Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426809

Egy kis carszkojeszelói: teherkocsi-hinta (rzd-partner.ru alapján)

Az emlúlt két-három év attól volt hangos az oroszországi teherkocsi-gyártók, de főleg az infraüzemeltető RZsD jóvoltából, hogy túl sok teherkocsi szaladgál a közcélú hálózaton, azokról már nem is beszélve, amelyek éppen ellenkezőleg, nem szaladgálnak, hanem ácsorognak. A konjunktúra-évek egyelőre elmúltak, és a gyártók azt kezdték hangoztatni, hogy a régebbi kocsik üzemeltetése káros, és különben is, az operátorok úton-útfélen leállíthatják a kocsijaikat a közcélú hálózaton, anélkül, hogy különösebb pénzeket kelljen ezért fizetniük. Nosza, beindult a lobbitevékenység. És a gyártóknak sikerült elérniük, hogy a különféle indokokkal az állomásokon "parkoltatott" kocsikért jóval többet kelljen fizetni, illetve számos kocsitípustól megvonják a közcélú hálózat-használati engedélyt abban az esetben, ha a jármű életkora elér egy meghatározott szintet. A felújítást is engedély-megvonással sújtják ezeknél a típusoknál.

Az intézkedések a várt eredményt hozták: 2014 végén 1.232.614 teherkocsi rendelkezett közcélú hálózati engedéllyel, 2015.12.31-én ez a szám 1.150.988 kocsira olvadt. (Közülük 64.281 fedett, 66.657 pőre-, 511.819 magasoldalfalú, 279.826 tartály-, 4.917 hűtő-, és 223.551 egyéb jellegű kocsit tartottak nyilván. Ebből 954.681 a magánokhoz, 196.307 az RZsD leányaihoz tartozott, utóbbi számon belül 100.959 kocsi a Szövetségi Teherszállítási Társaságé, a többi a Transzkonténeré, Refszervizé és más leányoké.)

Tehát az állomány leapadt nyolcvanezer kocsival. És máris megjelentek az eddigiekkel ellentétes hangok, hogy jaj-jaj-jaj, ha ez így folytatódik, 2017-re 17 ezer magasoldalfalú kocsival lesz kevesebb, mint kellene, 2020-ra pedig a tartálykocsik mennyisége apad az ideálishoz képest 25 ezerrel kevesebbre. Cementszállítóból is 6 ezerrel kellene többnek lennie 2020-ban, mint ami várható. Ami a soktengelyes, specializált kocsikat illeti - a magyar fogalomtárban egyszerűen csak trafószállítónak, az orosz fogalomtárban transzportőrnek nevezett járművekről van szó -, bár a többségüknek lejárt az üzemideje, az igény is csökkent irántuk, így ezt a flottát üzemeltető RZsD Holding tájékoztatása szerint, a vonatkozó szállítási igényeket most, és a belátható jövőben ki fogják tudni elégíteni.

hm

M63 010 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426808

Tudtam, hogy hegyvidék, de hogy ennyire? Na de gondolom nem a teljes hossza ilyen, így azért beleférne akkor is pár forgalmi kitérő és duplavágányos szakasz, ahol a terep ennél könnyebb.

 

Előzmény: GOLAZ111 (426801)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426807

Az egyik baj az, hogy a gyorsok 160-ra lettek tervezve, és Flirttel, bár ez elvileg módosítható. A másik baj meg az, hogy páratlan irányban reggel megy el az összes. Na ezért lenne jó a tyúkbél, amit mindig majd valamikor jövőre kezdenek el...

Előzmény: nazareth (426806)
nazareth Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426806

Pápaiként makszimálisan támogatom!

Előzmény: 20-as vonal (426803)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426805

Miért Bicske? Akkor már sokkal inkább Biatorbágy.

Előzmény: Sabee Gigant (426802)
paca664 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426804

Derék gondolat. Egy alapmenetrendet tusz mutatni hozzá? Csak hogy tudjuk miről beszélünk.

Előzmény: Sabee Gigant (426802)
20-as vonal Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426803

És napi 3 pár gyorsot befordítani Pápa felé. 

Előzmény: Sabee Gigant (426802)
Sabee Gigant Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426802

Szvsz meg teljes mértékben zónázó rendszert kellene létrehozni az 1-esen, ha már több vonalon is tökéletesen működik: Tatabányáig minden hol megálló kirohanós dupla Flirt (akár oroszlányi továbbküldéssel), ott meg átszállás a Kelenföldtől Tatabányáig csak Bicskén megálló Győri zónázóra, ami ezzel vagy 10 percet nyerhetne is a menetidőn. Az IC-kre pedig 4 kocsit tenni.

Előzmény: v_peti (426786)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426801

Már tervezik. De el fog tűnni a koperi rámpa is.

 

http://www.railpictures.net/photo/266820/

Előzmény: M63 010 (426795)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426800

Hát nem! De mind a gazdaságilag jobban teljesítő szlovéneknek, mind az újonnan belépő, és több EU-pénzt kapó horvátoknak erre több figyelmet kellett volna fordítania. A szlovének a síkabb területeken (Hodos felé) is csak tökörésztek.

Előzmény: 20-as vonal (426799)
20-as vonal Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426799

Így van, mindenkinek igaza van, de a mostani rendszer többeknek visszalépés. 

Előzmény: TWRC (426797)
20-as vonal Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426798

Hát az ott nem Alföld. 

Előzmény: M63 010 (426795)
TWRC Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426797

Mindkét rendszernek megvan az előnye és hátránya, de inkább az a kérdés, hogy miért csak 2 IC kocsit képesek megtölteni?

Előzmény: 20-as vonal (426792)
lineagialla Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426796

Azt tegyük gyorsan hozzá, hogy a jelenlegi rendszer tudná azt, amit a régi is tudott, csak a jelenlegi rendszer teljeskörű megvalósítására sem megrendelői, sem szolgáltatói oldalról nem volt akarat.

Előzmény: 20-as vonal (426792)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426795

http://iho.hu/hir/jelentos-uzletektol-eshet-el-a-koperi-kikoto-160205

 

Fiume miért nem jöhet szóba? És miért ilyen töketlenek a szlovének? Hodos felé is eléggé lassan haladnak, mind a vonal, mind a villamosítás előbb elkészült nálunk, holott ők kisebb ország, kevesebb vasúttal, mégsem képesek megfelelő ütemben fejleszteni őket. Pedig a teheforgalomban van a biznisz, az ablakosok meg sok helyen csak alibiből vannak, így nem akadályozzák a terheseket.

M63 010 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426794

Kéne rá még 2 langeSchlieren, és akkor lenne belőle hibrid-IC.

 

Előzmény: 20-as vonal (426792)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426793

Szerintem jó ez az új rendszer,mert így utazhatom szlovák illetve EC kocsiban is Budapestig,ami idáig nem adatott meg!

Előzmény: 20-as vonal (426792)
20-as vonal Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426792

A két kocsis alibi IC-k sem jobbak. Kár volt szétverni a korábbi rendszert. 

Előzmény: v_peti (426786)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426791

Ezt már Albert Einstein is megmondta: "Két dolog van, ami végtelen, az univerzum és az emberi ostobaság, de az előbbiben nem vagyok biztos."

Előzmény: 1047 005-2 (426790)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.02.05 0 3 426790

Élő példa mutatja,hogy a hülyeségnek nincs.

Előzmény: M63 010 (426789)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426789

Mindennek van határa...

Előzmény: 1047 005-2 (426788)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.02.05 0 2 426788

Most meg az a baj,hogy komolyan vették amit évek óta írtok,hogy nemcsak a benzint kell nézni amikor használják az autót?

Előzmény: v_peti (426787)
v_peti Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426787

Ma hallottam a legidiótább indokot az autóhasználatra: Járatni kell, mert különben tönkremegy. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!

Addig oké, hogy ha sosem használod, akkor is amortizálódik, vagy ha egész télen az utcán áll, de nem készítetted fel erre, az sem tesz jót neki, de ez nem azt jelenti, hogy naponta kellene menni vele. :(

v_peti Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426786

Na ja, az kéne. Óránként egy gyorsított a mai 3 alibi gyors helyett, ami Tatabányáig csak Bicskén, onnan meg mindenhol megállna.

Előzmény: siófoki35 (426785)
siófoki35 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426785

1-esen nem akar zónázóst indítani senki? Nekem az a fura...

Előzmény: Törölt nick (426754)
division by zero Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426784

És ezt minek kellett megváltoztatni?

Előzmény: Snake-Mojzi (426783)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426783

Lőkösháza a helyes alak, így szerepel a helységnévtárban. Ugyanakkor lábjegyzetben szerepel, hogy 1984-ig Lökösháza volt a helyes alak.

Előzmény: Törölt nick (426781)
vrobee Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426782
Előzmény: jwkllr (426777)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426781

Nagyjából 141 ezer Lőkösháza és nagyjából 26 600 Lökösháza...

Nekem a gógli ezt mondta. A hivatalos név pedig Lőkösháza. Szótárakban hol így, hol úgy. Állítólag...

Előzmény: DJ. Bakter (426780)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.02.05 0 0 426780

Itt hosszúval van írva:

http://www.ksh.hu/apps/hntr.telepules?p_lang=HU&p_id=21209

Itt is:

http://www.lokoshaza.hu/

A Magyar Közút Nzrt. úgy látszik, nem tudja jól, és te pont ezt az egy adatforrást találtad meg :))

 

 

 

Előzmény: jwkllr (426777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!