonalasabbak voltak az M63-nál (és ugye design szempontjából a francia formavilág majd' annyira külön világ, mint a brit).
Szegény M63 szerintem leginkább a szovjet 2TE10M-re emlékeztet:
Azt írja az rzd.ru, hogy a belga kormány előterjesztette a nemzetközi vasúti személyszállítási törvény módosításának tervezetét, amely szerint a határt átlépő utasokról, az utazásuk előtt 24 órával személyes adatokat kérnek be az operátoroktól. A tervezetet akár már a héten elfogadhatják. Az operátorok nem örülnek az elképzelésnek, hiszen ez ellehetetleníti az aznapi jegyvásárlást, és végsősoron az utasok egy részét át- (vissza-)tereli az egyéni közlekedésre.
Nagy sebességű próbavonatok már a 70-es évek elején is voltak a 80-ason (140/140), akkor még a proto Gigantok sem nagyon jöhettek szóba, ezeket nagy valószínűséggel V43-as továbbította.
A második változat a nagy sebességre készülő személykocsik próbájához készült – 160 km/óra sebességű áttételezéssel. Ennek a mozdonynak a hajtásrendszere is más volt: a kerékpártengelyt csőtengely vette körül, amely gumibetétes csapokkal csatlakozott a kerékvázakhoz. Erre a csőtengelyre rögzítették a nagyfogaskereket, illetve a csőtengelyre támaszkodott a vontatómotor marokcsapágya is.
Az utóbbi időben a Deutsche Bahn masszívan veszteséges, bár ez elvileg nincs megengedve neki. Már 20 milliárd euró adósságot halmoztak fel. Ezért a német állam az adófizetők pénzéből most négy éven át évi 350 millióval kisegíti a DB-t. Persze ez nem sok mindenre lesz elég, csak egyedül az új stuttgarti pályaudvarra ennél többet kell félretenni (az állomás építésére eredetileg 4,1 milliárd eurót terveztek, ezt azóta felemelték 6 milliárdra, de a legújabb kimutatások szerint valahol 9milliárd körül lehet a vége).
Nagy sebességű próbavonatok már a 70-es évek elején is voltak a 80-ason (140/140), akkor még a proto Gigantok sem nagyon jöhettek szóba, ezeket nagy valószínűséggel V43-as továbbította.
jó, a 424-es meg 140-et ment az 50-es években Csincsetanyánál amikor teszteltek valamit.
Balaton északi part felé semmi szükség a felsővezetéknek, kár hogy a politikusok nem látják be. Inkább költenék azt a pénzt pályára meg hibrid Flirtre, máris többet tennének az utaskomfortért mint bevillamosítani a vonalat aztán 40 éves szilikkel döngetünk BHV kocsikkal :D
Ahogy nézem a 77 km-re van menetrendileg 1:20 körül (Szabadbattyán-Déli) , a gépcsere nélkülieké 1 óra.
Az 1973-as volt battyáni gépcserés, meg talán a 19793-as. 1973-asnak a cserével együtt 71, anélkül 58 perc volt a menetideje Déliig (gárdonyi megállással)
A villanymotoros járművek jobban gyorsulnak, ezért szerintem nem csak a pályasebességet kell nézni ilyenkor, hanem a pályasebességhez vezető utat (itt most a gyorsulást) is.
Nem tudom, a Desirók hogyan gyorsulnak, de amikor a HÉV-vel egy pályán jártak, látványosan nem tudták hozni ugyanazokat a menetidőket, mint a HÉV MX/A motorvonatai.
Valószínűleg más vonat közlekedett le - de az is kisebb késéssel. Elvileg Katicának kellett volna érkeznie Desiroval, erre Csörgővel a délelőtti Kék Hullám szerelvénye érkezett, annyi különbséggel, hogy az IC kocsit levették róla. (A kocsiajtókról le se szedték a Kék Hullám irány"táblákat"). Az utastájékoztatás szerint ez a vonat Katica volt...
Csak emlékszem, milyen vonaton utaztam, mikor érkezett jelentősen késve Füredre és milyen időpontban érkezett kis késéssel a Délibe. Biztosan álmodtam, persze.