Keresés

Részletes keresés

nememlexemki Creative Commons License 2015.08.29 0 0 422633

De, ez teljesen normális.

 

ebben nem fogunk egyetérteni

 

Valamennyire még a csúszás is (amiben nagy szerepe volt a jogszabályi háttérnek, ami a magától a beruházástól független).

nem vitatom

Előzmény: r1232 (422627)
hmsoft Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422632

ami után az ember jóval kevesebb dolgot tart hihetetlennek

Én a Nyizsnyij Tagil keleti részén autózókat irigylem (na jó, azért annyira nem), mert mégse akármi egy T-90-essel együtt araszolni a dugóban. :) Persze nem szériagéppel, hanem valami kísérleti darabbal. (A gyakorlótér, ahol a menetdinamikai próbákat végzik, ott van közel a gyárhoz a város szélén, és nem mindig vacakolnak a trélerezéssel.) Aztán persze, ha egyszer-egyszer a hk. nem áll meg a pirosnál, akkor jönnek a sajtóhírek és a magyarázkodások...

És mi van, ha a sínszálat nem tették fel az autóra, csak elhúzták.

Igen, ez így működőképes. Az illesztés miatt a rövid mezők sínjei mindig ki vannak fúrva, tehát bele lehet hurkolni egy drótkötelet, és rögzíteni valahol az autón (akár van vonóhorga, akár nincs).

hm

Előzmény: paul2 (422631)
paul2 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422631

Az orosz közlekedési videókon látni dolgokat, ami után az ember jóval kevesebb dolgot tart hihetetlennek. Komplett autót (vagy legalábbis kasznit) is levideóztak, amint autó tetején utazott. És mi van, ha a sínszálat nem tették fel az autóra, csak elhúzták. A szál elejét nem árt felemelni, hogy el ne akadjon, de nem kell az egészet.

Előzmény: hmsoft (422629)
paul2 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422630

Lehet, hogy errefelé ezt normálisnak tekintik, de attól még nem az.

Más egy ütemezett kivitelezés, amikor egy részt készítenek el komplettre, és más az, amikor ez-az nem készül el a használatba vételig, aztán az utasok az építési területeken botorkálnak, vagy nincs WC, stb.

A már említett bécsi Hauptbahnhof lehet, hog vágányonként lett használatba véve, de amelyik vágányt átadták, azon nem volt megsüllyedt burkolat, se nem működő lift, mittudomén mi; és nem azért mert ők tökéletesek, hanem mert a pénzükért a kivitelezőkkel komolyan vetetik a minőséget. (a határidőket ott sem mindig sikerül tartani)

Azt nem tudom, hogy a sorompók, jelzők sötét üzeme szükségszerű-e, de mindent nem lehet kidumálni. Főleg a Várkert-bazár után :-) ami előbb kezdett rohadni, minthogy elkészült volna.

Előzmény: r1232 (422628)
hmsoft Creative Commons License 2015.08.28 0 1 422629

Bíróság elé került egy lopási ügy, amelyet a Dél-Uráli Vasút területén követtek el idén májusban, a Poletajevo-1 - Biskilj állomásközben. (Ez Cseljabinszk mellett van, a déli transzszib-ágon.) Az állomásközben felépítménycsere zajlott, a vissznyereményezett felépítményt még nem szállították el. Ketten személygépkocsival közelítették meg az ideiglenesen tárolt vágánymezőket, elloptak egy 12,5 méteres sínszálat, elszállították a közeli erdőbe, ahol lefűrészeltek belőle és megpróbálták eladni a legközelebbi vashulladék-átvevőnek. Aki átvette, de nyilván szólt a rendőröknek, mert azok elég hamar kézre kerítették a két figurát. Előre eltervezett, csoportosan elkövetett lopásért kell felelniük, a lopás értéke egyébként igen alacsony, mindössze 5 ezer rubel. Ezért vélhetően nem kapnak kb. semmit, hiszen vasúti forgalom veszélyeztetését sem lehet a nyakukba varrni, úgyhogy a háromhónapos büntetőjogi procedúra erősen lúzerszívatás-ízűnek tűnik ("addig se örüljenek" jelleggel).

Más kérdés, hogy a fenébe volt képes két ember feltenni az autóra (tetőcsomagtartóra???) 800 kilónyi sínt, és vajon az autó mit szólt mindehhez? Továbbá, ha annyira lophatnékjuk volt, miért nem tették meg korábban? A 12,5 méteres sín (egyébként nem pont ennyi, de ekkorából készítik, pontos méretre vágva) ugyanis az ún. 800 méteres hézagnélküli felépítmény jellegzetes darabja. Az ilyen felépítmény 800 méteres, összehegesztett sínszálakból áll, amelyek közé 3-4 rövid mezőt iktatnak be, normál, négylyukú hevederes illesztésekkel. A módszer arra jó, hogy hőmérséklettől függetlenül hozzá lehessen nyúlni a hézagnéküli pályához, majd a munkák befejeztével, hidraulikus sínfeszítővel beállítani a szükséges (semleges hőmérséklet szerinti) hosszt. A sínfeszítő legfeljebb 800 méteres szakaszt képes lekezelni, ezért kell közbeiktatni a rövid mezőket. A rövid mezők illesztéseit persze kegyetlenül helybenhagyják a tehervonatok, a fenntartási költségek majdnem fele ezeknek az életben tartásával kapcsolatos. A végig hegesztett felépítményt viszont költségesebb nem semleges hőmérsékleten javítani. Tehát lehet számolgatni, mikor melyik a jobb. Szóval, a rövid mezőknél a két 800 méteres sínvég "lélegzése" túl nagy ahhoz, hogy 3-4 illesztés felvegye, ezért a rövid mezőkből létezik téli és nyári. Az egyik hosszabb, a másik rövidebb mint 12,5 méter. Nyáron a téliek, télen a nyáriak tanyáznak a rövid mezők melletti tárológerendákon, és várják a szezonjukat. Bárki, aki érez magában annyi erőt, hogy felemelje és elvigye, megteheti. Mégse fordul elő sűrűn, érdekes módon.

hm

r1232 Creative Commons License 2015.08.28 -1 0 422628

Teljesen el vagy tévedve. Ha a csúszás nem lett volna, akkor is így indult volna el a forgalom, nem vártak volna arra, hogy minden 100 % készültségű legyen.

Előzmény: paul2 (422608)
r1232 Creative Commons License 2015.08.28 -1 0 422627

De, ez teljesen normális.

Valamennyire még a csúszás is (amiben nagy szerepe volt a jogszabályi háttérnek, ami a magától a beruházástól független).

Előzmény: nememlexemki (422606)
r1232 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422626

Tudomásul kell venni, hogy ennek az országnak benne van a kultúrájában, hogy félkészen, meg hibákkal teli adja át a dolgokat. Egy ellenzéki oldalnak (portálnak) meg az a dolga, hogy ezeket még jobban felnagyítsa.

 

Ez nem csak ebben az országban van így.

Előzmény: alkotasu (422600)
r1232 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422625

Semmi gáz.

A dél-balatoni vonalon is így indult a nyár elején. Biztber sötét üzemmel, jelzőőrökkel fedezett átjárókkal (ahol amúgy a sorompók működtek (mint itt is), de az optikák letakarva, csapórudak kikötve (mint itt is), mivel próbaüzem...)

Csak hát manapság a magukat újságírónak nevezők nem képesek utánajárni semminek.

Előzmény: kristoof (422598)
gyoparOHs Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422624
Előzmény: gyoparOHs (422623)
gyoparOHs Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422623
Előzmény: Törölt nick (422596)
ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422622

OFF

 

Ebben a topikban miért nincs Könyvjelző?

 

ON

ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422621

"Lapos" monitor?

Előzmény: erdőszéli (422620)
erdőszéli Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422620

monitoron. (digitalizált állomány)

Előzmény: ET3 maglev (422618)
ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422619

El tudnék intézni egy Nobel-díjat annak, aki Pestszentlőrincen megszüntette a wc-t. Csak a neve, meg a címe kéne...

ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422618

Az oktatófilmeket hogyan teszik láthatóvá?

Előzmény: _Nyuszi (422616)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422617

Még nem szűnt meg, majd december végével. Addig a helyben olvasásra (ha másra nem is) lesz lehetőség, utána viszont teljesen megszűnik, nem szerez be sem folyóiratokat, sem könyveket, a gyűjteményt pedig át akarja adni a MÁV valamelyik könyvtárnak. :(

Előzmény: ET3 maglev (422613)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422616

Viszont megkapod 1600 forintért ezt is:

http://www.mavcsoport.hu/mav-szk/archivum

Előzmény: ET3 maglev (422613)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422615

Határozatlan ideig szünetelteti a vasúti forgalmat a Röszke-Horgos vonalon a MÁV. Az intézkedésre a biztonság miatt volt szükség, nemrég menekültek dobálták meg a szerelvényeket.

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422614

Caput mortuum

Előzmény: ET3 maglev (422613)
ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422613

Hétfőn elköltözött a máv könyvtár a Könyves Kálmi körútról, és egyben meg is szűnt!

Azóta a Levéltárban vannak. (Nyugati p.u., "Sárga ház")

Már most nem lehet kölcsönözni, tagságit  váltani, vagy hosszabbítani.

Levéltári tagsági lehetséges 1600 Ft-ért. Ennyiért lehet helyben olvasni.

Internet nincs. Helyben használat sincs CD-kre, CD-ROM-okra. (Minden drive letiltva!)

Ez a lap tehát úgy szar, ahogy van: http://www.mavcsoport.hu/mav-szk/tevekenyseg/dokumentacios-kozpont-es-konyvtar

 

Mindenkinek kellemes nyarat!

nazareth Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422612

Ez olyan mint a 30-as vonal hogy a nyári menetrendre át kellett adni,és szeptembertöl újra indul a vonatpótlozás!

 

Te hogyan oldottad volna meg? Vonatpótlózod a nyaralótömegeket, hogy szeptembertől mehessen a vonat?

Előzmény: haha 1970 (422611)
haha 1970 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422611

Ez olyan mint a 30-as vonal hogy a nyári menetrendre át kellett adni,és szeptembertöl újra indul a vonatpótlozás! Emlithetném a 16-os vonal villany vontatás indulását is az is egy érdekes dolog!

Előzmény: manhattani (422607)
attus germanicus Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422610

A kettő összefügg. Ha azt látod, hogy kétszer annyi ideig készült, mint kellett volna, és ennek ellenére nincs is kész, annak más a csengése, mintha átadták volna a határidő előtt egy hónappal, nagyjából ugyanilyen állapotban.

Előzmény: vrobee (422604)
gjovar Creative Commons License 2015.08.28 0 1 422609

Nézzétek meg:  Wien hbf-t, 5. éve  épitik,   de az első  peron elkészülte  után  üzembevették  ,elsőként személyvonatok részére.  A világitás és  néhany WC-n kivül  még semmi  más nem müködött,  aztán fokozatosan lépett  be  minden. Az  tény, h  rendetlenség, szemétkupac stb-re nem emlékszem.

paul2 Creative Commons License 2015.08.28 0 1 422608

A másfél év csúszás valóban gáz.

Gáz ugyanakkor a félkészen átadás is, és nem csak azért, mert azt jelenti, hogy a csúszás eddig másfél év, valójában ennél több, hogy mennyi, azt majd meglátjuk.

Gáz továbbá a kivitelezés minősége, amire szintén van utalás a cikkben.

Valóban létezik ütemezett átadás a világon, de az nem pont úgy néz ki, mint a félkészen átadás. Az előbbit úgy tervezik, az utóbbi meg úgy sikerült.

Az előbbiben bizonyos funkcionális egységek nem készülnek el, az utóbbiban meg gányolt megoldások vannak, mint a vécét tápláló slag.

 

Az egyetlen pozitívum, hogy aki megírja, azt nem viszi el az ÁVH.

Előzmény: vrobee (422604)
manhattani Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422607

Szerintem másról beszéltek.

Az tényleg nem normális, hogy előkészítetlenség, bénázás a jogi körülmények megteremtésében, stb. miatt csúszott az építés. Az meg normális, hogy amint lehetett, elindították a vonatközlekedést, úgy is, ha még nincs minden kész.

 

Az lehet, hogy az ilyen ügyetlenkedés akárhány éve folyik, de úgy látszik, hogy mostanában főleg a kötöttpályás beruházások körül.

nememlexemki Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422606

dehogy normális, csak ezt vmiért nem vagy képes megérteni...

 

 

Előzmény: vrobee (422604)
nememlexemki Creative Commons License 2015.08.28 0 0 422605

részben ide is aktuális

 

Meghalt Fejes Endre író

A Rozsdatemető és a Jó estét nyár, jó estét szerelem szerzője 92 éves volt. Tovább »

forrás: Index.hu

vrobee Creative Commons License 2015.08.27 -2 2 422604

A másfél év csúszás (a beruházás előkészÍtetlensége, az időigény és ütemezés teljes eltervezése) nagyon gáz. Erről szól egy fél mondat a cikkben.

 

A többi arról szól, hogy jaj, úgy megy a vonat, hogy nincs még kész az odavezető út meg a lift meg a mittoménmi.

Igen, ez teljesen normális. Hogy felveszik a forgalmat egy építés alatt álló, műszakilag még messze nem készre jelentett vonalon, olyan hamar, ahogy ez csak lehetséges. Ezt a világon számos helyen így csinálják, legalábbis ahol többet ér az, hogy az adott eszközt -ha körülményesen is- használni lehet, minthogy egy tökéletesen kész csilivili állapotban adják át.

Előzmény: attus germanicus (422602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!