Gondolom a 2 kirúgott munkaügyi bírósághoz fordul, ugyanakkor mások is lesznek annyira tökös legények, hogy hasonló helyzetben hasonlóan cselekszenek. Kettőt ki lehet rúgni, de százakat már nem. A kettőt is vissza kell majd venniük, kieső bért is kifizetni stb...
Mindig felmerül, hogy a vasúti járműgyártás mennyire nem hatékony az autógyártáshoz képest. Ám már közel az idő, mikor a vasúti gördülőállomány ára újra közel lesz egy jobb személygépkocsihoz! :)
Egyeseknek öröm, egyeseknek üröm, de véget ért a fesztivál, így újra itt ütöm a billentyűket. :( Jobban bírtam, mint egyetemista koromban, igaz, most jobb volt a társaság! ) De ez OFF.
Inkább legyen ON: Szeretem a 21-es vonalat. van még ilyen vonal az országban, ahol ennyire precízen vannak a keresztezési lehetőségek? Pár éve még nyugdíjas tempóban ment a csörgő 35 perc kellett vonatkereszttel, most meg 20 perc is elég, pedig továbbra is van kereszt. Na ez lenne az etalon máshol is. Kár, hogy a 15-ösön a keresztek helye nem ennyire jó. :( Ilyenkor gondolkodom el azon, hogy mindennemű felújítás, ahol nem jár együtt kamera beszerelésével, az kidobott pénz, ugye MÁV? Baross telep példája intő lehet arra, hogy sohase újíts fel állomást/megállót kamerák beszerelése nélkül!
Ez benne van a dologban! Sógoréknál is van egy VEKE (Fahrgast-nak hívják), csak az sokkal komolyabb, mert minden nagyobb csomópontban van helyi tagszervezetük, így az érdekérvényesítő képességük is nagyobb, mert sokkal több helyen jelen vannak, mint idehaza a VEKE.
Pedig rajzold csak fel, meglátod, hogy a több(mint egy)tengelyes forgóváz sokkal kevésbé ülteti át a függőleges pályahibát a kocsiszekrényre, mint az egy darab tengely. Sokkal jobb eleve a kiegyenlítő képessége. Színtiszta geometria.
Nem lehet, hogy azért is züllik a vasút, mert a rajta utazóknak alacsony az érdekérvényesítő képességük/erejük? Arra gondolok, hogy mivel a többség kedvezménnyel utazik, inkább kusban van, minthogy ilyen-olyan szervezet keretében elégedetlenségének adjon hangot, és elfogadja ezeket a késéseket is. (Habár azért vannak kivételek, a hivatásforgalomra azért mintha jobban odafigyelnének a vasutasok.)
De láthatod, r1232 is csak annyit írt, hogy rossz, és ezeket mutatja, de ő sem írta meg miért...
Azóta írta, hogy elírta. Csak az utolsónál volt S-S.
Bár ez még nem magyarázza azt, hogy miért marad kint az alsó sárga, az szerintem is valami hiba, ami tévedésből ott maradt.
Tévedésből biztosan nem. Max. rosszul van tervezve, kivitelezve. De nem ez van, a fentiek alapján.
Jelzési kép terv sose volt.
Az üzembe menetel előtt pedig már a vizsgálatokkal ki kell hogy derüljön. A vizsgálat alapja pedig a függőségi terv. Persze az áramkörökbe bele lehet buhernyákolni, sajnos. :-(
Gondolom ezért találták ki cserébe a KS-ek zárva tartását a fővágányi vágányút idejére...:(
És tényleg nem tellett volna +1 db. Alcatel villamos váltóhajtóműre????
Már nem tudom, melyik alföldi mellékvonalon tapasztaltam, hogy a sínszálak illesztéseinek távolsága pontosan megegyezett a BZmot tengelytávolságával. Na, ott nem volt billegés, hanem mindkét tengellyel egyszerre zuhantunk.
Nem tudom, amikor én mondjuk a Balatonnál várom a vonatomat, qrvára nem látok el Gárdonyig, de azért ne legyünk telhetetlenek, a vasút nyilván nem készülhet fel minden ilyen hozzám hasonló hendikeppes utas tökéletes kiszolgálására.
Ez így ebben a formában nem igaz mert én például tudtam,egyébként a "kedves utas" ha nem csak nézne hanem látna is akkor láthatta volna hogy Gárdonynál a sorompó és fényjelző készülék nem működik,meg mondjuk a kábel ki van ásva!
Kb. A 30-as vonal ugye Fehérvárig a 21. századra lett átépítve. Minden állomáson van kijelző. Sőt elég sok Flirt is jár a vonalon. 2 napon át mégse tudta senki, hogy miért mennek 10-el a vonatok a Velencei tó mellett. Persze a menetrendben az emiatt keletkező x (nem 1-2) perces késésnek nyoma sem volt, utastájékoztatásnak pláne nem. Pedig egy Flirt-ön senki ne mondja hogy nem lehet. Gyanúsan a kallerek nem is kérték el a jegyeket, mint ahogy a ma 22 percet késő, extra szolgáltatásként minősített Hullám expresszen se. Tök mindegy hogy mi miatt késtek a vonatok, de azért csak éppen egy fesztivál is zajlik a vonal mellett, és némi információt megérdemelne a vasútnak a szokásosnál több bevételt hozó utasforgalom.
A vasút nem terepasztal. Ellentétben azzal, hús-vér emberek használják, akiknek nem móka a napi sz.pás a vasút töketlenkedései miatt.
Mi lett volna nagyobb vihar esetén? Kis eső és a magyar vasút összeomlik. Amúgy miért annyira fájó tájékoztatni az utasokat a vasútnak? Legalább az okot, hogy miért nem.
"De itt végig volt írva a vágányút, amiből az jön le, hogy a legvége M!, a többi nem. Innentől kezdve nincs ált. fékút mizéria, mert 3-4 jelzővel hátrébb van csak a megállás helye, tehát az alsó sárgának le kell kapcsolódnia (már ha a jelzési fogalom jelfogók áramköre jól van megcsinálva)."
Tudom, én írtam, hogy végig kell nyomni, s akkor az S2-nek el kéne tűnnie...(mert csak az M! előtt számít a fékút).
De láthatod, r1232 is csak annyit írt, hogy rossz, és ezeket mutatja, de ő sem írta meg miért... :)
" Sorompó függés természetesen van, csak nem az emelet sebességes, ahol amíg a sorompó teljesen le nem záródik ellenőrzötten, addig csak csökkentett sebesség jelenik meg a fedező jelzőn és ha a sorompó adja a teljes emelet sebességű feltételt, akkor veszi le a csökkentettet. Lásd 1-es vonal, de elvileg már a 30a-n is ennek kell lennie, bár nem feltétlenül, mert ott már ETCS-L2-vel számolnak, míg az 1-esen EVM120-ra van engedély."
Ok, de akkor itt nem lehet olyan probléma, hogy a 2. bejáratról pl. csak akkor tűnik el a csökkentett jelzés, amikor az elsőt már meglépte a vonat, így az utóbbin még VS lenne amikor elhaladnak mellette? Bár ez még nem magyarázza azt, hogy miért marad kint az alsó sárga, az szerintem is valami hiba, ami tévedésből ott maradt.
Ugye a fő gond az, hogy a mai tervezéseknél már nem is készül el kimondottan jelzési kép leírás a tényleges beállított vágányutak ffüggvégényében, így azok "majd látszódnak ha üzembe megy" alapon vannak sokszor elfogadva....aztán meg emiatt az esetleges buktatók nem derülnek ki.
"Mostanában már ennyi pénzért és ennyi felelősségért senki se mer/akar gondolkozni. Ha pedig mégis megteszi, mert van benne mérnöki kurázsi, vagy fiatal, akkor felhívják rá a figyelmét, hogy nem kéne ..."
Hááát....láttam én már ennek azért ellenkezőjét is :)
" határjelzős Siófok VP-i vonali kiágazásánál (ha jól emlékszem), ahol "nem pont a legjobb helyre" került."
Ja, hát ott azt se tudták előre eldönteni, hogy az nyíltvonal, v állomás lesz-e...bár állomásként szerintem jobb, mert nyíltvonalnál jönnének az olyan forgalmi dolgokkal, mint a deltáknál is szoktak...:(
Azt hittem van máshol is bibi.
"Az 5/1-essel pedig "csak" az a baj, hogy biztosított tolatásjelzővel fedezett vágányútban nem lehet nem folyamatosan ellenőrzött váltó. Kb. ennyi. "
Köszi. Gondolom ezért találták ki cserébe a KS-ek zárva tartását a fővágányi vágányút idejére...:(