Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2016.04.06 -1 0 428141

Biztos? Csak olyasmi rémlik, amikor távolsági vonatról van szó, és nappal és éjszaka is közlekedik!

Előzmény: paca664 (428140)
paca664 Creative Commons License 2016.04.06 -1 0 428140

Csak neked már legalább háromszor el lett magyarázva.

Előzmény: M63 010 (428139)
M63 010 Creative Commons License 2016.04.06 -1 0 428139

Csak, ha kifejezetten nappali vonat, akkor miért hálókocsikkal közlekedik?

Előzmény: hmsoft (428138)
hmsoft Creative Commons License 2016.04.06 0 0 428138

Egy kis carszkojeszelói: elektricska helyett mozdonyos vonat

Nyugat-Szibéria két nagyvárosa, Omszk és Novoszibirszk között vasúton 626 kilométer a távolság. Gyakorlatilag sík terep, kedvező vonalvezetés. Napi 12-15 távolsági személyszállító vonatpár közlekedik, a menettartamuk 8-9 óra közötti. Tizenegynéhány éven át létezett a 6:55-6:58-as időket futó, heti három-öt (menetrendi időszak függvényében) vonatpárként közlekedő, villamos motorvonattal kiadott járat. Elég sokáig a két érintett elővárosi társaság egyike közlekedtette. A jármű többnyire a régióközi kivitelű ED4mk-152 volt, első- és másodosztályú ülőhelyekkel. Hétfőtől a 825/826-os számon jegyzett, elektricskás változat megszűnt, helyette az RZsD távolsági vonatos leánya mozdonyvontatta formációt vezetett be 147/148 számon, heti három alkalommal, nyolc kocsival. A menettartam nem változott. A kocsik közük kettő ülő, egy SzV (1. o. háló), a többi kupe (2. o. háló). Kifejezetten nappali járatról van szó, mindemellett. Itt látható az új vonatról szóló képes riport, az elején egy kép erejéig az időközben nyolcról hat kocsisra fogyatkozott és korporatív színeket kapott ED4mk-152 is megjelenik.

És miért a 7...9 órás menetidők? Csak a szokásos miatt: a 12-15 személyvonatpár (és néhány elővárosi) mellett, úgy napi 160-180 pár tehervonat jut az adott szakaszra. Tehát nem árt az ablakos vonatok menetrendjét jó adag tartalékkal kitömni.

hm

kbn Creative Commons License 2016.04.06 -1 0 428137

Szerintem ez hamarosan komoly konkurencia lesz, teher- és személyszállításban is:

 

http://hvg.hu/cegauto/20160405_Onvezeto_Mercedes_kamionkonvoj

 

M7-esen összekapcsolódik majd négy kisbusz egyetlen sofőrrel, Balaton végénél oszlik a konvoj Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Keszthely és Barcs felé - mostanihoz képest töredék bérköltséggel.

 

De mi felújítjuk soktízmilliárdért a 30-ast, ami még akkor sem térülne meg, ha nem jönnének közútra belátható időn belül az önvezető járművek. De jönnek, és ez igen komoly forgalomvesztést fog hozni a vasútnak.

M63 010 Creative Commons License 2016.04.06 -1 0 428136

http://iho.hu/hir/gyokeres-atalakulas-elott-a-vasuti-kozlekedes-160126

 

Az Európai Bizottság először 2019-re tűzte ki a személyszállítási piacnyitás végső időpontját, de 2015 októberében a rugalmasabb szabályok meghozatalával akár 2026-ig is lehetőség lesz közvetlen, pályáztatás nélküli személyszállítási szerződések megkötésére. A közszolgáltatási szerződés azonban a MÁV-ot és a GYSEV-et köti 2023-ig, tehát MÁV- (vagy GYSEV-) tulajdonú pályán csak ez a két cég szolgáltat.

 

Na de ha közben meg buszosok szabad kezet kapnának, akkor alaposan sérülne a versenysemlegesség!

v_peti Creative Commons License 2016.04.05 0 0 428135

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/legopince_mav_igazgatosag_szombathely_szell_kalman

 

Érdekesség: A bázison semmilyen vasúti eszközt nem látni, csak az óvóhely berendezéseit, és egy ősrégi vasúti térképet, meg telefont. A telefon a 80-as évek végéről származik, nekünk is volt ilyen, 87-88 környékén jutottunk hozzá. Meg van ott egy 10-20 éves vasutas újság. Tehát azért járnak le oda. Viszont a bútorokat elhanyagolták. Ez kissé ellentmondásos dolog.

 

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.04.05 -1 0 428134

Nem, nem tudtam és nem ismerem a Z2-t. Nekem most már a Z3 Hobbynál több de a Profinál kevesebb van. ETCS L0 és STM már megy, most a CIR-ELKE-vel és ahhoz kapcsolható egyéb megoldással (energia elszámoló prémium rendszerrel) dolgozom.

Előzmény: _Nyuszi (428133)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.04.05 0 0 428133

Az gondolom megvan, hogy a Z2 tud magyarul (ha telepíted hozzá a kiegészítőt), és készültek hozzá magyar pályák is (ha telepíted őket - bár nem ZPA-sok, az igaz).

Előzmény: oldmumus_v.2 (428132)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 428132

Igen, meg ebben az esetben is jó tíz évvel ezelőtt:

 

https://www.csodalampa.hu/csodalampa/Besz%C3%A1mol%C3%B3k/2004-11-17_Norbert

azért írtam a szimulátort, mert a Norbert kapott tőlünk egy PC-t és MSTS-t az akkori magyar pályákkal és lehetőségekkel. De azóta vannak sokkal jobb és valósághűbb megoldások, de nem magyar nyelven és nem magyar lehetőségekkel.

Előzmény: C50 (428131)
C50 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 428131

Le a kalappal az illetékesek előtt!

Előzmény: oldmumus_v.2 (428129)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 428130
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.04.04 0 3 428129

Olyan boldoggá tett a MÁV egy kisfiút, mint még soha senkit

Csak egy rozsdás tárcsát kértek a vonatmániás kisfiúnak, de egy komplett kisvasutat húztak fel a kertjükbe. Tovább »

forrás: Index.hu

 

Ha tudna a kisfiú németül, akkor küldenék neki egy PC-t, meg egy jó szimulátort.

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428128

Ami a szerelvénymeneteket illeti:

 

7911 után Su Pv között  20328 , majd 23710 

A 23710 viszi egyesítve a 20328 meg a 20627 szerelvényét.

23710 ből lesz a 3727 meg a 7920.

23710 Pv Kunszentmiklós között jár.

 

A 3749 után Köki Pv között 20627.

 

Hétvégén Pv ből Kökire megy a Sv majd lesz 3790.

Előzmény: Törölt nick (428125)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428127

87 hétvégén téli menetrendben munkanap 3 pár hétvégén 1 pár, nyári menetrendben munkanap 4 pár hétvégén 2 pár vonat van.

 

Mindent megtettek azért, hogy az átláthatatlan katyvaszmenetrend miatt a kutya se használja.

 

Amúgy amíg nem tették ősztől tavaszig át 17:55 ről 15:55 re az indulást addig laktanyázás volt Szilvásváradon nappal egy panzióban.

 Kiesett 5 óra 36 perc ...

 

Kezd 6:35 végzett 22:38 körül...

 

A korábban bevált egri jelentkezést megszüntették, e helyett Fabony majd rezsiben fel.

A régi forda ami volt az jobb volt nem volt benne felesleges önköltség se semmi plusz, ugyanannyi munkaóra alatt több vonat legurult.

 

Személyzet van, de úgy alakítják a dolgokat, hogy ne legyen megfelelő mennyiségű vonatközlekedés.

 

Előzmény: zjakabfi (428126)
zjakabfi Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428126

Az a kérdés a 87-esre vonatkozott. :)

 

Előzmény: Törölt nick (428124)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428125

6 darab Flirt dolgozik a 150a elővárosba.

3749 dupla munkanap napközben 3722 3747 3724 3745 3726 dupla és pénteken a 3743 h-cs meg akad Kunszentmiklóson a 3726. Az csak reggel jön vissza.

Délután 3746 munkanap dupla akad az egyik 3721 a másik 3731.

Az egyik szerelvèny tartalék illetve este bemegy Istvántelekre vizsgálni ha kell.

Előzmény: zjakabfi (428117)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 -1 0 428124

80-as mióta mellékvonal?

Előzmény: manhattani (428123)
manhattani Creative Commons License 2016.04.03 -2 0 428123

>Az alap közszolgáltatás nem napi 2 pár vonat?

 

Biztos sztrájkolnak, csak a kutya nem veszi észre.

Előzmény: zjakabfi (428116)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428122

Munkanap a 3719 és  3739 és a 3727 hagyományos meg délután a 3733.

Elővárosban mindenütt megállós 7919 is hagyományos.

3719 a 7910 be fordul.

3727 az este szerelvénynek megy le 23710 ami a 7911 szerelvénye ami a Keleti Nyugati között Sv és még egy szerelvény ami a 3739 ből van miután reggel a Kökiből Sv menetben Pv be vitték.

A 8 kocsi másik része 7920 lesz.

Párosban tehát munkanap Kökiről induló a 4.45 14.32 18.32 19.32 vonatok meg a Sv a 23710 hagyományos.

Előzmény: DJ. Bakter (428118)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428121

A Bp Keleti -Kiskunhalas sebesekre pénteken és vasárnap délután kevés az 1 egység Flirt kapacitás, ünnepek idején pár vonatnál a 2 is kevés néha...

Előzmény: Törölt nick (428119)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428120

Az én hozzászólásom csak az elővárosra vonatkozott (Köki-Kunszentmiklós). A távolságiak közül némelyik hétvégén Flirt.

Előzmény: DJ. Bakter (428118)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428119

A 150 esen a szóló Flirt 221 ülőhellyel nem elég egy négykocsis 320 vagy 304 ülőhelyes "inga" kiváltására minden esetben.

 

150 esen kb. 4+2 hagyományos szerelvény kell előbbi 4 a 150 utóbbi az előváros a 150a forgalmához. Távolsági forgalomhoz 4 min. kell de lehet 5 is , mert a mostani menetrendben az élesen fordulások pl.  a 13.54 ről 14.05 re kiestek...

 

Az elővárosi 14.32 kor induló 3716 ot mindenképp 2 Flirt tudná csak pótolni munkanap.

Előzmény: zjakabfi (428117)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428118

Igen, valóban, a 108-assal már én is utaztam arrafelé :)

A vonalat egész nap 4 szerelvény szolgálja ki, ha jól tudom hétköznap 1 inga van. Reggel lehet még plusz inga.

Előzmény: zjakabfi (428117)
zjakabfi Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428117

Még két kérdés, hátha tudja valaki.

 

A 6+15 Flirtből   az első 6 már megérkezett, és jár? Tehát a legmagasabb pályaszám 108-as?

 

Illetve  a 150-es vonalon hétköznap jár még inga, ugye? Milyen kb. az inga-Flirt arány?

 

 

Köszi előre is!

 

 

 

zjakabfi Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428116

Érdekelne egy kérdés.

"Téli menetrendi időszakban" reggel felmegy egy Bz Szilvásváradra, személyzete egész nap ott ül, majd este lejön? Az alap közszolgáltatás nem napi 2 pár vonat?

 

Más. A 80-as vonalon vágányzári menetrend van, a gyorsok :35-kor mennek és Hatvanig mindenütt megállnak.
 Gödöllő és Aszód között vágányzár van.

 

Nem lehetett volna meghagyni a :35-ös vonatot Gödöllőig, és a gyorsokat :50-kor indítani és Gödöllőtől megállítani mindenütt? Ez az alapmenetrendhez képest nem jelentene többletteljesítményt...

 

A vicc, hogy 22:00-kor (mivel szembe nyilván szabad a pálya) vonat megmaradt sebesnek. :)

 

Tehát Hatvanbe eész anp órás ütem, 1 vonat, este meg 21:35,22:00,22.35. :)

 

 

 

 

 

 

 

GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428115

Ez több történetből lett összegyúrva. De a 140, 150 - es vonalakon van alapanyag.

Előzmény: _Nyuszi (428113)
sörösgigant Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428114

Ha sokat vonatozol, akkor belefuthatsz ilyen szituba. 

 

Lehet nem pont vllamosmérnüök, nem pont az a könyv címe de atól függetlenül a szitu ugyan az....

Előzmény: _Nyuszi (428113)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.04.03 0 0 428113

Provokatív lehet, de... Megtörtént eset nyomán?

Előzmény: GOLAZ111 (428112)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.04.03 0 3 428112

- Elnézést, van még itt hely a kabinban?
- Óh persze, igen.
.....
- Kéri a fél csokimat?
- Köszönöm, nem.
…..
- Meddig megy? Nagykőrös? Kiskunfélegyháza? Cegléd? Szeged?
- Szegedig.
- Én is. Karbantartó villamosmérnök vagyok a vasútnál. Most képzelje! Meghívnak, hogy továbbképzést tartsak a túlemelt körívű pályán fekvő űrszelvények bővítéséről olyan kollégáknak, akik azt sem tudják, mi a különbség egy szabványos és egy tranzit rakszelvény között!
- Igazán?
- Ez nem az ő hibájuk. Oké, lehetnének alázatosabbak vagy szorgalmasabbak, de miért is kellene nekem mondjuk azzal tisztában lennem, hogy a keskeny-nyomtávolságú vasutak közül már a Taraczközi és Somogy-Kéthely menti vasút is megszűnt?? Nemigaz? Mit olvas?
- Chuck Palahniuk-tól a Túlélőt.
….
- Tudja mit? Nem is az zavar a legjobban, hogy éves szinten 9-10 napot elvesznek a munkaidőmből ezek a tréningek, hanem az a közöny, motiválatlanság és nemtőrödömség, amivel ilyenkor találkozom. Mondok egy példát. Mint ismeretes, a transzformátor szekunderének rövidrezárásakor a primer oldalon felvett teljesítmény igen jó közelítéssel a primer és a szekunder tekercsveszteség összegével egyenlő. Namármost, amikor ezt a... egy pillanat, ezt most muszáj felvennem, a feleségem hív, biztos azért, hogy beugrottam-e a nővéréhez a kocsonyáért. Na fogadjunk, hogy ezt fogja kérdezni. Halló! …
…..
- Na ugye, hogy megmondtam, hogy ezért hív.
- Khmm…
- Tehát ott hagytam abba, hogy a szekunder tekercsveszteség indukciója… na, végre elindultunk. Azt tudta, hogy a csapatom tervezte például az albertirsai felsővezetékeket?
- Valóban?
- Mikor odaérünk, megmutatom. Jó a könyv, amit olvas?
- Igen.
.....
- Miről szól?
- Többrétű mű, de számomra az üzenete az elszigeteltség iránti olthatatlan vágy hiábavalósága, vagyis hogy hiába próbálsz meg csak akár egy órára magadban lenni és kikapcsolni, nincs esélyed.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!