Nem mindenkinek van nete vagy wifije.Ilyen jellegű hibát és késéseket az állomásokon és a vonatokon is be kellene modani. Mint ahogy a Hullám késését bemondták Fehérváron.
" nem véletlen, hogy a KRESZ is rendkívül szigorúan kezeli az áthajtást."
Mégis elég ijesztő a sötétség a fejekben ezzel kapcsolatban. Pedig az egyszerű túlélésiösztön is azt diktálná, hogy körülnézés nélkül nem megyünk át...
A nem IC vonatokkal az (is) a baj, hogy ha pl. ablak mellé szeretnél ülni, akkor az indulási állomásra is min. félórával korábban ki kell menned, ha későbbi állomáson szállsz fel, lehet, hogy ülőhelyhez sem jutsz, mert a csomagokat pakolták rá, te meg ugye konfliktuskerülő vagy. :(
Azért a kalauzt nem kéne lebeszélni arról, hogy végezze a munkáját, és rendet tegyen! Az utasoknak meg kell szokniuk, hogy a helyjegyváltáskor kell a kívánságaikat jelezni, és ennél a vonatnemnél nem az érkezési sorrend számít.
Én olyan vasutat szeretnél megérni, ahol szinte minden vonatra lehet ülőhelyet foglalni, nem kötelezően, hanem a nyugatabbra elterjedt, fakultatív rendszerben. De addig is, amíg ez megvalósul, azt is el tudnám képzelni, hogy a gyorspótjegy árát a helyjegy árához csapják. A magasabb árnak talán nagyobb lenne a becsülete, és a gyorsvonati szakaszokon csak az fizetne felárat, akinek jut helyjegy, azaz ülőhely.
A gubanc csak annak egyértelmű, aki már ott állt "egy ideje", a frissen érkező hiheti azt, hogy a sorompó épp most nyílt fel és emiatt alszik ki a vörös.
"baromi veszélyes, hiszen a kialvó vörös után nem mindenki vár a kigyulladó fehér villanásra az elindulás előtt felnyílt sorompónál."
Azért jelen esetben - nem jön vonat, majd hirtelen kialszik a vörös jelzés - elég egyértelmű, hogy valami gubanc van.
Félévente megjelenik egy-egy ilyen esetre rácsodálkozó videó (ami aztán jól ki is lesz itt tárgyalva). A fénysorompó ugyanúgy tönkremehet, beázhat, mint az utcai jelzőlámpa (vagy bármi más). Az más kérdés, hogy pl. a 30-ason a felújítás után miért fordul elő ilyen gyakran meghibásodás (ld. pénteki gárdonyi eset...).
Most éppen készült róla videó, de elég könnyű belátni, hogy ha a mv-t nem tudják időben értesíteni - mint pl. ebben az esetben történhetett, ha éppen akkor hibásodott meg a sorompó -, akkor könnyen előfordulhat ilyen eset.
A vasúti átjáró az egyik legveszélyesebb helyszín a közlekedésben, nem véletlen, hogy a KRESZ is rendkívül szigorúan kezeli az áthajtást.
Amúgy a meghibásodott sorompó nem ritka dolog, felénk a 71-esen legalább hetente megesik, ma reggel is gyökkettővel kellett reggel áthaladni a Dunakeszi úti átjárón.
Köszi a válaszokat, Aki a helyemen ült annak éppen nem ültem volna az őlébe mivel igen undorito emberfajta volt, de szembe vele egy kimondott jó nő ült. A kalauz azt tapasztaltam máskor hogy engemfigyelmeztetett hogy nem a helyemen ülök. Mondtam ne fáradjon mert biztos foglalt a helyem, de követtem és ott is minden foglalt volt. Mondtam senki nem veszi komolyan csak reklamálásra hajlando mindenki a helyére ülni. Akkor emlitette a potdijat de ilyent még nem láttam. Már nem igen büntetnek a kalauzok se, mert tudják ezzel se oldodik meg a kérdés. A vasutnak jó a bevétel de a szolgáltatás a nullával egyenló lassan. Ezért én jobb szeretem a nem ic vonatokat.
Érdekes, hogy sorompó felnyílt állapotból megy el zavarba (sötétbe)
Szerintem véletlenül elolvasta a 430198. hsz. első mondatát, és úgy döntött, hogy most már minden mindegy... (Nehogy legközelebb rosszabbul végződjön.)
Érdekes, hogy sorompó felnyílt állapotból megy el zavarba (sötétbe), míg a korábbi videóban lezárt állapotban. Utóbbi esetben még lezárt állapotban sötétre kapcsol a sorompó, az előbbi meg... baromi veszélyes, hiszen a kialvó vörös után nem mindenki vár a kigyulladó fehér villanásra az elindulás előtt felnyílt sorompónál. :(
Gondolom a 2 kirúgott munkaügyi bírósághoz fordul, ugyanakkor mások is lesznek annyira tökös legények, hogy hasonló helyzetben hasonlóan cselekszenek. Kettőt ki lehet rúgni, de százakat már nem. A kettőt is vissza kell majd venniük, kieső bért is kifizetni stb...
Mindig felmerül, hogy a vasúti járműgyártás mennyire nem hatékony az autógyártáshoz képest. Ám már közel az idő, mikor a vasúti gördülőállomány ára újra közel lesz egy jobb személygépkocsihoz! :)
Egyeseknek öröm, egyeseknek üröm, de véget ért a fesztivál, így újra itt ütöm a billentyűket. :( Jobban bírtam, mint egyetemista koromban, igaz, most jobb volt a társaság! ) De ez OFF.
Inkább legyen ON: Szeretem a 21-es vonalat. van még ilyen vonal az országban, ahol ennyire precízen vannak a keresztezési lehetőségek? Pár éve még nyugdíjas tempóban ment a csörgő 35 perc kellett vonatkereszttel, most meg 20 perc is elég, pedig továbbra is van kereszt. Na ez lenne az etalon máshol is. Kár, hogy a 15-ösön a keresztek helye nem ennyire jó. :( Ilyenkor gondolkodom el azon, hogy mindennemű felújítás, ahol nem jár együtt kamera beszerelésével, az kidobott pénz, ugye MÁV? Baross telep példája intő lehet arra, hogy sohase újíts fel állomást/megállót kamerák beszerelése nélkül!
Ez benne van a dologban! Sógoréknál is van egy VEKE (Fahrgast-nak hívják), csak az sokkal komolyabb, mert minden nagyobb csomópontban van helyi tagszervezetük, így az érdekérvényesítő képességük is nagyobb, mert sokkal több helyen jelen vannak, mint idehaza a VEKE.