Talán 83 nyarára készült el teljesen, a bő 10 évvel ezelőtti állapotra az állomás, mert 83 szeptemberben már utaztam mint III. "Láblógató" kadétként, és a balatoni vonatokkal az A vágányokon már 80-al porolhattunk be, kifelé is, Igaz a dieselek, a legjobbak sem tudtak párosban ott 60km/h-nál az akkori testes vonatokkal...
Olyan gyorsan azért nem építették meg akkor sem. ;-) '83 decembere lehetett budaoi balvágány végleges bekötése és az V., VI., vágányok beüzemelése,
'84 áprilisára tervezték a budai jobb vágány végleges bekötését, és a III., IV. vágányok üzembehelyezését.
'84 októbere lehetett a budaörs felőli csatlakozás átkötése.
Gyerekként rémlik valamilyen átépítés. De Kelenföldön sohasem szálltunk le, csak egyszer a 80-as évek közepén, de akkor már megvolt a régi-új aluljáró. Arra emlékszem, hogy a bújtatás előtt volt olyan vonat, ami jó távol állt meg az állomástól. De lehet, hogy akkor a Keletiből jöttünk? A 80-as évekből ilyen csak egyszer rémlik, de akkor még nem volt szélesperon a Keletiben, így szűk helyen kellett bemenni. Ráadásul péntek délután volt, és átlós vonat. (Az 595-ös - Miskolc-Szhely) Így a szűk peronon keveredtek a fel és a leszállók. Bár szerintem mindkét oldalon meg volt ostromolva a vonat.
Köszönöm a visszaemlékezést! A dolog nagyjából stimmelhet az én időszámításomban is. Ezek szerint régen nem volt felüljáró a peronok közt, az csak ideiglenes megoldás volt? Csak mert arról mesélt valaki a családban, hogy hogy utálta.
A második aluljárót egyébként ugyanekkor építették? Azt, ami az állomásépülettől indult, és amikről rámpák jöttek fel a peronokra, gondolom üzemi célból:
A távfűtés csövei mennek át a régi aluljárón - ez az egyik első élményem az átépítés után, hogy épületgépész szüleim mesélnek erről, én meg szomorkodom, hogy át akartam volna ott is menni :)
Talán a 80-as nyári szünet utánra zárták be a Rimaszombati utca és a Gellért plébánia között a régi aluljárót.
Mi a bánat? Ezt vajon betemették? Voltam egyszer a pincében, oda kb. a plébánia mostani területén másztunk le. Rohadt nagy volt (úgy rémlik), de egyik része sem tűnt valamikori aluljárónak. Az viszont biztos, hogy a vasút alatt bóklásztunk. És az is hogy több helyen le lehet(ett) jutni.
79 ősszel még ugyan úgy nézett ki minden mint előtte....
80 kora tavasszal álltak neki a mai Üzemi épület építésének. A Mechwart mögött, elkezdték a földmunkákat ami először egy nagy gödör lett teli vízzel. Valaki kiugrott a kerítésen, egy elszállt labda után és pocsolynak nézte a tavat amiben szépen el is merült , szerencsére ideiglenesen. A labda meglett..-:)
Talán a 80-as nyári szünet utánra zárták be a Rimaszombati utca és a Gellért plébánia között a régi aluljárót. Helyette felette egy ideiglenes felüljárót építettek...
Valamikor 80 őszén (?) álltak neki a régi alacsony szélesperonok között a mai "régi"aluljáró lépcsőaknáknak. Akkor még nem volt kész a Délibe a villamosítás, mert az esti Komárom-Győr felől érkező személy ott vágott a tömeg által a sínek közé lökött férfit , aki sajnos percek alatt kiszenvedett...
A régi A, B peronok amúgy sokáig megvoltak a régi formájukban.
A C peron talán 82 tavaszra készült el. Az egyik oszlop+ tetőelem beszerelés előtt hatalmas csikorgás-robaj következtében el is dőlt, a diáktársaim nagy-nagy gyönyörűségére...
Érdekes, a 40-es, 30-as vonal akkoriban a ma már lepusztult emeletes házakhoz jóval közelebb húzódtak. 81 környékén Klf és a Kamaraerdőbe vezető villamos felüljárója között kb félúton volt a 3 vágányban egy törés, ívkorrekció v. mi a rosseb...
Az 1-es vonal bekanyarodása az 1-es oldalon nagyjából ott volt ahol most csak talán beljebb csatlakozott be az állomásra, mivel az állomás azon vége keletebbre helyezkedett el, mint ahogy a képen is látható....
Az átbújtatott 1-es vonal a 2-es oldalon az talán még a Déli villamosítása után készült el, erre nem emlékszem. Arra viszont igen, ahogy épült a mostani műtárgy, hatalmas földmunkával. A Délibe menet a vasút kétszer is súrolta az M1-7 bevezető szakaszát, a mai helyen az irodaháznál, illetve ahol az a Bh kocsi áll ami valami autókereskedéshez tartozott...
Igaz, akkor magasabban vezetett a vonal, erős emelkedőben akkor is, kb ahol most a kihúzó van...
A "bújtatás" mikor lett átadva, az passz..Régen volt..-:(
A mai "régi" aluljáró az talán akkorra lett átadva, mikor az elsőnek elkészült C peront beüzemelték, és az ideiglenes felüljáró is talán akkor lett megszüntetve...
Talán 83 nyarára készült el teljesen, a bő 10 évvel ezelőtti állapotra az állomás, mert 83 szeptemberben már utaztam mint III. "Láblógató" kadétként, és a balatoni vonatokkal az A vágányokon már 80-al porolhattunk be, kifelé is, Igaz a dieselek, a legjobbak sem tudtak párosban ott 60km/h-nál az akkori testes vonatokkal...
Lényeg a lényeg: 79-ben még a régi, 83-ban a bő 10 évvel ezelőtti, akkor vadonat új állapotába volt Kelenföld, A, B, C, peronokkal, a mai régi aluljáróval....
Az évszámok lehet falsok egy kicsit közen, mert elég nehéz már visszaemlékezni, hogy pontosan mi.mikor történt....
Nézegettem a fortepanon pár Kelenföld környéki képet. Lehet, hogy már kérdezősködtem itt erről sok éve, de nem rémlik, mi volt a végeredmény, hogy mikor épült át a Kelenföldi pu, mikor készült el a mai bújtatásos elágazás Fradi felé, mi értelme van utóbbinak, ha csak egyik oldalról járják közbe :), illetve mikor adták át a ma már réginek mondott aluljárót? Azt tudom, hogy gyerekkoromban nézegettük apuval az építkezést, használtuk a régi sorompós átkelőhelyet az Andor utcánál, illetve átmentünk a frissen átadott aluljárón, de mindez 1978 és 84 közt bármikor lehetett, semmi konkrét időpontos emlékem nincs...
Jó másfél-két éve nem néztem rá a Fortepan ra , úgyhogy amikor nemrég mégis megtettem, egyből ott is ragadtam előtte. Mivel a számomra kimaradt képeket sorban végignézni nagyjából lehetetlen lenne, címszavakra, helyekre kerestem rá, így kerültem a mostanában átépült Oszt[...] Bővebben!Tovább »
Megnyugtam hogy nem nálam van a hiba,egyébként jeleztem a "máv-szolgáltató zrt") felé irásban szombaton,ma felhivtam is öket a következő választ kaptam " külső embertől ök észrevételt nem vesznek fel jelezzem a máv-direktt felé,na most itt tartok hogy jeleztem és várom a válaszukat!
Egy talán hiánypótló projektben szeretném a segítségeteket kérni. Elindítottam egy blogot, mely a Magyarországon megrendezésre kerülő vasútmodell kiállításokat szedi össze, így könnyebb követni, hova menjen az ember, ha épp kiállítást akar látogatni. A blog címe:
Arra kérnélek titeket, hogy amennyiben tudtok a közeljövőben kiállításról, azt ide válaszba, vagy a honlapon lévő email címre küldjétek el nekem. A projekt nonprofit, bármilyen vasútmodell kiállítást szívesen látok.
Probáltam ahogy irtad de sajnos ugyanaz a helyzet!Remélem a Szolgáltató zrt azért majd ir valamit!Mégegyszer is köszönöm hogy probáltál segiteni,szép napot kivánok neked!
Igen, normális, mert a cache azaz az egyéb adatok is bent vannak. Alap méret + ezen adatok = több mint amit a telepítéskor letöltesz. Bocs, de ennyit tudtam segíteni most tekerek tovább.
Nem "ellenszolgáltatást" várok el, csak tapasztalataimat írom meg és esetleg más fórumtársnak is segíthet. Tehát nem független telefonod és nem Samsungod van, akkor: Alkalmazás cache törlés és eltávolítás. Majd a 428753. hsz. megadott linkről a letöltés és telepítés. Ha ezzel sem megy, akkor a telefonon sosem fog futni. Ha viszont megy, akkor lépésenként frissítsd és nézd meg milyen feltételeket/beállításokat akar a frissítéskor. Írd fel minden verziónál. Ha egyszer majd hibára fut, akkor már lehet sejteni mitől is...?!
Sajnos elég buta vagyok ezekhez a dolgokhoz ezért elöre is bocsánat csak egy érdekesség amikor letöltöm 8.76 MB,amikor törlöm az alkalmazások közül akkor meg15.57 MB,ez normális? Egészen a tegnapi napig rendesen müködött,csak tegnap vissza lettek állitva a gyári adatok és azóta nem müködik!