Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2016.05.18 -2 0 428660

Amíg volt ott tolatás, a kelenföldi állomás mellett lakók teljesen mást mondtak! :-) Nomeg a Déli tárolóvágányai mellett lakók is...

Előzmény: v_peti (428659)
v_peti Creative Commons License 2016.05.18 -2 0 428659

http://index.hu/gazdasag/2016/05/18/csomor_m0-s_autout_per/

 

Ha vasút menne 200 méterre, az szinte senkit sem zavarna!

vrobee Creative Commons License 2016.05.18 0 0 428658
Előzmény: felucca_02 (428657)
felucca_02 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 428657

Sziasztok, van valakinek esetleg infója arról, hogy Pozsony és Bécs között mennyit kóstál az egyúti vonatjegy, valamint, hogy gyerekek x éves korig kaphatnak-e erre kedvezményt?

 

Előre is köszönöm!

siófoki35 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428656

Kunbaja állomás a Szabadka-Gombos vonalon volt. A csikériai vonalon Kunbaja-Bácsalmási szőlők mh. volt. :) (forrás: vasutallomasok.hu)

Előzmény: Divrotcé (428655)
Divrotcé Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428655

Csak éppen közben a csikériai fővonalon is volt egy Kunbaja.

Előzmény: kihúzóvágány (428625)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428654

Ezt én sem akartam elhinni, én is csodálkoztam, amikor valaki beírta egy cikkbe!

Előzmény: r1232 (428653)
r1232 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428653

Nem igaz.

Előzmény: M63 010 (428649)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428652

Tisztelt Fórumtársak,

Létezik-e valakinek esetleg Somogy megye északi részén valaha megörökített fotói katona vonatokról a 90-es évekig?

Én a kérdezőnek annyit ígértem megpróbálok utána járni, de kevés sanszot adok. Ugyanis akkoriban a katonai dolgok fotózását nagyon tiltották. Emlékszem a még a laktanyáknál külön voltak erre figyelmeztető táblák kirakva. De esetleg nem tartom kizárnak, hogy valahol nyílt vonalon készült néhány felvétel.

A képeket egy kiállításhoz keresi az illető.

István Gyuri Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428651

Nem nőtt ezért a menetidő, az csak egy normális mértékű tartalékidő az útvonal vége felé, ami Kelenföld előtt a pécsi IC-nél van (illetve még talán a pályavasúti agyatlan normaidők miatt is még nyomorgatták Kelenföld a részmenetidőket), de itt percekről beszélünk, ami az aktuális pályaviszonyok mellett el is tűnhet... Azaz nem lenne érdemben (max. 2-3 perccel) gyorsabb a pécsi IC, ha egyáltalán nem lenne elővárosi vonat a 40a-n.

Előzmény: Izsó001 (428650)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428650

Ne is. Csak akkor ne problémázzunk azon, hogy nőtt a menetidő. Arra utaltam, hogy pl. azért IS nőtt a menetidő, mert ilyen tényezők is közrejátszanak. 

 

Előzmény: István Gyuri (428639)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428649

Pár napja olvastam, hogy Záhonytól Hegyeshalomig négy nap is kellhet. Ha ez igaz, akkor eléggé szomorú! :(

Előzmény: M63 010 (428648)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428648

A megrendelőnek nem!

Előzmény: 1047 005-2 (428647)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428647

A menetvonalkészítőnek teljesen.

Előzmény: M63 010 (428645)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428646
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 -2 0 428645

Talán mindegy, hogy hány óra alatt ér le a terhes Fradiból 'Shalomba?

Előzmény: 1047 005-2 (428644)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428644

"Áldás a menetvonalkészítőknek egy-egy menetrendi lyuk."

 

 

A menetvonalkészítő számítógépnek is mindegy,meg a kezelőjének is.

Előzmény: M63 010 (428643)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 -2 0 428643

Egy ideig nem, de később igen! Az 1-esen és a 100a-n már alig lehet a terheseke beszuszakolni napközben. Áldás a menetvonalkészítőknek egy-egy menetrendi lyuk.

Előzmény: mcg (428641)
mcg Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428642

miköben a pályaállapotok ma jobbak annál, mint amikor még Sásdon volt a kereszt...:(

Előzmény: DJ. Bakter (428640)
mcg Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428641

"A páratlan pécsi IC-k egy elővárosi valagában ballagnak befele, amiatt nagyobb menetidővel"

 

És párosban ez nem okoz hasonlót dombóvár előtt? :P

 

Sőt, a 100a-n, 30a-n, 80a-n sem?

vagy a megoldás a harmadik vágányt mindenhová!!!!

 

Hiába, ahol különböző sebességű vonatok közlekednek, ott előbb-utóbb megközelíti a gyorsabban haladó a lassabbat, de ettől még nem dől össze a világ...:)

Előzmény: Izsó001 (428638)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428640

"Amiatt már inkább van hosszabb menetideje, hogy Dombóvárra átették a sásdi keresztet..."

Megelőztél :) Egyezik.

Előzmény: István Gyuri (428639)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428639

Egyetlen egy kirakat-IC némileg hosszabb menetideje miatt ne kiáltsunk már se 3. vágány után, se kapacitáshiányt.

A páratlan IC-nek meg nincs (érdemben) hosszabb menetideje azért, mert előtte megy a Flirt.

Amiatt már inkább van hosszabb menetideje, hogy Dombóvárra átették a sásdi keresztet...

Előzmény: Izsó001 (428638)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428638

A múltkor éppen arról volt szó, hogy a Gemencnek nem igen lehet jobb menetvonalat adni, mert így-vagy úgy összegabalyodik egy elővárosival. A páratlan pécsi IC-k egy elővárosi valagában ballagnak befele, amiatt nagyobb menetidővel. Akkor mi a szösz van? ;) Mégis csak menetrend szervezés kérdése lenne? ;)

Előzmény: István Gyuri (428637)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428637

Izsó001: Szóval kicsi a pálya kapacitása a forgalomhoz képest, ezen segíthet a felújítás, de igazán egy 3. vágány segítene

A 40a-n kicsi a pályakapacitása a jelenlegi forgalomhoz képest?! Hö?!

Most miután már lekerült róla a 30a elővárosi-gyorsvonati vonatok nagy része?

Előzmény: Izsó001 (428636)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428636

"ebben elsősorban a többlet megállások játszanak szerepet (és nem a pályaállapot)"

 

De, az is. Gyakorlatilag Kelenföldtől Battáig max. 80 van, az is pár perc. Páratlan irányban meg Érd után gyakran az 50-60 km/h is elég, több ráfékezéssel, néha megállással, akkor is tudja tartani a menetidejét. Jó, ez menetrend szervezési kérdés is, de az ok a pálya állapota miatti tartós lassú, ami az áteresztő képességgel összefügg, meg az utasvédelemmel. Meg persze a megnövekedett elővárosi vonatok számával. Szóval kicsi a pálya kapacitása a forgalomhoz képest, ezen segíthet a felújítás, de igazán egy 3. vágány segítene, mint Prága előtt. Vagy az átkötés a 30a-40a között.

Előzmény: DJ. Bakter (428628)
v_peti Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428635

Szegedi képsor!

 

http://iho.hu/hir/icomosom-nyolc-eve-lassan-elszelel-160516

 

49 kép van! Javasolt visszafelé lapozni! Ugyanis a legmegdöbbentőbb a 46-os kép! :) Egy ekkora városban, ami ráadásul tele van egyetemistákkal, ez hogy a fenébe fordulhat elő? :) Egyszerűen ilyen nincsen! :) Ennek nem szabadott volna megtörténnie! :) Tenni kéne azért, hogy visszaálljon az eredeti állapot! :)

 

Mindent meg kell tenni, hogy a múlt időből először jövő idő, majd jelen idő legyen!

Muurola Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428634

Úgy tudom egy tehervonat valamelyik tengelye okozta anno a jelentős alakváltozást a sínszálban. Talán majd a KBSZ jelentései között valamikor olvasható lesz! :)

Előzmény: DJ. Bakter (428627)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428633
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428632

Olyan gyakran nem járok arra, de valóban. Valamilyen felüljáró környékén kezdődik és ha jól emlékszem nem sokkal a peron előtt van vége. 80-as különben. 

Előzmény: schlumberger (428631)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428631

És jó hosszan, majdnem Samufalváig (Vértesszőlős) eltart.

Előzmény: schlumberger (428630)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!