Mutatóba ímhol egy JR West 500-as sorozatú shinkansen a 2015. novemberében elkészült "Neon Genesis Evangelion" festéssel (mely után a jármű neve egyébként csak EVA shinkansen lett.) Nishi-Akashi állomáson. Az egykor 16 kocsiból álló 500-as sorozatot (W alsorozat) 2008 és 2010 között rövidítették le 8 kocsira (V alsorozat), illetve egy teljes járművet teljesen selejteztek (W1), melynek vezérlőkocsiját azóta múzeumban tekinthetjük meg. A sorozat egyébként nem kifejezetten régi, az első járművet 1997-ben indította útjára a JR West, ám később a korszerűbb N700-as sorozat lassan teljesen átvette a szerepét.
Alant tehát az EVA és az eredeti festésű JR West 500-as sorozat:
Igazából csak az zavar, hogy ész nélkül telepítünk felesleges ketyeréket, q drágán, ami aztán elromlik, vagy nem hozza a régi berendezés uzembiztonsagat.
Ma is: Kisuj-Karcag felújított vonalon sorompózavar, IC650 +20perc. Utana beírják majd a Pávába, hogy pályaallapot miatti keses
Bizbertopikkal hogy állsz? Mer' abban ezek szépen le vannak ám írva!
Az L2 (és bizonyos LZB kiépítések) nem a jelzési kép által vezéreltek.
Azaz a bizber párhuzamosan ad infót (vágányút, lezárások, stb...stb...) a pályamenti jelzőknek, és a vonatbefolyásolóknak.
Azaz, ha pl. kiég a zöld, meg a többi, és a jelző visszaesik pirosba, attól még a vb tudja, hogy szabad, és ezt fogja a közlekedő vonatnak továbbítani.
Ha az utasítás úgy rendelkezik, hogy a fedélzeti megjelenítő egység elsőbbséget élvez a pályamenti jelzőkkel szemben, akkor a pályamenti jelzők mintha ott sem lennének.
A jelenleg hatályos F.1. és F.2. utasításokkal nem vagyok tisztában, úgyhogy majd az ad korrekt választ (amit persze úgysem olvasol el), aki ezzel aktuálisan is képben van.
Az én utolsó infóm az, hogy a pályamenti jelzők ütik a vezetőálláson megtalálhatót, kivéve, amikor nem.
Most kivételesen a vak tyúk nyert. A korábbi példánál maradva, momentán Bécs és a lakhelyem között (Pb) a PZB szolgáltatja a "pontszerű jelfeladást" mint egyik típusú vonatbefolyásoló berendezés (vagy Zugsicherungsystem) illetve az ETCS L2 mint az RBC-n keresztüli "folyamatos jelfeladás", másodikként.
Minden VB-nek van egy palya es vagy egy mozdonyoldali berendezese. Hiaba van kiepitve az ETCS a palyaoldalon, ha a mozdonyban meg nincs meg a palyaoldal jeleit vevö egyseg.
Pelda:
Budapest-Hegyeshalom. EEVB es ETCS L1
De mehet a V43-as is a vonalon, holott nincs benne ETCS, viszont van EEVB vagy mirel.
Becs-Breclav:
Alapbol PZB-re van kiepitve. Most jött hozza kb. honapja az ETCS L2.
Az ÖBB regebbi gönceiben (1142;1144) nincs ETCS. Mennek PZB-vel, szamukra az ETCS nem jelent semmit. De nincs üzemzavar, mert minden gep a kiepitettsegenek megfelelö VB-t hasznalja.
Becs-st. Pölten:
ETCS L2 az alapkiepites (es meg van PZB is)
Csak ETCS L2-vel felszerelt jarmüvek mehetnek be, mert ilyen a nem müszaki jellegü szabalyozas. A PZB csak visszaesesi szint, hamarosan le is szerelik.
A St. Pöltent elkerülö "körgyürü" -tehervonatok hasznaljak majd iden menetrendvaltastol- ETCS L2-vel lesz kiepitve es mar nem is lesznek jelzök felszerelve. Na oda csak PZB-s mozdony nem is mehet majd be.
hogyan tud együttműködni egyszerre a kétféle biztber
Irtam, hogy vagy ...... vagy.
Leforditom: vagy a feher vagy a fekete tipikus esete. Nincs több üzemallapot. Tehat nincs olyan sem, hogy a sötetfeher bekavar a vilagos feketebe.
A GYSEV V43-okon is egyszerre müködött az EEVB es a PZB, mitöbb mindkettö egyidöben aktiv is volt. Ilyet meg a Tau sem tudott.
A Vectronon (ha jol tudom) max. 6 fele VB lehet telepitve es bekapcslva is. Az ETCS mozdonyfedelzeti berendezes meg majd kivalogatja az Infrara telepitett es onnan sugarzott jelek alapjan, hogy melyik VB teszi aktivva.
Viszont akkor ebből logikusan annak is kell következnie, hogy a vonalon nem lehet olyan jármű, amiben nincsen benne az ETCS, mert akkor az ellentmondásokhoz vezetne. Így van?
Gyakorlatilag tök mindegy. Mert vagy jelzövezerelten megy a vonat vagy ETCS L2-ben. Az egyik a masikat kizarja. Magyarul: hiaba van Szabad 40-en a jelzön, ha a L2 80-at jelez az eöptted levö displayen, akkor 80-al tekerhetsz befele.
Pl.
Tullnerfeld allomas, a vonat ETCS L2 vezerelt. A Bj. Szabad 40. Az allomas közepen 60-al (ne kerdezd miert ennyivel, valami programozasi hibara hivatkoznak mindig, amit meg nem korrigaltak) kivesz a L2-böl, a következö föjelzö Szabad 100. A vaganyutban csak 100-as kiterök vannak, nem is 1, de nem is 2. :)
Az F utasitasokban eleg sok mindent modositani kell(ene) az L2-höz. De az L1-hez is. No meg az E utasitasok sem maradhatnak ki.
Vonalismeret nélküli mv. megy és várja az M! jelzőt és azt majd valahol az iparvágány végén a földkúpban véli megtalálni. A jelfeladás kevés, mert mehet olyan jármű is, amin nincs jelfeladás.
Vonal, állomásismeret nélkül nem mehetsz oda. Másrészt azt a vágányt tolatási mozgásként is el lehet érni, van oda tolatóvágányút. Arról nem beszélve, hogy a régi berendezésnél is sárga-sárga a volt a jelzőn oda behaladáskor. Évtizedekig nem okozott problémát. Tehát a kérdés továbbra is az, minek oda az a jelző?