És azt mi szabályozza, hogy egy tetszőleges állomás nem átmenő vágányán mennyi a sebesség? (Már ha éppen nincs 20-as, 10-es lassújel kitűzve, mert akkor az :))
Az átépítés óta ott van az a 40. Előtte meg nem volt átmenő vágány, mint most és akkor 40 volt az engedélyezett sebesség végig a vágányon (6-6a-n). Aki gyorsabban ment az szabálytalanul tette.
Nem tudom, mióta van 40 km/h lassújel ott, az állomás felújítása után és előtt is bevett gyakorlat volt az ilyesmi. Gondolom, ha ott a lassújel, akkor nem száguldoznak 50-60-nal ott a vezérek. :)
Amúgy visszatérve az eredeti problémához, akkor ha a sebességet csak a jelzőhöz érkezve kell a jelző által megadott módon megválasztani, akkor két jelző között mi szabályozza a sebesség megválasztását?
Ha maradunk a fentebbi példánál, akkor ugye Kelenföld 6-os vágányáról S-Z mellett kijáró komáromi személy a jelzőtől az utolsó érintett váltóig (kitérő irányról szó nincs!) kell 40-nel közlekednie.
Ha a 15-es vágány kijárati jelzőjén van S-Z (ami életszerűtlen, ha az 1-es vonal jobb vágányára megy tovább a vonat, de ugye megjelenhet ez a jelzéskép is), akkor a jelzőig 40, aztán utána lehet csapni? Mert van még pár váltó a jelző meg a TH tábla között...
(most tekintsünk el a lassújelektől, amik vannak egyébként a 14-15 vágányokon is)
És ezzel nem is lenne semmi probléma, mivel a legutóbbi utasítás módosítása óta ez megengedett, ha a vágányra engedélyezett sebesség is nagyobb mint 40. Mondjuk Kelenföld 6. vágányán épp van egy 40-es lassújel a peron végéig.
Kellene egy kis segítség nekem egy "projekthez". Nem tudja valaki, hogy MÁV-nál most a hivatalos motorvonat színezés? Ha tegyük fel, vásárolna most a MÁV zsír új dízel motorvonatokat, akkor az milyen színű lenne? Piros vagy kék, mint a Flirt-ök? Előre is köszi a választ.
(Az én tippem egyébként az, hogy vagy kék lenne, vagy pedig piros.)
Pár napja futottam én is ezeket a köröket, akkor még úgy mondták az okosok, hogy a jelzőn lévő jelzés azt definiálja, mennyivel kell érkeznem a jelzőhöz...
Ráadásul nem egyszer tapasztaltam már olyat, hogy a páros komáromi személy bejár S-VS-val Déli felől Kelenföld 6-ra, a megállást és utascserét követően pedig az S-Z kijárati jelző előtt még felgyorsít 50-60-ra, majd fékez, hogy a jelzőhöz már 40-nel érkezzen.
Napi rendszerességgel van ilyen, ebben biztos vagyok.
Ez a sokadik be-, meg kijárati jelző ez nagy katyvasz.
Mert pl. egy Sopronban teljesen ül a metodika, kint a vérben van az első bejárat (két vonal mentén is, a másik két vonal esetén fedezőjelzők vannak), de onnan befelé jellegét (és nem megnevezését!) tekintve nyíltvonal jellegű pálya vezet a második (logikusan a tényleges) bejárati jelzőkig.
De pl. Győr, vagy Hegyes, vagy még lehetne sorolni a hossztengelyükben megosztott, vagy többszörösen megosztott, esetleg "összenőtt" szolgálati helyeket, ahol is a "tovább be-/kijárati jelző" megnevezés abszolút oktrojált, nem fedi le a jelzők elválasztó- és megosztó szerepét, és a korábban vázolt komplikációkat idézi elő.
Vegyétek észre, megszokásból, és nem az előírást követve közlekedünk. Ráadásul ki így, ki úgy, és mindenki meg tudja magyarázni, hogy miért ő csinálja jól. Van itt is egy kettősség, skizofrénia, amit mi nagyon szeretünk a magyar vasúton, hogy van az elmélet, meg a gyakorlat, amelyek nem állnak nagy fedésben egymással. Ez a 90-es évek végéig még valamennyire rendben is volt. De azóta akkorát fordult a világ (mindenki mindenkit mindenhol mindenért beperel), hogy az elméletet illene végre közelíteni a gyakorlathoz.
A váltókörzet igazából a tolatási sebesség megválasztása miatt hiányzik, más esetben az utolsó érintett váltó a kulcsszó, amiről itt mindenki elfeledkezett.
Viszont úgy 10 éve mikor vonalismerteztem arrafelé és kissé visszahőköltem, vagy meglepődtem mikor a nyugodt sárga elkezdett villogni akkor a kolléga mondott valami ilyesmit...
Aztán ha baromságot mondott, akkor baromságot.
Ettől függetlenül ez történik....
Hallottam másoktól is, hogy elcsodálkoztak rajta...
és ez benne van a könyvekben, vagy csak önszorgalomból néztél utána, ill. szóhagyomány útján terjed? ha nagyon gonosz lennék, úgy tenném fel a kérdést, hogy ez a munkád elvégzéséhez feltétlenül szükséges információ?
2.4.1. A biztosított fény főjelzők és előjelzők sebességjelzést adnak, a velük adott azonos jelzések értelme mindig ugyanaz, bármilyen elnevezésű vagy rendeltetésű fényjelző adja azokat.
nincs különbség, hogy bejárat, kijárat, fedező vagy térköz. tehát a lehetőség adott...
Azokat az okosabb verziókat szerencsére már nem fogom megérni....
Egyetértek veled, annak idején én is jobban szerettem a két sárgánál kiszedni a söntöket, esetleg lezárni. Viszont ennek vége, hiába nem volt szinte sosem gond, talán az ugrott be, hogy ha az átjárón az erősen csökkenő sebességnél elkennék valami majmot, de még 70-el....
Igen, valamikor a jobbak, az ügyesebbek ha kellett a váltóra fékeztek. Ennek vége. Aki ebben dolgozik tudomásul kell hogy vegye....