sőt, a csirkefeldolgozókban található "felsőpályás csirkedarabolási, mellfilézési és minősítő rendszer" is a vasúti törvény hatálya alá tartozik, remélem
Ahogy értelmes kis hazánkban a troli is inkább villamos, semmint busz ,-)
De gondolom az Első Nemzeti Anyahajón is majd, ha kikatapultálják a legújabb generációs "Vörösbegy 56" vagy a "Borzasfejű Rétipinty 48" egy-egy példányát, a kaller (persze csak ha belátja az egész szerelvényt, ködben nem lesz menesztés!!!) kiakasztja a vörös végzár táblát, kinyitja és jól beb@ssza a pilótafülke Nemzeti Kristálydómját, aztán álmában sípol egy kicsit, mivelhogy az indítószerkezet kampója és kallantyúja is a fedélzet normál nyomtávolságú bevágásában lesz elhelyezve, ami akkor is "kötött pálya", ha az egész világ ezért rajtunk röhög.
Ugyan már, beakadt valakinél, hogy csak főjelzőig lehet vonatot közlekedtetni. Ha erre a vágányra ment volna a vonat, elég lett volna neki egy zöld + sárga fény. A jelző tök felesleges, a bal oldalra tenni butaság (lenne elég hely a jobb oldalon), pláne egy kiskonzolos jelzőt.
Milyen sűrűn van erre kiszolgálás?
Hogyan megy tovább a menet, ha a jelző mögött van dolga?
Hogyan van leszabályozva az az eset, amikor a jelző mögül a vágányra érkező vonatmenet behaladna a jelző előtti szakaszra, de az már foglalt (a jelző hátoldalán ugyebár nincs jelző...)?
Vonalismeret nélküli mv. megy és várja az M! jelzőt és azt majd valahol az iparvágány végén a földkúpban véli megtalálni. A jelfeladás kevés, mert mehet olyan jármű is, amin nincs jelfeladás.
ETCS-L2 már jó lehetne, mert ott célra fékezünk, de ehhez az Utasítást is módosítani kéne. Viszont jellemzően ezekre a vágányokra nem épült ki az ETCS.
Egyébként a metrónál a bakon is van egy piros fény.
Elektronikusban nem találkoztam virtuális jelzővel, ha csak nem a vonali első térközjelző, de nem hiszem, hogy erre gondoltál. Szfh.-n igen érdekes dolgokat bírtak elkövetni. Lassan átveszi az állatorvosi ló aktuális szerepét Siófoktól. De legalább a vonalon marad. ;-)
Apropó ETCS!
Tudni fogja azt, hogy van egy bejárat csökkentettel és a fedezendő pont csak jóóóóóó messze a jelző mögött van, ami ráadásul változhat, a vágányúttól függően. Ekkor a váltóra fog fékeztetni, vagy a bejáratra?
Egy kis carszkojeszelói: a DM185 elindult (sinara-group.com alapján)
A Szinara Közlekedésigépek cégcsoport tagja, az Uráli Dízelmotorgyár (UDMZ), és a FEV GmbH együttműködéséből jött létre a magas fordulatú DM185 (egységes nómenklatúra szerinti jelöléssel: CsN18,5/21,5) motorcsalád. Az S6...V20 motorváltozatokkal az 1...6 MW teljesítménytartományt kívánják lefedni. Az évi 300 motor összeszerelésére képes gyártósor ünnepélyes beindítására a múlt héten került sor. Három termékkel startolnak: a V12-essel közúti és vasúti változatban, rendre a BelAZ nehézgépjárművek (12DM185A) illetve a TEM7a szupernehéz-tolatómozdonyok újabb reinkarnációja(12DM185T) számára, valamint a 16 hengeres vasúti változattal (16DM185T2). Utóbbinak a névleges teljesítménye 3,7 MW (fejlesztési lehetőséggel 4,2 MW-ig), alkalmazási területe pedig nem más, mint a régóta áhított TE35 tehervonati dízelmozdonycsalád alapváltozata. Ezt a bizonyos alapváltozatot TEM7a járműszerkezettel képzelik el, tehát nyolctengelyesek lesznek a szekciók. Egyelőre egyszekciós, kétvezetőállásos a látványterv (sajnos egy prezin belül van és elég kicsi - ha lesz tisztességesebb kép, majd linkelem). Szóval a motor megvan, most már csak a mozdonyt kell prezentálnia a Pumpjanszkij-műveknek...
Egyszer nekem gázolás miatt késett 1,5 órát Takamatsu felé. de ilyet még sosem hallottam, hogy más megállónál rakták volna ki az utasokat. (Mondjuk Tokyo-ban nem sokat oszt vagy szoroz.) :D