Csütörtökön szikrázó napsütésben is 10-el mentek a vonatok. Legalább Déliben mondták volna, vagy a kaller tájékoztatna. Ehhez képest csodás leszarom nyugalommal tette a dolgát. Túl régóta veszem igénybe a magyar vasút szolgáltatását, és sajnos túl sok a rossz tapasztalat vihar nélkül, semmiféle természeti csapás nélkül is. Néha joga van kiakadni az embernek. Nem a vasúti közlekedés ellen vagyok, sőt örülnek egy jó vasútnak. És látja az ember hogy van sok pozitívum is. De nyáron valahogy látványosan nem megy.
A történetben az a legszebb, hogy egy mai riport alapján nem is egészen úgy történt az eset és nem is a jegyvizsgáló miatt nem indult el a vonat. És erről hangfelvétel is van...
Ez nem egy igazán tömött vonat, sőt, kimondottan szellős, bár álló utasok voltak, az tény. Amit nem tudunk, hogy melyik kocsiban készült a kép, mert az első kocsik mindig jobban tele vannak. Így még az is lehet, hogy vonat végén még ülőhely is volt. Nem egyszer láttam már ilyet.
(Mennyire tudom ilyenkor sajnálni azokat a népeket, akiknek nincs ennyi nevük erre a színre. Szegények, mindenre csak azt tudják mondani, hogy Rot , red vagy rouge, legyen az vasút, közút, akármi. :-) )
Nem kis eső volt. Villámkár is volt. Nem csak a vasúton. A Fehérvár egy része is sötétbe borult, többek között a vasútállomás is. Hosszú órákra. Az áramszolgáltató hibabejelentője konkrétan elérhetetlen volt, annyi hívást kaptak. De sokkal kényelmesebb tudomást sem venni a tényekről.
De itt végig volt írva a vágányút, amiből az jön le, hogy a legvége M!, a többi nem. Innentől kezdve nincs ált. fékút mizéria, mert 3-4 jelzővel hátrébb van csak a megállás helye, tehát az alsó sárgának le kell kapcsolódnia (már ha a jelzési fogalom jelfogók áramköre jól van megcsinálva).
Pontosan. De nem kapcsolódik le az alsó sárga. Marad, csakúgy, mint Kelenföldön (Nagytétény bal-3a-3-kezelt kijárat a Déli felé esetén sem).
Lásd 1-es vonal, de elvileg már a 30a-n is ennek kell lennie, bár nem feltétlenül,
Ennyi. Nem kell ezt túlmisztifikálni. Az emberi erővel végzett jármű mozgatás is napi gyakorlat pl. műhelyekben amikor csak néhány métert kell odébb mozgatni valamit. Az ,hogy mennyire könnyen indul meg csapágyazás és hajtási rendszer függő. A gördülőcsapágyas kocsik, hidraulikus dízelek könnyen mozdíthatók. A siklócsapágyas cuccok, illetve villamos erőátvitelű járművek nehezen csak gépi erővel mozdíthatók. De a traxx pl. baromi könnyen megmozdul.
Ha újságíró lennék akkor volna egy jól hangzó szalag címem ami így szólna:"Ki borult a bili Szombathelyen elegük lett az állandó kocsi problémából"! Nem akarom elkiabálni de úgy néz ki meglessz oldva a dolog,és nem a Gysev álltal felújitott kocsikra gondoltam!
Itt meg a harmadik bejárat és a V10 között még meg is van...
Szerintem a hiba a sorompókkal van összefüggésben, hogy itt nem megy jól az indításuk...de Te sem ezt írtad :)
A V10 és a 3. bejárat között nincs meg az általános fékút. A sorompóknak ehhez semmi köze. És ez dönti a dominót (jelen esetben szó szerint is), mivel a 2. és 3. között sincs meg. Ezért mindegyiken csökkentett, legfeljebb 40 km/h-t engedélyező jelzés van.
Ne keverd a pályás lassújelet a berendezés dolgaival, ne szép dolog :)
Nem keverem, de a forgalom igyekszik kikerülni, ha van rá mód.
Hát, Kelenföldön én ezt látom, ha pl. páratlannal mész be a 3-ra az alsó pályáról...
Kelenföldön, ha a páratlannal mész a balról a 3.-ra és a 3.-on kezelve van a kijárat a Déli felé, ami csak csökkentet, legfeljebb 40 km/h-ás jelzést tud adni, akkor a bejárat villogó sárga, a 3a a második bejárat sárga-villogó sárga. Mert itt sincs meg az általános fékút. És meglepő módon ez is D70, mint Siófokon.
Ezért volt előtt 60 mindkét irányból...:)
Nem ezért. Az a táró miatt volt. A 40 az átépítés után, páros irányból már ezért (változott a geometria, a támfal vonalvezetése is!).
Nem volt ott előírva sorompó, csak mindig szeretjük a dolgokat a jelen nem lévő félre fogni..:)
Pedig volt. Ugyanis csak ezzel a feltétellel volt megemelhető a sebesség. Ha nem lenne ott az az áthívó jelző, akkor még most is 40-nel mennénk ott.
Én "élőben" személykocsi-alapú mérőkocsit (a képen láthatóhoz hasonlót) láttam cipelni az LDM-2M nevű eszközt, ami egy kétéltű-változatú UAZ Pickup. Ezen a képen egy Szever többfunkciós eszközt cipel (alapvetően önjáró mérőkocsit takar a megnevezés, de lassan a kertipartitól kezdve atomrakéták kilövésére is alkalmas lesz a cucc, amilyen ütemben a gyártó "többfunkciósítja"), amelynek a tömege 62 tonna. Még mindig nincs annyi, mit a videón a három kocsié, de szerintem neki lehet veselkedni annak is. Száraz sínen menni fog a dolog. Az Uralvagonzavod TMV-2 nevű, szintén kétéltű vontatója a gyártó szerint 15 üres teherkocsit tud vontatni kedvezőtlen időjárási körülmények között is. Viszont az egy kicsit nagyobb járgány, 9 tonnás.
Ízlések és pofonok :) Én például itt hagytam abba:
Ha a jegykezelő túl hosszúnak ítélte a szerelvényt, akkor megvolt a lehetősége arra, hogy lezárja az ajtókat, hogy ott ne legyen fel- és leszállási lehetőség, így biztonságosan közlekedhettek – volna.
Most elképzeltem, hogy például te mit szólnál hozzá, ha csúcsidőben egyszer csak lezárná az utolsó 1-2 kocsit/egységet a jv.
A 12:15-ös vonat volt ennyire tömve. Na de szerintem egy kis csúsztatás van a cikkben. Mert 35 fokban senki sem aszalódna a 12:15-ös vonaton, hanem megvárnák az estét.
A délutáni órákban meg a fesztiválos vonatokat kivéve meg nagyjából elegendő lehet a kapacitás, mert eléggé sok vonat megy. Ott gond csak az eltérő díjszabással van.
Megoldás talán az lehetne, de ez csak a Déli partira igaz, mert az hagyományos mozdonyos (az átlósokhoz a fejpályaudvarok kihagyása, az expresszekhez, azok expressz volta miatt nem nyúlnék) hogy lenne 3-4 kocsi a siófoki tárolón, és Földvár felé félúton már látszik a nagy tömeg, akkor mivel van 10 perc tartózkodása, felvenné a plusz 4 kocsit, és azzal kiegészülve menne tovább. Persze késések lehetnének emiatt, de azok amúgy is lehetnek.
Rövid, képes összefoglaló a legdélebbi japán fősziget, Kyushu vasúti fejlődéséről és a jelenlegi állapotokról.
Illetve alant két kép az egyik legtutibb fekvőhelyes megoldásról, melyben a poggyásztér hiányáért cserébe normál ülőhely áráért lehet utazni. A vonaton ezen felül jutányos áron igénybevehető tusolók (melyben meleg- és hidegvíz, szappan, sampon, hajbalzsam is megtalálható) italautomaták, konnektorral ellátott szalonkocsi illetve természetesen hagyományos, privát és kétszemélyes hálóhelyek is helyet kaptak. A JR Central / JR West által üzemeltetett, "Sunrise Express" névre keresztelt "Sunrise Izumo" és "Sunrise Seto" Izumoshi-ból illetve Takamtasu-ból indulva, okayama-i egyesítést követően gurul Tokyo felé. Sajnos Japánban idén tavasszal szinte teljesen kihaltak az éjszakai vonatok, így ez a két járat gyk. az utolsó, menetrendszerinti éjszakai járat.
...és tegyük hozzá, hogy pontosan az indulás pillanatáig van natúr csörömpölés és hülye zenével csak kicsit feltuningolt normál csikorgás és a fém hangja, aztán pont az induláskor jön az izgalmakat rém felfokozó bárgyú zene: https://youtu.be/l8rQEQAeET8?t=45s
Na szóval azt elhiszem készségesen, hogy ez a masina vontatni tud, de hogy induláskor volt hátulról egy kis rásegítés, az is tuti. Amennyit repked a szerelvény körül a kamera, pont az indulás pillanataiban mutat teljesen használhatatlan közeli képeket és mikrofonhang sincs... Vajon miért? Nem, nem vagyok összeesküvés-elmélet hívő, de pont a környéken volt egy nagy piros mozdony is: