A dízelmotor hideg terhelése az élettartamot rövidíti. Az indítás utáni bemelegítés zajos, füstös. Ennek idejét csökkentik a hűtővíz melegen tartásával. Ilyen előmelegítő berendezést először tűzoltóautókban láttam. Ott ugyanis nincs idő a melegítésre, ezért az átlagos teherautókhoz képest feleannyi üzemóra után már felújításra szorulnak.
A Csörgőt a túlsó parton is lehetett hallani, amikor nem volt túl meleg. De a kedvencem a vitaminpótló Szergej volt. Elfelejtettem a számát, de a Balaton közepén is lehetett látni, amikor elindult.
A látványterven az állomás vágányok felőli (!!!!) oldalán lenne a buszpályaudvar, és a peronos vágányok száma 7-ről 3-ra lenne csökkentve! A látványtervek máshol azért többé-kevésbé hasonlítanak a majdani állapotra, de ha ez így lenne, akkor az eléggé durva lenne! :(
Hasonló volt Győrben, az ÉDÁSZ belterületi szolgálati lakásai kapcsán. A tolatómozdonyok az ablakok alatt berregtek, mikor nem volt munka. Én akkor csak egytollú fejlesztőmérnök voltam, az osztályvezetőmet érintette erősen a berregés. A párttitkár et. is ott lakott, lett megoldás :-)
Ha már itt tartunk! Németben egy kisállomáson voltam, beérkezett a dízel motorvonat, amivel jöttünk. Ott állt egy másik, valószínűleg éjszakára is. Be volt dugva a konnektorba.
Mire megépült a védőfal, addigra a felsővezeték a vonalak többségér kiépült, így majdhogynem okafogyottá vált.
Már megint az számítógép elől okoskodsz. Menj ki egy vasútállomásra, és hallgasd meg a korszerű villamos járművek (Traxx, Taurus, Flirt stb.) mi zajt bocsátanak ki csak állóhelyzetben. Persze hozzájuk képest egy Szili maga a megtestesült csend, míg áll.
Összességében a kürtölés lehet zavaró, de az elhaladó vonatok zaja nem!
Viszont az egyik ismerősünk pont a vasút hátsó kerítése mögött lakik. Hosszú éveken át küzdött, hogy éjszaka ne ott járassák a mozdonyokat télen, amikor a fagyálló híján nem állhatnak le.
Mire megépült a védőfal, addigra a felsővezeték a vonalak többségér kiépült, így majdhogynem okafogyottá vált.
A vasútbarátokat nem zavarja a vasút által keltett zaj. Mert az nekünk nem zaj :-)
Hollandiában a barátom kertje végében megy el egy nagyforgalmú kétvágányú vasútvonal. Csak a kerítés választja el a kertet a vasúttól. Jó volt ott, fényképeztem a kerítés tetejéről :-) Gouda.
Bécsben a Donauparkban voltunk, folyamatosan lehetett hallani többszáz méterre a városi autópályáról a zúgást.
A Balatonon volt egy nyaralónk, ami 58 méterre lehetett a sínektől. (Google maps.) Ablaktól a sínig. Nem zavart. Igaz, volt az utca túloldalán is egy ház, és annak a végében ment a vonat.
A régi lakásunk 160 méterre volt a vasútállomástól. Igaz, egy háztömb még ott volt előtte. De nem volt túl szorosan beépítve. Abszolút nem zavart minket.
" Ha vasút menne 200 méterre, az szinte senkit sem zavarna! "
Egy "átlagos" vasútvonal (mondjuk kétvágányú fővonal) nem termel folyamatosan zajt,míg az autópályán erről bőven gondoskodnak a kamionok. Nagyszüleim anno a 4-es út mellett laktak Albertirsa külterületén és elég rendesen lehetett hallani a forgalmat,pedig jó 500 méterre laktak a főúttól. De a "Sovtransavto" kamionjai rendesen gyártották az alapzajt akkoriban éjjel-nappal. És az ilyen monoton zaj az,ami az őrületbe kergeti az embereket...
Pont ezt nem értem a "budaörsi domboldal" milliárdosaiban,hogy mi a fenét esznek azon a fránya hegyoldalon,hiszen a szabadban nem lehet megmaradni az M1-M7 bevezető zajától. A hegyoldal még jól fel is erősíti azt,mint egy parabolatükör... Ez a zajforrás ott még a mellette futó 1-es vonal által keltett zajokat is elnyomja.
Sziasztok, van valakinek esetleg infója arról, hogy Pozsony és Bécs között mennyit kóstál az egyúti vonatjegy, valamint, hogy gyerekek x éves korig kaphatnak-e erre kedvezményt?