Göngyösig akkor lehetne elővárosi, ha végre megépülne a 4 vágányos rész Rákos és a Keleti között, így végre lenne elég kapacitás, és akkor óránként 2 lassú és két zónázó vagy gyorsított mehetne a vonalon. Mellette meg a távolságiak. Meg esetleg 1-2 direkt gyors Gyöngyösig, de ezek csak reggel és délután!
A probléma ott kezdödik hogy felelös nincs ismét hogy ami a rendszerben van kocsi tipus az a valóságban is az legyen,egy példa van a szlovák szerelvény és abban az első osztályú kocsi mind a mai napig úgy van a renszerben hogy termes Apeer 19-70 kocsi és az 1-2-es végzödésü helyek ablakosak,valóságban pedig egy nap nem volt ilyen kocsi az elmúlt 5 hónapban és csak az 5-6-os végzödésüek az ablakos helyek!
DJ. Bakter: Az igaz, de ha nem talál olyan jegyet, akkor nem hívja fel a figyelmet, hogy nem ablak mellé adja, hanem ugyanúgy írja, hogy "a kérésének megfelelően teljesíthető", ami nem igaz.
??? Nekem azt írja ki, hogy "a kérésének megfelelően NEM teljesíthető", és felajánl valami mást (legalább az egyik feltételnek megfelelőt: vagy asztalos, vagy ablakosat).
Ott csak a roncstelepre való kocsikon lehetne mit javítani. Az IC lenne az alap szint.
Ez mindig az ízlések és pofonok közé tartozik - de mondjuk a posta-Bhv-val sírba lehet vinni, hogy azt tolják mindenhová, miközben annál még a szakadt, műbör-üléses is sokkal jobb szinte minden szempontból...
"Netes foglalásnál is tudsz kérni ablak/folyosó, illetve asztal mellé jegyet."
Az igaz, de ha nem talál olyan jegyet, akkor nem hívja fel a figyelmet, hogy nem ablak mellé adja, hanem ugyanúgy írja, hogy "a kérésének megfelelően teljesíthető", ami nem igaz.
"Szeged más tészta: van óránként vonat, az szerintem teljesen OK"
Ott csak a roncstelepre való kocsikon lehetne mit javítani. Az IC lenne az alap szint.
mpwzrt: Jött Sásd(!), ami már azért elég nehezen volt magyarázható
A leginkább magyarázható: egyrészt ott volt a kereszt, másrészt a távolabbi kisvárosok gyors pesti kapcsolatát érdemes támogatni.
a végén Pincehely
Ez már leginkább annak volt köszönhető, hogy mesterségesen belazíttatták a menetrendjét, hogy a pécsi vasutasok az IC-ről is át tudjanak szállni Kaposvárra (és ehhez meg az RKI-nál is asszisztáltak - végül is, legalább lehet támogatni a pécsi expresszbuszokat...), és annyira laza volt a menetidő, hogy belefért plusz megállás, de még így is 6-8 perceket szokott állni a vonat Dombóváron Pécs felé indulásra...
és ha jól hallottam még Tolna-Mözst ill. Szakály-Högyészt is akarták, de ezt sikerült elkerülni....
Az előbbi nehezen elképzelhető, mert az a "szekszárdi" vonalon van :)
A gond csak az, hogy amiből az embereknek ma egyre kevesebb van, az az idő.
Ez azért elég mesterségesen szított dolog. Nem fog semmi azon a félórán múlni, hidd el...
Márpedig ha autóval, kényelmesen, Julika, Marika néni szövegeinek hallgatása nélkül, rugalmasan kb. ugyanannyiból le lehet jutni, akkor azt választják.
Nem kellett volna felnyomni az egekbe a vonatjegy árát...
Régóta hiányolom a vasútnál azt a fajta gondolkodást, amely arról szólna, hogy a vasút szolgáltat(!), mint mondjuk egy Railjeten. Ha éhes vagyok, tudjak enni, ha szomjas, inni.
A "vasút", mint önálló (szolgáltató) cég nem létezik: mindent az állam(i kisevezetők) döntenek el: hol jár, milyen menetrenddel, milyen tarifával, milyen szolgáltatással. Az étkezőkocsikat pl. mindenképpen vissza kellene állítani, ha szolgáltatni akarna az állam és nem a januártól elinduló Flixbus szekerét tolni...
Oda tudjak jegyet foglalni, ahova szeretnék, nem pedig 10x visszaváltani a helyjegyet a neten, mire végre a 11-ediket nem az asztal mellé adja. Azért titkon remélem, ez lesz majd a jövő.
Utóbbiban már ez a jelen. Netes foglalásnál is tudsz kérni ablak/folyosó, illetve asztal mellé jegyet.
(Még ilyenebb egyébként Szeged, ha egy összehasonlítást nézünk).
Szeged más tészta: van óránként vonat, az szerintem teljesen OK - az, hogy 10 perccel hosszabb, mint az egykori IC, pedig nem számít, csak ha beszuggerálod magadnak, hogy "jaj, nincs időm"...
Persze, Kaposvárnál mindez jogos (bár a politikai kommunikáció alapján sokáig azt hittük, hogy az valami metropolisz), anno egy BZ repített minket a dombóvári átszálláshoz, érdekes élmény volt, most nem tudom mi jár. Nyilván az "igényes" forgalom jó része ezt nem választja, választotta.
Pécs kapcsán érdekes, amikor még a 2000-es évek legelején elkezdtem az egyetem miatt rendszeresen lejárogatni, 2:25 volt a menetidő, ami akkor teljesen versenyképes volt a 6-os úttal, Szentlőrincen kívül nem állt meg sehol (de ott is azt hiszem csak egyvágány-kétvágány ok miatt).
Boldogan, örömmel használtuk a vonatot. Utána egyre több polgármester/országgyűlési képviselő lobbizta ki magának, hogy az ő településén is álljon meg a vonat. Jött Dombóvár, jó. Jött Sárbogárd, na jó. Jött Sásd(!), ami már azért elég nehezen volt magyarázható, a végén Pincehely, és ha jól hallottam még Tolna-Mözst ill. Szakály-Högyészt is akarták, de ezt sikerült elkerülni....
Közben megépült az autópálya, lekerült a vonatról az étkezőkocsi, a menetidő pedig szépen felment 3 óra közelébe. Ez nyilván egytől egyik megmagyarázható vonatkereszttel, politikával, menetvonallal, ami rendben is van.
A gond csak az, hogy amiből az embereknek ma egyre kevesebb van, az az idő. Márpedig ha autóval, kényelmesen, Julika, Marika néni szövegeinek hallgatása nélkül, rugalmasan kb. ugyanannyiból le lehet jutni, akkor azt választják. (Nyilván így is vannak rajta elegen, de érdekes lenne megnézni, abból mennyi a TELJES jegyet fizető utas, nem pedig a diák/nyugdíjas). Régóta hiányolom a vasútnál azt a fajta gondolkodást, amely arról szólna, hogy a vasút szolgáltat(!), mint mondjuk egy Railjeten. Ha éhes vagyok, tudjak enni, ha szomjas, inni. Ha nem akarom Cilike magánéletét egy 4-es egymás melletti székben ülve 2.5 órán át végighallgatni, tudjak jegyet venni egy csendes, premium kocsiba. Oda tudjak jegyet foglalni, ahova szeretnék, nem pedig 10x visszaváltani a helyjegyet a neten, mire végre a 11-ediket nem az asztal mellé adja. Azért titkon remélem, ez lesz majd a jövő. (Még ilyenebb egyébként Szeged, ha egy összehasonlítást nézünk).
Benzinmotor esetében, úgy tudom, már rég nem ajánlott az álló helyzetű, alapjárati melegítés. A benzines üzemi fordulattartománya magasabb, alapjáraton az olajnyomás nem is biztos, hogy felépül annyira, hogy rendes kenés legyen a hideg kenőanyag mellett. Dízelnél azért más a helyzet, ott az alacsonyabb üzemi fordulat jellemző nagy nyomatékkal, rendes kenés nélkül ez nem egészséges, nagyon hideg motornál még a robbanás sem a "helyén" történik - dízellel még meleg időben sem illik "kilőni" rögtön a kulcs elfordítása után. De a hosszas álló helyzetű melegítés mindenképp elhúzza a bemelegedést, és a túl dús keverék gyilkolja a korszerű motorokat, katalizátorokat.
A gyerekek Budaőrsön laknak. A lakótelepen, nem a hegyódalban :-). Kirándultunk a Törökugratóra, onnan lefelé sétálva vannak a szép házak. Semmi zaj nincs.
Persze, hogy komolyan kérdeztem. Egyszer olvastam egy Volvo motor kezelési utasítását és abban benne volt, hogy nem kell álló helyzetben melegíteni. Csak arra kell figyelni, hogy optimális, de alacsony fordulatszámon fusson a motor az első 10 percben.