Sikerült megfognod a lényeget, nem is gondoltam, hogy ezt mínusz jelnek nézed/ik. Bocs, ki szoktam tenni egy kötőjelet a szám elé. Nem közlekedésmérnökül gondolkodom.
Szerintem semmi gond nincs a dízelekkel és tök felesleges pénzkidobás az északi partra 3 hónap szezon miatt a drót. Ha lenne egy normális menetrend, meg olyan állapotban lennének a dízelgépek, akkor semmi gond nem lenne. Több esetben a mozdony döglött be, azért volt 2 órás késés, aminek semmi köze ahhoz hogy dízel vagy villannyal vontatsz.
Ennyivel már jobb lenne akkor Szigligetnél lecsapni a Tapolcai ívet és esetleg Hévízig kiépíteni a pályát.
Ezt a forgalmat a dízelek már nem bírják. A Bfüredre -30-cal érkező Tekergő Szabadbattyánig már -40-re növelte a késést. Ott ráraktak egy Szilit, és lám, a Délibe már csak -5-tel jött be. A villamos mozdony ledolgozta a késést. Tehát lehet romantikázni, h de szép a vezeték nélküli északi parti szakasz, csak a forgalom nagysága már rég villamosításért kiált.
Tehát Balaton északi partján amit nyáron leműveltek az valami balkáni és vicc. Már alapból seggbe kellett volna rúgni a felelősöket (vezetőkkel együtt)
De ez, hogy a 100-140-es vonalon már megint leszakad a vezeték pár ez már nonszensz. Nem lehet ezt ellenőrizni vagy karbantartani?
Azok nem '50 - es évek beli kocsik. A '80 - as években gyártotta a Talbot gyár. ICR a sorozatjelük, ha minden igaz. És SNCB mozdonnyal is szoktak járni.
Keresés közben találtam egy érdekes dolgot. Mert persze megnéztem, hátha én emlékszem rosszul és nem is E444R mögött húzta a Fyra kocsikat. De így sem találtam meg. Egy facebookos csoportba tette fel valaki, szóval a keresés kb. reménytelen.
140-esen megint leszakadt az a ki... felsővezeték.
Nem lehetne megoldani hogy ha egyszer vonatra száll az ember akkor ne 2-3 órás késéssel érje el a célját mert idén nyáron sem a Balaton északi vonalán sem a Szegedi vonalon valahogy nem sikerül abszolválni a menetrendet. Unokaöcsémet vihettem kecskemétről Ceglédre hogy elérje a Nyíregyházi vonatát. Gratulálok.
Gondolatoddal nagyon is egyetértek, én is örülnék problemamentesebb közlekedési kapcsolatoknak - az utasok szempontjából is . Technikai rész meg a szervezés az egy más tészta.
Közben gondoltam h valami lehet, mert a kapellán nem volt semmi ilyen látható.
Tényleg szervezéssel az átkapcsolósdi egyszerüsithető,vagy legalábbis megszüntethető lenne a személy részen.
A teher az más kérdés. De gondolj bele, tegnap RJ 67 a 4.-re érkezett, ma RJ 41 is,, nem tudom miért, de szembe jött AVALA , stb.
.Ott van csak egyet kiemeltem: REX 9405- - 06 , ez az 5.-re jön és megy./Ma a hangos szerint géphiány miatt kimaradt!/ Innen szoktak Győr felé is inditani, nem gyakran az tény. Ez a mai gyakorlat, ha meg késve jön valami, azt Móváron lehet esetleg fogni néhány percre.
Még pár nap, és kiderül, hogy nem is kell ez az egész átkapcsolósdi, nélküle is mehet a bolt, szervezés kérdése, hogy minden oda guruljon be, ahonnét majd saját erőből mozdulnia kell... :)