Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426719

Van, akinek szívás a MÁV új menetrendje

Könnyen lekéshető átszállások, megszűnt gyorsvonatok és zsúfoltság is jött az új menetrenddel. A MÁV megmagyarázza a panaszokat. Tovább »

forrás: Index.hu

koller andor Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426718

Ma d.e. Szentes állomás személypénztáránál  a jegykiadó géppel nyomtatott számlát kaptam a menetjeggyel egyidejűleg.

 

Ezt is megértem. (nem hittem volna)

 

Még egy kicsit nyögvenyelősen ment- én voltam a pénztáros első ilyen elvetemült kuncsaftja- de már ez is rövidebb idő alatt megvolt mint a kézírásos.

 

Most már csak a szvör szerint kellene leközlekedtetni a szegedi öszvéreket. :-D

kopaszsop Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426717

neked hiába magyarázzuk, ne húzd fel magad!

igen, svájcban egy éve minden taktban megy, de a németeknél nem. ezt is leírtuk. tessék megkeresni, és nem hőbörögni.

Előzmény: M63 010 (426713)
vrobee Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426716

OFF

 

Nem leugatni kéne, hanem elmagyarázni,

 

Petikém, az a gond, hogy fogalmad sincs, de mégis te magyarázol másoknak...

Volt rá egy napod, akár utána is nézhettél volna, hogy miért írtál ökörséget. Már ha az internet-előfizetésed nem csak az index fórumra szól.

Más is szokott tévedni, de te ezt valami egész magas szinten műveled, az önkritika legkisebb nyoma nélkül, a korábbiakból soha semmit sem tanulva.

Előzmény: M63 010 (426713)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.03 -2 0 426715

Szerintem felesleges volt a BHÉV alagút fölé villamost is építeni. Csak azért készítették így, mert trendi és kevesebb a munka vele. 

Előzmény: troglodita (426706)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426714

Na meg Svácban is az van, hogy ha 10 sokat az EC, akkor nem verik el vele a vonalat, hanem a követlező EC/IC slotban megy. Ezt nem én láttam, hanem valaki ide írta. Akkor most ki nem mond igazat?

M63 010 Creative Commons License 2016.02.03 -1 0 426713

Nem leugatni kéne, hanem elmagyarázni, hogy ott hogyan van ez a dolog!

Előzmény: M63 010 (426712)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426712

Azt ne mondd, hogy ott is 10 percre félreteszik az elővárosit! Az ICE-k viszont szinte mindig késtek 5-10 percet!

Előzmény: attus germanicus (426694)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426711

Münchenben speciel még nem. csak Frankfurtban, Kasselban, Kölnben...

Előzmény: M63 010 (426710)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426710

Jártam ott. Sok helyen 4 vágány van az elővárosokban.

Előzmény: keszekusza76 (426693)
vrobee Creative Commons License 2016.02.03 0 1 426709

de ahogy Vitézy tálalja magát, hogy ők személyesen találták fel a modern tömegközlekedést

 

Azt a hozzászólást egész konkrétan úgy kezdte, hogy bevált külföldi modellt honosítottak meg.

 

A másik meg, hogy szerencsés lehet a BKK működését így egy ciklus után az eredmények felől megközelíteni utólagos fészbúkos bejegyzések helyett*.  És mondjuk megnézni azt is, hogy mi az, ami 4 év alatt reálisan megcsinálható egy finoman szólva nem a legjobb financiális-politikai környezetben.

 

Gyors, pontos és nagy kapacitású (kötött pályás) gerincvonalak kellenének ebbe a városba

Például meg lehetne nézni, hogy hány általad hiányolt gerincvonal létesítésének előkészületeit futtatták le, azokról van szó, amik most landolnak a kukában, hogy helyette konzerválják az 1970-ben kialakult állapotokat, vagy esetleg tovább rontsák az 50-es években kialakult megoldást is... (Mindemellett azt nem árt elfelejteni, hogy a komoly fejlesztésekhez elsősorban forrás kell, ahhoz pedig kormányzati hozzájárulás.)

 

 

A fonódó meg nem elavult, hanem fölösleges.

Hóóógyne. Minden hibájával együtt a költség-haszon aránya Budapesten a választható beruházások közül listavezető.

Az utasok átszállásmentes kapcsolatain túl pusztán üzemi oldalról nézve is elég komoly járműmegtakarítást jelent. Másfél km vonal és két vágánykapcsolat építéséről van szó, a "nettó" ár összesen pármilliárd forint (5 alatt), ebből egy megállónyi gyorsvasút nem jönne ki - a maradék 7+ milliárd, az közterület- és egyéb pályafelújítás, bevarrva ugyanabba a (két) EU-s projektbe.

 

 

* Az a bejegyzés egy már kívülálló ember magánvéleménye. Gondolom, neked is fájna, ha valamit szerinted összehoznál, és azt nekiállnának lebontani, ez a nyilatkozat többek közt arról szól, függetlenül attól, hogy pontosan mi az, ami felépült...

Előzmény: troglodita (426706)
troglodita Creative Commons License 2016.02.03 0 1 426708

na de van valahol BKK-s topik is, ne offoljam tovább szét a vasutast, mert nem tartozik ide

Előzmény: troglodita (426707)
troglodita Creative Commons License 2016.02.03 -6 1 426707

Ez  csupán Vitézy PR hekkje, hogy egyre drágábban, hatalmas erőket megmozgatva biztosítja az alig valamivel jobb szolgáltatást mint elődei, közben meg folyamatosan duruzsolja: szemléletváltás, szemléletváltás, szemléletváltás... Az egész BKK-féle személetváltás nem más, mint Átszállás Manótól való kóros és beteges félelem, ami aztán ezt az egész használhatatlan mizériát ránk zúdította, amiben vagyunk. Hát csókolom, ha messze tetszik utazni, akkor tessék csak átszállni, ha meg nem messze, akkor lehet gyalogolni is.

Előzmény: vrobee (426704)
troglodita Creative Commons License 2016.02.03 -5 1 426706

Nem mondtam azt, hogy minden sz@r, de ahogy Vitézy tálalja magát, hogy ők személyesen találták fel a modern tömegközlekedést, az egyszerűen nevetséges. Facebookon olvastam egy hosszú öntömjénezését, hát izgalmas egy olvasmány volt. A fonódó meg nem elavult, hanem fölösleges. Gyors, pontos és nagy kapacitású (kötött pályás) gerincvonalak kellenének ebbe a városba, időbélyeges jeggyel, a többit meg szépen legyalogolnám. Ehelyett beetettek egy rettentően drága, minden utcácskába becsalinkázó (118-as busz!), mindenhonnan mindenhová utazást ígérő rettenetes infrastruktúrával. Az normális és hatékony működés, hogy a Bogdáni úton elmegy előttem a 134-es busz, erre kigyalogolok az isten háta mögé a hévhez, Békásmegyeren leszállok róla, átballagok a buszmegállóba és akkor begördül ugyanaz a 134-es? Ami innen párhuzamosan jár a 204-el és 296-al, de csakis falkában, öt perc alatt három busz, általában tök üresen, aztán tíz perc szünet. Mert Dávidka és társai a terepasztal fölött épp ilyet játszottak... Az összes (elsősorban nem kötött pályás, de nem csak, lásd 17-es villamos) egész várost átszelő járat egy-egy hatalmas tévedés, betarthatatlan menetrenddel, kiszámíthatatlan közlekedéssel. És akkor ezt próbálják überelni a nagyszámú betétjárattal, ami csak újabb zavarokat generál a rendszerbe, ismétlem, rettentően drágán. Ha a Bogdáni útra tartó (erre dolgozom, azért rugózok annyit ezen) tök üres buszok üzemanyagának, amortizációjának és a vezető fizetésének 1%-át megkaphatnám, már milliomos lennék rég. De Vitézykém állítólag mindent megtett a város jó levegőjéért, cö-cö-cö.

Előzmény: GOLAZ111 (426705)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.03 -4 0 426705

Remélem visszafestik a buszokat sötétkékre. A fonódó meg még elavult is.

Előzmény: troglodita (426702)
vrobee Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426704

Én is tudok mondani olyan tömköz kapcsolatot, ami nem változott. Meg rengeteg mindent, ami igen*.

Első körben mondjuk érdemes megnézni az alacsonypadlós, korszerűnek nevezhető járművek arányát (beszerzésük ütemét) mondjuk a 2010 előtti és utáni időszakban.

Ezen túlmenően itt nem csak a BKK-t "siratjuk". A 2000-es évek második felében elindult egy lényeges szemléletbeli változás, ami Budapest jelentős változásával járt együtt. Ennek a BKK megalakulása csak egy, bár fontos lépése volt. Most ezeket a változásokat felső szintről próbáljáj visszafordítani, és itt messze nem a BKK mint szervezet léte a tét.

 

* Az M4-et és az utána létrejött hálózatot nem feltétlenül kellene a BKK nyakába varrni. Sokan szóltunk jó előre, hogy lesz ezzel hálózatszervezési probléma. Más megoldást lehet találni, alapvetően probláámamenteset nem... vagy párhuzamosság van a rendszerben, vagy szanaszét kell szivatni az uttasokat.

Előzmény: troglodita (426702)
nazareth Creative Commons License 2016.02.03 0 1 426703

De 2016-ban akár néhány perc alatt is lehetne Flörtöket vagy más hasonló járműveket szét- és összecsatolni. Jó, tudom, ne álmodjak.

 

A Keletiben vasárnap este a 3021 úgy fordul a 3048-ra 10 perc alatt, hogy abban a kapcsolódás, menetirányváltás és utascsere is benne van. Ha a 3021 nem késik, nem szokott gond lenni.

Előzmény: troglodita (426698)
troglodita Creative Commons License 2016.02.03 -3 1 426702

Már inkább OFF, de azért csak leírom...

Mindenki ezt a csodálatos BéKáKát siratja, nem egészen értem, hogy miért. Azért a BKK előtt is volt budapesti tömegközlekedés, ha jól emlékszem. És akármekkora bűvészmutatványokba kezdtek Vitézyék, nekem a Csepel - Bogdáni út valahogy mindig 60-65 perc maradt. Egy biztos, egyre kesze-kuszább és átszállásmentesebb lett minden, cserébe ezért, a legtöbb helyen, ahol mégis át kell szállni, ott egyre nagyobb távokat kell barangolni, a rendkívül nagy járműsűrűség miatt. A bubi úgy marhaság, ahogy van (nem közszolgáltatás, csókolom), a hajók szintén, az első ajtós rendszer idegesítő és lassú, a fonódó idétlenkedés szintén irgalmatlan nagy pénzkidobás és marhaság. Már mindenhonnan mindenhová jár valamilyen viszonylat, az emberek meg csak állnak a megállóban és sasolják az egymásra torlódó járműveket, amik már nem tudnak egymástól mozogni. Villamos villamos mögött (Gellért tér és környéke: 19, 41, 47, 49, 56 + 7, 107-es buszok + 4-es metró!), busz busz mögött (Bogdáni út: 9, 109, 111, 118, 34, 106, 134 buszok!). Hatalmas és rendkívül drágán fenntartott, ugyanakkor rém hatékonytalan rendszer ez, akárki akármit mond. Az új járműveket meg köszönjük meg az EU-nak meg annak a pénzügyi trükknek, hogy az eladósodott és hitelképtelen békávé helyett egy új szereplő kezdett el trükközni a lóvéval.

ON

Előzmény: GOLAZ111 (426695)
kopaszsop Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426701

persze, többször is. épp fluxuskondenzátort vett, hogy a gépelési sebességét utolérjék a gondolatai. :D

Előzmény: keszekusza76 (426693)
kopaszsop Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426700

rosszul tudod. de már megszoktuk. nem tudom, milyen smiley-t tegyek...

Előzmény: M63 010 (426691)
kopaszsop Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426699

templom, első sor.

Előzmény: M63 010 (426684)
troglodita Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426698

Hát igen, persze. De 2016-ban akár néhány perc alatt is lehetne Flörtöket vagy más hasonló járműveket szét- és összecsatolni. Jó, tudom, ne álmodjak. Amúgy szerintem a Ceglédi vonal itt van nagyon elcseszve: http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/uf?language=1&i=BUDAPEST*&e=Debrecen&d=2016.02.03.&mikor=-1&u=1&go=

(Kör IC-ket ki a frász találta ki és vajon miért???)

Amiből ugye ez lesz:

http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/x/af?i=1665&d=16.02.03&language=1&ed=56B0D47B

Előzmény: vrobee (426692)
vrobee Creative Commons License 2016.02.02 0 0 426697

A mai formájában megszűnik, de a mostani tervek szerint marad egy szervezet BKK néven.

Előzmény: GOLAZ111 (426695)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.02.02 0 0 426696
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.02 0 2 426695

Miért, nem szűnik meg a BKK? Pedig már örültem is, hogy Ikarus 556 - al utazhatunk, mert Tarlós azzal ment Julikához a Fésűsfonógyárba 1968 - ban.

Előzmény: 1047 005-2 (426689)
attus germanicus Creative Commons License 2016.02.02 0 4 426694

Azért mindig meglepsz. Komolyan. Ekkora marhaságra még tőled se számítottam. 

Ez egy egész jó fórum lehetne, minden baja ellenére, ha te nem írnál be minden nap két-három hülyeséget. Pont annyit tudsz a közlekedésről, mint Jon Snow. 

Előzmény: M63 010 (426691)
keszekusza76 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 426693

Üdv.

Megint sikerült belefutnod a saját hülyeségedbe.

Jártál egyáltalán arra.

Ha igen,nem írnál ekkora marhaságot............

 

 

Előzmény: M63 010 (426691)
vrobee Creative Commons License 2016.02.02 0 0 426692

Szerintem a távolsági vonatok húszperces tilitoliját a mai világban nem kéne nagyon erőltetni. Motorvonatok esetén max. öt perces időigénnyel még okés lehet.

Előzmény: troglodita (426680)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 426691

Ha jól tudom Németországban. Gondolj bele, hogy Münchenben a Stammtrecke-n mekkora zavart okozna, ha a 2 perces követést felborítaná egy 10 percet késő IC/EC/ICE.

Előzmény: segélyvonókészülék (426690)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.02.02 0 0 426690

Tőlünk nyugatra hol?

Előzmény: v_peti (426682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!