Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430334

elég sok mozdonyt és szerelvényt láttam már üzemen belül egészen közelről és nagyon remélem, hogy azért ők a "vasúti törvény" szerint működnek...

Előzmény: M63 010 (430333)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430333

Az más, mert az üzemen belül van, a sífelvonó meg nyilvános üzem.

Előzmény: troglodita (430331)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430332

Csehországban és Szlovákiában a kabinos függővasutakat (lanovka) az államvasút üzemelteti, ha jól tudom. A libegőket passzolnám.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (430326)
troglodita Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430331

sőt, a csirkefeldolgozókban található "felsőpályás  csirkedarabolási, mellfilézési és minősítő rendszer" is a vasúti törvény hatálya alá tartozik, remélem

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (430326)
troglodita Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430330

nem az agyaddal???

Előzmény: haha 1970 (430328)
troglodita Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430329

Ahogy értelmes kis hazánkban a troli is inkább villamos, semmint busz ,-)

De gondolom az Első Nemzeti Anyahajón is majd, ha kikatapultálják a legújabb generációs "Vörösbegy 56" vagy a "Borzasfejű Rétipinty 48" egy-egy példányát, a kaller (persze csak ha belátja az egész szerelvényt, ködben nem lesz menesztés!!!) kiakasztja a vörös végzár táblát, kinyitja és jól beb@ssza a pilótafülke Nemzeti Kristálydómját, aztán álmában sípol egy kicsit, mivelhogy az indítószerkezet kampója és kallantyúja is a fedélzet normál nyomtávolságú bevágásában lesz elhelyezve, ami akkor is "kötött pálya", ha az egész világ ezért rajtunk röhög.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (430326)
haha 1970 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430328

Igazad van,mondjuk mozdonnyal gondoltam! :)

Előzmény: orangutan (430327)
orangutan Creative Commons License 2016.07.21 0 6 430327

Véleményetekre volnák kiváncsi ha a mozdonyvezetö a bakot eltolja mondjuk egy méterre az szabálytalan vagy nem?

 

Az egy nagyon erős mozdonyvezető lehet, úgyhogy bármennyire szabálytalan is, én inkább nem tennék neki szemrehányást :)

Előzmény: haha 1970 (430323)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430326

Ez is kötött pálya, így a vasúti törvény alá tartozik.

Előzmény: nagypapi (430325)
nagypapi Creative Commons License 2016.07.21 -3 0 430325

"Vasúti bírságok

19. Sífelvonók engedély nélkül végzett létesítése, átalakítása, használatbavétele. 1000000Ft

20. Sífelvonó jogellenes üzemeltetése. 500000Ft"

 

Ez mi ez???? :-o

Előzmény: jwkllr (430321)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430324

Nem üzemszerű, az biztos :-)

Előzmény: haha 1970 (430323)
haha 1970 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430323

Véleményetekre volnák kiváncsi ha a mozdonyvezetö a bakot eltolja mondjuk egy méterre az szabálytalan vagy nem?

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430322

Ez engem cáfol? 

Előzmény: jwkllr (430321)
jwkllr Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430321
Előzmény: Törölt nick (430313)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430320

Jelző nem is kell hogy legyen.

Előzmény: DJ. Bakter (430317)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430319

Váltóra :-) Tök jó móka a szabad negyven mellett még 100-al menni :-)

 

Előzmény: aruzsi (430310)
mcg Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430318

ehhez azért a szent utasítást is át kell írni, nem? :(

Előzmény: Törölt nick (430311)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430317

Akkor mit fog mutatni a jelző? Mert ha továbbra is egyféle sebességet, akkor az F1 utasítás 2.4.2. pont és alpontjai nem betarthatók.

Előzmény: segélyvonókészülék (430314)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430316

De az legalább képes "Visszatol!" jelzés adására, mert van rajta külön jelzőlap.

Előzmény: pallee (430315)
pallee Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430315

"Egyébként a metrónál a bakon is van egy piros fény."

 

Miért a Keletiben, Nyugatiban nincs jelző? Nem kell a hülyeségért a szomszédba menni...

Előzmény: aruzsi (430310)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430314

Sőt, ha több, különböző sebességgel járható váltó van az érintett vágányútban, akkor aszerint lépcsőzi.

Előzmény: Törölt nick (430311)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430313

Vonalismeret nélküli mv. megy 

Nem megy. Miért menne? 

Előzmény: aruzsi (430310)
a Zsóti Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430312

Ugyan már, beakadt valakinél, hogy csak főjelzőig lehet vonatot közlekedtetni. Ha erre a vágányra ment volna a vonat, elég lett volna neki egy zöld + sárga fény. A jelző tök felesleges, a bal oldalra tenni butaság (lenne elég hely a jobb oldalon), pláne egy kiskonzolos jelzőt.

Milyen sűrűn van erre kiszolgálás?

Hogyan megy tovább a menet, ha a jelző mögött van dolga?

Hogyan van leszabályozva az az eset, amikor a jelző mögül a vágányra érkező vonatmenet behaladna a jelző előtti szakaszra, de az már foglalt (a jelző hátoldalán ugyebár nincs jelző...)?

Előzmény: aruzsi (430310)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430311

"Ekkor a váltóra fog fékeztetni, vagy a bejáratra?"

 

Váltóra.

Előzmény: aruzsi (430310)
aruzsi Creative Commons License 2016.07.21 0 0 430310

De.

Vonalismeret nélküli mv. megy és várja az M! jelzőt és azt majd valahol az iparvágány végén a földkúpban véli megtalálni. A jelfeladás kevés, mert mehet olyan jármű is, amin nincs jelfeladás.

ETCS-L2 már jó lehetne, mert ott célra fékezünk, de ehhez az Utasítást is módosítani kéne. Viszont jellemzően ezekre a vágányokra nem épült ki az ETCS.

Egyébként a metrónál a bakon is van egy piros fény.

 

Elektronikusban nem találkoztam virtuális jelzővel, ha csak nem a vonali első térközjelző, de nem hiszem, hogy erre gondoltál. Szfh.-n igen érdekes dolgokat bírtak elkövetni. Lassan átveszi az állatorvosi ló aktuális szerepét Siófoktól. De legalább a vonalon marad. ;-)

 

Apropó ETCS!

Tudni fogja azt, hogy van egy bejárat csökkentettel és a fedezendő pont csak jóóóóóó messze a jelző mögött van, ami ráadásul változhat, a vágányúttól függően. Ekkor a váltóra fog fékeztetni, vagy a bejáratra?

Előzmény: r1232 (430303)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 430309

Ennek meg mi értelme van?

Előzmény: Svrend (430294)
hmsoft Creative Commons License 2016.07.20 -1 0 430308

Egy kis carszkojeszelói: a DM185 elindult (sinara-group.com alapján)

A Szinara Közlekedésigépek cégcsoport tagja, az Uráli Dízelmotorgyár (UDMZ), és a FEV GmbH együttműködéséből jött létre a magas fordulatú DM185 (egységes nómenklatúra szerinti jelöléssel: CsN18,5/21,5) motorcsalád. Az S6...V20 motorváltozatokkal az 1...6 MW teljesítménytartományt kívánják lefedni. Az évi 300 motor összeszerelésére képes gyártósor ünnepélyes beindítására a múlt héten került sor. Három termékkel startolnak: a V12-essel közúti és vasúti változatban, rendre a BelAZ nehézgépjárművek (12DM185A) illetve a TEM7a szupernehéz-tolatómozdonyok újabb reinkarnációja(12DM185T) számára, valamint a 16 hengeres vasúti változattal (16DM185T2). Utóbbinak a névleges teljesítménye 3,7 MW (fejlesztési lehetőséggel 4,2 MW-ig), alkalmazási területe pedig nem más, mint a régóta áhított TE35 tehervonati dízelmozdonycsalád alapváltozata. Ezt a bizonyos alapváltozatot TEM7a járműszerkezettel képzelik el, tehát nyolctengelyesek lesznek a szekciók. Egyelőre egyszekciós, kétvezetőállásos a látványterv (sajnos egy prezin belül van és elég kicsi - ha lesz tisztességesebb kép, majd linkelem). Szóval a motor megvan, most már csak a mozdonyt kell prezentálnia a Pumpjanszkij-műveknek...

hm

Muurola Creative Commons License 2016.07.20 0 0 430307

Ja, gázolás miatti késés is volt. Elcsaptunk pár szarvasmarhát. 

Előzmény: gereblyepörkölt (430305)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 0 1 430306

Oszt mégis minek kell ilyet fizikailag telepíteni?

Azert, hogy voi. vizsgan 1-gyel több ertelmetlen hülyeseget lehessen kerdezni. :(

Előzmény: r1232 (430297)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.07.20 0 0 430305

Egyszer nekem gázolás miatt késett 1,5 órát Takamatsu felé. de ilyet még sosem hallottam, hogy más megállónál rakták volna ki az utasokat. (Mondjuk Tokyo-ban nem sokat oszt vagy szoroz.) :D

Előzmény: Muurola (430302)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!