ami után az ember jóval kevesebb dolgot tart hihetetlennek
Én a Nyizsnyij Tagil keleti részén autózókat irigylem (na jó, azért annyira nem), mert mégse akármi egy T-90-essel együtt araszolni a dugóban. :) Persze nem szériagéppel, hanem valami kísérleti darabbal. (A gyakorlótér, ahol a menetdinamikai próbákat végzik, ott van közel a gyárhoz a város szélén, és nem mindig vacakolnak a trélerezéssel.) Aztán persze, ha egyszer-egyszer a hk. nem áll meg a pirosnál, akkor jönnek a sajtóhírek és a magyarázkodások...
És mi van, ha a sínszálat nem tették fel az autóra, csak elhúzták.
Igen, ez így működőképes. Az illesztés miatt a rövid mezők sínjei mindig ki vannak fúrva, tehát bele lehet hurkolni egy drótkötelet, és rögzíteni valahol az autón (akár van vonóhorga, akár nincs).
Az orosz közlekedési videókon látni dolgokat, ami után az ember jóval kevesebb dolgot tart hihetetlennek. Komplett autót (vagy legalábbis kasznit) is levideóztak, amint autó tetején utazott. És mi van, ha a sínszálat nem tették fel az autóra, csak elhúzták. A szál elejét nem árt felemelni, hogy el ne akadjon, de nem kell az egészet.
Lehet, hogy errefelé ezt normálisnak tekintik, de attól még nem az.
Más egy ütemezett kivitelezés, amikor egy részt készítenek el komplettre, és más az, amikor ez-az nem készül el a használatba vételig, aztán az utasok az építési területeken botorkálnak, vagy nincs WC, stb.
A már említett bécsi Hauptbahnhof lehet, hog vágányonként lett használatba véve, de amelyik vágányt átadták, azon nem volt megsüllyedt burkolat, se nem működő lift, mittudomén mi; és nem azért mert ők tökéletesek, hanem mert a pénzükért a kivitelezőkkel komolyan vetetik a minőséget. (a határidőket ott sem mindig sikerül tartani)
Azt nem tudom, hogy a sorompók, jelzők sötét üzeme szükségszerű-e, de mindent nem lehet kidumálni. Főleg a Várkert-bazár után :-) ami előbb kezdett rohadni, minthogy elkészült volna.
Bíróság elé került egy lopási ügy, amelyet a Dél-Uráli Vasút területén követtek el idén májusban, a Poletajevo-1 - Biskilj állomásközben. (Ez Cseljabinszk mellett van, a déli transzszib-ágon.) Az állomásközben felépítménycsere zajlott, a vissznyereményezett felépítményt még nem szállították el. Ketten személygépkocsival közelítették meg az ideiglenesen tárolt vágánymezőket, elloptak egy 12,5 méteres sínszálat, elszállították a közeli erdőbe, ahol lefűrészeltek belőle és megpróbálták eladni a legközelebbi vashulladék-átvevőnek. Aki átvette, de nyilván szólt a rendőröknek, mert azok elég hamar kézre kerítették a két figurát. Előre eltervezett, csoportosan elkövetett lopásért kell felelniük, a lopás értéke egyébként igen alacsony, mindössze 5 ezer rubel. Ezért vélhetően nem kapnak kb. semmit, hiszen vasúti forgalom veszélyeztetését sem lehet a nyakukba varrni, úgyhogy a háromhónapos büntetőjogi procedúra erősen lúzerszívatás-ízűnek tűnik ("addig se örüljenek" jelleggel).
Más kérdés, hogy a fenébe volt képes két ember feltenni az autóra (tetőcsomagtartóra???) 800 kilónyi sínt, és vajon az autó mit szólt mindehhez? Továbbá, ha annyira lophatnékjuk volt, miért nem tették meg korábban? A 12,5 méteres sín (egyébként nem pont ennyi, de ekkorából készítik, pontos méretre vágva) ugyanis az ún. 800 méteres hézagnélküli felépítmény jellegzetes darabja. Az ilyen felépítmény 800 méteres, összehegesztett sínszálakból áll, amelyek közé 3-4 rövid mezőt iktatnak be, normál, négylyukú hevederes illesztésekkel. A módszer arra jó, hogy hőmérséklettől függetlenül hozzá lehessen nyúlni a hézagnéküli pályához, majd a munkák befejeztével, hidraulikus sínfeszítővel beállítani a szükséges (semleges hőmérséklet szerinti) hosszt. A sínfeszítő legfeljebb 800 méteres szakaszt képes lekezelni, ezért kell közbeiktatni a rövid mezőket. A rövid mezők illesztéseit persze kegyetlenül helybenhagyják a tehervonatok, a fenntartási költségek majdnem fele ezeknek az életben tartásával kapcsolatos. A végig hegesztett felépítményt viszont költségesebb nem semleges hőmérsékleten javítani. Tehát lehet számolgatni, mikor melyik a jobb. Szóval, a rövid mezőknél a két 800 méteres sínvég "lélegzése" túl nagy ahhoz, hogy 3-4 illesztés felvegye, ezért a rövid mezőkből létezik téli és nyári. Az egyik hosszabb, a másik rövidebb mint 12,5 méter. Nyáron a téliek, télen a nyáriak tanyáznak a rövid mezők melletti tárológerendákon, és várják a szezonjukat. Bárki, aki érez magában annyi erőt, hogy felemelje és elvigye, megteheti. Mégse fordul elő sűrűn, érdekes módon.
Teljesen el vagy tévedve. Ha a csúszás nem lett volna, akkor is így indult volna el a forgalom, nem vártak volna arra, hogy minden 100 % készültségű legyen.
Tudomásul kell venni, hogy ennek az országnak benne van a kultúrájában, hogy félkészen, meg hibákkal teli adja át a dolgokat. Egy ellenzéki oldalnak (portálnak) meg az a dolga, hogy ezeket még jobban felnagyítsa.
A dél-balatoni vonalon is így indult a nyár elején. Biztber sötét üzemmel, jelzőőrökkel fedezett átjárókkal (ahol amúgy a sorompók működtek (mint itt is), de az optikák letakarva, csapórudak kikötve (mint itt is), mivel próbaüzem...)
Csak hát manapság a magukat újságírónak nevezők nem képesek utánajárni semminek.
Még nem szűnt meg, majd december végével. Addig a helyben olvasásra (ha másra nem is) lesz lehetőség, utána viszont teljesen megszűnik, nem szerez be sem folyóiratokat, sem könyveket, a gyűjteményt pedig át akarja adni a MÁV valamelyik könyvtárnak. :(
Határozatlan ideig szünetelteti a vasúti forgalmat a Röszke-Horgos vonalon a MÁV. Az intézkedésre a biztonság miatt volt szükség, nemrég menekültek dobálták meg a szerelvényeket.
Ez olyan mint a 30-as vonal hogy a nyári menetrendre át kellett adni,és szeptembertöl újra indul a vonatpótlozás! Emlithetném a 16-os vonal villany vontatás indulását is az is egy érdekes dolog!
A kettő összefügg. Ha azt látod, hogy kétszer annyi ideig készült, mint kellett volna, és ennek ellenére nincs is kész, annak más a csengése, mintha átadták volna a határidő előtt egy hónappal, nagyjából ugyanilyen állapotban.
Nézzétek meg: Wien hbf-t, 5. éve épitik, de az első peron elkészülte után üzembevették ,elsőként személyvonatok részére. A világitás és néhany WC-n kivül még semmi más nem müködött, aztán fokozatosan lépett be minden. Az tény, h rendetlenség, szemétkupac stb-re nem emlékszem.
Gáz ugyanakkor a félkészen átadás is, és nem csak azért, mert azt jelenti, hogy a csúszás eddig másfél év, valójában ennél több, hogy mennyi, azt majd meglátjuk.
Gáz továbbá a kivitelezés minősége, amire szintén van utalás a cikkben.
Valóban létezik ütemezett átadás a világon, de az nem pont úgy néz ki, mint a félkészen átadás. Az előbbit úgy tervezik, az utóbbi meg úgy sikerült.
Az előbbiben bizonyos funkcionális egységek nem készülnek el, az utóbbiban meg gányolt megoldások vannak, mint a vécét tápláló slag.
Az egyetlen pozitívum, hogy aki megírja, azt nem viszi el az ÁVH.
Az tényleg nem normális, hogy előkészítetlenség, bénázás a jogi körülmények megteremtésében, stb. miatt csúszott az építés. Az meg normális, hogy amint lehetett, elindították a vonatközlekedést, úgy is, ha még nincs minden kész.
Az lehet, hogy az ilyen ügyetlenkedés akárhány éve folyik, de úgy látszik, hogy mostanában főleg a kötöttpályás beruházások körül.
A másfél év csúszás (a beruházás előkészÍtetlensége, az időigény és ütemezés teljes eltervezése) nagyon gáz. Erről szól egy fél mondat a cikkben.
A többi arról szól, hogy jaj, úgy megy a vonat, hogy nincs még kész az odavezető út meg a lift meg a mittoménmi.
Igen, ez teljesen normális. Hogy felveszik a forgalmat egy építés alatt álló, műszakilag még messze nem készre jelentett vonalon, olyan hamar, ahogy ez csak lehetséges. Ezt a világon számos helyen így csinálják, legalábbis ahol többet ér az, hogy az adott eszközt -ha körülményesen is- használni lehet, minthogy egy tökéletesen kész csilivili állapotban adják át.