Keresés

Részletes keresés

bodecsabi Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422401

Nem, mivel más az üzemeltető (MÁV/GySEV)

Előzmény: liberal youth (422397)
manhattani Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422400

>Honnan tudják azt Szíriában, hogy létezik ilyen állomás, hogy Ferencváros?

 

Az embercsempész maffia ide kiküldöttje tudja.

Előzmény: felucca_02 (422394)
manhattani Creative Commons License 2015.08.23 0 1 422399

>de akkor ne sikongjunk, ha a jövő héten engem fog valaki - bármilyen helyzetben - a kinézetem alapján megítélni, orrbaverni, bezárni, kivégezni, satöbbi.

 

Ha van személyi igazolványod és másra nem adtál okot, akkor nézhetsz ki akárhogy, hivatalos személy nem tesz veled semmi rosszat.

Előzmény: felucca_02 (422398)
felucca_02 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422398

Persze, hogy nem szállna le. Csak az szúrt szemet - teljesen függetlenül attól, hogy mi a véleményem a dologról, úgy általában - hogy egy hivatalos közegnek kinéző ember nyilvánvalóan kinézet alapján szelektálta az utasokat. Amit persze lehet, de akkor ne sikongjunk, ha a jövő héten engem fog valaki - bármilyen helyzetben - a kinézetem alapján megítélni, orrbaverni, bezárni, kivégezni, satöbbi.

 

Annyiban nem offtopic, hogy ez az egész javarészben a vasút területén, a vasutat igénybevevők orra előtt történik, vasúti dolgozók asszisztálnak hozzá. Meg például, hogy a vasút egy modernkori népvándorlásból jelentős anyagi előnyt tudna kovácsolni, ahogy a cukorrépakampányból, a Szigetből, vagy bármiből. Ehelyett vannak az ingyenes papírok, meg a szerelvény végén a zárt kocsi. Érdekes módon, Ausztriában nincsenek zárt kocsik, ellenben a cikkbeli menekült Bécsben megvette a teljesárú jegyet Münchenig.

 

Köszönöm, kerestem a megfelelő fogalmat, de most megvan: látszatintézkedés. Elejétől a végéig.

Előzmény: attus germanicus (422396)
liberal youth Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422397

Ha már előjött ez a kérdés, akkor feltenném ugyanezt a Budapest-Szombathely útvonallal kapcsolatban is.

1. Ha végig mávos vonalakon mennének a vonatok, akkor a hosszabbik, Szhely-Veszprém-Bp útirányra szóló bérlet minden további nélkül érvényes lenne a Szhely-Csorna-Győr-Bp útirányon is, nem? (Persze ezesetben az IC-pótjegyet külön megvéve).

2. Így, hogy részben gyseves fenntartású vonalakon mennek a vonatok, ugyanez a lehetőség a szhelyieket nem illeti meg? Általában nincsen vele probléma, de néha a mávos kalauzokkal hosszabb-rövidebb vitákba kell bonyolódni a kérdést illetően. 

Előzmény: István Gyuri (422391)
attus germanicus Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422396

Itt a látszat fenntartása a fontos. Hogy az EU-partnerállamok lássák, hogy Magyarország megteszi, ami a saját feladata.

Annyit érdemes hozzátenni, bár ez már offtopic, hogy az idén eddig a legszolidabb becslés szerint 200 ezer menekült érkezett Magyarországon keresztül Németországba, azaz naponta több, mint ezren (ebben nincsenek benne a jórészt érvényes útiokmányokkal utazó nyugat-balkáni emberek). Szóval lehet kiabálni ezt-azt a vonaton, de nem ez fogja visszatartani a menekülteket.

És persze van némi alapja annak, amit a Helsinki-bizottságról mondasz, de nem hiszem, hogy akinek vannak érvényes okmányai és jegye, az erre szó nélkül leszállna.

Előzmény: felucca_02 (422394)
bodecsabi Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422395

viszonylati jegykiadás miatt tényleg csak ott érvényes a jegy, ahova kiadták, ha beleférne a kilométerbe, akkor is.

 

Ami itt a lényeg: viszonylat =/= útvonal. Ha belefér a kilomérterbe a jegy érvényes eltérő útvonalon, de csak az adott viszonylaton. Magyarázat: Egy Budapest-Keleti- Szolnok jeggyel nem utazhatsz Komáromba, mert az más viszonylat. Viszont az már midegy, hogy Cegléd vagy Újszász felé mész, hiszen a viszonylat ugyanaz (Bp-Szolnok) csak az útvonal eltérő.

 

Haladó példa: Egy Nagykanizsa-Gyékényes-Dombóvár-Budapest jegyet el kell fogadni a 30-as vonalon is. 

 

Csabi

Előzmény: Bárdos Imre (422389)
felucca_02 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422394

"...Ezek arra várhattak ott, hogy megáll a jelzőn egy Hegyeshalom felé menő vonat??..."

 

Jó kérdés! Honnan tudják az Szíriában, hogy létezik ilyen állomás, hogy Ferencváros? Szerintem nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal. Illetve többszörös hatáskörtúllépés és szereptévesztés mindenki részéről. Például, amikor Győrbe befut a RJ Budapest felől, a peronokon settenkedő, nem kifejezetten mindennapi utasnak tűnő figurák elkezdenek felszivárogni. Egészen addig szivárognak, amíg egy egyenruhás valaki (nem jegyvizsgáló) el nem kezd ordítozni a vonaton. Akkor leszállnak. Az egyenruhás azután kidugja a fejét az ajtón és addig viselkedik nem vendégszeretően, amíg a vonat el nem szolmizál HH felé.

 

Namost, ha ez a valaki nem jegyvizsgáló, tehát nem jegy, vagy hiányzó jegy alapján zavarja le az embereket...akkor talán kinézet alapján? Ez elég erős, helsinki-bizottság után kiált. Hozzátartozik, hogy miután a vonat elment, senki nem foglalkozik tovább a peronokon sündörgőkkel, "rendfenntartás" mindig csak RJ idején van.

 

Namost, ha Ferencvárost megtalálták, Győrt megtalálták, Sopront miért nem találják meg? A soproni vonatról nem zavarja le őket senki, Somfalvánál meg szépen átsétálnak a határon, még vízcsap is van, lehet mosakodni. Zavaros történet.

Előzmény: manhattani (422390)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422393

"n+2-edszer:"

 

 

Hasonlítod a körtét az almához.

 

 

 

"leggyakrabban a balfasz diszponens ba..zik diszponálni, azért nincs időben kész a kotta."

 

 

Azaz,ahogy mondtuk,nem a "VPE szám" a hibás.

 

 

 

Előzmény: cs1014 (422382)
hmsoft Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422392

Az 1520 mm-es hálózaton változatlanul népszerűek a magasoldalfalú kocsik közül a fenékürítős típusok. Főként azoknál a társaságoknál hódítanak, amelyek kisebb teljesítményű rakodók felé szolgáltatnak. Ezeken a kisebb teljesítményűeken ugyanis mindig lehet alkalmazni víz-, lúg-, sav- és ütésálló, óccsó' munkaerőt, elsősorban közép-ázsiai területekről. (Természetesen esetükben olyanokat, mint tébékártya meg munkavállalási engedély, nem illik firtatni.)

hm

István Gyuri Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422391

1. A fejállomások kompatíbilisek.

2. Eltérő útvonal is elfogadott (odafelé is!) pl. Szolnokra 100a/120a, vagy Tárnokra 30a/40a, az eltérő BKSZ-határ ellenére is.

Előzmény: Bárdos Imre (422389)
manhattani Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422390

Aha, kösz, akkor jobb, hogy meglett az a jegy.

 

Más: Ferencváros Elágazás környékén a sok vágány mellett a bokrok között egy látszólag menekült csoport, több férfi és egy nő ült.

 

Ezek arra várhattak ott, hogy megáll a jelzőn egy Hegyeshalom felé menő vonat??

Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422389

Mióta nem távolságra, hanem viszonylatra adnak jegyet, nem érvényes más útvonalon. Pár éve, mikor változott a rendszer, két vasutas ismerőssel utaztam a vonaton (az egyik jv.) és valami vita volt az egyik utas és a vonat jv-ja között ilyenből. Akkor mondták az ismerősök, hogy a viszonylati jegykiadás miatt tényleg csak ott érvényes a jegy, ahova kiadták, ha beleférne a kilométerbe, akkor is.

Előzmény: manhattani (422385)
felucca_02 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422388

Adtam már oda jegyvizsgálónak a Vác-BpNyugati jegyet a Déliből Kelenföld felé menő vonaton (nagycsaládosként így volt olcsóbb a Déliből hazamenni kelenföldön, kökin, nyugatin át, mintsem többször 300 Ft-ért BKV-zni), magától értetődően fogadta el, miután tájékoztattam a szándékomról. Gondolom, visszafelé is ugyanez van, semmi porbléma.

Előzmény: manhattani (422385)
manhattani Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422387

Kösz, én is ezt gondoltam, csak az bizonytalanított el, hogy "viszonylati jegy" volt, rá volt írva, hogy Debrecen-Nyugati.

Előzmény: gpz (422386)
gpz Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422386

Nekem az a feltevésem (laikusként), hogy érvényes lett volna. De nem azért, mert ugyanannyiba kerül, hanem mert hivatalosan a budapesti fejpályaudvarokra vagy -ról szóló jegyek másik fejpályaudvarról, -ra is egyenértékűen érvényesek. Tehát egy Nyugatiba szóló jeggyel lehet a Déliben is befejezni az utazást, márpedig Kőbánya-Kispestről a Déli Kelenföldön át közelíthető meg.

Előzmény: manhattani (422385)
manhattani Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422385

Bonyolult jegy témájú kérdésem lenne.

Debrecenből érkeztünk Kőbánya-Kispestre az IC-vel, onnan Kelenföld felé szándékoztunk.

Magam Debrecenben a Nyugatiba kértem a jegyem, hogy egyszerűbb legyen a pénztárosnak, mert van Budapest bérletem. Utitársnőmnek nincs, ő Kelenföldig is kérte, viszont leszálláskor nem találta a jegyét :-)

 

Mondtam neki, hogy itt az enyém, amire ugyan Nyugati van írva, de az ő jegye sem volt drágább Kelenföldig, talán az enyém is jó addig, én meg megmutatom a Budapestet. Aztán végül összeomlott a konstrukció, mert megtalálta a jegyét.

 

Ha a Kőb-Kisp - Kelenföld (Gárdony) vonat kalauza szabályosan jár el, el kellett volna fogadnia a Nyugatiba szóló jegyet Kelenföldig?

cs1014 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422384

 

Szia!

Helló!

Egy V43-1232-es gépet vinnék Fradiba.

Vétel,mehetsz ki 4691,forgalmiban a rendelkezés!

Köszi vettem,sziasztok!

Szia,jó utat!

 

Így volt!

Vagy meg:

- Sziasztok, majd egy 323-assal lenne gépmenet Sopron.

- Helló, menjetek a túlsó bakterhez!

- Parancsolsz?

- Hát Szob felé!

- Mondom Sopron!

- Ja, akkor a másikhoz, aztán B1, és majd 29xyz, szevasztok!

- Köszi, szia!

 

És nem éreztük magunkat ettől szabálytalannak.

Előzmény: Szűcs II János (422378)
haha 1970 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422383

A mai nap egyik èrdekessège a 9209 Szombathely-Budapest Keleti gyors ami a vonatdroidon Celldömölkön van 7:33,Győrböl meg indult 7:29! na ez ám a sebesség!Mondjuk a máv vonatinfón sem rossz Győrszabadhegy indulás:8óra35perc;Győrböl indulás: 7óra 29 perc!

cs1014 Creative Commons License 2015.08.23 0 1 422382

n+2-edszer:

- az tökmindegy, hogy kellett volna, ha nem úgy volt, ahogy kellett volna. Masinisztaszempontból akkoriban még le sem voltál akadva, már állt a kijárat, most meg nem. Nem tudtuk, meg nem is érdekelt minket, hogy kinek, és milyen szabályai vonatkoznak rá, volt számunk, kottánk, jelzőnk, a többi nem masinisztakompetencia, akkor meg pláne nem az volt.

- engem a kabinban qrvára hidegen hagy, hogy ki lopja a napot, és/vagy ki egy inkompetens hülye. Úgy általában: semmit sem változtat a felelős személye azon, hogy egy rettentően nyugodt vöröset bámulsz jóval kevésbé nyugodtan, de legalább sokáig.

A szolgálatban nem vasúti rendszertechnikai elemző vagyok, hanem masiniszta, akire annyi tartozik, hogy ha zöld, megy, ha piros, meg áll.

 

István Gyurinak tökéletesen igaza van, leggyakrabban a balfasz diszponens ba..zik diszponálni, azért nincs időben kész a kotta.

De annak idején odanyögték a soron következő operatív számot, jó esetben jófelé, és mehettél, a diszponens meg kedvére balfaszkodhatott tovább, nem zavarva a köreidet, és csak rá tartozott, hogy a leváltójáig hogyan adminisztrálja le a dolgokat, nekem ebből problémám nem származott.

 

Ezt tessék megérteni!

Előzmény: 1047 005-2 (422351)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.23 -1 0 422381

Nem volt elég ennyire szénné égetni magad, még fokozod is? Felfogtuk, nem csak szellemileg, testileg is visszamaradott vagy. Nem kell mindennap felhívni rá a figyelmünket.

Előzmény: v_peti (422377)
paul2 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422380

Nagy esély nincs rá, de nem is kizárt.

A kincsek nagy részének meglenne a gazdája - már ország-szinten, mert hogy személyesen kié, azon elhuzakodnának egy darabig, azt hiszem - de kié lesz maga a vonat? Mert ezzel a sztorival az is kincs.

Előzmény: GOLAZ111 (422356)
sörösgigant Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422379

A környezetemben mindenki...-:)

Előzmény: v_peti (422375)
Szűcs II János Creative Commons License 2015.08.23 0 0 422378

Milyen szegmens?!

Korábban hogy is ment?

 

Szia!

Helló!

Egy V43-1232-es gépet vinnék Fradiba.

Vétel,mehetsz ki 4691,forgalmiban a rendelkezés!

Köszi vettem,sziasztok!

Szia,jó utat!

 

Ennél a biztosan nem lehet gyorsabban csinálni - jelenleg.

Hacsak nem mész át Columbo hadnagyba és még a gépkijárás előtt nem intézel el minden papírmunkát.

 

Még egy apróság.Én nem a VPE Kft.-t kritizáltam,hanem a menetred kiutalás rugalmatlan,lassú folyamatát azonnali menetvonalak tekintetében.Sem jogi sem erkölcsi alapom nincs pálcát törni senki feje felett,de azokkal a kollégákkal értek egyet akik kritikusak ezzel a szakmai résszel.

Előzmény: r1232 (422359)
v_peti Creative Commons License 2015.08.22 -1 0 422377

Haha.

 

Amúgy ha lefárasztom magam a gyaloglással, akkor a bányatelep körbejárása után alaposan lefáradtam volna. Így legalább bírtam.

 

OFF

A két ma ott lévő munkatárs szívvel lélekkel kalauzolta a látogatókat, így egy nagy piros pont jár nekik. Érdeme ellátogatni, nemcsak a kisvasút miatt.

Schlumberger olvtársnak is tetszett a múzeum.

Szóval na jó napom volt.

ON

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (422355)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 422376

Ja, nem ezt kerestem, hanem egy Temesvár környéki korrekciót, ahol nyíltvonali kiágázás van.

 

De hát régen még nem is volt balkáni topik. De nem baj, elfér itt.

Előzmény: cs1014 (422374)
v_peti Creative Commons License 2015.08.22 0 0 422375

Ki mondta?

Előzmény: sörösgigant (422349)
cs1014 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 422374

Te nem vagy túl feledékeny, igaz? :)

Előzmény: GOLAZ111 (422372)
hmsoft Creative Commons License 2015.08.22 0 0 422373

Estére javaslom egy faszállító tanulmányozását (az oldal alján van a kép róla). :) Ebből a típusból a gyártótól, az OVK-tól most ezer darabot vesz át tartós bérletre az Euroszib-SzPB cargócég. Két változatban épül, van belőle 40' és 60' hosszúságú. Érdekessége, hogy a rakoncák teleszkopikusak, olyan magasságra tolhatók fel, amilyen rakszelvény szerint képezendő a rakomány. Bár a kocsik sajnos a rakonca beállítási magasságától függetlenül 1-T szerkesztési szelvényűek, így tengelyátszerelve is problémás a megjelenésük európai országokban.

hm

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.08.22 0 1 422372
Előzmény: Józsga (81308)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!