Na ja, erre én is emlékszem. De ha figyelembe vesszük a növekvő fogyasztást, akkor ez azt jelentené, hogy az előző generáció geológusai csak ugatták a szakmát. Bár ez rájuk nézve durva sértés lenne, de akkor mi a magyarázata annak, hogy hirtelen olyan iszonyatosan sok kőolaj került elő, hogy úgy tűnik, hogy sohasem fog kifogyni? Mert ha látni lehetne, hogy mondjuk 50 év múlva kifogy, akkor azért csak spórolnának vele. :(
Tilos minden olyan hozzászólás, ami egy közlekedési dolgozó esetleges/vélt szabálytalanságát jeleníti meg, illetve ahol a dolgozó személye beazonosítható. Értsd: nem szeretnénk, ha valaki elveszítené az állását egy félreértés következtében. Az igazságtevés és jogszolgáltatás nem a fórumok hatásköre.
Ez az egész közlekedés alfórumra igaz, de technikai okokból csak a Megkérdeztük a közlekedésmoderátort topik fejlécébe tettük be. Kérjük, hogy a fenti igét egymás között is terjesszétek, ne legyen emiatt probléma!
Eszem ágában sincs jelzőeszközöket piszkálni. Azt gondolom, nem vagyok annyira eltelve magamtól a vasúti ismereteimet illetően, hogy bármilyen helyzetet illetően is magabiztos véleményt nyilvánítsak, a lentebb írt helyzet (tárcsával az elején közlekedő vonat) egy kivételes dolog volt. Az indokom a megpiszkálásra pedig az volt, hogy a személyzet később ne faszuljon a dologért, ha lemegy így Tatabányáig a vonat, és valaki olyan is meglátja ezt, akinek a hozzászólása itt elindította ezt a kommentfolyamot (időponttal, helyszínnel megjelölt szabálytalanság beírása a fórumra).
Alapvetően nem kéne rászokni a jelzőeszközök illetéktelen piszkálásához. Most jól ismertél fel egy tévedést/feledékenységet, de nem biztos, hogy mindig így történik.
Ja, engem nem nagyon zavar 3 fehérrel, plusz a pléhvel előre menni (mi a fészkes fenének sétáljak el az elejére/a végére, amikor nincs nekem ott semmi dolgom?).
Meg a plasztikdekni sem nagyon szokott zavarni. Ha kapcsolódás előtt fent van, majd leesik. Hever vagy egy tucat miszlikben, vagy többé-kevésbé egyben a pályán, vagy amellett.
Hát ... de nekem könnyű, a vasutas időmet 88' szeptember elején a Keleti I.-es fázis üzembehelyezésekor kezdtem és utána is sok időt töltöttem ott. Ennél többet csak FC-ben. ;-)
Jobb lett volna, ha bekopogok, vezér parkolóba teszi, kikászálódik, ajtót zár, kijön, beszedi, ajtót nyit, irányba tesz, elindul? A délutáni csúcs közepén?
Mindenesetre ő megköszönte. Gondolom, kisebb baja is nagyobb volt az illetékesség firtatásánál, amikor volt 3 perce fordulni a Déliben a páratlan vonat késése miatt.
0,2% az annyira nevetséges. Önmagában nézve igaz, de az externáliákat is beszámítva ez az enyhe plusz valójában kemény mínusz.
Ha meg azt is figyelembe vesszük, hogy az alacsony olajár pont a gazdaság pangásának a következménye, akkor egyenesen következik belőle az, hogy ha a gazdaság erőteljesen növekedne, akkor az olajár is magasabb lenne. Azaz szinte mindenki jobban járna a magas olajárral.
Én úgy emlékszem, hogy bejáratkor a bakhoz fordul a táplálás 1-es ütemmel és a fogadóvágány elfoglalásáig ez marad. Amikor az első tengely foglaltba teszi a vágányt, akkor elindul egy időzítés és X idő után az 1-es ütemes táplálás átfordul a kijáratra, ami kb. azt jelenti hogy jeltelen lesz a felvevő tekercs előtt, ami kikényszeríti a vmax. <15km/h-t, vagy vészfékez.
Úgy emléxem, a 60-as években, amikor Miskolc felé azok a háttal egymásnak fordított, lepedő méretű térközjelzők voltak, fény tolatásjelzők voltak a Keletiben a baknál.
Akkor a csarnok Thököly felé eső vágánya volt a fő indító, azon állt a Wiener Walzer, volt, hogy Hargitával, irigykedve néztem a burzsujokat, akik azzal mentek nyugatra...
A Kerepesi felé eső csarnok volt a repi fogadóhelyiség, akkor még vasútmodellekkel, olyan 1:10-esekkel.
Az akciós olajár is csak ezt támogatja. :( Így kevesebben utaznak vonaton, és többen autóznak. Ha a sípályák zárva maradnak, akkor az ottani panziókban sincs szükség a magyar vendégmunkásokra, így hazajönnek, és munkanélküliek lesznek. Így növeli az olajár csökkenése a munkanélküliséget. Na meg a gazdasági válság hatására elkezdték éjjel bezárni a benzinkutakat, és a mostani röhej árak miatt sem érdemes őket éjjel újranyitni. Na így az ott dolgozók egy része is lapátra került.
Egyesek örülhetnek, de ez a vasúttól is fuvart vesz el. Így a vasutasoknak sem öröm.
Pezsgőt bontok, ha újra 4xx-et látok a benzinkutakon! Ami olcsó, az pazarlásra ösztönöz, a benzinár meg olcsó. Na meg, amint talán említettem, ez az oroszoknak rossz, ha meg nekik rossz, az meg másoknak is rossz lesz előbb vagy utóbb.
Logikus, hogy ott van. Ugyanis a baljárat miatt oda érkeztek a vonatok, és a másik oldalról indultak. Nem véletlen, hogy a Kerepesi út felől egy nagy üres csarnok van, míg a Thököly út felől várócsarnok és pénztárak.
De érdekes! A képen a kerepesi oldalon van kiírva az érkezési oldal, pedig a csarnok másik oldalán volt a három vágány, amit én érkezési oldalnak gondolnék.
Természetesen az 1982-3-as, s nem '56-os, de nem is ez volt a kérdés, hanem az öreg csarnok, a maga vágányaival és peronjaival. De még mindig Keletibb, mint amennyire Kelenföld Rákosrendező.