Keresés

Részletes keresés

M63 010 Creative Commons License 2016.05.21 0 0 428736

Km-mennyiségben nem olyan kicsi, és létezik már akkus troli, ezért furcsa. De akkor ugorjunk át ezzel elővárosiba!

Előzmény: hmsoft (428735)
hmsoft Creative Commons License 2016.05.21 0 0 428735

Ha meg ezáltal a felsővezetékkel érintkezve zárlatot okoz

Nem okoz, mert mint írtam, a felüljáró túl alacsony szintje miatt ki van szigetelve. Tényleg csak amiatt lehetett volna félnivalója a kocsiban heverésző tévénézőnek, ha 5300 mm-nél magasabb az antenna teteje - csakhogy azzal megsérti az érvényben lévő rakszelvényt, szerkesztési szelvényt, tehát minden felelősség a cégéé. Mellesleg ennek a felüljárónak nincs függése más dolgoktól, tehát ha egyszer az RZsD eszébe jut, hogy mégis túl alacsonyan van, akkor nem egetverő beruházás átépíteni. A Nyizsnyij Tagil-i elektricskák és távolsági személyszállítók majd pár centivel magasabbra emelkednek. Kibírják, különben is jól jön majd a túloldalon, ahogy úgyis folytatni kell az emelkedést. A tagili vonalon közlekedő teherek máshol csatlakoznak ebbe a vonalba, a rendező északi oldaláról, őket ez a felüljáró nem érinti.

durván kiírtják a trolihálózatot

Igen, a történelmi belvárosban, tehát hálózatarányosan egy viszonylag kicsi területen. Remélem, lesz majd időm valamikor megnézni a helyszínen, de a témát ne itt folytassuk. :)

hm

Előzmény: v_peti (428733)
v_peti Creative Commons License 2016.05.21 0 0 428734

Ha már felsővezeték. Olvastam róla, hogy Moszkvában, a belvárosban durván kiírtják a trolihálózatot. Számadatokat olvastam (vonalak, km-hosszok), de az okokról semmit. Nem olvastál erről véletlenül valamit? :) Azaz kinek van útjában ott a trolibusz? Miért kell kicsinálni a belváros hálózatát? (Itt nem 1-2 km-ről van szó, hanem jóval többről!)

v_peti Creative Commons License 2016.05.21 0 0 428733

Ha letörik, akkor mondott volna egy cifrát a gépkezelő. Ha meg ezáltal a felsővezetékkel érintkezve zárlatot okoz, akkor meg kissé hosszabban káromkodott volna. Bár akkor a tévéje is tönkrement volna. :(

Előzmény: hmsoft (428732)
hmsoft Creative Commons License 2016.05.21 0 4 428732

Ez mindenütt az adott dolgozó vonatkozó vizsgaszintjétől függ: az határozza meg a megközelítési távolságot. Ha nem ember van a drót másik oldalán (hanem pl. egy kocsi teteje), akkor pedig a szerkesztési szelvények és a minimális felsővezeték magasságok értékeiből adódik. Az 1520 mm-en érvényes, minden szerkesztési szelvény "teteje" 5300 mm. 3 kV= mellett a minimális (még nem kiszigetelendő) felsővezeték-magasság 5550 mm, 25 kV~ esetén 5750 mm. Ha egy műtárgy ennél alacsonyabb, akkor ki kell szigetelni a felsővezetéket.

Például 5550 mm-nél alacsonyabb, 3 kV= feszültségnemű hely Jekatyerinburg-rendező nyugati végében a Nyizsnyij Tagil-i vonal személy-ágának a felüljárója. Saccra 5350 mm körül van, a kiszigetelt munkavezeték épp átfér alatta, a hozzátartozó, elég kompakt kialakítású konzollal. Anno elidőztem a felüljárón, és kissé félelmetes volt, ahogy a folyamatosan záporozó tehervonatok kocsijainak a teteje szinte súrolta. Teszem azt, egy hűtő-kocsicsoport gépes kocsijára szerelt antenna (kell valahogy tévét néznie a kísérőszemélyzetnek :) ) éppenhogy átbújt a felüljáró vasbeton szerkezetének az alsó síkja alatt. :)

hm

Előzmény: v_peti (428731)
v_peti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428731

És mekkora különbség az előírások szigorúsága tekintetében a 3 kV és a 25 kV között? Mert egy 3 kV-os vezeték esetén azért jóval kisebb a szükséges védőtávolság!

Előzmény: hmsoft (428729)
v_peti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428730

Van hangjuk, az biztos, csak abban nem vagyok képben, hogy állásidőben mikor és mennyi ideig van.

Előzmény: sörösgigant (428724)
hmsoft Creative Commons License 2016.05.20 0 1 428729

Amúgy még a középiskolában volt egy felsővezetékes szovjet videó amiben fszültég alatt dolgoztak

 

Ennek pár éve utánanéztem. Több "mégsem - mégis" menet volt az utóbbi évtizedekben. Magát a feszültség alatti munkavégzést a forgalom nagysága és az ebből adódó idők szűkössége indokolta. Mindig volt egy időszak, amikor történt valamilyen baleset (tipikusan abból adódóan, hogy a dolgozó a véletlenül leejtett eszköz, vezetékdarab stb. után nyúlt reflexből, és úgy kötötte össze a feszültség alatti szakaszt a földelttel), és akkor betiltották a feszültség alatti szerelést. Aztán módosították az érintett munkagépeket, kipróbálták, hogy most már tényleg nem jöhet össze üzemszerűen olyan eset, hogy a dolgozón keresztül záródik az áramkör, és újból engedélyezték. Aztán újból sikerült olyan helyzetet előidézni, amikor mégis áramütést szenvedett a dolgozó, és megint betiltották. Stb. stb. Olyan volt ez, mint a repülés, ahol ugyebár szintén vérrel írják a szabályzatokat. Jelenleg engedélyezett a feszültség alatti szerelés akkor ... - és itt egy szép hosszú feltételrendszer következne. Szóval összességében engedélyezett, és a gyakorlati tapasztalatok alapján az eszközök is biztonságosak, de csak x kategóriájú (vizsgájú) dolgozó vehet rész ilyen munkában, külön el kell rendelni, írásban definiálni kell az okát és az elvégzett intézkedéseket, stb. stb.

 

hm

Előzmény: sörösgigant (428727)
hmsoft Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428728

A közcélú hálózaton a km ismert, 86500, az árutkm-et is tudom fejből, 2015-ben 2200 milliárd volt (a világ vasúti áruszállításának úgy a 22-23%-a), és ott úgyis ez viszi a forgalom nagyját. A 80-as években született összehasonlításokról voltak irodalmi adatok, azok alapján korántsem volt rossz a helyzet, sőt, világviszonylatban erősen az élbolyban járt. A legutóbbi években ebbe kicsit (egyébként százalékosan szerencsére gyengén észrevehetően) belerondított a teherkocsi forgóváz hossztartó-mizéria, vagyis a kb. 2010-2013 közötti konjunktúra-időszakban gyártott teherkocsik futóművének a problémás minősége. Ebből elég nagy botrány volt évekig (kampányszerű ultrahangozásokkal, licencek elvételével több gyártótól), és pár ukrajnai gyártó tartósabban is megszívta - pedig nemcsak ők gyártattak hossztartót kínai öntödékkel. És itt nem a kínain van a hangsúly, mert tökéletes-közeli minőségre képes több gyártójuk, hanem a konjunktúra-időszak alatt úgy próbálták az igényeket kielégíteni, hogy olyanokkal dolgoztattak, akiknek nem volt ebben tapasztalatuk. Az ebből adódó következményekkel. Egy mozdonyszemélyzet is ottmaradt emiatt: hossztartó-törés következtében éppen sikló tehervonat szanaszét boruló kocsijaiba a szomszédos vágányon beleszállt egy gépmenet.

hm

Előzmény: sörösgigant (428726)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428727

Azért elég hátborzongatóak azok a selfivideók amiken a kis hülyék az elektricska tetjén taperolja az áramszedőt, odapofoz a drótnak. Jó-jó, kisebb egyenfeszültség, száraz fa lábrács, meg minden, de akkor is....

 

Amúgy még a középiskolában volt egy felsővezetékes szovjet videó amiben fszültég alatt dolgoztak, egy kis szigetelt létrás kézikocsiról. Jött a vonat, kiborították, aztán mikor elment a vonat folytatódhatott a munka...

Előzmény: hmsoft (428725)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428726

Ha kiszámolná valaki, a km-t, a vonatkm-t, vonatok darAbszámát, stb akkor lehet egész kis hányados jönne ki, egy-egy "európai demokráciához" képest ....? 

Előzmény: hmsoft (428725)
hmsoft Creative Commons License 2016.05.20 0 1 428725

Igen, a lakosság egy részének az elektricskák áramszedői iránti, testközeli érdeklődése, az "ott jön a háttérben a vonat" típusú szelfik, és a "hú de jó a kilátás itt a kocsi tetején, csak útban van a fránya drót" típusú felismerések ellenére, az évi egy falunyi kiszelektálódás, végülis nem olyan rossz...

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (428723)
sörösgigant Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428724

Egy-egy meleg nyári estén ha bent az ólban 1- 1 Traxx, Taurusz, tudnak olyan lármát csapni maguktól hogy csak na ....

Előzmény: v_peti (428668)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428723

Érdemes lenne pár összehasonlító adatot mellétenni, de így első blikkre ez fajlagosan egyáltalán nem tűnik soknak. Nyilván, ahhoz képest...

Előzmény: hmsoft (428722)
hmsoft Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428722

Egy kis carszkojeszelói: mennyi baleset történik a közcélú hálózaton? (rzd.ru alapján)

A különféle útátjárós balesetek kapcsán felmerülhet a kérdés, hogy az orosz közcélú hálózat egészén, mennyi baleset történik, egy adott időszakra vetítve? 2015-ben 2894 személyi sérülés történt, amelyek közül 1943 végződött halállal. 2016 első negyedévében 615 a személyi sérülések száma, közülük 402-en nem élték túl. (Ez a szám minden magába foglal, ami az RZsD mint infraszolgáltató területén történt, tehát az útátjárós balesettől kezdve, a felsővezetéket túl vehemensen fogdosó szelfizőn át, az üzemeltető telephelyen a vizsgálóaknába leszédült dolgozóig bezárólag.)

hm

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428721

Most beszéltem egy cimborával aki ide invitált. Jól értettem a telefonos beszélgetésből ki, hogy: van egy ma is üzemelő gőzös ami több mint 130 éves?

Előzmény: Vendégsín (428720)
Vendégsín Creative Commons License 2016.05.20 0 1 428720

Igen.

Előzmény: oldmumus_v.2 (428719)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428719

Ismeri valaki az első európai fogaskerekű vasutat?

haha 1970 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428718

Hogyne lenne, a Bc 59-80 kocsik, igaz azok Békéscsabára járnak gyorsvonati kocsiként!-:)

Előzmény: Komlósfecskés (428716)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428717
Előzmény: r1232 (428677)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428716

Pedig a 39-30-asoknál nincs jobb jelenleg a hálózaton :)

Előzmény: Lovrin (428714)
v_peti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428715

Göngyösig akkor lehetne elővárosi, ha végre megépülne a 4 vágányos rész Rákos és a Keleti között, így végre lenne elég kapacitás, és akkor óránként 2 lassú és két zónázó vagy gyorsított mehetne a vonalon. Mellette meg a távolságiak. Meg esetleg 1-2 direkt gyors Gyöngyösig, de ezek csak reggel és délután!

Előzmény: Lovrin (428712)
Lovrin Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428714

Még nem sikerült megtalálni a normális kocsit a vonatban, de legközelebb figyelmesebb leszek :)

Előzmény: division by zero (428702)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 428713

A probléma ott kezdödik hogy felelös nincs ismét hogy ami a rendszerben van kocsi tipus az a valóságban is az legyen,egy példa van a szlovák szerelvény és abban az első osztályú kocsi mind a mai napig úgy van a renszerben hogy termes Apeer 19-70 kocsi és az 1-2-es végzödésü helyek ablakosak,valóságban pedig egy nap nem volt ilyen kocsi az elmúlt 5 hónapban és csak az 5-6-os végzödésüek az ablakos helyek!

Előzmény: DJ. Bakter (428705)
Lovrin Creative Commons License 2016.05.20 0 1 428712

80a elővárosi vonatok Gyöngyösig, tervben:

 

http://ktenet.hu/download.php?edid=987

 

Továbbiak:

http://ktenet.hu/esemenynaptar.php?view=detail&id=237

v_peti Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 428711

http://iho.hu/hir/hatalmas-baleset-lengyelorszagban-siklott-a-tehervonat-az-utkozes-utan-160520

 

Már megint egy baromarcú kamionos csinált ki egy vonatszerelvényt! :(

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428710

A posta Bhv szerintem is borzasztó. Egy jobban eleresztett kisváros helyijáratú autóbuszaiban kényelmesebbek az ülések.

Előzmény: r1232 (428709)
r1232 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428709

miközben annál még a szakadt, műbör-üléses is sokkal jobb szinte minden szempontból...

 

Jobb a fenét. Neked, esetleg.

Előzmény: István Gyuri (428704)
vrobee Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428708

Honnan a t*k*mből tudjam, hogy Golaz hozzászólásában milyen Volvó használati utasításáról beszélt?

Előzmény: Rollende Landstrasse (428696)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428707

Ugye a gyártó írta,aki az eladásokból él?

Előzmény: GOLAZ111 (428690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!