Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430218

Pedig mindkét színt ua. optika adja.

Újabban a sorompó már LED-es. Lehet, hogy a 30a vonalon a térközjelzők és a sorompók szintén ua.-k és LED-esek.

Előzmény: Realista Vasutas (430215)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430217

Nem mindenkinek van nete vagy wifije.Ilyen jellegű hibát és késéseket az állomásokon és a vonatokon is be kellene modani. Mint ahogy a Hullám késését bemondták Fehérváron.

Előzmény: aruzsi (430184)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430216

Az a közútnak szól, ezért nem lehet vörös, csak piros! :)

Előzmény: Realista Vasutas (430215)
Realista Vasutas Creative Commons License 2016.07.18 -4 0 430215

Csak a rend kedvéért:

Vörös a vasúti jelzők Megállj! jelzésének színe, a csillag és az Attila.

A majom feneke és a sorompó tiltó jelzése, az piros.

Előzmény: Muurola (430209)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430214

Olvastam itt a topikon, hogy jópár éve a hülye barom átment piros jelzésnél, és megúszta, de meglátta a rendőrautót a túloldalon és visszafordult...

 

Előzmény: tom sawyer (430213)
tom sawyer Creative Commons License 2016.07.18 0 1 430213

" nem véletlen, hogy a KRESZ is rendkívül szigorúan kezeli az áthajtást." 

 

Mégis elég ijesztő a sötétség a fejekben ezzel kapcsolatban. Pedig az egyszerű túlélésiösztön is azt diktálná, hogy körülnézés nélkül nem megyünk át...

Előzmény: nagypapi (430208)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430212

Ha nem villog a fehér, akkor alaposan körül kell nézni!

Előzmény: Muurola (430209)
aruzsi Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430211

Viszont nincs villogó fehér!

Előzmény: Muurola (430209)
M61 021 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430210

A nem IC vonatokkal az (is) a baj, hogy ha pl. ablak mellé szeretnél ülni, akkor az indulási állomásra is min. félórával korábban ki kell menned, ha későbbi állomáson szállsz fel, lehet, hogy ülőhelyhez sem jutsz, mert a csomagokat pakolták rá, te meg ugye konfliktuskerülő vagy. :(

Azért a kalauzt nem kéne lebeszélni arról, hogy végezze a munkáját, és rendet tegyen! Az utasoknak meg kell szokniuk, hogy a helyjegyváltáskor kell a kívánságaikat jelezni, és ennél a vonatnemnél nem az érkezési sorrend számít.

Én olyan vasutat szeretnél megérni, ahol szinte minden vonatra lehet ülőhelyet foglalni, nem kötelezően, hanem a nyugatabbra elterjedt, fakultatív rendszerben. De addig is, amíg ez megvalósul, azt is el tudnám képzelni, hogy a gyorspótjegy árát a helyjegy árához csapják. A magasabb árnak talán nagyobb lenne a becsülete, és a gyorsvonati szakaszokon csak az fizetne felárat, akinek jut helyjegy, azaz ülőhely.

Előzmény: ágiy (430207)
Muurola Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430209

A gubanc csak annak egyértelmű, aki már ott állt "egy ideje", a frissen érkező hiheti azt, hogy a sorompó épp most nyílt fel és emiatt alszik ki a vörös.

Előzmény: nagypapi (430208)
nagypapi Creative Commons License 2016.07.18 -1 2 430208

"baromi veszélyes, hiszen a kialvó vörös után nem mindenki vár a kigyulladó fehér villanásra az elindulás előtt felnyílt sorompónál."

 

Azért jelen esetben - nem jön vonat, majd hirtelen kialszik a vörös jelzés - elég egyértelmű, hogy valami gubanc van.

 

Félévente megjelenik egy-egy ilyen esetre rácsodálkozó videó (ami aztán jól ki is lesz itt tárgyalva). A fénysorompó ugyanúgy tönkremehet, beázhat, mint az utcai jelzőlámpa (vagy bármi más). Az más kérdés, hogy pl. a 30-ason a felújítás után miért fordul elő ilyen gyakran meghibásodás (ld. pénteki gárdonyi eset...).

Most éppen készült róla videó, de elég könnyű belátni, hogy ha a mv-t nem tudják időben értesíteni - mint pl. ebben az esetben történhetett, ha éppen akkor hibásodott meg a sorompó -, akkor könnyen előfordulhat ilyen eset. 

A vasúti átjáró az egyik legveszélyesebb helyszín a közlekedésben, nem véletlen, hogy a KRESZ is rendkívül szigorúan kezeli az áthajtást.

 

Amúgy a meghibásodott sorompó nem ritka dolog, felénk a 71-esen legalább hetente megesik, ma reggel is gyökkettővel kellett reggel áthaladni a Dunakeszi úti átjárón.

Előzmény: Muurola (430204)
ágiy Creative Commons License 2016.07.18 0 0 430207

Köszi a válaszokat, Aki a helyemen ült annak éppen nem ültem volna az őlébe mivel igen undorito emberfajta volt, de szembe vele egy kimondott jó nő ült. A kalauz azt tapasztaltam máskor hogy engemfigyelmeztetett hogy nem a helyemen ülök. Mondtam ne fáradjon mert biztos foglalt a helyem, de követtem és ott is minden foglalt volt. Mondtam senki nem veszi komolyan csak reklamálásra hajlando mindenki a helyére ülni. Akkor emlitette a potdijat de ilyent még nem láttam. Már nem igen büntetnek a kalauzok se, mert tudják ezzel se oldodik meg a kérdés. A vasutnak jó a bevétel de a szolgáltatás a nullával egyenló lassan. Ezért én jobb szeretem a nem ic vonatokat.

mcg Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430206

vay a sorompó azért ment el zavrba, mert bár le akart csukódni a piros megjelenése után, valami hiba miatt nem indultak meg a csapórudak...

látható, hogy a gépmenet se lassított 15-re, mivel ilyenkor mire felhívnák a zavrról már rég ott van az átjáróban...

Előzmény: Muurola (430204)
hmsoft Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430205

Érdekes, hogy sorompó felnyílt állapotból megy el zavarba (sötétbe)

Szerintem véletlenül elolvasta a 430198. hsz. első mondatát, és úgy döntött, hogy most már minden mindegy... (Nehogy legközelebb rosszabbul végződjön.)

hm

Előzmény: Muurola (430204)
Muurola Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430204

http://444.hu/2016/07/17/nem-a-sorompon-mulott-hogy-nem-tortent-komolyabb-vonatbaleset-zamardinal

 

Érdekes, hogy sorompó felnyílt állapotból megy el zavarba (sötétbe), míg a korábbi videóban lezárt állapotban. Utóbbi esetben még lezárt állapotban sötétre kapcsol a sorompó, az előbbi meg... baromi veszélyes, hiszen a kialvó vörös után nem mindenki vár a kigyulladó fehér villanásra az elindulás előtt felnyílt sorompónál. :(

M63 010 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430203

Alacsony sebességgel el lehet vontatni ekkora tömeget sík terepen. Na de a tapadás kérdését hogy oldották meg? Hogy-hogy nem pörögnek ki a kerekek?

Előzmény: Muurola (430201)
M61 021 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430202

Gondolom a 2 kirúgott munkaügyi bírósághoz fordul, ugyanakkor mások is lesznek annyira tökös legények, hogy hasonló helyzetben hasonlóan cselekszenek. Kettőt ki lehet rúgni, de százakat már nem. A kettőt is vissza kell majd venniük, kieső bért is kifizetni stb...

Előzmény: Muurola (430200)
Muurola Creative Commons License 2016.07.17 0 1 430201

Mindig felmerül, hogy a vasúti járműgyártás mennyire nem hatékony az autógyártáshoz képest. Ám már közel az idő, mikor a vasúti gördülőállomány ára újra közel lesz egy jobb személygépkocsihoz! :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=l8rQEQAeET8

Muurola Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430200

Az új, kedvenc vasúti blogom:

 

http://menetterti.blogstar.hu/

 

Nem kifejezetten vasúti szakszervezet párti, de MÁV-közelinek azért mondanám! :)

M63 010 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430199

Ja nem 20, hanem 22 perc.

Előzmény: M63 010 (430198)
M63 010 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430198

Egyeseknek öröm, egyeseknek üröm, de véget ért a fesztivál, így újra itt ütöm a billentyűket. :( Jobban bírtam, mint egyetemista koromban, igaz, most jobb volt a társaság! ) De ez OFF.

 

Inkább legyen ON: Szeretem a 21-es vonalat. van még ilyen vonal az országban, ahol ennyire precízen vannak a keresztezési lehetőségek? Pár éve még nyugdíjas tempóban ment a csörgő 35 perc kellett vonatkereszttel, most meg 20 perc is elég, pedig továbbra is van kereszt. Na ez lenne az etalon máshol is. Kár, hogy a 15-ösön a keresztek helye nem ennyire jó. :( Ilyenkor gondolkodom el azon, hogy mindennemű felújítás, ahol nem jár együtt kamera beszerelésével, az kidobott pénz, ugye MÁV? Baross telep példája intő lehet arra, hogy sohase újíts fel állomást/megállót kamerák beszerelése nélkül!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430197

OFF Nem csak a spanyolon érezni. ON

Előzmény: division by zero (430153)
Lovrin Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430196

Szentes-Orosháza vonal.

Előzmény: Rollende Landstrasse (430183)
v_peti Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430195

Ja nem csomópontonként, hanem tartományonként vannak jelen.

Előzmény: v_peti (430194)
v_peti Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430194

Ez benne van a dologban! Sógoréknál is van egy VEKE (Fahrgast-nak hívják), csak az sokkal komolyabb, mert minden nagyobb csomópontban van helyi tagszervezetük, így az érdekérvényesítő képességük is nagyobb, mert sokkal több helyen jelen vannak, mint idehaza a VEKE.

Előzmény: M61 021 (430186)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430193

És kiderült valami új?

Előzmény: manhattani (430180)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430192

Csongrád és Békés határának környékén volt valahol.

Előzmény: Rollende Landstrasse (430183)
aruzsi Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430191

Olvastam.

Szomorú.

Előzmény: _Nyuszi (430190)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430190

"Az 5/1-essel pedig "csak" az a baj, hogy biztosított tolatásjelzővel fedezett vágányútban nem lehet nem folyamatosan ellenőrzött váltó."

 

Hát, az csúnya lett... (folyamatosan ellenőrzött: lehet kulcszáras is, nem csak motoros. - te is így érted, ugye?) Olvastad a cikket?

Előzmény: aruzsi (430161)
hmsoft Creative Commons License 2016.07.17 0 0 430189

és Matuska sorsának alakulásával

Tényleg tudni akarod? Hát jó, de én szóltam előre. :)

hm

Előzmény: manhattani (430180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!