Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426504

Na ja, erre én is emlékszem. De ha figyelembe vesszük a növekvő fogyasztást, akkor ez azt jelentené, hogy az előző generáció geológusai csak ugatták a szakmát. Bár ez rájuk nézve durva sértés lenne, de akkor mi a magyarázata annak, hogy hirtelen olyan iszonyatosan sok kőolaj került elő, hogy úgy tűnik, hogy sohasem fog kifogyni? Mert ha látni lehetne, hogy mondjuk 50 év múlva kifogy, akkor azért csak spórolnának vele. :(

Előzmény: _nyunyuka (426501)
Főjelző Creative Commons License 2016.01.26 0 4 426503

Szolgálati közlemény:

 

Tilos minden olyan hozzászólás, ami egy közlekedési dolgozó esetleges/vélt szabálytalanságát jeleníti meg, illetve ahol a dolgozó személye beazonosítható. Értsd: nem szeretnénk, ha valaki elveszítené az állását egy félreértés következtében. Az igazságtevés és jogszolgáltatás nem a fórumok hatásköre.

 

Ez az egész közlekedés alfórumra igaz, de technikai okokból csak a Megkérdeztük a közlekedésmoderátort topik fejlécébe tettük be. Kérjük, hogy a fenti igét egymás között is terjesszétek, ne legyen emiatt probléma!

 

 

vrobee Creative Commons License 2016.01.26 0 1 426502

(általában oda szokták tenni a "készletei" szó elé, hogy "ismert". csak arra már nem mindenki figyel...:)

Előzmény: _nyunyuka (426501)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426501

fél OFF: 30 éve azt tanították környezetismeretből, hogy a Föld készletei 30 évre elegendőek. Tehát el kellett volna fogynia... ON

Előzmény: manhattani (426483)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426500

Nyilván nem kapcsolódik. Ha benne van egy fácán, akkor sem kapcsolódik (olyat már próbáltam).

Egy méter hátra, aztán one more time.

Ha harmadikra sem, akkor a cucc marad szóló.

Előzmény: r1232 (426499)
r1232 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426499

Meg a plasztikdekni sem nagyon szokott zavarni. Ha kapcsolódás előtt fent van, majd leesik.

 

Van egy olyan érzésem, hogy ezt te még nem próbáltad így. ;-)

Megnyugtatlak, nem fog leesni. De kapcsolódni sem fog. :P

Előzmény: segélyvonókészülék (426494)
r1232 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426498

Rendben, köszönöm!

Előzmény: mdbz (426458)
r1232 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426497

Igen, ezen én is mosolyogtam.

Előzmény: mdbz (426455)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.01.26 0 1 426496

Eszem ágában sincs jelzőeszközöket piszkálni. Azt gondolom, nem vagyok annyira eltelve magamtól a vasúti ismereteimet illetően, hogy bármilyen helyzetet illetően is magabiztos véleményt nyilvánítsak, a lentebb írt helyzet (tárcsával az elején közlekedő vonat) egy kivételes dolog volt. Az indokom a megpiszkálásra pedig az volt, hogy a személyzet később ne faszuljon a dologért, ha lemegy így Tatabányáig a vonat, és valaki olyan is meglátja ezt, akinek a hozzászólása itt elindította ezt a kommentfolyamot (időponttal, helyszínnel megjelölt szabálytalanság beírása a fórumra).

Előzmény: Rollende Landstrasse (426495)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426495

Alapvetően nem kéne rászokni a jelzőeszközök illetéktelen piszkálásához. Most jól ismertél fel egy tévedést/feledékenységet, de nem biztos, hogy mindig így történik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (426491)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.26 -2 0 426494

Ja, engem nem nagyon zavar 3 fehérrel, plusz a pléhvel előre menni (mi a fészkes fenének sétáljak el az elejére/a végére, amikor nincs nekem ott semmi dolgom?).

Meg a plasztikdekni sem nagyon szokott zavarni. Ha kapcsolódás előtt fent van, majd leesik. Hever vagy egy tucat miszlikben, vagy többé-kevésbé egyben a pályán, vagy amellett.

Előzmény: Ashi Valkoinen (426491)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426493

Mindenesetre ő megköszönte.

 

Nem vagyunk egyformák. :)

Előzmény: Ashi Valkoinen (426491)
aruzsi Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426492

Hát ... de nekem könnyű, a vasutas időmet 88' szeptember elején a Keleti I.-es fázis üzembehelyezésekor kezdtem és utána is sok időt töltöttem ott. Ennél többet csak FC-ben. ;-)

Előzmény: segélyvonókészülék (426490)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426491

Jobb lett volna, ha bekopogok, vezér parkolóba teszi, kikászálódik, ajtót zár, kijön, beszedi, ajtót nyit, irányba tesz, elindul? A délutáni csúcs közepén?

 

Mindenesetre ő megköszönte. Gondolom, kisebb baja is nagyobb volt az illetékesség firtatásánál, amikor volt 3 perce fordulni a Déliben a páratlan vonat késése miatt.

Előzmény: segélyvonókészülék (426409)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426490

Itt a tuti!

Jó kis vonalismeretünk van, ugye?

:)

Előzmény: aruzsi (426487)
v_peti Creative Commons License 2016.01.26 -1 0 426489

Ez igaz, csak egy évszázad alatt fel lett használva annyi, ami több millió év alatt keletkezett.

Előzmény: manhattani (426483)
v_peti Creative Commons License 2016.01.26 -2 0 426488

0,2% az annyira nevetséges. Önmagában nézve igaz, de az externáliákat is beszámítva ez az enyhe plusz valójában kemény mínusz.

Ha meg azt is figyelembe vesszük, hogy az alacsony olajár pont a gazdaság pangásának a következménye, akkor egyenesen következik belőle az, hogy ha a gazdaság erőteljesen növekedne, akkor az olajár is magasabb lenne. Azaz szinte mindenki jobban járna a magas olajárral.

 

Előzmény: Törölt nick (426485)
aruzsi Creative Commons License 2016.01.26 0 2 426487

Én úgy emlékszem, hogy bejáratkor a bakhoz fordul a táplálás 1-es ütemmel és a fogadóvágány elfoglalásáig ez marad. Amikor az első tengely foglaltba teszi a vágányt, akkor elindul egy időzítés és X idő után az 1-es ütemes táplálás átfordul a kijáratra, ami kb. azt jelenti hogy jeltelen lesz a felvevő tekercs előtt, ami kikényszeríti a vmax. <15km/h-t, vagy vészfékez.

Előzmény: Rollende Landstrasse (426464)
Dénes Balázs Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426486

Nem én voltam :)))

Előzmény: Törölt nick (426485)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426485

Nemrég valaki hozzáértőnek tűnő azt nyilatkozta, hogy a tartósan alacsony olajár a gazdasági növekedést 0,2%-kal toldhatja meg.

Előzmény: v_peti (426481)
alkotasu Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426484

(Csak sokkal lassabb ütemben, mint ahogy a meglevő készletet mi fogyasztjuk.)

Előzmény: manhattani (426483)
manhattani Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426483

>Az akciós olajár is csak ezt támogatja.

 

Peti, rettenetes hírem van! Tudósok szerint folyamatosan, most is keletkezik a föld mélyén kőolaj!!

Előzmény: v_peti (426481)
manhattani Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426482

>Régen is volt piros bakjelző: ...

 

Úgy emléxem, a 60-as években, amikor Miskolc felé azok a háttal egymásnak fordított, lepedő méretű térközjelzők voltak, fény tolatásjelzők voltak a Keletiben a baknál.

 

Akkor a csarnok Thököly felé eső vágánya volt a fő indító, azon állt a Wiener Walzer, volt, hogy Hargitával, irigykedve néztem a burzsujokat, akik azzal mentek nyugatra...

 

A Kerepesi felé eső csarnok volt a repi fogadóhelyiség, akkor még vasútmodellekkel, olyan 1:10-esekkel.

Előzmény: Divrotcé (426476)
v_peti Creative Commons License 2016.01.26 -2 0 426481

http://index.hu/sport/telisport/2016/01/26/hohiany_teli_sportok_vilagkupa_si_biatlon_siugras_felmelegedes/

 

Az akciós olajár is csak ezt támogatja. :( Így kevesebben utaznak vonaton, és többen autóznak. Ha a sípályák zárva maradnak, akkor az ottani panziókban sincs szükség a magyar vendégmunkásokra, így hazajönnek, és munkanélküliek lesznek. Így növeli az olajár csökkenése a munkanélküliséget. Na meg a gazdasági válság hatására elkezdték éjjel bezárni a benzinkutakat, és a mostani röhej árak miatt sem érdemes őket éjjel újranyitni. Na így az ott dolgozók egy része is lapátra került.

Egyesek örülhetnek, de ez a vasúttól is fuvart vesz el. Így a vasutasoknak sem öröm.

 

Pezsgőt bontok, ha újra 4xx-et látok a benzinkutakon! Ami olcsó, az pazarlásra ösztönöz, a benzinár meg olcsó. Na meg, amint talán említettem, ez az oroszoknak rossz, ha meg nekik rossz, az meg másoknak is rossz lesz előbb vagy utóbb.

v_peti Creative Commons License 2016.01.26 0 0 426480

Logikus, hogy ott van. Ugyanis a baljárat miatt oda érkeztek a vonatok, és a másik oldalról indultak. Nem véletlen, hogy a Kerepesi út felől egy nagy üres csarnok van, míg a Thököly út felől várócsarnok és pénztárak.

Előzmény: Gulper (426477)
vrobee Creative Commons License 2016.01.25 0 0 426479
Előzmény: vrobee (426478)
vrobee Creative Commons License 2016.01.25 0 0 426478

Hát a vágányok alapján nem is mostani...

Nekem -felvételekről- úgy rémlik, volt vörös csillag, de csak egy bazinagy keret, nem pedig "tele". Ez azelőtt volt, hogy a nagy óra odakerült volna.

Előzmény: manhattani (426472)
Gulper Creative Commons License 2016.01.25 0 0 426477

De érdekes! A képen a kerepesi oldalon van kiírva az érkezési oldal, pedig a csarnok másik oldalán volt a három vágány, amit én érkezési oldalnak gondolnék.

Előzmény: Divrotcé (426476)
Divrotcé Creative Commons License 2016.01.25 0 0 426476

Régen a vágányok végén nem vörös fény volt, hanem kék. Akkor meg honnan jöjjön föl a vörös?? :-)

 

Régen is volt piros bakjelző:

https://www.antikvarium.hu/konyv/major-ivan-kozlekedes-es-gazdasag-26511

 

Ez csak kamu régi :-)

Természetesen az 1982-3-as, s nem '56-os, de nem is ez volt a kérdés, hanem az öreg csarnok, a maga vágányaival és peronjaival. De még mindig Keletibb, mint amennyire Kelenföld Rákosrendező.

 

http://www.fortepan.hu/?view=query&q=keleti+p%C3%A1lyaudvar&lang=hu&img=5688

Voltak azért, csak diszkrétebbek.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (426472)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.25 0 0 426475

20 a csúcs. :))

Előzmény: hmsoft (426474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!