Keresés

Részletes keresés

gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.07.22 0 3 430380

Mutatóba ímhol egy JR West 500-as sorozatú shinkansen a 2015. novemberében elkészült "Neon Genesis Evangelion" festéssel (mely után a jármű neve egyébként csak EVA shinkansen lett.) Nishi-Akashi állomáson. Az egykor 16 kocsiból álló 500-as sorozatot (W alsorozat) 2008 és 2010 között rövidítették le 8 kocsira (V alsorozat), illetve egy teljes járművet teljesen selejteztek (W1), melynek vezérlőkocsiját azóta múzeumban tekinthetjük meg. A sorozat egyébként nem kifejezetten régi, az első járművet 1997-ben indította útjára a JR West, ám később a korszerűbb N700-as sorozat lassan teljesen átvette a szerepét.

Alant tehát az EVA és az eredeti festésű JR West 500-as sorozat:

 

DJ. Bakter Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430379

"Sündisznó" :)))))

Igazából csak az zavar, hogy ész nélkül telepítünk felesleges ketyeréket, q drágán, ami aztán elromlik, vagy nem hozza a régi berendezés uzembiztonsagat.

Ma is: Kisuj-Karcag felújított vonalon sorompózavar, IC650 +20perc. Utana beírják majd a Pávába, hogy pályaallapot miatti keses

Előzmény: manhattani (430378)
manhattani Creative Commons License 2016.07.22 -2 2 430378

>ez a rendszer fogja beverni az utolsó koporsószöget a magyar vasút menetrendszerűségénel  koporsójába.

Mér' zavar, hogy a MÁV koporsója már most úgy néz ki, mint egy sündisznó?

Előzmény: DJ. Bakter (430365)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430377

csak a logikát nem értettem

 

Csaaak? Nem értesz te semmit... 

Előzmény: M63 010 (430376)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430376

Így már értem, csak a logikát nem értettem teljesen.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (430373)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430375

Nem feltétlen. Kaptam már MA végét zöld jelzőnél.

Előzmény: M63 010 (430371)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430374

Elvileg lehetséges majd minden vonatbefolyásolóval. Hol látod itt a gondot?

Előzmény: v_peti (430369)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.07.22 0 1 430373

Bizbertopikkal hogy állsz? Mer' abban ezek szépen le vannak ám írva!

 

Az L2 (és bizonyos LZB kiépítések) nem a jelzési kép által vezéreltek.

Azaz a bizber párhuzamosan ad infót (vágányút, lezárások, stb...stb...) a pályamenti jelzőknek, és a vonatbefolyásolóknak.

Azaz, ha pl. kiég a zöld, meg a többi, és a jelző visszaesik pirosba, attól még a vb tudja, hogy szabad, és ezt fogja a közlekedő vonatnak továbbítani.

Előzmény: M63 010 (430371)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430372

Bocskaikert - gázolás

 

133 perc

M63 010 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430371

Na de a pályamenti jelző, elektronikus/elektromechanikus összefüggésben van a rajta közlekedő járművekkel, akkor nem a valóságot képezik le a jelzők?

Előzmény: segélyvonókészülék (430370)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430370

Ha az utasítás úgy rendelkezik, hogy a fedélzeti megjelenítő egység elsőbbséget élvez a pályamenti jelzőkkel szemben, akkor a pályamenti jelzők mintha ott sem lennének.

A jelenleg hatályos F.1. és F.2. utasításokkal nem vagyok tisztában, úgyhogy majd az ad korrekt választ (amit persze úgysem olvasol el), aki ezzel aktuálisan is képben van.

Az én utolsó infóm az, hogy a pályamenti jelzők ütik a vezetőálláson megtalálhatót, kivéve, amikor nem.

Előzmény: v_peti (430369)
v_peti Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430369

Na de akkor, az hogy van, ahogy fél füllel hallottam, hogy akár vörös mellett is el lehet menni ha az ETCS engedi, vagy én értettem valamit félre?

Előzmény: r1232 (430366)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430368

De ez egy biztosító berendezés, ami két külön vonatbefolyásolót irányít.

Előzmény: Törölt nick (430367)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430367

Most kivételesen a vak tyúk nyert. A korábbi példánál maradva, momentán Bécs és a lakhelyem között (Pb) a PZB szolgáltatja a "pontszerű jelfeladást" mint egyik típusú vonatbefolyásoló berendezés (vagy Zugsicherungsystem) illetve az ETCS L2 mint az RBC-n keresztüli "folyamatos jelfeladás", másodikként. 

Szerintem. 

Előzmény: r1232 (430366)
r1232 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430366

Nincs kétféle bizber. Egyféle van, de az két különböző vonatbefolyásolóra dolgozik rá.

Előzmény: v_peti (430361)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430365

Úgy érzem, ez a rendszer fogja beverni az utolsó koporsószöget a magyar vasút menetrendszerűségénel  koporsójába.

Előzmény: Törölt nick (430357)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430364

Nem igy van es nem következik logikusan.

 

Minden VB-nek van egy palya es vagy egy mozdonyoldali berendezese. Hiaba van kiepitve az ETCS a palyaoldalon, ha a mozdonyban meg nincs meg a palyaoldal jeleit vevö egyseg. 

Pelda:

Budapest-Hegyeshalom. EEVB es ETCS L1

De mehet a V43-as is a vonalon, holott nincs benne ETCS, viszont van EEVB vagy mirel.

 

Becs-Breclav:

Alapbol PZB-re van kiepitve. Most jött hozza kb. honapja az ETCS L2.

Az ÖBB regebbi gönceiben (1142;1144) nincs ETCS. Mennek PZB-vel, szamukra az ETCS nem jelent semmit. De nincs üzemzavar, mert minden gep a kiepitettsegenek megfelelö VB-t hasznalja.

 

Becs-st. Pölten:

ETCS L2 az alapkiepites (es meg van PZB is)

Csak ETCS L2-vel felszerelt jarmüvek mehetnek be, mert ilyen a nem müszaki jellegü szabalyozas. A PZB csak visszaesesi szint, hamarosan le is szerelik.

A St. Pöltent elkerülö "körgyürü" -tehervonatok hasznaljak majd iden menetrendvaltastol- ETCS L2-vel lesz kiepitve es mar nem is lesznek jelzök felszerelve. Na oda csak PZB-s mozdony nem is mehet majd be.

Előzmény: v_peti (430359)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430363

 hogyan tud együttműködni egyszerre a kétféle biztber

Irtam, hogy vagy ...... vagy.

Leforditom: vagy a feher vagy a fekete tipikus esete. Nincs több üzemallapot. Tehat nincs olyan sem, hogy a sötetfeher bekavar a vilagos feketebe.

 

A GYSEV V43-okon is egyszerre müködött  az EEVB es a PZB, mitöbb mindkettö egyidöben aktiv  is volt. Ilyet meg a Tau sem tudott. 

 

A Vectronon (ha jol tudom) max. 6 fele VB lehet telepitve es bekapcslva is. Az ETCS mozdonyfedelzeti berendezes meg majd kivalogatja az Infrara telepitett es onnan sugarzott jelek alapjan, hogy melyik VB teszi aktivva.

 

 

Előzmény: v_peti (430361)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 0 430362

Úgy van kitalálva, hogy eggyütt tud. Ha külön-külön müködnek, egybe miért ne tennék?

Előzmény: v_peti (430361)
v_peti Creative Commons License 2016.07.21 -1 0 430361

Akkor meg hogyan tud együttműködni egyszerre a kétféle biztber anélkül, hogy baleset vagy zavar legyen?

Előzmény: Törölt nick (430360)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430360

Nem így van.

Előzmény: v_peti (430359)
v_peti Creative Commons License 2016.07.21 -1 0 430359

Viszont akkor ebből logikusan annak is kell következnie, hogy a vonalon nem lehet olyan jármű, amiben nincsen benne az ETCS, mert akkor az ellentmondásokhoz vezetne. Így van?

Előzmény: Törölt nick (430357)
r1232 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430358

Az F utasitasokban eleg sok mindent modositani kell(ene) az L2-höz. De az L1-hez is. No meg az E utasitasok sem maradhatnak ki.

 

Nem igazán. Csak kell egy kiegészítés, ha a vonat ETCS felügyelete alatt közlekedik, akkor annak a szabályai szerint közlekedik.

Előzmény: Törölt nick (430357)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430357

Akkor mit fog mutatni a jelző?

Gyakorlatilag tök mindegy. Mert vagy jelzövezerelten megy a vonat vagy ETCS L2-ben. Az egyik a masikat kizarja. Magyarul: hiaba van Szabad 40-en a jelzön, ha a L2 80-at jelez az eöptted levö displayen, akkor 80-al tekerhetsz befele.

 

Pl.

Tullnerfeld allomas, a vonat ETCS L2 vezerelt. A Bj. Szabad 40. Az allomas közepen 60-al (ne kerdezd miert ennyivel, valami programozasi hibara hivatkoznak mindig, amit meg nem korrigaltak) kivesz a L2-böl, a következö föjelzö Szabad 100. A vaganyutban csak 100-as kiterök vannak, nem is 1, de nem is 2. :)

 

Az F utasitasokban eleg sok mindent modositani kell(ene) az L2-höz. De az L1-hez is. No meg az E utasitasok sem maradhatnak ki.

Előzmény: DJ. Bakter (430317)
r1232 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430356

Semmi igazság nincs benne, mert van egy olyan szabály is, hogy az ütközőbak előtt meg kell állni. :o

Előzmény: haha 1970 (430336)
r1232 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430355

Az baleset...

Előzmény: haha 1970 (430323)
r1232 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430354

El kellene olvasni az aktuálisat. ;-)

Előzmény: mcg (430318)
r1232 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430353

Milyen sűrűn van erre kiszolgálás?

 

Hetente többször.

 

Hogyan megy tovább a menet, ha a jelző mögött van dolga?

 

A kiszolgáló menet összes dolga a jelző mögött van..

Előzmény: a Zsóti (430312)
r1232 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430352

Vonalismeret nélküli mv. megy és várja az M! jelzőt és azt majd valahol az iparvágány végén a földkúpban véli megtalálni. A jelfeladás kevés, mert mehet olyan jármű is, amin nincs jelfeladás.

 

Vonal, állomásismeret nélkül nem mehetsz oda. Másrészt azt a vágányt tolatási mozgásként is el lehet érni, van oda tolatóvágányút. Arról nem beszélve, hogy a régi berendezésnél is sárga-sárga a volt a jelzőn oda behaladáskor. Évtizedekig nem okozott problémát. Tehát a kérdés továbbra is az, minek oda az a jelző?

Előzmény: aruzsi (430310)
r1232 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430351

Ez az amit sokan hajlamosak elfelejtetni, többek között az újságírók ferdítései miatt.

Előzmény: Törölt nick (430293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!