Igen, és az egyik megmutatta, hogy mit mutat a duplikált leolvasásnál. Egyértelműen jelzi.
Biztos lesz előnye, de az ostobaság, hogy vonatszámra kell kiadni a jegyet, ez bonyolítja a kiadást, főleg ha igaz, hogy 5 perccel az indulás előtt letilt...
Tegnap az egyik balatoni állomáson volt alkalmam (utasként) "kipróbálni" az új rendszert. (Feltéve, ha tényleg azt láttam, mert olyan gyakran nem látom a pénztáros monitorát.) Láthatóan jóval lassabb volt a jegykiadás, mint korábban (áfás számlát nem kért senki), aminek lehet az új rendszerben gyakorlatnanság is az oka, de a képernyőt és a pénztáros kezelési lépéseit nézve van egy olyan érzésem, hogy jóval körülményesebb is, így jogos a félelem, hogy később is lassabb lesz. A monitoron a fejlécben valami "ajánlat szerkesztése" vagy hasonló szerepelt. Bár nyilván nem ezen múlik, de ez a megnevezés számomra azt sugallja, hogy egy utazásszervező iroda (ügyfél a székben kényelmesen vár) bonyolult utazások testre szabott ajánlatának kiszámolására szerkesztett rendszerről van szó, és nem a "két félárú retúrt Siófokra" típusú jegyek tömeges és gyors kiadására van optimalizálva.
Ami viszont tetszett: A kalauz a kütyüjével a QR-kódot leolvasta, és ez volt a jegykezelés. Naív kérdés: Akkor ez a rendszer esetleg lehetőséget ad arra, hogy vonatonkénti utaszám adatok képződjenek (legalább a jegyesekre...) és tárolódjanak ami a menetrend és vonathossz tervezésben felhasználható? És a kütyü ellenőrzi is az érvényességet, ugye?
Úgy látom, megvan a megoldás a 431274-es hsz-ban taglalt problémára. Csak ki kell sétálni valamelyik, pénztárral rendelkező balatoni megállóhelyre, és: - Egy hadirokkant vakvezető kutyajegyet kérek Délegyházától Hegyes... - Oké uram, ön nyert. Szólok a kallernak, hogy minden jegy, amit ma vesz tőle, ingyen van.
Vélhetően Ti már hamarabb tudtátok,mert "közelebb vagytok a tűzhöz!?",hogy nem zár be a Déli. Én még csak ma értesültem róla. Nagyon örülök neki!!!!! Hála az Istennek,hogy így alakult. Egy nagyon szép Pu. Csak hát,fel kellene újítani. Türelmesen várunk, amíg a Kelenföld,Keleti.Nyugati pu-t felújítják. Majd erre is sor kerül. Nem kellene el kótya-vetyélni,mert jön közben egy választás is.
Mindenki tudja,hogy életünket a politika irányítja és nem a józan (-paraszt ész),logikus,rugalmas döntés (-ek)és még sorolhatnám.
Biztos vagyok benne,hogy nem a vasútbarátok és utazóközönség mentette meg.Boldog vagyok,hogy "köztünk" marad.
A minap a győri váróteremben töltöttem egy negyedórácskát (majd felszálltam ama bizonyos 39514-re, bár ne tettem volna), és meglepetten láttam, hogy hiányzik a szobor! A Baross G. szobor. Mit lehet tudni róla?
Ha valaki azt hiszi, hogy a Keletis Gizik eltűntek, akkor ki kell ábrándítanom, hogy nem! Átmentek a Baharthoz! A saját ostobaságukat úgy megmagyarázzák, hogy ahhoz egy Keletis pénztáros kismisika!
Tavalyi példa: Hajómenetrend Badacsony. Az összesített menetrendtáblára ki van írva az összes hajó, de a másik oldalon, ahol nem az útvonalak, hanem a célállomások vannak feltüntetve, hiányzik az egyik járat. Kérdezem miért? A válasz: Nem katamarán, ezért hátha túl sok utas lenne, ha kiírnánk. ÁÁÁÁÁÁÁ!!! Oda kell rakni egy csillagot, hogy kiskapacitású hajó, nagylétszámú csoportoknak a katamarán javasolt.
Idei példa: Hajómenetrend Boglár. Az idei agymenés a színezett hajó, azaz színkóddal jelzik azt, hogy egy hajó melyik nap közlekedik, de a színmagyarázat nem egy helyen van, vagy hiányos. Az adott kikötőből induló hajók esetén adnak ki helyi menetrendet! (A5-ös lap.) Abban nincs színmagyarázat. Kérdezem miért? Mert a színek nem közlekedési napokat jelentenek, hanem útvonalat. ÁÁÁÁÁÁÁ!!! Igaz, hogy az útvonalak színezve vannak, de attól még érvényes rájuk a közlekedési korlátozás. Gizi javaslata: írjak emailt a központba, ők nyitottak a javaslatokra! Na ja, ahol 20 évbe tellett, míg Aliga felkerült a hajózási térképre, meg a km-mutatóba! :( Kiliánból meg amikor Fövenyes lett, csak átírták a nevet, de a sorrenden nem változtattak, így a km-mutató mátrixban 25 évig felborult a betűrend.
Bár hajósokkal jóval ritkábban beszélgetek vagy hallom amiről ők beszélnek, de nagyon úgy tűnik, hogy a Krúdy sétány semmivel sem jobb, mint az Andrássy út Könyves Kálmán krt. :( Sőt...
Egyik jelének tudható be, hogy az egykori, veterán topikozók számára bizonyosan ismerősen hangzó nevű topiktársunk, Andó Gergő is szignifikánsan eltűnt (ki tudja, talán már nyugdíjba mehetett azóta) a Keleti környékéről.
Más oka nem is lehet, hogy ilyen, szakmailag eléggé nihil (jól mondom? ) affért mernek művelni a Keletis Gizella* nénik/nagymamik az egység sugarú utazni szándékozóval.
Mert hát ha a jegyre rá van írva, hogy Keleti/Déli, akkor díjszabás ide, üzletszabályzat oda, az utasok megtévesztése okán az a régi Gergő akkora patáliát és mindenféle újságcikkekkel, tévériportokkal, rendkívüli ENSZ-közgyűlés összehívásával tarkított fogyasztóvédelmi miskulanciát akasztott volna a nyakukba, hogy még a nyugállományba vonult Szesza dolgozók is belezöldülnek tőle... :) :)
* (per "Gizi" -nek ugye, Gergő regnálása óta eltelt, és tegyük hozzá, droidizmussal bőven fűszerezett évek számossága okán sem illik már nevezni az üvegkalickában helyet foglaló hölgyeket)
Tegnap Balaton, éjjel bagolyzás. Vagy baglyozás? (Ha az állatnévből képzünk, akkor az utóbbi, ha a vonat márkanevéből, akkor az előbbi.
Előkészület. Lellén este vonatra fel. A tömeg nagy. De a többség csak helyivonatozna. Szüreti fesztivál van Bogláron. Boglárról éjszaka irány a Bagoly. A pénztár éjjel is megy, de a tömeg ott is nagy. A páros bagoly késik, utas van rajta, de jól eloszlik, mert a Déli parti 7+1 kocsis szerelvénye ment rajta. A második páros baglyot nem írja ki a kijelző, így az utasok egy részét összezavarja. A két bagoly majdnem egymás nyakán (egy óra eltérés, de a késés miatt kevesebb). Annak ellenére, hogy a borról szól a fesztivál, igazán vad részegeket nem láttam, csak pár furcsa helyzetben alvó embert. A páratlan Bagolyon viszont alig volt utas, főleg a Bogláron felszállók jelentették a forgalmat...
Keszthelyen átszállás az Ukki személyre (19610) Gyakorlatilag az is bagolyként közlekedett az utasokat elnézve. A Bagolyról átszállókon kívül a Keszthelyen és Vonyarcon felszállók (szintén bulizósok) miatt a Bz+mellék olyan 80%-ban megtelt! Sümegen sokan leszálltak, Ukkról meg páran Egerszeg felé mentek, így Cell felé már kevesen maradtak.
A Délegyházáról Hegyeshalomba utazáshoz a mellékelt jegyet állította ki a pénztáros, amihez a Keleti pályaudvaron pót- és helyjegy váltását kezdeményeztük. Az egy dolog, hogy másodosztályra akkorra elfogyott az összes hely, de a felháborítóbb mégis az volt, hogy a pénztáros azt mondta, "metrózzunk át Kelenföldre, mert ez a jegy csak onnan érvényes". Ő ahhoz nem adhat Keletitől Hegyeshalomig pót- és helyjegyet.
Hála a világos és átlátható "tényleges távolságon alapuló" árképzésnek, útközben már nincs mód a módosításra, legalábbis a pénztáros a Keletiben nem volt képes "betoldani" pár plusz kilométert ebbe a jegybe.
Délegyházáról háromféleképp lehet eljutni Hegyeshalomba "értelmesen":
- Ferencvárosban átszállva egy Kelenföldre tartó személyvonatra, majd ott felszállva a RJ-re.
- A Keletiben átszállva a Hegyeshalomba tartó RJ vonatra.
- A Keletiből/Kőbánya-Kispestől metróval Déli/Kelenföld, onnan személyvonat Győr, majd személyvonat Hegyeshalom.
Az Elvirában az a "preferált", hogy az utas Kőbánya-Kispestről "helyi közlekedéssel" jusson el Kelenföldre. Ami azért nem feltétlenül a leggyorsabb / legolcsóbb módja az utazásnak, mégha Ferencvárosból is csak egy BKK-jegy kell Kelenföldig a 1-103-as párosra.
Nem a táp, hanem az egyéb dolgok. Pl. az állomások közötti kommunikáció. Na de az elektronikus cuccnak is van fényjelzője és sorompója, azt is csak rézdróton át tudod táplálni, nem lehet optikaival áramot vezetni.
Volt valami siklás a 200-as fővonalon Nagyszeben és Alvinc között. Bonyolítja a helyzetet, hogy a Nagyszeben-Kiskapus vonal is zárva van felújítás miatt, így a 200-asról át sem tudták terelni a vonatokat a 300-asra.
Legrosszabbul a 1346-os Dacia járt, 117 percig fogták Szebenben, majd továbbküldték, és Nagyapoldnál álldogált további 277 percet a pusztában.
Ugyanekkor volt egy laza vágányzár is a 300-ason 4 órán át (természetesen délben), valószínűleg Kiskapus Y-végét csinálják, ezt egy-két vonat kivárta (a 300-as Segesvár és Kaslár között amúgy is romokban van).
Ez komoly, hogy ma a Dacia 397 perces késéssel ért be a Keletibe? Vagy megint a Droid és Elvira mondták be az unalmast? Plusz a Keletiből már nem is mutatja, hogy továbbment volna...
karbantartani meg ugyanúgy szükséges, mint az elektronikust, és fejleszteni is!
...sem a karbantartásról, fejlesztésről. De te sem.
Abban a hozzászólásban, amire válaszoltam, Te a Domino modularitásáról magyaráztál, az elektronikusokkal szemben. És erre is válaszoltam. Csak nem tudtam, hogy iróniából nulla...