Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431222

... pontosabban annak áramellátása (még pontosabban még egyelőre nem biztos, de van egy erős tipp a helyiek részéről).

Előzmény: Ashi Valkoinen (431211)
troglodita Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431221

te melyik vagy a sok kis zöld pötty közül? ,-)

Előzmény: norbee601 (431219)
troglodita Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431220

nem tudom, én is csak az a vonatinfót meg az e-mig-et nézem ;-)

 

amúgy itt a félautomata, manuális e-mig:

Előzmény: M63 010 (431215)
norbee601 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431219
Köztünk van a tehervonat nem látok át a deltába de gondolom elmentek az utasok.

Igen az kiderült legalább hogy biztberhiba. Sztem itt leszünk még egy darabig :D
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431218

Sajnálatos módon megint egy "korszerű, elektronikus" berendezés hibásodott meg.

Előzmény: Ashi Valkoinen (431211)
troglodita Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431217

vonatinfó szerint is ez az egy veszprémi vonat mozog, a többi meg csak áll

Előzmény: norbee601 (431212)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431216

Igen, de az kiderült, mi van: biztosítóberendezés-hiba. Valószínűleg még vágányutat sem lehet beállítani, vagy nem lehet róla meggyőződni, hogy átállt-e pl. minden váltó, ami kell a biztonságos továbbhaladáshoz. : (

Előzmény: norbee601 (431212)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431215

A deltában van Gyárváros, az utasok bent ülnek, vagy már elmentek helyi busszal?

Előzmény: troglodita (431213)
norbee601 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431214
így mobilról nem megy az iemig. 1-esen meddig áll a sor? :D
troglodita Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431213

Írottkő IC Ikrénynél álldogál, 61 perc késéssel

39514 (Győr - Veszprém) a deltában 85(!) perc késéssel

Előzmény: norbee601 (431208)
norbee601 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431212
Nem lassabban közlekednek hanem másfél órája SENKI SEHOVA.

Gyárvároson a 1116 037 egy tehervonattal, a másik fővágányon a Train Hungary gépe. Itt állnak másfél órája (mi meg egy tolatógéppel.

Másfél órája nem mozdult itt meg semmi. Szóval rendesen hazudik a mávinform :D
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431211

cipőt a cipőboltból

 

2016. augusztus 17. szerda, 12.34 / Utolsó módosítás: 2016. augusztus 17. szerda, 12.58

 

Szerdán délben Győr állomáson meghibásodott a biztosítóberendezés, ezért az ilyenkor érvényes biztonsági előírásoknak megfelelően itt lassabban közlekednek a vonatok. A szakemberek megkezdték a helyreállítást, melyet várhatóan kora délutánra fejeznek be, de addig a Budapest–GyőrHegyeshalom, a Győr–Celldömölk, és a GyőrVeszprém vonalon, illetve a GyőrCsorna viszonylaton utazóknak 30-60 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk. 

 

A hosszabb menetidő miatt szíves elnézésüket és megértésüket kérjük! Köszönjük!

 

MÁVINFORM

Előzmény: norbee601 (431208)
norbee601 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431210
Semmi sem mozdult :D
troglodita Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431209

ezek szerint még mindig ott dekkolnak ;-)))

Előzmény: norbee601 (431208)
norbee601 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431208
Valaki tud valamit mi a helyzet Győrben? Senki sehová, több mint egy órája.
nazareth Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431207

Hasonló szituációkra van... Arra a konkrét szituációra már sosem. Valószínűleg ők zöld RailJetre készítettek vészforgatókönyvet, ez meg bordó volt...

Előzmény: troglodita (431206)
troglodita Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431206

"A vasúttársaság állítása szerint van vészforgatókönyvük hasonló szituációkra" - abszolút szerencse, máskülönben még mindig ott dekkolnának, gondolom ;-))))))))))))))))))

Előzmény: f_k (431205)
f_k Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431205
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431204

"Jelfogó működés akár 60 ○-nál sem gond. A normál TTL IC-k is működnek 70 fokig, a militaryk meg egyenesen 125-ig. Tranzisztoroknak meg még a melegebb sem gond."

Valószínűleg ezt a mi jelfogóinknak nem mondtál el annó a gyárban. :/

Előzmény: manhattani (431191)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431203

Az INDUSI alapvetően alakjelzőkhöz készült, nem?

Az 1900-as évek elejétől fejlesztették, szóval nem igazán volt más a piacon. :)

Előzmény: Divrotcé (431196)
Vendégsín Creative Commons License 2016.08.17 0 2 431202

Fórumozni akart... :-)

Előzmény: M63 010 (431201)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.17 -1 0 431201

Most akkor miért is tört be Krisz, ha nem a festményért???

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431200

"hanem hogy náluk sebességjelzési rendszer van"

 

Most, hogy utánanéztem, tényleg elég korán bevezették; az 1934. december 28-án kiadott DRG Signalbuch-ban már ez áll ott, ahol az alakjelző két karral jelez:

 

Signal Hp 2 - Langsamfahrt - Fahrt frei mit Geschwindigkeitbeschränkung auf 40km/h oder auf eine durch besondere Anordnung festgesetzte Geschwindigkeit.

 

Előbbről nincs forrásom, de vélhetően a DRG alatt, azaz 1920-tól már ez volt a rendszer.

Az elődöknél viszont irányjelzés volt, pl: a bajoroknál "Fahrt frei für ein abzweigendes Gleis.". 

 

Mindenesetre már értem az érvet, tényleg mondhatjuk, hogy náluk elég nagy hagyománya van sebességjelzésnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: nazareth (431195)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.16 0 2 431199

Egyszer csak "szabadra" áll, a takarítók nyújtott karral rámutatnak, és felszállnak a vonatra takarítani.

Ha ezek után meglátsz egy koszos halbit, tudni fogod, hogy az nem a takarítók, vagy a munkát ellenőrzők trehánysága miatt van. Pusztán annyi történt, hogy a japán rendszert vették át, viszont sajnálatos fordítási hibából eredően, a takarítójelzőket nem a vasútállomásokon, hanem a takarítócég telephelyén állították fel. A takarítók, teljes menetfelszerelésben, a legkorszerűbb tisztítóeszközökkel bőségesen ellátva, évek óta a telephelyen szobroznak, és izgatottan várják, hogy a jelző végre felhatalmazza őket a munka megkezdésére.

hm

Előzmény: manhattani (431190)
manhattani Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431198

Magam is sejtettem ilyesmit.

Előzmény: bbdokl (431194)
manhattani Creative Commons License 2016.08.16 0 1 431197

>Szerintem (bár nem vagyok szakmabeli, ...

 

Magam az vagyok :-) Terveztem és telepítettem elektronikus rendszereket ilyenfajta klimatikus viszonyokra pl. az olajbányász ipar számára. Működtek.

 

Terveztem rendszert a MÁV számára is, pályáztam vele Onozó vezig idején, de az ottani "szakmabeliektől" olyan útálatba ütköztem, hogy beláttam, ez zsákutca :-) (Pedig a piros szót ki sem ejtettem.)

Előzmény: nazareth (431193)
Divrotcé Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431196

Egyébként a románok is egészen jól hozzábarkácsolták az INDUSI-t az alakjelzőikhez, pedig náluk is ugyanolyan katyvasz-rendszer van, mint nálunk

 

Az INDUSI alapvetően alakjelzőkhöz készült, nem? Mi is alakjelzős (nyomokban fényjelzős) vonalra telepítettük volna első nekifutásra.

Előzmény: nazareth (431195)
nazareth Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431195

Na itt elveszítettem a fonalat...

 

mert ők már rendelkeztek/nek olyan fényjelzőkkel, amelyek az alakjelzők éjjeli jelzésképeit mutatták nappal is.

Nem ez a lényeg, hanem hogy náluk sebességjelzési rendszer van, legyen az alakjelző, Hl-jelző, Hp-jelző, Ks-jelző.

 

hogy a "szabad kitérőben" jelzést 40-esre változtassák alapesetben

Ez mikor történt meg a német vasutakon? A fény-Hp-jelzők bevezetése miatt volt esetleg?

 

Egyébként a románok is egészen jól hozzábarkácsolták az INDUSI-t az alakjelzőikhez, pedig náluk is ugyanolyan katyvasz-rendszer van, mint nálunk (annyi különbséggel, hogy náluk még megvan az irányjelzés a kijáraton is). Ami végül is jobban belegondolva nem is annyira ördögtől való, hiszen az INDUSI igazából az előjelzők körül ténykedik, az meg még idehaza is egyértelmű (lenne, ha nem halnának ki lassan a szárnykapcsolók...).

Előzmény: Törölt nick (431188)
bbdokl Creative Commons License 2016.08.16 0 1 431194

A klímásítást, alapvetően, az áramellátás kényszeríti ki.  A piac és a modernizálás bűvkörében( ebből van lehetőség fejni az állami tehenet) a "szakosodott" cégek, (Érd, PQ) olyan bődületes szolgáltatást, "fejlesztéseket" hajtanak és adnak el, melyek egyrészt számukra folyamatos jelenlétet, bevételt garantálnak, másrészt a folyamat részeként monopolizálják helyzetüket, s ennek az ára nem számít, hisz közpénz.Röviden ennyit.

Előzmény: manhattani (431191)
nazareth Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431193

Szívesen megkérdezném azt a rendszertervezőt, hogy miért tervezett olyat, amely mellett nyáron állandóan megy a klíma...

 

Helytelen. Helyesen:

Szívesen megterveztem volna én az egészet úgy, hogy éveken át elüzemeljen a berendezés nyáron 50, télen -10 fokban.

 

Szerintem (bár nem vagyok szakmabeli, csak szimpla automatizálási mérnök) egyszerűbb a hőmérsékletet 40° alatt tartani, mint becsszóra bevállalni, hogy az összes alkotóelem (nem csak egy jelfogó, meg egy darab "katonai" TTL-IC) éveken keresztül kibírja a hőmérsékletingadozást. És itt tényleg az összesre gondolok (beleértve a kábelszigeteléseket, ellenállásokat, rögzítő- és tartóelemeket, a millió egyéb műanyag bizbaszt, a konténer belső burkolatát, satöbbi.

Előzmény: manhattani (431191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!