Na meg Svácban is az van, hogy ha 10 sokat az EC, akkor nem verik el vele a vonalat, hanem a követlező EC/IC slotban megy. Ezt nem én láttam, hanem valaki ide írta. Akkor most ki nem mond igazat?
de ahogy Vitézy tálalja magát, hogy ők személyesen találták fel a modern tömegközlekedést
Azt a hozzászólást egész konkrétan úgy kezdte, hogy bevált külföldi modellt honosítottak meg.
A másik meg, hogy szerencsés lehet a BKK működését így egy ciklus után az eredmények felől megközelíteni utólagos fészbúkos bejegyzések helyett*. És mondjuk megnézni azt is, hogy mi az, ami 4 év alatt reálisan megcsinálható egy finoman szólva nem a legjobb financiális-politikai környezetben.
Gyors, pontos és nagy kapacitású (kötött pályás) gerincvonalak kellenének ebbe a városba
Például meg lehetne nézni, hogy hány általad hiányolt gerincvonal létesítésének előkészületeit futtatták le, azokról van szó, amik most landolnak a kukában, hogy helyette konzerválják az 1970-ben kialakult állapotokat, vagy esetleg tovább rontsák az 50-es években kialakult megoldást is... (Mindemellett azt nem árt elfelejteni, hogy a komoly fejlesztésekhez elsősorban forrás kell, ahhoz pedig kormányzati hozzájárulás.)
A fonódó meg nem elavult, hanem fölösleges.
Hóóógyne. Minden hibájával együtt a költség-haszon aránya Budapesten a választható beruházások közül listavezető.
Az utasok átszállásmentes kapcsolatain túl pusztán üzemi oldalról nézve is elég komoly járműmegtakarítást jelent. Másfél km vonal és két vágánykapcsolat építéséről van szó, a "nettó" ár összesen pármilliárd forint (5 alatt), ebből egy megállónyi gyorsvasút nem jönne ki - a maradék 7+ milliárd, az közterület- és egyéb pályafelújítás, bevarrva ugyanabba a (két) EU-s projektbe.
* Az a bejegyzés egy már kívülálló ember magánvéleménye. Gondolom, neked is fájna, ha valamit szerinted összehoznál, és azt nekiállnának lebontani, ez a nyilatkozat többek közt arról szól, függetlenül attól, hogy pontosan mi az, ami felépült...
Ez csupán Vitézy PR hekkje, hogy egyre drágábban, hatalmas erőket megmozgatva biztosítja az alig valamivel jobb szolgáltatást mint elődei, közben meg folyamatosan duruzsolja: szemléletváltás, szemléletváltás, szemléletváltás... Az egész BKK-féle személetváltás nem más, mint Átszállás Manótól való kóros és beteges félelem, ami aztán ezt az egész használhatatlan mizériát ránk zúdította, amiben vagyunk. Hát csókolom, ha messze tetszik utazni, akkor tessék csak átszállni, ha meg nem messze, akkor lehet gyalogolni is.
Nem mondtam azt, hogy minden sz@r, de ahogy Vitézy tálalja magát, hogy ők személyesen találták fel a modern tömegközlekedést, az egyszerűen nevetséges. Facebookon olvastam egy hosszú öntömjénezését, hát izgalmas egy olvasmány volt. A fonódó meg nem elavult, hanem fölösleges. Gyors, pontos és nagy kapacitású (kötött pályás) gerincvonalak kellenének ebbe a városba, időbélyeges jeggyel, a többit meg szépen legyalogolnám. Ehelyett beetettek egy rettentően drága, minden utcácskába becsalinkázó (118-as busz!), mindenhonnan mindenhová utazást ígérő rettenetes infrastruktúrával. Az normális és hatékony működés, hogy a Bogdáni úton elmegy előttem a 134-es busz, erre kigyalogolok az isten háta mögé a hévhez, Békásmegyeren leszállok róla, átballagok a buszmegállóba és akkor begördül ugyanaz a 134-es? Ami innen párhuzamosan jár a 204-el és 296-al, de csakis falkában, öt perc alatt három busz, általában tök üresen, aztán tíz perc szünet. Mert Dávidka és társai a terepasztal fölött épp ilyet játszottak... Az összes (elsősorban nem kötött pályás, de nem csak, lásd 17-es villamos) egész várost átszelő járat egy-egy hatalmas tévedés, betarthatatlan menetrenddel, kiszámíthatatlan közlekedéssel. És akkor ezt próbálják überelni a nagyszámú betétjárattal, ami csak újabb zavarokat generál a rendszerbe, ismétlem, rettentően drágán. Ha a Bogdáni útra tartó (erre dolgozom, azért rugózok annyit ezen) tök üres buszok üzemanyagának, amortizációjának és a vezető fizetésének 1%-át megkaphatnám, már milliomos lennék rég. De Vitézykém állítólag mindent megtett a város jó levegőjéért, cö-cö-cö.
Én is tudok mondani olyan tömköz kapcsolatot, ami nem változott. Meg rengeteg mindent, ami igen*.
Első körben mondjuk érdemes megnézni az alacsonypadlós, korszerűnek nevezhető járművek arányát (beszerzésük ütemét) mondjuk a 2010 előtti és utáni időszakban.
Ezen túlmenően itt nem csak a BKK-t "siratjuk". A 2000-es évek második felében elindult egy lényeges szemléletbeli változás, ami Budapest jelentős változásával járt együtt. Ennek a BKK megalakulása csak egy, bár fontos lépése volt. Most ezeket a változásokat felső szintről próbáljáj visszafordítani, és itt messze nem a BKK mint szervezet léte a tét.
* Az M4-et és az utána létrejött hálózatot nem feltétlenül kellene a BKK nyakába varrni. Sokan szóltunk jó előre, hogy lesz ezzel hálózatszervezési probléma. Más megoldást lehet találni, alapvetően probláámamenteset nem... vagy párhuzamosság van a rendszerben, vagy szanaszét kell szivatni az uttasokat.
De 2016-ban akár néhány perc alatt is lehetne Flörtöket vagy más hasonló járműveket szét- és összecsatolni. Jó, tudom, ne álmodjak.
A Keletiben vasárnap este a 3021 úgy fordul a 3048-ra 10 perc alatt, hogy abban a kapcsolódás, menetirányváltás és utascsere is benne van. Ha a 3021 nem késik, nem szokott gond lenni.
Mindenki ezt a csodálatos BéKáKát siratja, nem egészen értem, hogy miért. Azért a BKK előtt is volt budapesti tömegközlekedés, ha jól emlékszem. És akármekkora bűvészmutatványokba kezdtek Vitézyék, nekem a Csepel - Bogdáni út valahogy mindig 60-65 perc maradt. Egy biztos, egyre kesze-kuszább és átszállásmentesebb lett minden, cserébe ezért, a legtöbb helyen, ahol mégis át kell szállni, ott egyre nagyobb távokat kell barangolni, a rendkívül nagy járműsűrűség miatt. A bubi úgy marhaság, ahogy van (nem közszolgáltatás, csókolom), a hajók szintén, az első ajtós rendszer idegesítő és lassú, a fonódó idétlenkedés szintén irgalmatlan nagy pénzkidobás és marhaság. Már mindenhonnan mindenhová jár valamilyen viszonylat, az emberek meg csak állnak a megállóban és sasolják az egymásra torlódó járműveket, amik már nem tudnak egymástól mozogni. Villamos villamos mögött (Gellért tér és környéke: 19, 41, 47, 49, 56 + 7, 107-es buszok + 4-es metró!), busz busz mögött (Bogdáni út: 9, 109, 111, 118, 34, 106, 134 buszok!). Hatalmas és rendkívül drágán fenntartott, ugyanakkor rém hatékonytalan rendszer ez, akárki akármit mond. Az új járműveket meg köszönjük meg az EU-nak meg annak a pénzügyi trükknek, hogy az eladósodott és hitelképtelen békávé helyett egy új szereplő kezdett el trükközni a lóvéval.
Azért mindig meglepsz. Komolyan. Ekkora marhaságra még tőled se számítottam.
Ez egy egész jó fórum lehetne, minden baja ellenére, ha te nem írnál be minden nap két-három hülyeséget. Pont annyit tudsz a közlekedésről, mint Jon Snow.
Szerintem a távolsági vonatok húszperces tilitoliját a mai világban nem kéne nagyon erőltetni. Motorvonatok esetén max. öt perces időigénnyel még okés lehet.
Ha jól tudom Németországban. Gondolj bele, hogy Münchenben a Stammtrecke-n mekkora zavart okozna, ha a 2 perces követést felborítaná egy 10 percet késő IC/EC/ICE.