Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431307

Ja. Így már világos.

 

Egyszer azt mondtam egy személyszállítási, menetrendi és díjszabási szakértőnek, hogy mit kell azon ... vacakolni, hogy valaki 500+ jeggyel Budapest-Tatabánya-Oroszlány-Tatabánya- stb. útra megy.  "Mert ezzel a hurokutazás visszaélését valósítja meg!!"     Erről ennyit.

 

Előzmény: troglodita (431306)
troglodita Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431306

Mert ez Tiltott és Önkényes Városnéző Belterjes Vonatozásnak (TÖVBeV) minősül, amit szigorúan tilt az Észak-Koreai Magyarországi Nemzeti Vasúti Társaság Üzletszabályozásának 216. pontjának vtz. bekezdésének 15.3.2.6.7.1.0.1/B fejezetének IXCDM paragrafusának harmadik bekezdésének a negyedik és hetedik tagmondata mellett található három kis * jel.

Előzmény: manhattani (431304)
troglodita Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431305

Tökjó cikk, van benne sok betű, szám és grafikon, a végén meg pont olyan bután nézel ki a fejedből, mint az elolvasása előtt. A hivatkozott cikk sem az, aminek mutatkozik, illetve mégis az, csak jó mélyre kell ásni benne, cserébe persze ott sem kapunk semmi használható infót. És miután tíz percet rááldoztam az életemből, még mindig nem tudok egy értelmes mondatot elmondani az esetről, éljenek az újságírók!

;-(((((((((((((((((

Előzmény: rm40 (431302)
manhattani Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431304

>Kökiröl visszajössz szemêllyel Kelenföldre ...

Kükiről továbbmész személlyel Kelenföldre.

 

>Úgy nem utazhatsz ...

Miért ne utazhatna?

Előzmény: haha 1970 (431303)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.23 -2 0 431303

Azért akkor ne csodálkozz hogy nem a te igényeid szerint kaptad a jegyet! Úgy nem utazhatsz egy jeggyel hogy Földvárról elmész Kökire,Kökiröl visszajössz szemêllyel Kelenföldre és onnan személyvonattal Győrbe!

 

Előzmény: sosiforda (431300)
rm40 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431302

Látszólag teljesen OFF cikk, de némi párhuzamot érezni az ON járműgyártás 25-30 évvel ezelőtti állapotával.

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/hogy_kenyszeritheti_terdre_egy_beszallito_a_vilag_legnagyobb_autogyartojat.1.236335.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

 

Vajon a jövőben megjelennek a Bosch, Continental, stb tulajdonú, később márkanevű gépjárművek is?

sosiforda Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431301

Nem próbálgattam minden opciót, de nekem eddig úgy tűnik, hogy a MÁV Start netes rendszere könnyebben kezelhető, rugalmasabb, mint az új pénztári rendszer.

 

Van pl. helyjegy meglévő mellé opció, miközben ennek a hiányára panaszkodnak a pénztárinál és nekem a múltkor simán a 4 db. helyjegyet is egymás közelébe adta, nem 4 külön kocsiba, mint a panaszok szerint az új.

 

Most megnéztem, nekem pl. a neten külön sorban kiadott személyvonatos eljutást Kőbánya-Kispest - Kelenföld - Győr felé abban az időpontban, amikor a pénztáros szerint nem lehetett választani:)

Előzmény: pavarotti (431297)
sosiforda Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431300

Nem írtam, hogy Balatonföldvárról utaztam:)

Csak azt, hogy belefutottam én is ebbe a problémába.

Ebbe a problémába bármelyik másik új jegykiadógépes pénztárban belefuthatsz, nem városfüggő:)

 

Előzmény: haha 1970 (431292)
sosiforda Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431299

Nyugi, ennyire szerencsére nem súlyos a helyzet.

 

Jegykiadásnál konkrét vonatot kell - állítólag - a pénztárosnak kiválasztani, de a "sima" menetjegy továbbra is "csak" viszonylatra és nem vonatra szól, így az érvénytartamán és a viszonylatán belül továbbra is bármelyik vonattal utazhatsz. Pl. Dunakeszi és Szob között bármelyikkel mehetsz továbbra is.

 

A probléma a kicsit bonyolultabb, átszállásos utazásoknál jelentkezik, akkor, ha Te nem a rendszer által felkínált konkrét ajánlat szerint akarsz utazni és ezáltal "bekavarsz" a felkínált pótjegyes-pótjegy nélküli vonatok gondosan előretervezett rendszerébe és ilyenkor még személyvonatra sem hajlandó kiadni a gép/a pénztáros jegyet, ha IC a felajánlott - első - csatlakozás.

Előzmény: norbee601 (431296)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.23 -1 0 431298

Azért ezt nem gondoltad komolyan ugye?Persze ez is egy lehetőség, csak pont arról volt szó hogy személyvonattal végig!Az álltalad jelzett utazásnál van egy IC és egy EC,ráadásul amelyik Kelenföldröl indul az Szolnok felől jön!

Előzmény: Dreamy (431295)
pavarotti Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431297

Friss élményem a

Ferihegy (Debrecen-Tiszafüred-Füzesabony-Budapest-Keleti/Budapest-Nyugati) Göd.

jegy.

 

Bp-i agglomerációban nem tudták kiadni, neten kis gugli segítséggel és némi máv-empátiával:) sikerült, kioszkos átvétel rendben.

Gergő friss sztoriját nem értem: szombaton éppp helyjegyet, hétfőn épp pótjegyet vettem menetjegy nélkül egy-egy vonatra csupáncsak bemondással hogy a) menetjegyet később veszünk b)menetjegyünk van már, sehol sem akarták megnézni és ellenőrizni, kötekedni stb. Ez Keletis sajátosság, vagy valami részlet felett elsiklottam?

norbee601 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431296
Akkor jelen rendszer szerint azt sem tehetem meg, hogy elmegyek kirándulni, nem tudom előre melyik vonattal jövök vissza, nem vehetek jegyet csak konkrét vonatra, és az nem is érvényes mondjuk a következőre sem?
Dreamy Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431295

Pl.:

6:21 Tiszaföldvár

7:22 Szolnok

8:27 Kőbánya-Kispest

8:55 Kelenföld

10:00 Győr

Előzmény: haha 1970 (431292)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431294

Valóban,teljesen igazad van lehet az is!

Előzmény: D F T (431293)
D F T Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431293

Van másik Földvár is , nem csak a Balaton parton. Pl: Tiszaföldvár.

Előzmény: haha 1970 (431292)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 431292

Légyszi segits nekem( tudod felfogási problémáim vannak) hogyan utaztál Földvár-Köki-Kelenföld-Győr?

Előzmény: sosiforda (431290)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.23 -1 0 431291

Tény hogy ez a J gépes rendszernek vannak hibái,de a probléma forrása az hogy a pénztárosok megfelelő képzése elmaradt ezérr sok helyen nehézkes illetve nem is tudják használni a gépet! Tény hogy egy okos rendszer,de nagyon túl van bonyolítva! Egy példa Füredtöl kértem dijmentes helyjegyet Szombathelyig és a pénztáros nem tudta kiadni,azt mondta" szálljon fel helyjegy nélkül magának úgysem kötelező"!

Előzmény: zjakabfi (431287)
sosiforda Creative Commons License 2016.08.23 0 2 431290

"Földváron múltkor kértünk jegyet Ferihegyig, de helyjegy nélkül,mert az megvolt már korábbról..."

 

Ebbe a problémába én is belefutottam, azt mondta a pénztáros, hogy erre az útvonalra csak helyjeggyel együtt tud jegyet kiadni, mert neki konkrét átszállásos utazást kell beállítani, mert a gép csak azt hagyja.

A helyjegyet viszont megvettem előző nap a neten, hogy olcsóbb legyen és a helyjegyes vonatra felszállás előtt kioszkból kiváltom, a jegyet viszont nem tudtam neten venni, mert ahol az egész utazást személyvonattal kezdtem, ott nincs kioszk és vendégségben voltam, így nyomtatni sem tudtam.

 

A megoldás egy hasonló útvonal kiválasztása lett (fejpályaudvarokon át), pedig szerintem az eredeti útvonal is végigutazható lenne pót-és helyjegy nélkül, nem kényszeríthetnének arra, hogy a legelső csatlakozással utazzak, akkor is, ha az pót-és helyjegyes, miért ne várhatnám meg az olcsóbb személyt (Kőbánya-Kispestig személy, onnan Kelenföldig személy, majd Győrig szintén személy, ehelyett a rendszer Kelenföldön felpakolna az IC-re).

 

Mi van, ha valaki útmegszakítást tervez és emiatt nem a rendszer szerinti első adandó csatlakozással utazna?

Ha pl. úgy gondolja, hogy neki nem elég a Keletiben az átszállásra 20 perc?

 

Egy kicsit szerintem átestek a ló másik oldalára ezekkel az ajánlathoz kötött jegyekkel és a modernség jegyében túl messzire jutottunk a 350 km-es jegytől. Nekem bőségesen megfelelt az ezelőtti módszer az útirány megadásával és az igény szerint kiadható pótjegyekkel. Persze biztosan túl nagy feladat lenne a kettő kombinálása, hogy igény szerint lehessen utazási ajánlatot és arra jegyet és pótjegyeket adni az utasnak, de ez ne legyen alapértelmezett, annak maradjon meg az eddigi lehetőség, az útvonalra kiadott jegy.

 

A rendszer persze visszafejlődés abban is, hogy Budapest jegyeket "átmenetileg" nem tudnak kiadni vele:(

 

Előnyét még nem tapasztaltam.

Előzmény: zjakabfi (431287)
v_peti Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431289

Hülyeség letiltani, mert késhet is a vonat...

Előzmény: vrobee (431288)
vrobee Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431288

főleg ha igaz, hogy 5 perccel az indulás előtt letilt...

 

Csodálkoznék, ha így volna, de szvsz. igencsak botrányos volna. Erre az üsz. ugye akkor ad lehetőséget, ha a forgalmista adja el a jegyet. (Ilyen esetben is kevesen veszik jó néven, ha sorban állnak, és 4,5 percnél elküldik őket, de persze benne van a pakliban.) Külön pénztáros esetében ilyet nem lehetne megcsinálni, akkor a pénztáros kereshetne ki egy következő vonatot (idő...). Továbbá nem feltételezem, hogy sikerülne a késéseket megfelelően figyelembe venni a rendszerben, amiből borítékolható (lenne) az állandó konfliktus.

Előzmény: zjakabfi (431285)
zjakabfi Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431287

Nem, bármelyikkel mehetsz, de szokták kérdezni, hogy gyors vagy express,esetleg személy, persze ez Start kártyásnál nem lényeges annyira. De neki ki kell választania egy vonatot a rendszerből.

 

Állítólag nagyon nehézkes csak pót vagy helyjegyet adni...

 

Földváron múltkor kértünk jegyet Ferihegyig, de helyjegy nélkül,mert az megvolt már korábbról...

 

Először fejpályaudvaron át adta ki, és nagyon kínlódott amíg végre kiadta, pedig ugye az expressen kívül van más vonat is az útvonalon, és aznap épp ment az is...

 

Nem lett volna szabad ezt így bevezetni,rengeteg bosszúság a pénztárosoknak is. Az biztos, hogy a legalapabb jegy kiadása is lassúbb, mint a régivel.

 

Egyébként sok helyen van már ilyen, Szobszoló,Dombóvár állomásokon találkoztam ilyennel.

 

 

Előzmény: gabor144 (431286)
gabor144 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431286

Azt hogy kell érteni, hogy vonatszámra ad ki jegyet? Szerencsére nem vonathoz kötöttek a jegyek. Vagy ezzel most igen? Aligha, mivel ha így lenne, azt azért jóval alaposabban hirdetni kellene, és valami elképesztő visszalépés lenne. Nem kérdezték, hogy melyikkel megyek, és rá sincs írva a jegyre.  

És ha azt mondom, hogy a következővel megyek? Akkor nem fogadja el érvényesnek a kalauz?

Előzmény: zjakabfi (431285)
zjakabfi Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431285

És a kütyü ellenőrzi is az érvényességet, ugye?  

 

Igen, és az egyik megmutatta, hogy mit mutat a duplikált leolvasásnál. Egyértelműen jelzi.

 

Biztos lesz előnye, de az ostobaság, hogy vonatszámra kell kiadni a jegyet, ez bonyolítja a kiadást, főleg ha igaz, hogy 5 perccel az indulás előtt letilt...

Előzmény: gabor144 (431284)
gabor144 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431284

Tegnap az egyik balatoni állomáson volt alkalmam (utasként) "kipróbálni" az új rendszert. (Feltéve, ha tényleg azt láttam, mert olyan gyakran nem látom a pénztáros monitorát.) Láthatóan jóval lassabb volt a jegykiadás, mint korábban (áfás számlát nem kért senki), aminek lehet az új rendszerben gyakorlatnanság is az oka, de a képernyőt és a pénztáros kezelési lépéseit nézve van egy olyan érzésem, hogy jóval körülményesebb is, így jogos a félelem, hogy később is lassabb lesz. A monitoron a fejlécben valami "ajánlat szerkesztése" vagy hasonló szerepelt. Bár nyilván nem ezen múlik, de ez a megnevezés számomra azt sugallja, hogy egy utazásszervező iroda (ügyfél a székben kényelmesen vár) bonyolult utazások testre szabott ajánlatának kiszámolására szerkesztett rendszerről van szó, és nem a "két félárú retúrt Siófokra" típusú jegyek tömeges és gyors kiadására van optimalizálva. 

 

Ami viszont tetszett: A kalauz a kütyüjével a QR-kódot leolvasta, és ez volt a jegykezelés. Naív kérdés: Akkor ez a rendszer esetleg lehetőséget ad arra, hogy vonatonkénti utaszám adatok képződjenek (legalább a jegyesekre...) és tárolódjanak ami a menetrend és vonathossz tervezésben felhasználható? És a kütyü ellenőrzi is az érvényességet, ugye?  

Előzmény: Snake-Mojzi (431282)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431283

Úgy látom, megvan a megoldás a 431274-es hsz-ban taglalt problémára. Csak ki kell sétálni valamelyik, pénztárral rendelkező balatoni megállóhelyre, és:
- Egy hadirokkant vakvezető kutyajegyet kérek Délegyházától Hegyes...
- Oké uram, ön nyert. Szólok a kallernak, hogy minden jegy, amit ma vesz tőle, ingyen van.

hm

Előzmény: Snake-Mojzi (431282)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.08.22 0 0 431282

A MÁV újabb csodája: a hárommilliárdos jegyértékesítő rendszer, ami nem működik

Az új rendszer mindent tud, csak ne kérjünk áfás számlát, és ne akarjunk bankkártyával fizetni! Mert közben elmegy a vonat. Tovább »

forrás: Index.hu

Rákóczi expressz Creative Commons License 2016.08.21 -1 1 431281

Vélhetően Ti már hamarabb tudtátok,mert "közelebb vagytok a tűzhöz!?",hogy nem zár be a Déli. Én még csak ma értesültem róla. Nagyon örülök neki!!!!! Hála az Istennek,hogy így alakult. Egy nagyon szép Pu. Csak hát,fel kellene újítani. Türelmesen várunk, amíg a Kelenföld,Keleti.Nyugati pu-t felújítják. Majd erre is sor kerül. Nem kellene el kótya-vetyélni,mert jön közben egy választás is.

Mindenki tudja,hogy életünket a politika irányítja és nem a józan (-paraszt ész),logikus,rugalmas döntés (-ek)és még sorolhatnám.

Biztos vagyok benne,hogy nem a vasútbarátok és utazóközönség mentette meg.Boldog vagyok,hogy "köztünk" marad.

X.Y.,Debrecen.

hmsoft Creative Commons License 2016.08.21 0 0 431280

Más oka nem is lehet, hogy ilyen, szakmailag eléggé nihil (jól mondom? ) affért mernek művelni a Keletis Gizella* nénik/nagymamik

 

Én azért megkockáztatok egy másik, lehetséges okot: a szappanoperának beindult az újabb felvonása, "Keletis Gizi visszavág" címmel.

 

hm

Előzmény: kombi (431277)
schlumberger Creative Commons License 2016.08.21 0 0 431279

A minap a győri váróteremben töltöttem egy negyedórácskát (majd felszálltam ama bizonyos 39514-re, bár ne tettem volna), és meglepetten láttam, hogy hiányzik a szobor! A Baross G. szobor. Mit lehet tudni róla? 

M63 010 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 431278

Ha valaki azt hiszi, hogy a Keletis Gizik eltűntek, akkor ki kell ábrándítanom, hogy nem! Átmentek a Baharthoz! A saját ostobaságukat úgy megmagyarázzák, hogy ahhoz egy Keletis pénztáros kismisika!

 

Tavalyi példa: Hajómenetrend Badacsony. Az összesített menetrendtáblára ki van írva az összes hajó, de a másik oldalon, ahol nem az útvonalak, hanem a célállomások vannak feltüntetve, hiányzik az egyik járat. Kérdezem miért? A válasz: Nem katamarán, ezért hátha túl sok utas lenne, ha kiírnánk. ÁÁÁÁÁÁÁ!!! Oda kell rakni egy csillagot, hogy kiskapacitású hajó, nagylétszámú csoportoknak a katamarán javasolt.

 

Idei példa: Hajómenetrend Boglár. Az idei agymenés a színezett hajó, azaz színkóddal jelzik azt, hogy egy hajó melyik nap közlekedik, de a színmagyarázat nem egy helyen van, vagy hiányos. Az adott kikötőből induló hajók esetén adnak ki helyi menetrendet! (A5-ös lap.) Abban nincs színmagyarázat. Kérdezem miért? Mert a színek nem közlekedési napokat jelentenek, hanem útvonalat. ÁÁÁÁÁÁÁ!!! Igaz, hogy az útvonalak színezve vannak, de attól még érvényes rájuk a közlekedési korlátozás. Gizi javaslata: írjak emailt a központba, ők nyitottak a javaslatokra! Na ja, ahol 20 évbe tellett, míg Aliga felkerült a hajózási térképre, meg a km-mutatóba! :( Kiliánból meg amikor Fövenyes lett, csak átírták a nevet, de a sorrenden nem változtattak, így a km-mutató mátrixban 25 évig felborult a betűrend.

Bár hajósokkal jóval ritkábban beszélgetek vagy hallom amiről ők beszélnek, de nagyon úgy tűnik, hogy a Krúdy sétány semmivel sem jobb, mint az Andrássy út Könyves Kálmán krt. :( Sőt...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!