itt azért szerintem több dolgot érdemes figyelembe venni.
Az első, és legfontosabb, hogy ezeknek az embereknek nincs joguk Ausztriába utazni, legalább két okból.
A második, ami már sokkal, hogy úgy mondjam, nehezebben megfogható, de a magyar és osztrák utazóközönség többsége nem szívesen utazik együtt a menekültekkel. Ráadásul ez utóbbiak elég sokan vannak, naponta több, mint ezren, szóval aligha maradhatnak észrevétlenek.
Mit tehet itt a magyar hatóság és a magyar vasút? Megteheti persze, hogy amikor a menekültek felszállnak a vonatra, a rendőr pont nem néz oda véletlenül. Ezt csinálták a magyar hatóságok elég sokáig, az osztrákok tiltakoztak, hogy a magyarok legyenek már szívesek betartani a vonatkozó egyezményeket, a magyar utasok meg észrevételezték, hogy nemkívánatos utastársakkal kényszerülnek együtt utazni. Ha a MÁV és csatolt részei különvonatokat és/vagy külön kocsikat állítanának be Bp-Bécs között, az az embercsempészet minősített esete lenne, ami szinte minden európai országban illegális, és börtönnel is büntethető. Szóval ezt nem nagyon erőltetném.
Ami a helsinkibizottság-kompatibilis lépés lehetne, hogy kimegy kétszáz rendőr a vonathoz, minden utasnak ellenőrzik a jegyét és az iratait, és aki nem rendelkezik megfelelő okmányokkal, azt visszatartják. A menekültek ugyanígy a Keletiben maradnának, mint most, csak éppen a rendes utasok is szívnának vele, és nem kivételes eset lenne, hanem standard, hogy a bécsi vonat többórás késéssel indul el a Keletiből.
Ami a belföldi forgalmat illeti. Itt a magyar hatóság utasítja a menekültet, hogy utazzon X településre, mert pl. ott fogják elszállásolni. Ha ilyenkor köteleznénk a menekültet, hogy vegyen vonatjegyet erre az útra, és neki mondjuk nincs pénze rá, akkor mi van? Vagy ráküldünk egy rendőrt, aki átkutatja, és ha van pénze vonatjegyre, akkor kifizetteti vele, ha meg nincs, akkor ingyen utazhat? Olyankor mi van a Helsinki Bizottsággal?
Menekült ügyben tudom ajánlani mindenkinek az egyes vonalat tapasztalat gyüjtès cèljábol vagy kèrdezze meg a Győri jegyvizsgálókat!Sajnos egyre pofátlanabbak,bátrabbak ès fèlnek az utasok a menekültektöl! Konkrèt pèlda szombat esti Kálmán Imre ami három ès fèl órás kèsèssel tudott elindulni ezek miatt a "kedves emberek" miatt!
Arra nincs joga Magyarországnak, de módja sincs, hogy minden illegális bevándorlót beszorítson a táborokba. A vonatokon ennyit lehet tenni a többi utazó nagyjából normális utazása érdekében.
>Emiatt Kelenföld-Kőki között is érvényes a jegy, mivel a Nyugatiba tartó útvonal része.
Tehát az a szabály, melyben említik a "budapesti fejállomásokat", igazából úgy szól, hogy szabad az utazás a fejállomásig beleértve az átszállási állomást? :-)
Nem szólhat egy szőröző kalauz, hogy "a maga jegye Debrecenből a Nyugatiba szól, nem mehet vele Kelenföldre!" ?
"...Ha van személyi igazolványod és másra nem adtál okot, akkor nézhetsz ki akárhogy, hivatalos személy nem tesz veled semmi rosszat...."
Mint az általam látott példa mutatja, hivatalos személy, bármilyen irat vizsgálata nélkül, pusztán kinézetre zavar le embereket a vonatról. Ha iratokat kért volna, akkor méginkább érthetetlen a dolog: amennyiben tőlem hivatalos személy iratokat kér és nálam nincsen semmi, jó eséllyel helyi őslakosként is egy mikrobuszban találom magam. Fenti esetben viszont a cél láthatóan nem az iratok vizsgálata volt, hanem az, hogy bizonyos emberek bizonyos vonatra ne szálljanak fel.
1.1.2.Budapesti fejállomások. Ha a menetjegyen a feltüntetett kiindulási vagy célállomás budapesti fejállomás –Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Budapest-Déli –, az utazás bármelyik budapesti fejállomástól megkezdhető, illetve bármely budapesti fejállomáson befejezhető.
Nem kéne peronkapuzni az osztrák-német irányba menő vonatoknál? Így már beszállás előtt ellenőrízhető lenne az utasok egy része. Elkerülhetőek lennének így a késések. Hálistennek az idén már később megy a szombathelyi IC, így nem kell esete a Wiener Walzerral utazni, ahol menekültek között nyomorogna az ember, meg késés miatt bukná a csatlakozást.
>de akkor ne sikongjunk, ha a jövő héten engem fog valaki - bármilyen helyzetben - a kinézetem alapján megítélni, orrbaverni, bezárni, kivégezni, satöbbi.
Ha van személyi igazolványod és másra nem adtál okot, akkor nézhetsz ki akárhogy, hivatalos személy nem tesz veled semmi rosszat.
Persze, hogy nem szállna le. Csak az szúrt szemet - teljesen függetlenül attól, hogy mi a véleményem a dologról, úgy általában - hogy egy hivatalos közegnek kinéző ember nyilvánvalóan kinézet alapján szelektálta az utasokat. Amit persze lehet, de akkor ne sikongjunk, ha a jövő héten engem fog valaki - bármilyen helyzetben - a kinézetem alapján megítélni, orrbaverni, bezárni, kivégezni, satöbbi.
Annyiban nem offtopic, hogy ez az egész javarészben a vasút területén, a vasutat igénybevevők orra előtt történik, vasúti dolgozók asszisztálnak hozzá. Meg például, hogy a vasút egy modernkori népvándorlásból jelentős anyagi előnyt tudna kovácsolni, ahogy a cukorrépakampányból, a Szigetből, vagy bármiből. Ehelyett vannak az ingyenes papírok, meg a szerelvény végén a zárt kocsi. Érdekes módon, Ausztriában nincsenek zárt kocsik, ellenben a cikkbeli menekült Bécsben megvette a teljesárú jegyet Münchenig.
Köszönöm, kerestem a megfelelő fogalmat, de most megvan: látszatintézkedés. Elejétől a végéig.
Ha már előjött ez a kérdés, akkor feltenném ugyanezt a Budapest-Szombathely útvonallal kapcsolatban is.
1. Ha végig mávos vonalakon mennének a vonatok, akkor a hosszabbik, Szhely-Veszprém-Bp útirányra szóló bérlet minden további nélkül érvényes lenne a Szhely-Csorna-Győr-Bp útirányon is, nem? (Persze ezesetben az IC-pótjegyet külön megvéve).
2. Így, hogy részben gyseves fenntartású vonalakon mennek a vonatok, ugyanez a lehetőség a szhelyieket nem illeti meg? Általában nincsen vele probléma, de néha a mávos kalauzokkal hosszabb-rövidebb vitákba kell bonyolódni a kérdést illetően.
Itt a látszat fenntartása a fontos. Hogy az EU-partnerállamok lássák, hogy Magyarország megteszi, ami a saját feladata.
Annyit érdemes hozzátenni, bár ez már offtopic, hogy az idén eddig a legszolidabb becslés szerint 200 ezer menekült érkezett Magyarországon keresztül Németországba, azaz naponta több, mint ezren (ebben nincsenek benne a jórészt érvényes útiokmányokkal utazó nyugat-balkáni emberek). Szóval lehet kiabálni ezt-azt a vonaton, de nem ez fogja visszatartani a menekülteket.
És persze van némi alapja annak, amit a Helsinki-bizottságról mondasz, de nem hiszem, hogy akinek vannak érvényes okmányai és jegye, az erre szó nélkül leszállna.
viszonylati jegykiadás miatt tényleg csak ott érvényes a jegy, ahova kiadták, ha beleférne a kilométerbe, akkor is.
Ami itt a lényeg: viszonylat =/= útvonal. Ha belefér a kilomérterbe a jegy érvényes eltérő útvonalon, de csak az adott viszonylaton. Magyarázat: Egy Budapest-Keleti- Szolnok jeggyel nem utazhatsz Komáromba, mert az más viszonylat. Viszont az már midegy, hogy Cegléd vagy Újszász felé mész, hiszen a viszonylat ugyanaz (Bp-Szolnok) csak az útvonal eltérő.
Haladó példa: Egy Nagykanizsa-Gyékényes-Dombóvár-Budapest jegyet el kell fogadni a 30-as vonalon is.
"...Ezek arra várhattak ott, hogy megáll a jelzőn egy Hegyeshalom felé menő vonat??..."
Jó kérdés! Honnan tudják az Szíriában, hogy létezik ilyen állomás, hogy Ferencváros? Szerintem nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal. Illetve többszörös hatáskörtúllépés és szereptévesztés mindenki részéről. Például, amikor Győrbe befut a RJ Budapest felől, a peronokon settenkedő, nem kifejezetten mindennapi utasnak tűnő figurák elkezdenek felszivárogni. Egészen addig szivárognak, amíg egy egyenruhás valaki (nem jegyvizsgáló) el nem kezd ordítozni a vonaton. Akkor leszállnak. Az egyenruhás azután kidugja a fejét az ajtón és addig viselkedik nem vendégszeretően, amíg a vonat el nem szolmizál HH felé.
Namost, ha ez a valaki nem jegyvizsgáló, tehát nem jegy, vagy hiányzó jegy alapján zavarja le az embereket...akkor talán kinézet alapján? Ez elég erős, helsinki-bizottság után kiált. Hozzátartozik, hogy miután a vonat elment, senki nem foglalkozik tovább a peronokon sündörgőkkel, "rendfenntartás" mindig csak RJ idején van.
Namost, ha Ferencvárost megtalálták, Győrt megtalálták, Sopront miért nem találják meg? A soproni vonatról nem zavarja le őket senki, Somfalvánál meg szépen átsétálnak a határon, még vízcsap is van, lehet mosakodni. Zavaros történet.
Az 1520 mm-es hálózaton változatlanul népszerűek a magasoldalfalú kocsik közül a fenékürítős típusok. Főként azoknál a társaságoknál hódítanak, amelyek kisebb teljesítményű rakodók felé szolgáltatnak. Ezeken a kisebb teljesítményűeken ugyanis mindig lehet alkalmazni víz-, lúg-, sav- és ütésálló, óccsó' munkaerőt, elsősorban közép-ázsiai területekről. (Természetesen esetükben olyanokat, mint tébékártya meg munkavállalási engedély, nem illik firtatni.)