Keresés

Részletes keresés

felucca_02 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422586

A schengeni határ, az nem egy szakadék, aminek nincsen másik oldala. Bármelyik, '90-es évek előtti határunk durvább volt, mint a jelenlegi schengeni, mégsem állt meg az élet.

Előzmény: Törölt nick (422565)
schlumberger Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422585

A kifutón a széptestű lányok mutogatják a szép ruhákat divatbemutatókon. Ne keverjük az operát a viperával! :-)

Előzmény: rezignált (422583)
schlumberger Creative Commons License 2015.08.27 0 0 422584

Nem kifutópálya, hanem FUTÓPÁLYA (runway)

Előzmény: rezignált (422583)
rezignált Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422583

(Igaz, nem kifutópálya, hanem gurulóút alatt, de Ferihegyen is van alagút)

https://goo.gl/maps/ML3T7

https://www.youtube.com/watch?v=af5bnCjfQlc

 

Előzmény: Vilibáttya (422537)
hmsoft Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422582

Oroszországban, amikor mentek a robbantgatásos történetek (hát nem érdekes, most, hogy van másik gumicsont, mennyivel kevesebb ilyen esemény történik?), bevezették a poggyászellenőrzést a nagysebességűeken (Szapszan, Nyevszkij Expressz), amit azután kiterjesztettek az emelt sebességűekre (Lasztocska, Sztrizs). Csak a poggyászt ellenőrzik, teljesalakos ember-szkennelés nincs, bár szúrópróbaszerűen azért kézi fémkeresővel keresgélnek. Minden nagyobb állomás bejáratai mögött detektor-kapu van, két-három, unatkozó biztonsági őrrel. Ezek abban a pillanatban, amint bizonyos arcberendezésű embert látnak kereszülhaladni a kapun, megelevenednek, és készséggel használják a kézi detektorukat, kirakatják a kapu melletti asztalra az illető zsebéből a fémtárgyakat, és így tovább. Ha lefüggönyözött fejű hölgyet pillantanak meg, akkor meg aztán összeszalad a teljes különítmény, és idegesen vizslatni kezdik. (Ezért van, hogy manapság a hatékonyabb önrobbantgatós bácsik és nénik európai országokból verbuválódnak. Ellenük a biztonsági őr tehetetlen. Mert mindenkit egyenként átvizsgálni nem tud.)

hm

Előzmény: paca664 (422581)
paca664 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422581

Nagyseb vonatokon nem ritka, sőt, tulajdonképpen az megy kivételszámba hogy a Thalyson eddig nem volt. A poggyászellenőrzés nem feltétlenül jelent többtíz perces procedúrát (a repülőtéren sem maga a secu viszi el az időt), gördülékenyen láttam működni törökországi bevásárlóközpontokban és a minszki metróban is. Ezek forgalma nem sokkal marad el egy elővárosi vasúttól. Ettől függetlenül minden vonatra kiterjeszteni messze nem életszerű.

Előzmény: attus germanicus (422576)
alex_86 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422580
Erre is járt fontos vonat, a Puskin.
1997 környékén, mikor gyerekként először jártam a szegedi állomáson, ez maradt meg bennem, a zöld ruszki kocsikkal. Bár nem volt valami hosszú vonat, de M41-essel nem semmi utazás lehetett Szabadka felé.
Előzmény: vrobee (422568)
paca664 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422579

1) napi két pár

2) mint a képekről is sejthető, azon a szakaszon nem megy 20km/h-nál gyorsabban

Előzmény: Dreamy (422567)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422578

Eset. Jó, azért nem volt véletlen, de legalább megkapják a maguk 15 percét. Persze a Thalysra be lehetne vezetni.

Előzmény: attus germanicus (422576)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422577

24 éve járok napi szinten a ceglédi vonalon. A ferihegyi vasúti összeköttetés ismét napirendre kerülése kapcsán sokat töprengtem a megoldáson. Biztosan lehet benne hibát találni pályás szemszögből, de nekem ez tűnik kézenfekvőnek:

 

A Keleti pályaudvarról (autórakodó rámpa oldala) indulva a százlábú hídig a tárolóvágányok, utána a mosóvágányok helyén elférne az új vágány, amely a Józsefváros-KőFelső összekötő vágány, majd a régi konténer delta nyomvonalán kapcsolódna a KőFelső-Fradi körvasúti szakaszba.

 

A Kőbányai út után a régi Hízlaló állomás felé haladna a régi nyomvonalon a Kőér utcai telepig. A Kőér utcától erős lejtőn érne be a 100a alá, és KöKinél a Vaspálya utcai oldalon emelkedne vissza a 100a vonal szintjére a régi vontatóvágány helyén. Itt lehetne +1 vágány (a vontatóvágánytól a Vaspálya utca felé) középperonnal a kereszthez.

 

Innen a régi vontatóvágány nyomvonalán elérné Pestszentlőrincet. (Itt vannak a kezdőponti váltókörzetben a nagy sebességű kitérők a 100a vonal felől.) Innen Lőrinc 3. vágány vonalán menne tovább, a végponti bejáratnál lévő hidat ki kell "szélesíteni" a 3. vágánynak, onnan az emelkedő bevágás szintén "bővíthető" a reptéri vágánynak Szemeretelepig.

 

Szemereteleptől a régi iparvágány nyomvonalán ereszkedne a gyorsforgalmi alá, és pont a mostani Ferihegy megállónál haladna át a gyorsforgalmi alatt, majd a túloldalon a reptéri iparvágány nyomvonalán emelkedne vissza. A D porta és a laktanya közötti tárolóvágányok helyén ismét lehetne 2 vágány a keresztekhez. Ezt követően az ipartelepet elérve, és onnan tovább folytatva az Aeropark és a 4-es főút reptéri csomópontja között a közút alatt áthaladva a terminál vecsési oldalán érné el a repülőteret (orral Ecser felé).

 

Meg lehet alaposan köpködni, nekem kézenfekvő a dolog. Megnéztem a bécsi CAT útvonalát is, az erős pályalejtés és -emelkedés onnan lett koppintva.

attus germanicus Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422576

Egyes nyugat-európai politikusok arra készülnek, hogy kimondják a vasút halálos ítéletét. A múlt héten, egy Thalys-szerelvényen történt eset nyomán be akarják vezetni, hogy a vonatokra is csak a repülőterekhez hasonló poggyászellenőrzés után lehessen felszállni. Nem hiszem, hogy ez tényleg valóra válik (az S-Bahnon brutális lenne például), de, ha mégis megtörténne, akkor azzal egy csapásra a töredékére esne vissza a vasút forgalma.

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422575

Csak Röszke környékén, Szabadka felé már egész (jó volt pár éve)

Előzmény: felucca_02 (422564)
haha 1970 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422574

Mondjuk ez a Cabrió nem is rossz ötlet,igazábol ez a kocsitipus igazi "természetnéző kocsi"a teljesen lehuzható ablakával!Egyébként Szombathelyről az összes Balatoni vonat ilyen tipusú kocsikkal közlekedik!

Előzmény: gyoparOHs (422573)
gyoparOHs Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422573

Mondjuk ez benne pakliban ha vágópisztollyal körbevágjuk...

Mit akarnak belőle cabriót ...?

Előzmény: lesifotos (422570)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422572

Gondolom ez hiányzott nekik (pont most).

Előzmény: haha 1970 (422571)
haha 1970 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422571

Mondjuk úgy hogy a Vasjármű kft műhelye előtt egy eredeti festésű osztrák schliereni kocsi!

Előzmény: lesifotos (422570)
lesifotos Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422570

Kigyulladt és kiégett egy vasúti kocsi Szombathely határában, egy telephelyen

 

http://112press.hu/hirek/reszletek/kiegett_egy_vasuti_kocsi_szombathely_hataraban/

 

aruzsi Creative Commons License 2015.08.26 0 2 422569

És milyen ÓRIÁSI sebességgel! Lassan elkezdik a vasat bányászni az első kapavágást végző kapához.

Előzmény: vrobee (422568)
vrobee Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422568

...és mindeközben a nagy alföldi pusztaságba épül a Bp-Belgrád hiperexpressz.

Előzmény: felucca_02 (422564)
Dreamy Creative Commons License 2015.08.26 0 0 422567

Megy ott vonat? Hogy nem ütötte el a bevándorlókat, akik a sínen aludtak?

Előzmény: Törölt nick (422565)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.08.26 -1 0 422566

"Végül is, csak két százezres várost köt össze,"

 

© v peti szindróma

 

 

"Ez igazi reménytelen kelet."

 

Írja az akinek halvány segéd lila fogalma sincs a helyzetről.

 

 

 

"És majd jön, aki megmagyarázza, hogy minek ennél jobb, úgysem akar utazni senki sem."

 

És tényleg nem akar vonattal.

Előzmény: felucca_02 (422564)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.26 0 1 422565

Azért van köztük egy Schengeni határ...

Egyébként meg a szerb vasút majdnem a teljes nyárra lemondta a saját oldalán a vonatközlekedést mindenfajta pótlás nélkül. Ilyen hozzáállással nem biztos, hogy a pálya állapota a fő probléma jelenleg.

Előzmény: felucca_02 (422564)
felucca_02 Creative Commons License 2015.08.26 0 1 422564

"...Hú, anyám, Röszkénél ilyen komoly vágány van? Ezen aztán lehet száguldozni..."

 

Végül is, csak két százezres várost köt össze, minek legyen jobb? Ez igazi reménytelen kelet. És majd jön, aki megmagyarázza, hogy minek ennél jobb, úgysem akar utazni senki sem.

Előzmény: Dreamy (422551)
r1232 Creative Commons License 2015.08.26 -1 0 422563

Öt másodperc alatt bebizonyosodik, hogy tök értelmetlen a határkerítés

A menekültek megérkeznek hozzá, majd a magyar rendőrök átnavigálják őket a kinyitott ajtaján. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: 1047 005-2 (422534)
kristoof Creative Commons License 2015.08.25 0 0 422562

Nem. Ott a terminál alatt megy el a vasút és egy bazi nagy vasútállomás is van ott. Az egyik pálya alatt, konkrétan egy 17 sávos autópálya megy át. Schiphol Tunnel. 

 

(Amúgy én is imádom azt a repteret. Ha jól emlékszem hat pálya van és most építik a hetediket.)

Előzmény: Vilibáttya (422560)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 422561
Vilibáttya Creative Commons License 2015.08.25 0 0 422560

Nagyon szeretem. Ott is a pálya alatt megy a vasút?

Előzmény: kristoof (422554)
kristoof Creative Commons License 2015.08.25 0 0 422559

Ha már vonalakat rajzolgatunk, akkor én úgy csinálnám, hogy az 1-es terminál után le a föld alá egy jó nagy balos kanyar a föld alatt, majd a 2-es terminál alatt egy állomás, végül a reptér szélénél a felszínre hoznám és Rákoshegy előtt bekötném a fővonalba. Nyugatiból a Keletibe, Keletiből a Nyugatiba mehetnének a vonatok.

Előzmény: Dreamy (422547)
kristoof Creative Commons License 2015.08.25 0 0 422558

Hmmm... ja. :-)

Előzmény: schlumberger (422556)
kristoof Creative Commons License 2015.08.25 0 0 422557

Már négy éve elbontották, mert meghosszabbították a futót ellenkező irányban.

Előzmény: v_peti (422539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!