Sziasztok, van valakinek esetleg infója arról, hogy Pozsony és Bécs között mennyit kóstál az egyúti vonatjegy, valamint, hogy gyerekek x éves korig kaphatnak-e erre kedvezményt?
Létezik-e valakinek esetleg Somogy megye északi részén valaha megörökített fotói katona vonatokról a 90-es évekig?
Én a kérdezőnek annyit ígértem megpróbálok utána járni, de kevés sanszot adok. Ugyanis akkoriban a katonai dolgok fotózását nagyon tiltották. Emlékszem a még a laktanyáknál külön voltak erre figyelmeztető táblák kirakva. De esetleg nem tartom kizárnak, hogy valahol nyílt vonalon készült néhány felvétel.
Nem nőtt ezért a menetidő, az csak egy normális mértékű tartalékidő az útvonal vége felé, ami Kelenföld előtt a pécsi IC-nél van (illetve még talán a pályavasúti agyatlan normaidők miatt is még nyomorgatták Kelenföld a részmenetidőket), de itt percekről beszélünk, ami az aktuális pályaviszonyok mellett el is tűnhet... Azaz nem lenne érdemben (max. 2-3 perccel) gyorsabb a pécsi IC, ha egyáltalán nem lenne elővárosi vonat a 40a-n.
Egy ideig nem, de később igen! Az 1-esen és a 100a-n már alig lehet a terheseke beszuszakolni napközben. Áldás a menetvonalkészítőknek egy-egy menetrendi lyuk.
"A páratlan pécsi IC-k egy elővárosi valagában ballagnak befele, amiatt nagyobb menetidővel"
És párosban ez nem okoz hasonlót dombóvár előtt? :P
Sőt, a 100a-n, 30a-n, 80a-n sem?
vagy a megoldás a harmadik vágányt mindenhová!!!!
Hiába, ahol különböző sebességű vonatok közlekednek, ott előbb-utóbb megközelíti a gyorsabban haladó a lassabbat, de ettől még nem dől össze a világ...:)
A múltkor éppen arról volt szó, hogy a Gemencnek nem igen lehet jobb menetvonalat adni, mert így-vagy úgy összegabalyodik egy elővárosival. A páratlan pécsi IC-k egy elővárosi valagában ballagnak befele, amiatt nagyobb menetidővel. Akkor mi a szösz van? ;) Mégis csak menetrend szervezés kérdése lenne? ;)
"ebben elsősorban a többlet megállások játszanak szerepet (és nem a pályaállapot)"
De, az is. Gyakorlatilag Kelenföldtől Battáig max. 80 van, az is pár perc. Páratlan irányban meg Érd után gyakran az 50-60 km/h is elég, több ráfékezéssel, néha megállással, akkor is tudja tartani a menetidejét. Jó, ez menetrend szervezési kérdés is, de az ok a pálya állapota miatti tartós lassú, ami az áteresztő képességgel összefügg, meg az utasvédelemmel. Meg persze a megnövekedett elővárosi vonatok számával. Szóval kicsi a pálya kapacitása a forgalomhoz képest, ezen segíthet a felújítás, de igazán egy 3. vágány segítene, mint Prága előtt. Vagy az átkötés a 30a-40a között.
49 kép van! Javasolt visszafelé lapozni! Ugyanis a legmegdöbbentőbb a 46-os kép! :) Egy ekkora városban, ami ráadásul tele van egyetemistákkal, ez hogy a fenébe fordulhat elő? :) Egyszerűen ilyen nincsen! :) Ennek nem szabadott volna megtörténnie! :) Tenni kéne azért, hogy visszaálljon az eredeti állapot! :)
Mindent meg kell tenni, hogy a múlt időből először jövő idő, majd jelen idő legyen!
Úgy tudom egy tehervonat valamelyik tengelye okozta anno a jelentős alakváltozást a sínszálban. Talán majd a KBSZ jelentései között valamikor olvasható lesz! :)
Olyan gyakran nem járok arra, de valóban. Valamilyen felüljáró környékén kezdődik és ha jól emlékszem nem sokkal a peron előtt van vége. 80-as különben.