Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428717
Előzmény: r1232 (428677)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428716

Pedig a 39-30-asoknál nincs jobb jelenleg a hálózaton :)

Előzmény: Lovrin (428714)
v_peti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428715

Göngyösig akkor lehetne elővárosi, ha végre megépülne a 4 vágányos rész Rákos és a Keleti között, így végre lenne elég kapacitás, és akkor óránként 2 lassú és két zónázó vagy gyorsított mehetne a vonalon. Mellette meg a távolságiak. Meg esetleg 1-2 direkt gyors Gyöngyösig, de ezek csak reggel és délután!

Előzmény: Lovrin (428712)
Lovrin Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428714

Még nem sikerült megtalálni a normális kocsit a vonatban, de legközelebb figyelmesebb leszek :)

Előzmény: division by zero (428702)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 428713

A probléma ott kezdödik hogy felelös nincs ismét hogy ami a rendszerben van kocsi tipus az a valóságban is az legyen,egy példa van a szlovák szerelvény és abban az első osztályú kocsi mind a mai napig úgy van a renszerben hogy termes Apeer 19-70 kocsi és az 1-2-es végzödésü helyek ablakosak,valóságban pedig egy nap nem volt ilyen kocsi az elmúlt 5 hónapban és csak az 5-6-os végzödésüek az ablakos helyek!

Előzmény: DJ. Bakter (428705)
Lovrin Creative Commons License 2016.05.20 0 1 428712

80a elővárosi vonatok Gyöngyösig, tervben:

 

http://ktenet.hu/download.php?edid=987

 

Továbbiak:

http://ktenet.hu/esemenynaptar.php?view=detail&id=237

v_peti Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 428711

http://iho.hu/hir/hatalmas-baleset-lengyelorszagban-siklott-a-tehervonat-az-utkozes-utan-160520

 

Már megint egy baromarcú kamionos csinált ki egy vonatszerelvényt! :(

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428710

A posta Bhv szerintem is borzasztó. Egy jobban eleresztett kisváros helyijáratú autóbuszaiban kényelmesebbek az ülések.

Előzmény: r1232 (428709)
r1232 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428709

miközben annál még a szakadt, műbör-üléses is sokkal jobb szinte minden szempontból...

 

Jobb a fenét. Neked, esetleg.

Előzmény: István Gyuri (428704)
vrobee Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428708

Honnan a t*k*mből tudjam, hogy Golaz hozzászólásában milyen Volvó használati utasításáról beszélt?

Előzmény: Rollende Landstrasse (428696)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428707

Ugye a gyártó írta,aki az eladásokból él?

Előzmény: GOLAZ111 (428690)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428706

Hát, akkor ez bug-os... Igaz, én mindig asztal mellettit kérek, akkor tuti, hogy jó az üzenet.

Ugyanerre a vonatra: 

A helyfoglalás az Ön igényeitől eltérően teljesíthető!(Nem a kérésnek megfelelő. )

Előzmény: DJ. Bakter (428705)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428705

Most próbáltam venni egy IC helyjegyet az IC514 Abaúj-ra próbaképpen. Beállítottam, hogy 1 ablak melletti (pozíció szerint)

Ezt írta ki: "A helyfoglalás az Ön igényeinek megfelelően teljesíthető!" "Fülke tipusa:fülkés kocsi Pozició:folyosó"

:)))

Előzmény: István Gyuri (428704)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428704

DJ. Bakter:  Az igaz, de ha nem talál olyan jegyet, akkor nem hívja fel a figyelmet, hogy nem ablak mellé adja, hanem ugyanúgy írja, hogy "a kérésének megfelelően teljesíthető", ami nem igaz.

??? Nekem azt írja ki, hogy "a kérésének megfelelően NEM teljesíthető", és felajánl valami mást (legalább az egyik feltételnek megfelelőt: vagy asztalos, vagy ablakosat).

 

 Ott csak a roncstelepre való kocsikon lehetne mit javítani. Az IC lenne az alap szint.

Ez mindig az ízlések és pofonok közé tartozik - de mondjuk a posta-Bhv-val sírba lehet vinni, hogy azt tolják mindenhová, miközben annál még a szakadt, műbör-üléses is sokkal jobb szinte minden szempontból...

Előzmény: DJ. Bakter (428701)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.20 0 2 428703

Mindenkinek más a normális.

Előzmény: division by zero (428702)
division by zero Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 428702

Szegedre pont az a jó, hogy van még normális kocsi, nemcsak IC förtelem.

Előzmény: DJ. Bakter (428701)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428701

"Netes foglalásnál is tudsz kérni ablak/folyosó, illetve asztal mellé jegyet."

Az igaz, de ha nem talál olyan jegyet, akkor nem hívja fel a figyelmet, hogy nem ablak mellé adja, hanem ugyanúgy írja, hogy "a kérésének megfelelően teljesíthető", ami nem igaz.

 

"Szeged más tészta: van óránként vonat, az szerintem teljesen OK"

Ott csak a roncstelepre való kocsikon lehetne mit javítani. Az IC lenne az alap szint.

 

 

Előzmény: István Gyuri (428700)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.20 -1 0 428700

mpwzrt: Jött Sásd(!), ami már azért elég nehezen volt magyarázható

A leginkább magyarázható: egyrészt ott volt a kereszt, másrészt a távolabbi kisvárosok gyors pesti kapcsolatát érdemes támogatni.

 

a végén Pincehely

Ez már leginkább annak volt köszönhető, hogy mesterségesen belazíttatták a menetrendjét, hogy a pécsi vasutasok az IC-ről is át tudjanak szállni Kaposvárra (és ehhez meg az RKI-nál is asszisztáltak - végül is, legalább lehet támogatni a pécsi expresszbuszokat...), és annyira laza volt a menetidő, hogy belefért plusz megállás, de még így is 6-8 perceket szokott állni a vonat Dombóváron Pécs felé indulásra...

 

és ha jól hallottam még Tolna-Mözst ill. Szakály-Högyészt is akarták, de ezt sikerült elkerülni....

Az előbbi nehezen elképzelhető, mert az a "szekszárdi" vonalon van :)

 

A gond csak az, hogy amiből az embereknek ma egyre kevesebb van, az az idő.

 

Ez azért elég mesterségesen szított dolog. Nem fog semmi azon a félórán múlni, hidd el...

 

 

Márpedig ha autóval, kényelmesen, Julika, Marika néni szövegeinek hallgatása nélkül, rugalmasan kb. ugyanannyiból le lehet jutni, akkor azt választják.  

Nem kellett volna felnyomni az egekbe a vonatjegy árát...

 

Régóta hiányolom a vasútnál azt a fajta gondolkodást, amely arról szólna, hogy a vasút szolgáltat(!), mint mondjuk egy Railjeten. Ha éhes vagyok, tudjak enni, ha szomjas, inni.

 

A "vasút", mint önálló (szolgáltató) cég nem létezik: mindent az állam(i kisevezetők) döntenek el: hol jár, milyen menetrenddel, milyen tarifával, milyen szolgáltatással. Az étkezőkocsikat pl. mindenképpen vissza kellene állítani, ha szolgáltatni akarna az állam és nem a januártól elinduló Flixbus szekerét tolni...

 

Oda tudjak jegyet foglalni, ahova szeretnék, nem pedig 10x visszaváltani a helyjegyet a neten, mire végre a 11-ediket nem az asztal mellé adja. Azért titkon remélem, ez lesz majd a jövő.

Utóbbiban már ez a jelen. Netes foglalásnál is tudsz kérni ablak/folyosó, illetve asztal mellé jegyet.

 

(Még ilyenebb egyébként Szeged, ha egy összehasonlítást nézünk).

Szeged más tészta: van óránként vonat, az szerintem teljesen OK - az, hogy 10 perccel hosszabb, mint az egykori IC, pedig nem számít, csak ha beszuggerálod magadnak, hogy "jaj, nincs időm"...

Előzmény: mpwzrt (428697)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428699

"5 kéne vagy 4+1."

Az ilyen következtetéseidet egyébként miből, milyen adatból vonod le? Hasracsapás?

Előzmény: v_peti (428695)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428698

Na ja. Régen tele volt a prémiumosztály, a Komfort kocsi. Nem értem, miért szüntették meg annó?

Előzmény: mpwzrt (428697)
mpwzrt Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428697

@DjBakter:

 

Persze, Kaposvárnál mindez jogos (bár a politikai kommunikáció alapján sokáig azt hittük, hogy az valami metropolisz), anno egy BZ repített minket a dombóvári átszálláshoz, érdekes élmény volt, most nem tudom mi jár. Nyilván az "igényes" forgalom jó része ezt nem választja, választotta.

 

Pécs kapcsán érdekes, amikor még a 2000-es évek legelején elkezdtem az egyetem miatt rendszeresen lejárogatni, 2:25 volt a menetidő, ami akkor teljesen versenyképes volt a 6-os úttal, Szentlőrincen kívül nem állt meg sehol (de ott is azt hiszem csak egyvágány-kétvágány ok miatt).

 

Boldogan, örömmel használtuk a vonatot. Utána egyre több polgármester/országgyűlési képviselő lobbizta ki magának, hogy az ő településén is álljon meg a vonat. Jött Dombóvár, jó. Jött Sárbogárd, na jó. Jött Sásd(!), ami már azért elég nehezen volt magyarázható, a végén Pincehely, és ha jól hallottam még Tolna-Mözst ill. Szakály-Högyészt is akarták, de ezt sikerült elkerülni....

 

Közben megépült az autópálya, lekerült a vonatról az étkezőkocsi, a menetidő pedig szépen felment 3 óra közelébe. Ez nyilván egytől egyik megmagyarázható vonatkereszttel, politikával, menetvonallal, ami rendben is van.

 

A gond csak az, hogy amiből az embereknek ma egyre kevesebb van, az az idő. Márpedig ha autóval, kényelmesen, Julika, Marika néni szövegeinek hallgatása nélkül, rugalmasan kb. ugyanannyiból le lehet jutni, akkor azt választják.  (Nyilván így is vannak rajta elegen, de érdekes lenne megnézni, abból mennyi a TELJES jegyet fizető utas, nem pedig a diák/nyugdíjas). Régóta hiányolom a vasútnál azt a fajta gondolkodást, amely arról szólna, hogy a vasút szolgáltat(!), mint mondjuk egy Railjeten. Ha éhes vagyok, tudjak enni, ha szomjas, inni. Ha nem akarom Cilike magánéletét egy 4-es egymás melletti székben ülve 2.5 órán át végighallgatni, tudjak jegyet venni egy csendes, premium kocsiba. Oda tudjak jegyet foglalni, ahova szeretnék, nem pedig 10x visszaváltani a helyjegyet a neten, mire végre a 11-ediket nem az asztal mellé adja. Azért titkon remélem, ez lesz majd a jövő. (Még ilyenebb egyébként Szeged, ha egy összehasonlítást nézünk).

Előzmény: DJ. Bakter (428628)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.05.20 -2 1 428696

Aha... vonat, busz, tűzoltóautó... sok benzinmotorról beszéltünk, ugye? (hozzászólásod 0,7 vépeti faktoros)

Előzmény: vrobee (428693)
v_peti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428695

Na de 3 peronos vágány akkor is kevésnek tűnik, 5 kéne vagy 4+1.

Előzmény: v_peti (428694)
v_peti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428694

Igazad van, jobban megnézve a feliratot látszik is. Na meg a buszok színe is olyan, mint az ex-Kapos Volánnál.

Előzmény: r1232 (428676)
vrobee Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428693

Benzinmotor esetében, úgy tudom, már rég nem ajánlott az álló helyzetű, alapjárati melegítés. A benzines üzemi fordulattartománya magasabb, alapjáraton az olajnyomás nem is biztos, hogy felépül annyira, hogy rendes kenés legyen a hideg kenőanyag mellett. Dízelnél azért más a helyzet, ott az alacsonyabb üzemi fordulat jellemző nagy nyomatékkal, rendes kenés nélkül ez nem egészséges, nagyon hideg motornál még a robbanás sem a "helyén" történik - dízellel még meleg időben sem illik "kilőni" rögtön a kulcs elfordítása után. De a hosszas álló helyzetű melegítés mindenképp elhúzza a bemelegedést, és a túl dús keverék gyilkolja a korszerű motorokat, katalizátorokat.

Előzmény: Rollende Landstrasse (428692)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428692

 Csak arra kell figyelni, hogy optimális, de alacsony fordulatszámon fusson a motor az első 10 percben.

 

Tehát ott is kell némi melegítés. Mozdonynál, tűzoltóautónál, busznál nem mindig lehet figyelni az "első tíz percre". Ezért három lehetőség van:

 

1. Álló helyzetben melegíteni a motort. Több gázolaj fogy, zajos, környezetszennyező. De ha nincs más megoldás, akkor alkalmazzák-

 

2. Melegítés nélküli indulás. Ez van a tűzoltóknál, ahol a gyorsaság fontosabb, mint a motor élettartama.

 

3. Melegítő berendezés kiépítése a járműben és a tárolóhelyen. Drága, de hosszú távon megtérül.

 

Szerintem túlbeszéltük a témát.

Előzmény: GOLAZ111 (428690)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428691

A gyerekek Budaőrsön laknak. A lakótelepen, nem a hegyódalban :-). Kirándultunk a Törökugratóra, onnan lefelé sétálva vannak a szép házak. Semmi zaj nincs.

Előzmény: GOLAZ111 (428689)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428690

Persze, hogy komolyan kérdeztem. Egyszer olvastam egy Volvo motor kezelési utasítását és abban benne volt, hogy nem kell álló helyzetben melegíteni. Csak arra kell figyelni, hogy optimális, de alacsony fordulatszámon fusson a motor az első 10 percben.

Előzmény: Izsó001 (428687)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428689

Budaörsön a hegyen szerintem nincsen zaj.

Előzmény: gysevic (428662)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428688
Előzmény: Izsó001 (428687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!