Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2015.12.01 0 1 425135

Nem is túl rég jelent meg valahol valami cikk, hogy néhány Bp. környéki faluban mértek légszennyezettséget és bizony egyes összetevőket tekintve a belvárosban kb. tartósított hegyi levegő van ahhoz képest, ami a tiszta levegőjűnek tartott falvakban van.

 

Azt azért hozzá kell tenni, hogy ez csak évente azon a tizenx vagy huszonx napon igaz, amikor 100% körüli páratartalom párosul hideggel és totális szélcsenddel.

Előzmény: Grgabácsi (425124)
M63 010 Creative Commons License 2015.12.01 -1 0 425134

Mert sokan minden sz*rral fűtenek, amióta megdrágult a gáz, hiába csökkentett az áron Vitya. Ha büntetnék a füstölést, akkor talán tisztább lenne a levegő, és nem tekintenék egyesek hulladékégetőnek a kazánt.

Előzmény: Grgabácsi (425124)
M63 010 Creative Commons License 2015.12.01 0 1 425133

Na azért ezt mégegyszer átgondolnám... Nem a villamosgyártók lobbitevékenysége miatt korlátozzák az autóhasználatot a nagyvárosok belsejében, ott is, ahol nincs dugó.

Előzmény: attus germanicus (425118)
paca664 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425132

Ha csak most és csak a 100-as vonalon tudnád megnézni, akkor valóban nincs rá sok esélyed. Egyébként meg lesz rá legalább 30-35 éved remélhetőleg, ne keseregj.

Előzmény: kristoof (425131)
kristoof Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425131

Köszönöm szépen mindkettőtöknek! Tehát nem sok esélyem van arra, hogy megnézzem. :-(

Előzmény: paca664 (425130)
paca664 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425130

Egészen a legutóbbi hetekig a 100-as vonali IC-kben futottak alapesetben, de mostanában a kémek jelentései szerint mindenféle külföldi próbákon és bemutatókon vesznek részt.

Előzmény: kristoof (425128)
troglodita Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425129

a wiki szerint: "Az elkészült két prototípus-kocsit 2015 decemberétől a Budapest-Prága-Hamburg vasútvonal EuroCity és EuroNight vonataiban tervezik szolgálatba állítani. A kocsik 2015 őszén először jártak Párkányban, hogy a külföldi vasutak személyzete is elsajátíthassa a kezelésüket."

(de amúgy semmi extra, én a múzeumok éjszakáján láttam az elsőt a keletiben, na bummm)

Előzmény: kristoof (425128)
kristoof Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425128

Hol közlekednek az IC+ kocsik most? Szeretném megnézni őket, ha már ennyit beszéltünk róla. :-)

vrobee Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425127

OFF

 

Háttőmondjuk a "falusi" füst szerintem a legritkább esetben fekete.

Ami a dízelautókból jön, az a fekete (korom), meg jönnek a nitrogén-oxidok, valóban.

Ami meg a kéményből jön, az ha valamilyen, akkor szürkésfehér. Abban van a szilárd részecskéken kívül mindenféle kén-oxidok, nem kevés (ld. még savas eső). Meg minden, ami az eltüzelt fában, szénben, tőzegben, műanyag flakonban, döglött macskában található...

 

És mégegyszer: ez nem pusztán a "faluhely" problémája. Hanem a Budapest nagyjából kétharmadát kitevő kertvárosoké is.

Érdekes élmény, ahogy az ember átmegy az M3-bevezetőn a körvasúti felüljárón kifele irányban, és az addig látszatra tiszta levegő helyét csípős fojtogató füst veszi át.

Előzmény: manhattani (425126)
manhattani Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425126

Falun több a fekete, kormos füst, Pesten több a színtelen, szagtalan, sárga, büdös nitrogénoxid.

 

Előzmény: Grgabácsi (425124)
manhattani Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425125

A levegő minősége szempontjából jó, nem a globális széndioxid mennyiségéből.

Előzmény: timetable (425121)
Grgabácsi Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425124

Nem is túl rég jelent meg valahol valami cikk, hogy néhány Bp. környéki faluban mértek légszennyezettséget és bizony egyes összetevőket tekintve a belvárosban kb. tartósított hegyi levegő van ahhoz képest, ami a tiszta levegőjűnek tartott falvakban van.

Előzmény: vrobee (425119)
attus germanicus Creative Commons License 2015.11.30 -1 0 425123

Ha nem is ökörség, de alapvetően lényegtelen, nem sokat segít a helyzeten.

Előzmény: timetable (425121)
vrobee Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425122

amúgy speciel amit Peti ír, az igaz, ha nincs is sok köze a cikkhez :)

Előzmény: attus germanicus (425116)
timetable Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425121

E szerint a szmogriadó esetén a városi autóhasználat korlátozása ökörség lenne? :)

(A nagyságrendi differencia oké, de nem az elhanyagolható kategória.)

Előzmény: attus germanicus (425118)
poliver85 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 425120

"IKOP-2015 projektlista:"

 

Fura, a GSM-R II. fázisra elosztott támogatás ~5mrd Ft, ~2500km-re. Az első fázis összköltsége ~800km, 23mrd Ft volt. Ezt vajon hogy?

 

Tudom, az egyik összeg a támogatás, a másik a teljes összeg, de akkor is meglepő, tekintve hogy az ilyen volumenű projekteknek elég alacsony szokott lenni az önrésze.

Előzmény: Snake-Mojzi (425029)
vrobee Creative Commons License 2015.11.30 0 2 425119

az autó az elsődleges szmoggyártó

 

Vagy nem. Csak ki kellene nyitnod a szemed, ha (télen) bármelyik kis faluban, vagy akár Budapest kertvárosaiban jársz. Tipikusan esténként ill. hajnalban nem lehet levegőt venni, és nem a nagy forgalom miatt.

Előzmény: M63 010 (425117)
attus germanicus Creative Commons License 2015.11.30 -2 0 425118

>De azért azok is nagyban a részesei.

Nem.

Előzmény: M63 010 (425117)
M63 010 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425117

De azért azok is nagyban a részesei.

 

Amúgy meg idehaza is sokat tesznek érte az autósok, hogy szmog legyen. Mióta a széntüzelést kiszorította a gáz, azóta az autó az elsődleges szmoggyártó a klasszikus iparvállalatokat (amiből már alig van) leszámítva. Persze Kínában még van bőven ilyen, ahogyan szénerőmű is.

 

Előzmény: attus germanicus (425116)
attus germanicus Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425116

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a pekingi szmogot alapvetően nem az autók okozzák. 

Ill. lehet, mert rajtad kívül ezt már mindenki megértette a fórumon, te meg úgyse fogod megérteni, mert nem akarod megérteni. 

Előzmény: M63 010 (425115)
M63 010 Creative Commons License 2015.11.29 -1 0 425115

http://index.hu/tudomany/2015/11/29/pekingben_fuldokolnak_a_vilagban_tuntetnek_a_klima_miatt/

 

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az autózás ára nem a benzin ára, és nem is a benzin+karbantartás+adók+amortizáció, hanem a globális felmelegedés miatt, majdan az unokák által kifizetendő számla is. :(

István Gyuri Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425114

Godolloi HEV: csak annyi a változás, hogy az EC 130 lábjegyzetét (Ferencváros indul: 8.20) törölték.

Hát, 8:00-kor akkor az újhelyivel egyszerre indulna? Az szép....

Vagy csak simán a forgalmi célú megállássá akarják tenni a fradis megállást? (és akkor most már peron nélküli vágányra is lehet vinni).

Vagy csak senki nem tudja, hogy mi lesz még...

Sajnos, a lényegi problémák nem lesznek orvosolva, de legalább van gumicsont, amin lehet rágódni helyette :-/

Előzmény: Godolloi HEV (425113)
Godolloi HEV Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425113

A november 24-i (http://static.mav.hu/sites/default/files/upload/page/2015-216.evi_menetrend_1124_2.pdf) változathoz képest csak annyi a változás, hogy az EC 130 lábjegyzetét (Ferencváros indul: 8.20) törölték.

Előzmény: Snake-Mojzi (425097)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425112

Az Árpád gépészeti berendezéseivel, de módosított szekrény szerkezettel még egy motorkocsit állított forgalomba a MÁV 1936 januárjában. A MÁV 49 pályaszámú, Lél nevű szalonmotorkocsit a Ganz gyárGömbös Gyula miniszterelnök számára építette. A Lél 1973-ig teljesített szolgálatot, megőrzött kocsiszekrénye ma Istvántelkenlátható lepusztult állapotban.

 

wikipedia.hu

Előzmény: segélyvonókészülék (425111)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425111

gigantclub.hu/gigant_club/pic/hu/DMU/lel/lel.jpg

Előzmény: gertam (425110)
gertam Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425110

PANTOGRÁFOSAT!

 

Köszönöm, csak az volt a gond, hogy az olvasatomban az szerepelt, hogy a hét "Árpád " közül a LÉL

 

Az pedig nem stimmel, mert a 7 az így teljes:


1.  Árpád,
2.  Előd,
3.  Huba,
4.  Tas,
5.  Szent István,
6.  Szent László,
7.  Mátyás király. 

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: GOLAZ111 (425109)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425109

Erre a célra ott volt a Lél. A háború idején volt egy Árpád (lehet, hogy éppen a Tas) a forgalomirányítás/kárelhárítás vezetőjének fenntartva.

Előzmény: gertam (425106)
r1232 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425108

A 3819 is megszűnik.

Előzmény: Törölt nick (425104)
D F T Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425107

Nem ártott volna befejezni a mondatot. (A mai napon.)

Előzmény: Törölt nick (425103)
gertam Creative Commons License 2015.11.29 0 0 425106

PANTOGRÁFOSAT!

 

Most olvastam, hogy 1936-1940 között az Árpád is dolgozott kormánygépként.

 

Ez valós, vagy csak blöff?

 

Üdv

 

- gertam -

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!