Keresés

Részletes keresés

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428686

A dízelmotor hideg terhelése az élettartamot rövidíti. Az indítás utáni bemelegítés zajos, füstös. Ennek idejét csökkentik a hűtővíz melegen tartásával. Ilyen előmelegítő berendezést először tűzoltóautókban láttam. Ott ugyanis nincs idő a melegítésre, ezért az átlagos teherautókhoz képest feleannyi üzemóra után már felújításra szorulnak.

Előzmény: GOLAZ111 (428684)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428685

Melegen tartja a motort,könnyebb indítani,hamarabb terhelhető és tud fűteni.

Előzmény: GOLAZ111 (428684)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428684

Az mire jó?

Előzmény: Rollende Landstrasse (428682)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428683

A Csörgőt a túlsó parton is lehetett hallani, amikor nem volt túl meleg. De a kedvencem a vitaminpótló Szergej volt. Elfelejtettem a számát, de a Balaton közepén is lehetett látni, amikor elindult.

Előzmény: M63 010 (428664)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428682

Buszoknál is csinálják, de nem tudom minek.

 

Melegen tartják a hűtővizet.

Előzmény: GOLAZ111 (428680)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428681

Ez nagyon gáz lesz, meg felesleges is.

Már hozzászokunk, sajnos...

Előzmény: GOLAZ111 (428679)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428680

Buszoknál is csinálják, de nem tudom minek. Ha a hűtőkocsikhoz lenne ilyen rendszer, akkor talán még lennének hűtőkocsik is.

Előzmény: v_peti (428672)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428679

Ez nagyon gáz lesz, meg felesleges is.

Előzmény: r1232 (428677)
D F T Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428678

Eleget járok állomáson, de nekem annyira nem tűnt fel ez!

 

Ez csak azért van, mert a nappali zajban mászkálsz az állomáson, akkor nem annyira zavaró. 

Előzmény: v_peti (428671)
r1232 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428677
Előzmény: r1232 (428676)
r1232 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428676

Azon a képen nem Nyíregyháza van szvsz. Sem az állomásépület, sem a mögötte levő városkép nem olyan.

Az inkább Kaposvár.

Előzmény: v_peti (428675)
v_peti Creative Commons License 2016.05.20 0 0 428675

Ez valami vicc? :(

 

http://www.magyarepitok.hu/intermodialis-csomopontokkal-es-zold-buszokkal-fejlesztik-nyiregyhazat

 

A látványterven az állomás vágányok felőli (!!!!) oldalán lenne a buszpályaudvar, és a peronos vágányok száma 7-ről 3-ra lenne csökkentve! A látványtervek máshol azért többé-kevésbé hasonlítanak a majdani állapotra, de ha ez így lenne, akkor az eléggé durva lenne! :(

 

v_peti Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428674

Azért az egy kicsikét más, mint amikor csak félóránkét elhúz egy darab.

Előzmény: schlumberger (428673)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428673

Hasonló volt Győrben, az ÉDÁSZ belterületi szolgálati lakásai kapcsán. A tolatómozdonyok az ablakok alatt berregtek, mikor nem volt munka. Én akkor csak egytollú fejlesztőmérnök voltam, az osztályvezetőmet érintette erősen a berregés. A párttitkár et. is ott lakott, lett megoldás :-)

Előzmény: v_peti (428666)
v_peti Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428672

Ha már itt tartunk! Németben egy kisállomáson voltam, beérkezett a dízel motorvonat, amivel jöttünk. Ott állt egy másik, valószínűleg éjszakára is. Be volt dugva a konnektorba.

v_peti Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428671

Menj ki egy vasútállomásra, és hallgasd meg a korszerű villamos járművek (Traxx, Taurus, Flirt stb.) mi zajt bocsátanak ki csak állóhelyzetben.

 

Eleget járok állomáson, de nekem annyira nem tűnt fel ez!

Majd legközelebb megmérem, van zajszintmérő app a mobilomon. :)

Előzmény: r1232 (428667)
v_peti Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428670

Miért?

Előzmény: r1232 (428669)
r1232 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428669

Azokat kell csak igazán.

Előzmény: v_peti (428668)
v_peti Creative Commons License 2016.05.19 0 1 428668

Jó, de azokat nem kell egész éjjel járatni, a téli hónapokban!

 

Amúgy meg nekem nem tűnnek olyan hangosnak!

Előzmény: r1232 (428667)
r1232 Creative Commons License 2016.05.19 0 2 428667

Mire megépült a védőfal, addigra a felsővezeték a vonalak többségér kiépült, így majdhogynem okafogyottá vált.

 

Már megint az számítógép elől okoskodsz. Menj ki egy vasútállomásra, és hallgasd meg a korszerű villamos járművek (Traxx, Taurus, Flirt stb.) mi zajt bocsátanak ki csak állóhelyzetben. Persze hozzájuk képest egy Szili maga a megtestesült csend, míg áll.

Előzmény: v_peti (428666)
v_peti Creative Commons License 2016.05.19 -2 0 428666

Összességében a kürtölés lehet zavaró, de az elhaladó vonatok zaja nem!

Viszont az egyik ismerősünk pont a vasút hátsó kerítése mögött lakik. Hosszú éveken át küzdött, hogy éjszaka ne ott járassák a mozdonyokat télen, amikor a fagyálló híján nem állhatnak le.

Mire megépült a védőfal, addigra a felsővezeték a vonalak többségér kiépült, így majdhogynem okafogyottá vált.

 

Előzmény: schlumberger (428665)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428665

A vasútbarátokat nem zavarja a vasút által keltett zaj. Mert az nekünk nem zaj :-)

Hollandiában a barátom kertje végében megy el egy nagyforgalmú kétvágányú vasútvonal. Csak a kerítés választja el a kertet a vasúttól. Jó volt ott, fényképeztem a kerítés tetejéről :-) Gouda.

Előzmény: M63 010 (428664)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428664

Bécsben a Donauparkban voltunk, folyamatosan lehetett hallani többszáz méterre a városi autópályáról a zúgást.

A Balatonon volt egy nyaralónk, ami 58 méterre lehetett a sínektől. (Google maps.) Ablaktól a sínig. Nem zavart. Igaz, volt az utca túloldalán is egy ház, és annak a végében ment a vonat.

A régi lakásunk 160 méterre volt a vasútállomástól. Igaz, egy háztömb még ott volt előtte. De nem volt túl szorosan beépítve. Abszolút nem zavart minket.

 

 

Előzmény: gysevic (428662)
napocza Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428663

    

gysevic Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428662

" Ha vasút menne 200 méterre, az szinte senkit sem zavarna! "

 

 

Egy "átlagos" vasútvonal (mondjuk kétvágányú fővonal) nem termel folyamatosan zajt,míg az autópályán erről bőven gondoskodnak a kamionok. Nagyszüleim anno a 4-es út mellett laktak Albertirsa külterületén és elég rendesen lehetett hallani a forgalmat,pedig jó 500 méterre laktak a főúttól. De a "Sovtransavto" kamionjai rendesen gyártották az alapzajt akkoriban éjjel-nappal. És az ilyen monoton zaj az,ami az őrületbe kergeti az embereket...

 

Pont ezt nem értem a "budaörsi domboldal" milliárdosaiban,hogy mi a fenét esznek azon a fránya hegyoldalon,hiszen a szabadban nem lehet megmaradni az M1-M7 bevezető zajától. A hegyoldal még jól fel is erősíti azt,mint egy parabolatükör...  Ez a zajforrás ott még a mellette futó 1-es vonal által keltett zajokat is elnyomja.

Előzmény: v_peti (428659)
v_peti Creative Commons License 2016.05.19 0 0 428661

Szerinted autópályán hányan tolatnak? Én átmenő forgalomról beszéltem, nem egy rendezőről!

Előzmény: manhattani (428660)
manhattani Creative Commons License 2016.05.18 -2 0 428660

Amíg volt ott tolatás, a kelenföldi állomás mellett lakók teljesen mást mondtak! :-) Nomeg a Déli tárolóvágányai mellett lakók is...

Előzmény: v_peti (428659)
v_peti Creative Commons License 2016.05.18 -2 0 428659

http://index.hu/gazdasag/2016/05/18/csomor_m0-s_autout_per/

 

Ha vasút menne 200 méterre, az szinte senkit sem zavarna!

vrobee Creative Commons License 2016.05.18 0 0 428658
Előzmény: felucca_02 (428657)
felucca_02 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 428657

Sziasztok, van valakinek esetleg infója arról, hogy Pozsony és Bécs között mennyit kóstál az egyúti vonatjegy, valamint, hogy gyerekek x éves korig kaphatnak-e erre kedvezményt?

 

Előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!