Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2015.09.24 0 0 423458

Egyesek cseszegetnek, sokszor (jó nem mindig) ok nélkül. :(

 

Előzmény: paul2 (423457)
paul2 Creative Commons License 2015.09.24 0 0 423457

Szívesen.

Nekem nem adtál okot a cseszegetésre. :-)

Előzmény: v_peti (423454)
paul2 Creative Commons License 2015.09.24 0 1 423456

120 kV-on és afelett a hálózat már többszörösen hurkolt, tehát némi túlzással akár azt is mondhatnánk, hogy Európa összes erőműve táplálja, igazából csak a MÁV transformátorállomásához menő vezeték, meg maga az állomás lenne kritikus, azért van a két betápvezeték, meg az állomáson belüli redundancia. (Meg hogy lehessen időnként karbantartani is a forgalom leállítása nélkül)

Előzmény: aruzsi (423455)
aruzsi Creative Commons License 2015.09.24 0 0 423455

Ráadásul általában két külön erőmű táplálja a bejövő 120kV-ot, földrajzilag külön helyről.

Előzmény: paul2 (423453)
v_peti Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423454

Kösz, így már értem, végre egy szakszerű válasz a cseszegetés helyett!

Előzmény: paul2 (423453)
paul2 Creative Commons License 2015.09.23 0 1 423453

Az erőmű ugyanaz, sőt a nagyfeszültségű hálózat is, utána viszont külön meg a kettő. A vasútnak saját táppontjai vannak 120 kV-on. Onnan kezdve már nincs közösködés. Az átlagember által tapasztalt villamos üzemzavarok legnagyobb részét viszont a közép- és kisfeszültségű hálózatok szedik össze.

Előzmény: v_peti (423448)
paul2 Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423452

Szombathelyen a közüzemi hálózat is megvan, de arra a vasútállomás középfeszültségen (vagy kisfeszültségen) csatlakozik, ennek megfelelő tarifával.

Ha viszont a felsővezetékről fűt, azt az áramot nagyfeszültségen veszi, jóval olcsóbban.

Hogy egyedül ezért érdemes-e változtatni, az persze kérdés, de ha valami miatt a régihez hozzá kell nyúlni (pl. mert már 20 éves, és lerobbanóban van) az megkönnyíti a váltást.

 

Előzmény: v_peti (423446)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423451

Az pedig ugyancsak könnyen belátható, hogy nem lesz gyorsabb a vonat, ha az autósok aluljárót kapnak :)

 

Annak azért várjuk ki a végét. Én szerintem a vasútnak áll a léc .5 okból:

1 a menetrendi sebességből adódóan már egyes vonatoknál kb 15  perccel rövidebb lehetne a menet idő.

2. a menet sebesség most alacsonyabb mint amire alkalmas a pálya pl: Solymár -Üröm

3. Ha egyszer lesz kanóc a Delfinek fürgesége még vehet le belőle.

4. Auchan- űrömi körforgalom közötti rész is fogja a kocsikat. 

5. Az Óbudai temetőnél lévő lámpák is fogják fogni a forgalmat. Sokan mennek ám reggel autóval.

Előzmény: nazareth (423443)
Lovrin Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423450
v_peti Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423449

Hát mit? Régi villanymozdonyt, ami most áramot ad, akárcsak a Rezsók; igaz, más módon.

 

Előzmény: 1047 005-2 (423447)
v_peti Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423448

A felsővezetéki áramellátás sokkal üzembiztosabb, mint a közüzemi hálózat

 

Ennek mi az oka? Nincs külön hálózat, mint Németországban, ugyanazokat az erőműveket használják, és a betáp is ugyanúgy jön a villanytelepről, nem?

 

Előzmény: Zsivany2 (423435)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423447

"holott vfk-t csak most helyeztek el oda."

 

 

Biztos,hogy azt raktak oda?

 

 

Előzmény: v_peti (423446)
v_peti Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423446

Eddig is volt villamos előfűtés Szombathelyen, holott vfk-t csak most helyeztek el oda. Azaz több évtizedik megoldották másképp az áramellátást. Azaz mi okból volt szükség ezen változtatni. Ezt kérdeztem. Ez nagyon nem ugyanaz, azzal, hogy többszáz évig nem volt vasút. Ez azzal lenne kompatibilis kérdés, hogy sokáig gőzfűtés volt, az most akkor miért nem jó? Ilyent meg nem kérdeztem.

 

Előzmény: kihúzóvágány (423429)
M62-166 Creative Commons License 2015.09.23 0 0 423445

Nem emlékszem, hogy letámadtalak volna... :)

Lehet kicsit okostelefonnal szöget a falba eset, de ha úgy nézed, hogy van 3000 okostelefonod, és hirtelen be kell ütnöd a falba a szöget, a célszerszámot pedig külön ki kellene fejleszteni, külön pénzt kellene rákölteni, vagy beverheted az amúgy is használt okostelefonnal. Elég béna példa de ha már ezt vetetted fel. Szerintem teljesen racionális egységes készülékeket használni, így ha netán elbontják a fűtőgépet, akkor sem kuka az MFB amibe beleölted a pénzt, hanem átviheted egy bármelyik másik gépre, akár üzemelő mozdonyra is. 

Előzmény: Zsivany2 (423434)
benbe Creative Commons License 2015.09.22 0 1 423444

0,4X

Előzmény: nazareth (423443)
nazareth Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423443

Az x milliárdból lecserélték a...

Ha jól rémlik, azt kb. 0,6X milliárdból cserélték le, a maradékból lett elkerülő, aluljáró, körforgalom, etc., etc. Az pedig ugyancsak könnyen belátható, hogy nem lesz gyorsabb a vonat, ha az autósok aluljárót kapnak :)

Előzmény: Törölt nick (423441)
pifes Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423442

Na, köszönöm, erre az infóra voltam kíváncsi!

Előzmény: Törölt nick (423441)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423441

Az x milliárdból lecserélték a körülbelül 40+ éves al- és felépítményt, részlegesen kétvágányúsítottak, felújították a biztosítóberendezést, stb. 

 

Biztos nem hallottál róla például de Solymár környékén elég nagy mocsár volt a pálya alatt, ezt is stabilizálták (többek közt ezért is késett az szakasz).

 

Az, hogy most 80-al megy a vonat olyan helyeken ahol mehetne gyorsabban azért van, mert csak ideiglenes használatbavételit kapott a pálya. Ahol lehetséges, ott 100 lesz majd a végleges pályasebesség, miután kiadják a végleges engedélyeket. (Ilyen volt a 30a-n is, ott is már kész volt a pálya egy ideje, és mégis 80-al mentek jó ideig a vonatok.)

Előzmény: pifes (423438)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423440

Ha nem költenek rá akkor meg még ennyivel se lehetne menni, ugye az ívek jobban kopnak gondolom a felújjítás kezdetekor nem volt  újszerű a régi felépítmény.

Délelőtt sűrítés van ami nem volt meg tervezve van a 201 Angyalföld- Angyalföld elág közti szakasz cseréje ott már fel is van szedve a régi pálya.

Pesten a Nyugati lokál Rákosrendező meg a kimaradt szakaszok cseréje ,kár hogy nem készült el....

Előzmény: pifes (423438)
nazareth Creative Commons License 2015.09.22 0 1 423439

Az egészből nekem az jön le, hogy x milliárd elköltése után ott tartunk, hogy majd jönnek a Flirtek. Ez nem elmebeteg?

Elég erős túlzás, hogy csak ott tartunk...

Előzmény: pifes (423438)
pifes Creative Commons License 2015.09.22 -2 0 423438

Nem zavar a 60-as ív, viszont egyenesben is csak 80 van.

Nem tudom, hogy készen van-e a bizber, erről eddig ne volt szó, csak arról, hogy ha a Flirtek jönnek, akkor majd gyorsabb lesz.

 

Az egészből nekem az jön le, hogy x milliárd elköltése után ott tartunk, hogy majd jönnek a Flirtek. Ez nem elmebeteg?

Előzmény: Zsivany2 (423436)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423437

"Ahhoz minek GPS? Nem elég egy sima villanyóra?"

 

 

Miért,GPS-el mérik,nem "villanyórával"?

Előzmény: Zsivany2 (423425)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.22 0 1 423436

1. Van ott vmax 60-as ív is. De ez miért zavar? Egy 30 km-es alagút biztos egyenesebb lett volna...

2. Talán még nincs kész a biztber teljesen? (Csak tipp). Pl. vonatbefolyásolás hiánya...

3. "Épült volna a meglévő mellé a kritikus szakaszokon második vágány"  Hallottál már a "Sz@rból nem lehet várat építeni" mondásról?

Előzmény: pifes (423433)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423435

A felsővezetéki áramellátás sokkal üzembiztosabb, mint a közüzemi hálózat, ezért utóbbira nem szoktak ráakaszkodni, csak ha nagyon nincs más.

Előzmény: M63 010 (423428)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423434

Jól van na, nem kell letámadni. csak kicsit olyan, mintha okostelefonnal ütnéd be a szöget a falba. OFF.

 

A sorozatszám azért még továbbra is érdekelne, hogy hogyan jött ki.

Előzmény: M62-166 (423427)
pifes Creative Commons License 2015.09.22 -1 0 423433

Megint csak előszedem az egomi vonalat, amit már a múltkor feszegettem. Hogy tehát alig gyorsult valamit. Akkor az volt a válasz, hogy a Desiro lomha (?), majd a Flirt gyorsulása megoldja a menetidőproblémát.

 

Azóta helyszíneltem egyet, hogy lássam a konkrétumokat, amiről beszélünk.

 

1. OK, van néhány extrém íves helyzet, ahol értem a vmax 80-at. Itt a Flirt is ugyanennyivel fog menni, mert ha többel, akkor el fog szállni.

 

2. Kilométerszámra vannak hosszú, összefüggő egyenes szakaszok, ahol simán lehetne menni 120-szal, de itt is 80-nal megyünk.

 

3. Ha mégiscsak a Flirt a megoldás kulcsa, akkor minek kellett ennyit buherálni a pályán, két éves teljes vágányzárral? Épült volna a meglévő mellé a kritikus szakaszokon második vágány, emez kapott volna egy emelt szintű felújítást és jónapot.

 

Szóval értem a zavarfeloldó képességet és mindent, de az utas csak annyit lát, hogy két év vágányzár után visszakapta ugyanazt, újrafestve, érdemi javulás alig van, autópályán, audival megyünk 60-nal a leállósávban.

manhattani Creative Commons License 2015.09.22 0 1 423432

Elmegy befűteni valakinek.

Előzmény: hmsoft (423426)
manhattani Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423431

>Na de ha eddig kibírták nélküle, akkor most miért kell?

 

Petikém, ezt minden vasútépítés előtt is megkérdezhetnéd!

Ha eddig kibírták vasút nélkül, most miért kell??

Előzmény: M63 010 (423428)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423430

Egyébként - a GPS-hez használt rádióhullámok terjedéi sajátosságai miatt - néha ingadozik a fűtőgép helyzetadata is.

Előzmény: hmsoft (423426)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.22 0 0 423429

Mit értesz hagyományosabb úton?

Előzmény: M63 010 (423428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!