Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2016.08.29 0 1 431561
István Gyuri Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431560

ld. 431556

Előzmény: DJ. Bakter (431559)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431559

És azt mi szabályozza, hogy egy tetszőleges állomás nem átmenő vágányán mennyi a sebesség? (Már ha éppen nincs 20-as, 10-es lassújel kitűzve, mert akkor az :))

Előzmény: r1232 (431557)
schlumberger Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431558

 

Mindenhez értenek...

r1232 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431557

Az átépítés óta ott van az a 40. Előtte meg nem volt átmenő vágány, mint most és akkor 40 volt az engedélyezett sebesség végig a vágányon (6-6a-n). Aki gyorsabban ment az szabálytalanul tette.

Előzmény: Ashi Valkoinen (431555)
r1232 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431556

Ott van az utasításban, keresd meg. Egyébként a nem átmenő fővágányoknál a vágányra vezető kitérőkön alkalmazható sebesség ami meghatározza.

Előzmény: segélyvonókészülék (431554)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431555

Nem tudom, mióta van 40 km/h lassújel ott, az állomás felújítása után és előtt is bevett gyakorlat volt az ilyesmi. Gondolom, ha ott a lassújel, akkor nem száguldoznak 50-60-nal ott a vezérek. :)

 

Amúgy visszatérve az eredeti problémához, akkor ha a sebességet csak a jelzőhöz érkezve kell a jelző által megadott módon megválasztani, akkor két jelző között mi szabályozza a sebesség megválasztását?

 

Ha maradunk a fentebbi példánál, akkor ugye Kelenföld 6-os vágányáról S-Z mellett kijáró komáromi személy a jelzőtől az utolsó érintett váltóig (kitérő irányról szó nincs!) kell 40-nel közlekednie.

 

Ha a 15-es vágány kijárati jelzőjén van S-Z (ami életszerűtlen, ha az 1-es vonal jobb vágányára megy tovább a vonat, de ugye megjelenhet ez a jelzéskép is), akkor a jelzőig 40, aztán utána lehet csapni? Mert van még pár váltó a jelző meg a TH tábla között...

 

(most tekintsünk el a lassújelektől, amik vannak egyébként a 14-15 vágányokon is)

Előzmény: r1232 (431553)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431554

Azt honnan tudom, hogy mennyi a "vágányra engedélyezett sebesség"? Ha nincs sárga tábla, akkor pályasebesség? Vagy? És hol van ez leírva?

Előzmény: r1232 (431553)
r1232 Creative Commons License 2016.08.29 0 1 431553

És ezzel nem is lenne semmi probléma, mivel a legutóbbi utasítás módosítása óta ez megengedett, ha a vágányra engedélyezett sebesség is nagyobb mint 40. Mondjuk Kelenföld 6. vágányán épp van egy 40-es lassújel a peron végéig.

Előzmény: Ashi Valkoinen (431551)
kristoof Creative Commons License 2016.08.29 -1 0 431552

Kellene egy kis segítség nekem egy "projekthez". Nem tudja valaki, hogy MÁV-nál most a hivatalos motorvonat színezés? Ha tegyük fel, vásárolna most a MÁV zsír új dízel motorvonatokat, akkor az milyen színű lenne? Piros vagy kék, mint a Flirt-ök? Előre is köszi a választ.

 

(Az én tippem egyébként az, hogy vagy kék lenne, vagy pedig piros.)

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431551

Pár napja futottam én is ezeket a köröket, akkor még úgy mondták az okosok, hogy a jelzőn lévő jelzés azt definiálja, mennyivel kell érkeznem a jelzőhöz...

 

Ráadásul nem egyszer tapasztaltam már olyat, hogy a páros komáromi személy bejár S-VS-val Déli felől Kelenföld 6-ra, a megállást és utascserét követően pedig az S-Z kijárati jelző előtt még felgyorsít 50-60-ra, majd fékez, hogy a jelzőhöz már 40-nel érkezzen.

 

Napi rendszerességgel van ilyen, ebben biztos vagyok.

Előzmény: sörösgigant (431481)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431550

Először én idéztem.

És fel is vetettem ezzel kapcsolatos aggályaimat.

Mert amíg egy kijáratod van, oké minden. De ahogy kettő lesz, már nem. És van itt-ott 3 is.

Előzmény: r1232 (431548)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431549

Többrészes állomásokkal nagy bajban vagyunk.

Ez a sokadik be-, meg kijárati jelző ez nagy katyvasz.

Mert pl. egy Sopronban teljesen ül a metodika, kint a vérben van az első bejárat (két vonal mentén is, a másik két vonal esetén fedezőjelzők vannak), de onnan befelé jellegét (és nem megnevezését!) tekintve nyíltvonal jellegű pálya vezet a második (logikusan a tényleges) bejárati jelzőkig.

De pl. Győr, vagy Hegyes, vagy még lehetne sorolni a hossztengelyükben megosztott, vagy többszörösen megosztott, esetleg "összenőtt" szolgálati helyeket, ahol is a "tovább be-/kijárati jelző" megnevezés abszolút oktrojált, nem fedi le a jelzők elválasztó- és megosztó szerepét, és a korábban vázolt komplikációkat idézi elő.

 

Vegyétek észre, megszokásból, és nem az előírást követve közlekedünk. Ráadásul ki így, ki úgy, és mindenki meg tudja magyarázni, hogy miért ő csinálja jól. Van itt is egy kettősség, skizofrénia, amit mi nagyon szeretünk a magyar vasúton, hogy van az elmélet, meg a gyakorlat, amelyek nem állnak nagy fedésben egymással. Ez a 90-es évek végéig még valamennyire rendben is volt. De azóta akkorát fordult a világ (mindenki mindenkit mindenhol mindenért beperel), hogy az elméletet illene végre közelíteni a gyakorlathoz.

Előzmény: r1232 (431545)
r1232 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431548

vrobee idézte a kijárati jelzőkre vonatkozó szabályt. Bár némi módosítás volt benne, de ez a rész nem változott.

Előzmény: kopaszsop (431546)
r1232 Creative Commons License 2016.08.29 0 1 431547

Ez így biztosan nem igaz.

Előzmény: _Nyuszi (431521)
kopaszsop Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431546

ööö, izé. az előbbi hegyesi példánál maradva is biztos vagy ebben?

Előzmény: r1232 (431545)
r1232 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431545

A váltókörzet igazából a tolatási sebesség megválasztása miatt hiányzik, más esetben az utolsó érintett váltó a kulcsszó, amiről itt mindenki elfeledkezett.

Előzmény: kopaszsop (431540)
sörösgigant Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431544

Már vártam a "váltókörzetet"...

Előzmény: kopaszsop (431540)
sörösgigant Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431543

Nem, valóban nem szükséges.

Viszont úgy 10 éve mikor vonalismerteztem arrafelé és kissé visszahőköltem,   vagy meglepődtem mikor a nyugodt sárga elkezdett villogni akkor a kolléga mondott valami ilyesmit...

 

Aztán ha baromságot mondott, akkor baromságot. 

Ettől függetlenül ez történik....

 

Hallottam másoktól is, hogy elcsodálkoztak rajta...

Előzmény: kopaszsop (431539)
sörösgigant Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431542

Igen. És még is működik valahogy....

Előzmény: kopaszsop (431538)
kopaszsop Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431541

én hasonlót az előbb inkább kitöröltem ;)

Előzmény: r1232 (431531)
kopaszsop Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431540

És olyan egyszerű lenne ennek a sok zagyvaságnak a méregfogát két darab definícióval kihúzni, hogy na.

tippelhetek? váltókörzet? :D :P

Előzmény: segélyvonókészülék (431522)
kopaszsop Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431539

és ez benne van a könyvekben, vagy csak önszorgalomból néztél utána, ill. szóhagyomány útján terjed? ha nagyon gonosz lennék, úgy tenném fel a kérdést, hogy ez a munkád elvégzéséhez feltétlenül szükséges információ?

Előzmény: sörösgigant (431519)
kopaszsop Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431538

parancsolj:

 

2.4.1. A biztosított fény főjelzők és előjelzők sebességjelzést adnak, a velük adott azonos jelzések értelme mindig ugyanaz, bármilyen elnevezésű vagy rendeltetésű fényjelző adja azokat.

 

nincs különbség, hogy bejárat, kijárat, fedező vagy térköz. tehát a lehetőség adott...

Előzmény: sörösgigant (431513)
rm40 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431537

> Ez tehát a 67400-as sorozatból egy, az 1-es régióban dolzogó mozdony.

 

Az angol wiki szerint az nem régiókód, hanem üzletágjelző kód, tehát a 167400 az SNCF Voyages 67400-asa.

A francia számozáshoz még itt van némi plusz magyarázat.

 

Előzmény: attus germanicus (431468)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431536

Persze!

Előzmény: sörösgigant (431535)
sörösgigant Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431535

Viszont ott gondolom a fékgörbe biztosítja azt ahol kell a 40 ott annyi legyen. Magyarán ha nem úgy lassítasz, akkor majd ő lassít....

Előzmény: segélyvonókészülék (431532)
sörösgigant Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431534

Azokat az okosabb verziókat szerencsére már nem fogom megérni....

 

Egyetértek veled, annak idején én is jobban szerettem a két sárgánál kiszedni a söntöket, esetleg lezárni. Viszont ennek vége, hiába nem volt szinte sosem gond, talán az ugrott be, hogy ha az átjárón az erősen csökkenő sebességnél elkennék valami majmot, de még 70-el....

 

Igen, valamikor a jobbak, az ügyesebbek ha kellett a váltóra fékeztek. Ennek vége. Aki ebben dolgozik tudomásul kell hogy vegye....

Előzmény: segélyvonókészülék (431532)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431533

Örülünk, hogy ideértél! :))

Előzmény: r1232 (431531)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.29 0 0 431532

Ennyi erővel bármit elmérhet.

Tolatáskor negyvennel a világból kimehetsz, pedig akár vasporos rozsdalapokra festett nyilacskás számok határozzák meg, hogy meddig mozoghatsz.

 

Amúgy pl. az ETCS L2, meg az LZB "okosabb" verziói sem jelzőre, hanem váltóra fékez(tet)nek, nyilván a szükséges ráhagyással.

Előzmény: sörösgigant (431530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!