@DJ. Bakter: Nem tudom, hogy megnézted-e a TV riportot? Ott a szóvivő hölgy elismeri a rendszer hiányosságait. Abban is igazad van, hogy sajnos nem tanultak a hibákból és a régi gondolkodásmódból lassan váltanak át. Érdekes ez az ide-oda adok el helyeket, még akkor is ha tuti van még az adott kocsiban szabad hely. Azt sem értettem meg, hogy Kelenföldön azt mondták 2012-ben, hogy adott RJ-re nincs már fortuna jegy. Bő 2 órával később meg Fonyódon mégiscsak tudtam venni... Nem érdekes?
@GOLAZ111: Azért a buszoséknál szépen működik a jegyeladás (akár pénztárban, akár interneten), mert ott tényleg oda szól a jegy ahova megveszed. De emelt sebességű járatoknál tényleg értelmes az egész. Így nem kell végigállni az utat ami autópályás emelt sebességű buszoknál balesetveszélyes is lehet.
@Mindenki: Remélem a riportban beígért tényleges fejlesztések (pl. bank kártyás fizetés) elfelejtik a régi elveket. Így ne kelljen büntetést fizetni a vonaton történő jegyvásárláskor. Ha azt vesszük egy Budapestről induló busz 2-3 helyen is megáll mire kiér a városból. Mégis az előre váltott jegy és a sofőrnél vett jegy ugyan annyiba kerül. Ha azt vesszük ott egy ember old meg mindent. Vagy azért kér a vasút felárat, mert a jegyvizsgálónak ez egy "prémium" szolgáltatása?
Egyértelmüen nem lehet ezt kijelenteni hogy hülyeség,ime egy példa: Valaki Győrböl utazik Budapestre mondjuk nem kell helyjegy az IC vonatra garantált hogy nem is lessz helye mondjuk öt esetből négyszer!
Várhatóan 2016. május 21-én megnyitják az érdeklődők számára az irányítótornyot
A NIF Zrt. és a MÁV Zrt. nem adott engedélyt a székesfehérvári II. sz. irányítótorony látogatását szervezőknek az általuk beharangozott márciusi időpontokra. Az erről szóló híradások, több helyen tévesen jelentek meg.
A székesfehérvári vasútállomás korszerűsítési munkálatai folyamatban vannak, az irányítótorony környezete veszélyes munkaterület, a torony területe pedig munkahelyként funkcionál. A munkálatok előrehaladásának függvényében várhatóan 2016. május 21-én megnyitják az érdeklődők számára az irányítótornyot, melynek részleteiről hamarosan a város honlapján is beszámolunk.
Egy repülőgépnél elegendő a kontingens, mert legtöbbször egy beszállás van, esetleg útközben leszáll még valahol. (Ennek ellenére a Ryanair-nél pl. van "helyjegy")
De egy vonatnál, ahol folyamatosan szállnak fel az emberek, éppen az egymás mellett utazás és a garantált hely miatt ezt csak így lehet megoldani rendesen, hogy egy később felszállónak is ugyanúgy lehessen biztosított helye (akár egymás mellett is), mint a végállomáson felszállónak.
Főleg úgy, hogy a "nincs hely" mizéria nem csak hazánkban probléma, többször utaztam Berlinbe nappali vonattal, és a leginkább terhelt rész a német szakasz volt. Ott teljesen megtelt a vonat, akinek nem volt helyjegye, az a kósza helyekre ült le/át, akik addig egymás mellett ültek, azoknak is szét kellett ülni. A német utasok persze ezt tudták, és igen sok megvette a helyjegyet, és - jogosan - követelte a helyét.
Egyetlen normális megoldás lenne, hogy a vasút jobban odafigyelne, és a múltbéli tapasztalatok alapján annyi kocsis lenne a vonat, hogy mindig legyen tartalék hely, ne legyen sosem 100%-os a kihasználtság. Korábban itt sokan azt mondták, hogy a vonat változó költsége alacsony (v.ö. ITF). Hát egy kocsi ráakasztásának még kisebb a változó költsége, mint egy új vonaténak, hiszen nem kell rá plusz mozdony, plusz személyzet. De tudom, níííííncs kocsíííííí.
Ez az egész helyjegy hülyeség, múltszázadi, elavult. A vasútnak nagy előnye lenne, ha nem lenne helyjegy, csak hely. A buszosok, légitársaságok foglalásokkal meg ilyen dolgokkal foglalkoznak, de ez felesleges.
Bár ehhez képest apróság, de én is vettem a minap a pécsi IC-re interneten helyjegyet, és hiába jelöltem be, hogy ablak mellé, csak nem akart oda adni (valószínű mert már nem volt). Ennek ellenére azt írta ki, hogy "...az Ön igényeinek megfelelően teljesíthető", holott nem, mert az igényem az ablak melletti volt.
Ráadásul visszalépés gomb sincs, mindig ki kellett lépnem a rendszerből, hogy újra megpróbáljam, hátha rosszul jelöltem be.
Valószínű, hogy a cikkben azért nem kaptak egymás mellé, mert az ünnepek körüli vonatokon - indulás előtt - örüljenek hogy még egyáltalán van helyjegy, egy-egy kósza helyen, nem ám egymás mellé. Ugyebár a visszatérő drámai magv: "nííííííncs kocsííííí".
Egy kis carszkojeszelói: a január 3-i siklás oka (amur.info alapján)
Idén január 3-án, a transszib Amúri közigazgatási területre (Bajkálontúl) eső részén, Gorelij-Szkovorogyino állomásközben, a Tinda-Gorelij összekötővonalról (a BAM-ot a transszibbel összekapcsoló, egyvágányú, dízelüzemű vasút) érkező tehervonat 7 kocsija siklott. 13 kocsi, 132 folyóméternyi vágány, 1 felsővezeték-tartóoszlop, 100 méternyi felsővezeték megsérült. A forgalom újbóli felvételéig több távolsági személyszállító vonat és többtucat tehervonat kényszerült várakozásra. A helyszín egy meglehetősen kellemetlen, hegyvidékibe hajló vonalvezetésű szakasz. Az ügyészségi vizsgálat megállapította, hogy a siklás oka pályahiba volt, mégpedig fekszinthiba miatti síntörés. 2015-ben az adott helyen 27 alkalommal mutattak ki különböző súlyosságú fekszinthibát a mérőkocsik. 2015 őszén 7280.0-7286.0 között nem megfelelőnek mondta ki a pálya állapotát a vizsgálóbizottság. Ennek ellenére, érdemi intézkedést az érintett pályamesteri szakasz vezetője nem foganatosított. Az ügyszség bírósági eljárást kezdeményezett, illetve kezdeményezte a pályamesteri szakasz vezetőinek és dolgozóinak az adminisztratív felelősségrevonását.
A mai naptól Hokkaido szigete is elérhető menetrendszerinti nagysebességű vonatokkal Tokió felől. Szapporóig még ugyan nem megy el a vonat, de azért is így hatalmas, csupán a kínai beruházásokhoz mérhető teljesítmény ez - a világ leghosszabb (ráadásul tenger alatti) vasúti alagútján keresztül.
" A 10 perces S10 fordulás nem túl reális, egy MÁV-csoport komolyságú és hozzáállású szervezetben, én nem erőltetném. "
Mint ahogy a battaiból Dunaújváros/Pusztaszabolcs/Dombóvár és viszont fordulás sem... Volt már ilyen menetrend,rendszeresen késett minden,pedig már akkor is NPV volt a vonatok többsége... Ha a Szabolcs felől érkező személy késett 15-20 percet,akkor már alap volt a battainál is a 10-15 perc induló késés. És nem esetlegesen,hanem szinte napi rendszerességgel.
(De van egy sokkal jobb megoldás: Van egy bazinagy parlagon lévő terület a Népligetnél - egykoron katonai főiskola,vagy mi a fene volt ott - na pont oda kell vinni a TF-et a sportpályáival együtt,van hely a pályáknak a Népligetben is,ha a meglévő sportlétesítmények,vagy a szabad területek kevésnek bizonyulnának... A mostani TF-ből pedig megcsinálhatják az annyira óhajtott új kórházat is,szinte ugyanolyan jól megközelíthető mint a Déli és még a mentőállomáshoz is közelebb van... Hogy a számla ugyanolyan vastag legyen,azt úgyis megoldják,nem helyszínfüggő... )
Délit azért nem szeretnék részben megtartani, mert akkor az ingatlanfejlesztőknek nem lehet a terület eladásával kaszálni, azaz az állam olcsón átadja, aztán továbbdják extra haszonnal.
Egy meglevő vasút a terület értékét csökkenti.
Népliget buszpu.
Talán senki nem emlékszik rá, ahogy az Erzsébet térről elköltözött 2001-2002 es menetrendi évben, sokkal rosszabb megközelíteni mert ott M1, M2 M3 volt itt meg scak M3 meg az 1 es villamos.
Simán megcsinálták.
Kelenföld nem bírja ez egyértelmű, ez egy öngól ha bezárják a Délit, de az ingatlanos lobby mozgatja a dolgokat inkább, sajnos.
Műhely meg a hozzá tartozó vágányok számolhatók fel a legkönnyebben, de most is autójavító műhely van ott.
Tárolóból T 3- T 11, meg a 12 csarnoki vágányból nem nagyon illene felszedni.
12 vágány a nyári balatoni forgalomhoz kell, sajnos.
Öööö, azért ez nem egészen ugyanaz. Eszközfelhasználás szempontból igaz, de fordulóidő szempontból nem.
Az ilyen tartalékszerelvényt viszont nem feltétlenül kellene a Déliben tárolni, akár Kelenföld, akár Háros megfelelne erre a célra. Sőt, továbbmegyek, Hároson vagy akár Budaörsön ki lehetne alakítani egy kisebb/nagyobb előkészítő telepet, ahol a legszükségesebb dolgokat meg lehet csinálni, szerelvényt lehet tárolni, ha kell. Mindjárt elég lesz kevesebb vágány is a Déli tárolóban. Így még teljes ITF nélkül is működhetne a dolog. Persze jobb lenne, ha meglenne az az ITF.