Ettől még a Katica helyett közlekedő személyvonatok Fehérváron fordulnának. Vagy azt gondoltad, hét közben semmilyen személyvonat nem lenne? Az nem túl életszerű.
Én úgy értelmeztem, hogy csak hétvégén lesz katica. Ebbe még az is belefér, hogy nem is érinti Fehérvárt. Pont a szűk keresztmetszet miatt, meg mert munkanapokon nincs is jármű rá, kell a 2-re.
A csúszás ellenére a nyári menetrendre 6 vágánynak kellene használhatónak lennie.
Viszont ha a Katicákat Fehérváron fordítod, az nem javít a szűk keresztmetszeten, hanem épp ellenkezőleg, tovább szűkíti, mert hosszabb lesz a vágány foglaltsági idő.
"Fehérváron csúszik minden, még a nyári csúcsban is a szűk keresztmetszetek határozzák majd meg a vasúti forgalmat, így a Katicák csak hétvégén teremtenek közvetlen összeköttetést a főváros és a Balaton északi partja között, de az átépítéstől függetlenül lesz kevesebb a Desiro a 29-esen."
Jó, értem persze, ott is jó lenne a színvonalat emelni. Meg még n+1 helyen, ahol most Bz jár. De a realitás egyelőre egészen más. Az meg ugye evidens, hogy nem a nyárra gondolták volna a váltást.
Azért kiváncsi lennék ha tényleg Bz lenne hetente hány fekvés lenne,anno probálkoztak velük Celldömölk-Tapolca között gyorsvonatként is valahogy az sem jött be pedig akkor még relative fiatalok voltak ezek motorvonatok!Kényelmi szempontokat most ne is nézzük!
kombi: Ha nem írod ki az útirányt, akkor meg a veresi oldalban akarja majd az eltévedt egységsugarú utas ráborítani a jv-re az eget az arra az útirányra elégtelen menetjegyével. És ki tudja, még igaza is lesz neki.
1. A veresi vonatnál ki van írva, hogy Vácrátót-Veresegyházon át, míg a jegyén nem ez szerepel.
2. Aki +1 órát akar utazni, az egyébként is kevésbé kihasznált vonalon, hát akkor tegye!
Az egy dolog, hogy bekeveri az utas a zónázót a zötyi-zötyivel. De ugye, menetdíj szempontjából sem mindegy ám a dolog. Vácról, ugye, két útirányon is be lehet menni a Nyugotiig, (harmadik ár és irányt jelenti Keletibe az EC, ami szintén játszhat olykor) és bizony nem ugyanannyi a menetdíj.
Ha nem írod ki az útirányt, akkor meg a veresi oldalban akarja majd az eltévedt egységsugarú utas ráborítani a jv-re az eget az arra az útirányra elégtelen menetjegyével. És ki tudja, még igaza is lesz neki.
Lehet így is értelmezni meg úgy is,miután az ominozus mondat így hangzott el"Dezirok(tudom s-el kell irni de így volt a felirat)biztos hogy nem lesznek itt.Az 100% mert a váci vonalra fognak menni! :)
Elöször azt hittem hogy fizetett statiszta volt Jv-nak álcázva,de rá kellett jönnöm hogy vannak ilyen "okoska jól informáltnak tünű" ez által oltári nagy baromságot mondó jegyvizsgálók is!
a Zsóti: A hangos utastájékoztatás alapján persze egyértelmű lenne, hogy sehol sem áll meg a zónázó, de arra ugye nem vártak fél órát. Sőt az utasok számára is egyértelmű ez is meg az útirány is, ezért nem szólnak róla a pénztárosnak.
Egy zónázónál Vácon azt kiírni, hogy Göd-Dunakeszi-Budapest az nettó hülyeség, semmi haszna nincs, csak problémát okoz... És az utasok közül sokaknak nem egyértelmű, többen is szálltak már fel úgy, hogy azt hitték megáll.
Ha odafigyeltél, kiderült a riportból, hogy a "vasúti szakértő" tudta, mi van kiírva. A probléma annyi, hogy nem csupa "vasúti szakértő" szeretne utazni.
Az nagyon tetszett, amikor a váci utastájékoztatás monitorán az "Útirány" szöveget el sem olvasva sikerült levonni a következtetést, hogy a zónázó vonat Váctól a Nyugatiig a kiírt településeken is megáll. Mindezt a vasúti szakértő jelenléte ellenére?! Sőt még a pénztáros is kérdőre lett vonva, holott tényleg semmi köze sem a felirathoz, sem a helyességéhez.
A hangos utastájékoztatás alapján persze egyértelmű lenne, hogy sehol sem áll meg a zónázó, de arra ugye nem vártak fél órát. Sőt az utasok számára is egyértelmű ez is meg az útirány is, ezért nem szólnak róla a pénztárosnak.
ezt mondjuk a riport készítőinek is tudni kellett volna
A konkrét kérdésben végülis a jv. nem igért semmit 100%-ra, az szerintem átjött, hogy tippelget :) .
Amúgy a riport készítői utasként viselkedtek, így nem "kellett volna" semmit tudniuk, amit Mari néni Alsóbögyörődről nem tud. A riporter-vasutas interakciók pedig eléggé sokatmondóak.
Az utas többnyire a jegyvizsgálót (pénztárost stb...) fogja keresni, mint az első és elérhető vasúti alkalmazottat, a cég "arcát" az utas felé.
Ha az utasnak valami hasfájása van, azt nem feltétlen kell tudniuk egyszemélyben megoldani, de a minimum az volna, hogy egy minimális szinten magáénak érzi a problémát, és legalább azt meg tudja mondani, hogy hol foglalkoznak érdemben vele...
Önmagában tökéletes képe a magyar vasút állapotainak az, amikor a pénztáros/jegyvizsgáló úgy csinál, mintha az egyetlen feladata a pénz jeggyé ill. a jegy lyukas papírrá alakítása lenne, és jobb esetben csak piaci kofaként beszáll a panaszáradatba, rosszabb esetben vérig sértett pökhendi válaszokat ad a jogos kérdésekre is.
Gondolom a "jól tájokozottságot" emelted ki magadnak. Nézd, a véleményemet fogalmaztam meg, alapozva arra, hogy mennyi sületlenséget hallottam már "tájékoztatás" címén jegyvizsgálóktól. Teszem hozzá, jelen esetben nem is az ő dolga ilyen kérdésekben megnyilvánulni és ezt mondjuk a riport készítőinek is tudni kellett volna. Szvsz a jegyvizsgáló kinyilatkoztatásai kb. a jóslás kategóriáját merítik ki. Na, innen mertem a következtetésemet levonni. Meg onnan, hogy el nem tudom képzelni, mit kezdenének a Dezsőkkel Vácon. Mert a 70-en semmire nem jók. 71-en talán? De minek? Esztergomba meg mi jár nyáron? Szóval lehet, hogy ezt még a döntéshozók sem tudják, bár már ideje lenne. De lehet, megkérdezik a jegyvizsgálókat. ;)