Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.10.07 0 0 423724

"Önvezető autók. LOL. Tudod milyen messze van az a technika attól, hogy azt ténylegesen hétköznapi szinten használni lehessen, és megfizethető legyen az ára? Persze van most is mindenféle kísérleti önjáró autó, de a legfejlettebb is csak bizonyos előre betanított útvonalakon tud emberi felügyelet mellett megfelelő időjárási körülmények (hó, eső, köd, éjszaka kizárva) között eljutni A-ból B-be úgy hogy nem megy neki senkinek."

 

Nézz utána kicsit alaposabban a témának, mert az általad vázoltnál egy _icipicit_ jobban állnak már az önvezető autók...

Előzmény: Törölt nick (423718)
Lovrin Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423723

2030 körül ha valaki Budapestről Szegedre akar majd utazni, megadja az idulási helyet és időpontot a szolgáltatónál, aki érte küld egy önvezető autót/mikrobuszt, fel az M5-re, majd Szegeden belül tesz egy kört, a leszállókat '"ház előtt" teszi le, és közben már felveszi a Budapestre tartó utasokat is.

 

Sőt, 2015-ben még a pizzát is hidratálni fogjuk pár másodperc alatt :)

 

- Ha tényleg komoly konkurenciát jelentene a tömegközlekedésnek, akkor a mostani taxi vagy airport shuttle szolgáltatások üzemeltetői már rég letarolták volna a piacot.

- Ha meg az összes költség közül csak és kizárólag a sofőr bérének a megspórolása szükséges ahhoz hogy az üzlet veszteségesből nyereségesbe forduljon, akkor tényleg nem ez az évszázad üzlete.

 

Előzmény: kbn (423717)
r1232 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423722

még a legkényelmesebb gyorsvonati kocsikat is odatették Keletről,

 

Azokra a hulladék 29-05-ös kocsikra gondolsz a szitáló forgóvázaikkal, megbízhatatlan fűtéssel és magas zajszinttel?

Előzmény: Törölt nick (423696)
hmsoft Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423721

A pontosság kedvéért: a 270 és 483 kormányszelepek fokozatos oldásra alkalmasak ("hegyi" - magyar szóhasználattal "lejtő" - állásban), a 292-es (személykocsikon alkalmazott) kormányszelepek (és az utódjuknak szánt 242-esek) viszont fokozat nélkül oldanak. Utóbbiak manapság gyakorlatilag csak a 305-ös ep. szelepekkel együtt fordulnak elő, amikoris ep. módban fokozatosan oldanak.

 

hm

Előzmény: István Gyuri (423719)
kbn Creative Commons License 2015.10.06 0 1 423720
A telefon teljesen jó példa.

15 éve egy átlagfelhasználónak az SMS jelentette jelentette az elérhetö technika csúcsát, ma pedig teljesen természetes, hogy a világ túlsó felén élö rokonnal videócsevegsz.

2015-ben nem elövárosi vagy nagysebességü vasutat fejleszeni szerintem kb. olyan, mint ha 2000-ben valaki faxgépet fejlesztett volna.
Előzmény: Törölt nick (423718)
István Gyuri Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423719

Előzmény: 1014 (423712)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.06 0 1 423718

Önvezető autók. LOL. Tudod milyen messze van az a technika attól, hogy azt ténylegesen hétköznapi szinten használni lehessen, és megfizethető legyen az ára? Persze van most is mindenféle kísérleti önjáró autó, de a legfejlettebb is csak bizonyos előre betanított útvonalakon tud emberi felügyelet mellett megfelelő időjárási körülmények (hó, eső, köd, éjszaka kizárva) között eljutni A-ból B-be úgy hogy nem megy neki senkinek.

 

Jelenleg csak a metróban, teljesen zárt rendszerben lehetséges felügyelet melletti önműködő üzemet hétköznapi szinten üzemeltetni. Ha valami, akkor a vasút az, amit a legkönyebben lehet automatizálni (lévén kötött pálya), és még ott sem tartanak sehol a dologgal. 

 

Nagyon vicces, hogy 2 évente bejelentik, hogy most aztán már tényleg mindjárt jönnek az önvezető, meg elektromos 4 kerekűek, aztán semmi... Mint a telefonakksik, azokról is vagy 10 éve évente van cikk, hogy pár éven belül jönnek azok amikket havonta kell tölteni...

 

OFF vége

 

 

Előzmény: kbn (423717)
kbn Creative Commons License 2015.10.06 0 1 423717

Arról se feledkezzünk el, hogy mire a most előkészítés alatt álló vasúti fejlesztések elkészülnek, szériagyártás közelében lesznek az önvezető autók. Ha pedig ezek ára elérhető szintre csökken, az a távolsági tömegközlekedés mai formájának végét fogja jelenteni.

 

2030 körül ha valaki Budapestről Szegedre akar majd utazni, megadja az idulási helyet és időpontot a szolgáltatónál, aki érte küld egy önvezető autót/mikrobuszt, fel az M5-re, majd Szegeden belül tesz egy kört, a leszállókat '"ház előtt" teszi le, és közben már felveszi a Budapestre tartó utasokat is.

 

Nincs átszállás és eszközváltás, frekventált viszonylatokon gyakorlatilag várakozás sem (Budapest-Szeged között kb. 5-10 percenként indulhatna egy mikrobusz), és a lényegében folyamatosan pörgethető telházas kocsikkal az árakat is igen alacsonyan tudják majd tartani az egymással versenyző szolgáltatók... az egyéni közlekedést közelítő eljutási idő és rugalmasság a saját autó fenntartását szinte feleslegessé is fogja tenni.

 

A vasút egy darabig még el fog vegetálni a kapacitáshiányos elővárosban és 1000 km fölötti utaknál a nagysebességű vonalakon, de személyszállításban a technológia napjai szerintem meg vannak számlálva.

 

Ezt érdemes lenne figyelembe venni, ha fejlesztéseknél 30-40 évre előre tervezünk... már "félidőben" igen komoly utasvesztés lesz emiatt.

Előzmény: Törölt nick (423703)
-Smiley- Creative Commons License 2015.10.06 -1 0 423716

De van Bp - Kecskemét (Szeged) sűrű buszjárat, vagy épp Szekszárd - Bp járat.

Ezek mind mehetnek a levesbe vagy legalábbis lassújáratként közlekedhetne

Előzmény: Törölt nick (423692)
Vendégsín Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423715

Azonnal csak ...

Előzmény: 1014 (423712)
1014 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423714

Köszönöm!

Előzmény: István Gyuri (423713)
István Gyuri Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423713

<R> nagyteljesítményű gyorsvasúti fék

DK Dako-fék (a csehek fékes cége)

PR-Mg személyvonati-gyorsvonati fék, mágneses sínfék

(D) tárcsafék

 

A piktogrammok pedig a az UIC/DB/egyszerűbb rendszerű elektropneumatikus fékekre, illetve vészfékáthidalásra utalnak (hogy melyik-melyik, azt most nem tudom megmondani, majd otthonról felteszem neked a listát...)

Előzmény: 1014 (423712)
1014 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423712

Sziasztok,

 

feltettem a fékes topickba, de azt látom, ott utolsó aktivitás majd' 1 hónapja volt....

 

Mi ez a DK fék és mit jelentenek a jelzések? Nagyon beleásni nem akarom magam, csak nagy vonalakban érdekel. Esetleg 1-2 link...

 

Kösz!

 

manhattani Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423711

A vonatot nem a mozdonyfesték húzza.

Előzmény: GOLAZ111 (423709)
manhattani Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423710

Volt idő, amikor a csehszlovákok pl. a "pörgetett beton", a hengeres felsővezetéktartó oszlopokkal törlesztették az adósságukat. Lehet, hogy ez a jelző is ilyesmi volt, adtak egyet, hátha megszeretjük, és többet is veszünk.

 

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423709

Kelenföldön van egy 1 - es NOHAB.

 

 

Ennek a szerencsétlen mozdonynak így kell kinéznie? Rozsdafolt, kirohadt lemez és a fülke tetejére valaki felbarkácsolt egy fém bizbaszt. Ami szintén rozsdás. Ez mire kell?

felucca_02 Creative Commons License 2015.10.06 0 1 423708

Köszönöm! Mik vannak! Hogy észrevettem!:)

Előzmény: István Gyuri (423704)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423707
vrobee Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423706

Ez szlogen szinten jól hangzik már egy ideje, csak ennél összetettebb kérdés. Mindjárt kezdhetjük a párhuzamosságok kérdésével

 

Azért hangzik szlogenszinten jól, mert egy hasznos dolog, ahol működik. Ha nem volna összetett, talán látnánk mi is :) .

Szerintem első körben nem a párhuzamosság kérdésével, hanem pont a listád többi elemével: a szervezeti, jogszabályi háttérrel, finanszírozási rendszer, és -magától értetődően- a tarifák. Addig a pontig csak nagyon egyértelmű esetekben világos az, hogy mire van szükség, és mi a "párhuzamosság". Szvsz. a RKI-k pont azért nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, amiért a BKSz is csak féltökű volt és a BKK (agglós szinten) még annyi se: mert nincs valós ráhatás a szolgáltatóra és a szolgáltatásokra, csak plusz egy játékos.

 

Jah, fél év múlva nincs rá IC kocsi, szüntessük meg.

 

Ez az IC-nem IC témakör most már csak jelképes. Vonat megy, pótjegy van, hogy most az egyik kocsi fényesebbre van suvickolva, hát na bumm. Át kéne gondolni ezeket a komfortszinteket (állatorvosi ló: szegedi hibrid), de igazából ez talán kevésbé érdekes, mint hogy milyen menetrendi struktúrában mikor megy vonat.

 

nem vagyok meggyőződve róla, hogy a még tolerálható mértékű kimondottan káros lenne.

 

...attól függ, milyen. Az a fajta, amikor adott útvonalakon megy a bunyó az utasért, az lehetetlenné teszi az egységes szolgáltatás kialakítását. A forgalmas viszonylatokon végsősoron állami pénzből lesz túlkínálat relatíve magas minőséggel, a többin meg szintén állami pénzből tessék-lássék valami. Olyan verseny, hogy busztársaság busztársasággal versenyez a 17:30-as Miskolc-Eger járat indítási jogáért, olyan felőlem lehet.

Előzmény: Törölt nick (423703)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.06 -1 0 423705

Ezekből az ami jelentős az új az a 80 darab CAF kocsi. Motorvonat beszerzések.

 

Több eszköz került selejtezésre, mint amennyit pótoltak. Ez a lényeg.

Volt majd egy évtized amikor szinte semmit se vettek. 

 

A 2005-2006 környékén jött német kocsik használtak voltak...

 

 

 

 

 

 

Előzmény: sörösgigant (423702)
István Gyuri Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423704

felucca_02: Miért van csehszlovák bejárati jelző a Városliget-elágazástól Rákosrendező felé vezető deltavágányon? Ez hogy került oda?

http://iho.hu/blogpost/ilyen-jelzo-pedig-nincs-130312

Előzmény: felucca_02 (423699)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.06 -1 3 423703

"Nem, de ami ebből nincs rendben, az az, hogy a közszolgáltatást végző cégek versenyezni próbálnak egymással ahelyett, hogy egy rendszer részeiként a megrendelői igényeket szolgálnák (megfelelő minőségi követelmények és tételes elszámolás mellett)."

 

Ez szlogen szinten jól hangzik már egy ideje, csak ennél összetettebb kérdés.

Mindjárt kezdhetjük a párhuzamosságok kérdésével, ami egyáltalán nem evidens dolog, hogy valami az-e, és még ha az is, indokolt-e vagy sem. A minőségi kontroll pedig megfelelő finanszírozás nélkül csak üres lózung. Vagy Te komolyan gondolod, hogy érdemi forrásnövelés nélkül lehet a szolgáltatási színvonalat nagymértékben növelni?

 

"Amúgy az általános kelet-nyugat kontrasztban a vasút még relatíve "demokratikus"."

 

Hóbortok jönnek és mennek és annak megfelelően össze-vissza dobálgattak eszközt, teljesítményt, forrást...

Gyorsítsuk az egri gyorsot, rendben. Ja, hogy nem hozott komoly utasszám-növekedést? Nem gond.

Indítsunk Egerbe Ic-t. Jah, fél év múlva nincs rá IC kocsi, szüntessük meg. Indítsunk Békéscsabára hibrid IC-t, Jó, két év múlva fekvőhelyes kocsi jut csak IC kocsi helyett, inkább szüntessük meg, ja de azt nem lehet, akkor vegyünk el valahonnan IC-kocsikat. Indítsunk rá Veszprémben a buszra, meg hozzuk oda a legkomfortosabb gyorsvonati kocsikat...

 

Itt nem kelet-nyugat kontraszt van, hanem azok a helyek között, ahol van konkurenciája és ahol nincs. Vagy az rendben van, hogy a Volán ne indítson rá, de a vasútnak mindent lehet, bármi áron, teljesen mindegy, hogy az erre felhasznált források honnan fognak hiányozni?

 

Nem kell verseny, főleg nem indokolatlanul nagy, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy a még tolerálható mértékű kimondottan káros lenne. Főleg ahhoz viszonyítva, hogy vasúton a szolgáltatási színvonalat (ami nem ütemkipótlás és egyebek) sokszor csak sok tízmilliárdos fejlesztésekkel lehetne elérni, miközben a vasút nem teszi magát kellőképpen oda a monopolhelyzetben lévő viszonylataira. Emellett eljutunk oda, hogy országos szinten van egy egész normális sugaras autópálya-hálózatunk, amin persze busz ne menjen, mert ott a vasút, hol jobb, hol inkább rosszabb állapotban és amit az új vasúti infrához képest aprópénzért tudnának a buszok használni. Azok is ugyanúgy tudnának a rendszer részei lenni, mint ahogy számos viszonylatban különböző vonattípusok közlekednek.

 

Előbb, vagy utóbb pedig lesz majd piacnyitás is a személyszállítások területén. Kérdés, hogy ezt ki kell-e, vagy célszerű várni. Addig is épülnek a pályák, ott az Oszkár és egyebek. Kérdés, hogy ezek ellen a leghatékonyabb ellenszer az-e ami most zajlik?

Előzmény: vrobee (423697)
sörösgigant Creative Commons License 2015.10.06 0 1 423702

Dehogynem !

80 db spanyol CAF, és közvetleül utána x db német gyorsvonati kocsit. Sajnos újakat utána nem vettek. Akkoriban készültek az un. 2 G-s Ic kocsik a régi belforgalmú Am, Bm kocsikól, majd az ezredforduló környékén elkezdték a Bhv-k szürkésítését, illetve a postacsíkosítsát. 

2005-2006 környékén jött a 300 (?) db német kocsi. 

 

A fentieken kívül valóban semmi sem történt. A motorvonatokkal meg próbálják kiváltani a Bhv kocsikat, illetve a V 43-asokat. Mindez valóban kevés.....

Előzmény: Törölt nick (423698)
GARFIELD Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423701

G71-es, 16.25-kor.

Előzmény: GARFIELD (423700)
GARFIELD Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423700

Az üzemszerű a mávnál, hogy Csomád előtt satufék a nyílt pályán, majd tolatás hátra, várakozás, aztán indulás tovább? Nem b@sztak el valamit a kedves vasutas dolgozók? Most 22 perc a késés. Grat  máv :(

felucca_02 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423699

Miért van csehszlovák bejárati jelző a Városliget-elágazástól Rákosrendező felé vezető deltavágányon? Ez hogy került oda?

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423698

legkényelmesebb gyorsvonati kocsikat is odatették Keletről, csakhogy jobb legyen a "verseny" a busszal. Keleten meg maradtak a széthullófélben lévő fülkés gyorsvonati kocsik olyan helyekre, ahová nincs más alternatíva. 

 

1990 és 2015 között jelentős járműbeszerzések maradtak el.

 

Egyes kocsikat csak felújítottak és nem vettek újat.

 

E közben épült több száz km autópálya, ott ahol nem volt alagút összehordtunk annyi földet, hogy lehessen pl.: M6.

 

Olyan helyen épült autópálya, ahol ezt forgalmi okok nem indokolták.

 

 

E közben hagyták BKV-sodni a MÁV ot a működésre hitelt vettek fel,jelentős eszközbeszerzés évekig évtizedekig nem volt.

 

Nem a Kelet és Nyugat szembe állítása a lényeg hanem az, hogy nem volt folyamatos eszközbeszerzés.

 

Az, hogy átmenetileg átcsoportosítanak, az természetes dolog. Tűzoltás.

 

 

 

vrobee Creative Commons License 2015.10.06 0 0 423697

Nem, de ami ebből nincs rendben, az az, hogy a közszolgáltatást végző cégek versenyezni próbálnak egymással ahelyett, hogy egy rendszer részeiként a megrendelői igényeket szolgálnák (megfelelő minőségi követelmények és tételes elszámolás mellett).

 

Amúgy az általános kelet-nyugat kontrasztban a vasút még relatíve "demokratikus". Valamint a gyorsvonati kocsikat az utóbbi időben szerintem egész tisztességesen összerakták. Jó, a fűtésszabályzás az mondjuk luxus... és persze az sincs rendben, hogy ilyenekkel, meg béhávéval mennek "minőségi feláras" távolsági vonatok. Függetlenül attól, hogy hol.

Előzmény: Törölt nick (423696)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.06 -1 2 423696

Nem azt mondtam, hogy holnaptól indítsuk be mindenhová az órás ütemet, de meg lehet nézni milyen színvonalat kapunk, ha nincs semmi konkurenciája a vasútnak.

Ehhez képest például Veszprém irányába mi van? Busz dögivel, mert jó a vonalvezetése, csúcsidőben nyakra főre vonat, néha csak két kocsival (biztos az nagyon megéri), meg még a legkényelmesebb gyorsvonati kocsikat is odatették Keletről, csakhogy jobb legyen a "verseny" a busszal. Keleten meg maradtak a széthullófélben lévő fülkés gyorsvonati kocsik olyan helyekre, ahová nincs más alternatíva. Szerinted ez rendben van így?

Előzmény: vrobee (423694)
vrobee Creative Commons License 2015.10.06 -1 1 423694

Azért amíg állami százmilliárdok mennek bele ezekbe a fővonalakba, addig ide ne akarjunk már expresszbuszt. Más a helyzet ott, ahol tényleg jóval gyengébb a vasút, de konkrétan pl. a 100-as azért minden hibájával együtt elfogadható.

Előzmény: Törölt nick (423693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!