120 kV-on és afelett a hálózat már többszörösen hurkolt, tehát némi túlzással akár azt is mondhatnánk, hogy Európa összes erőműve táplálja, igazából csak a MÁV transformátorállomásához menő vezeték, meg maga az állomás lenne kritikus, azért van a két betápvezeték, meg az állomáson belüli redundancia. (Meg hogy lehessen időnként karbantartani is a forgalom leállítása nélkül)
Az erőmű ugyanaz, sőt a nagyfeszültségű hálózat is, utána viszont külön meg a kettő. A vasútnak saját táppontjai vannak 120 kV-on. Onnan kezdve már nincs közösködés. Az átlagember által tapasztalt villamos üzemzavarok legnagyobb részét viszont a közép- és kisfeszültségű hálózatok szedik össze.
Szombathelyen a közüzemi hálózat is megvan, de arra a vasútállomás középfeszültségen (vagy kisfeszültségen) csatlakozik, ennek megfelelő tarifával.
Ha viszont a felsővezetékről fűt, azt az áramot nagyfeszültségen veszi, jóval olcsóbban.
Hogy egyedül ezért érdemes-e változtatni, az persze kérdés, de ha valami miatt a régihez hozzá kell nyúlni (pl. mert már 20 éves, és lerobbanóban van) az megkönnyíti a váltást.
Eddig is volt villamos előfűtés Szombathelyen, holott vfk-t csak most helyeztek el oda. Azaz több évtizedik megoldották másképp az áramellátást. Azaz mi okból volt szükség ezen változtatni. Ezt kérdeztem. Ez nagyon nem ugyanaz, azzal, hogy többszáz évig nem volt vasút. Ez azzal lenne kompatibilis kérdés, hogy sokáig gőzfűtés volt, az most akkor miért nem jó? Ilyent meg nem kérdeztem.
Lehet kicsit okostelefonnal szöget a falba eset, de ha úgy nézed, hogy van 3000 okostelefonod, és hirtelen be kell ütnöd a falba a szöget, a célszerszámot pedig külön ki kellene fejleszteni, külön pénzt kellene rákölteni, vagy beverheted az amúgy is használt okostelefonnal. Elég béna példa de ha már ezt vetetted fel. Szerintem teljesen racionális egységes készülékeket használni, így ha netán elbontják a fűtőgépet, akkor sem kuka az MFB amibe beleölted a pénzt, hanem átviheted egy bármelyik másik gépre, akár üzemelő mozdonyra is.
Ha jól rémlik, azt kb. 0,6X milliárdból cserélték le, a maradékból lett elkerülő, aluljáró, körforgalom, etc., etc. Az pedig ugyancsak könnyen belátható, hogy nem lesz gyorsabb a vonat, ha az autósok aluljárót kapnak :)
Az x milliárdból lecserélték a körülbelül 40+ éves al- és felépítményt, részlegesen kétvágányúsítottak, felújították a biztosítóberendezést, stb.
Biztos nem hallottál róla például de Solymár környékén elég nagy mocsár volt a pálya alatt, ezt is stabilizálták (többek közt ezért is késett az szakasz).
Az, hogy most 80-al megy a vonat olyan helyeken ahol mehetne gyorsabban azért van, mert csak ideiglenes használatbavételit kapott a pálya. Ahol lehetséges, ott 100 lesz majd a végleges pályasebesség, miután kiadják a végleges engedélyeket. (Ilyen volt a 30a-n is, ott is már kész volt a pálya egy ideje, és mégis 80-al mentek jó ideig a vonatok.)
Ha nem költenek rá akkor meg még ennyivel se lehetne menni, ugye az ívek jobban kopnak gondolom a felújjítás kezdetekor nem volt újszerű a régi felépítmény.
Délelőtt sűrítés van ami nem volt meg tervezve van a 201 Angyalföld- Angyalföld elág közti szakasz cseréje ott már fel is van szedve a régi pálya.
Pesten a Nyugati lokál Rákosrendező meg a kimaradt szakaszok cseréje ,kár hogy nem készült el....
Megint csak előszedem az egomi vonalat, amit már a múltkor feszegettem. Hogy tehát alig gyorsult valamit. Akkor az volt a válasz, hogy a Desiro lomha (?), majd a Flirt gyorsulása megoldja a menetidőproblémát.
Azóta helyszíneltem egyet, hogy lássam a konkrétumokat, amiről beszélünk.
1. OK, van néhány extrém íves helyzet, ahol értem a vmax 80-at. Itt a Flirt is ugyanennyivel fog menni, mert ha többel, akkor el fog szállni.
2. Kilométerszámra vannak hosszú, összefüggő egyenes szakaszok, ahol simán lehetne menni 120-szal, de itt is 80-nal megyünk.
3. Ha mégiscsak a Flirt a megoldás kulcsa, akkor minek kellett ennyit buherálni a pályán, két éves teljes vágányzárral? Épült volna a meglévő mellé a kritikus szakaszokon második vágány, emez kapott volna egy emelt szintű felújítást és jónapot.
Szóval értem a zavarfeloldó képességet és mindent, de az utas csak annyit lát, hogy két év vágányzár után visszakapta ugyanazt, újrafestve, érdemi javulás alig van, autópályán, audival megyünk 60-nal a leállósávban.