>de akkor ne sikongjunk, ha a jövő héten engem fog valaki - bármilyen helyzetben - a kinézetem alapján megítélni, orrbaverni, bezárni, kivégezni, satöbbi.
Ha van személyi igazolványod és másra nem adtál okot, akkor nézhetsz ki akárhogy, hivatalos személy nem tesz veled semmi rosszat.
Persze, hogy nem szállna le. Csak az szúrt szemet - teljesen függetlenül attól, hogy mi a véleményem a dologról, úgy általában - hogy egy hivatalos közegnek kinéző ember nyilvánvalóan kinézet alapján szelektálta az utasokat. Amit persze lehet, de akkor ne sikongjunk, ha a jövő héten engem fog valaki - bármilyen helyzetben - a kinézetem alapján megítélni, orrbaverni, bezárni, kivégezni, satöbbi.
Annyiban nem offtopic, hogy ez az egész javarészben a vasút területén, a vasutat igénybevevők orra előtt történik, vasúti dolgozók asszisztálnak hozzá. Meg például, hogy a vasút egy modernkori népvándorlásból jelentős anyagi előnyt tudna kovácsolni, ahogy a cukorrépakampányból, a Szigetből, vagy bármiből. Ehelyett vannak az ingyenes papírok, meg a szerelvény végén a zárt kocsi. Érdekes módon, Ausztriában nincsenek zárt kocsik, ellenben a cikkbeli menekült Bécsben megvette a teljesárú jegyet Münchenig.
Köszönöm, kerestem a megfelelő fogalmat, de most megvan: látszatintézkedés. Elejétől a végéig.
Ha már előjött ez a kérdés, akkor feltenném ugyanezt a Budapest-Szombathely útvonallal kapcsolatban is.
1. Ha végig mávos vonalakon mennének a vonatok, akkor a hosszabbik, Szhely-Veszprém-Bp útirányra szóló bérlet minden további nélkül érvényes lenne a Szhely-Csorna-Győr-Bp útirányon is, nem? (Persze ezesetben az IC-pótjegyet külön megvéve).
2. Így, hogy részben gyseves fenntartású vonalakon mennek a vonatok, ugyanez a lehetőség a szhelyieket nem illeti meg? Általában nincsen vele probléma, de néha a mávos kalauzokkal hosszabb-rövidebb vitákba kell bonyolódni a kérdést illetően.
Itt a látszat fenntartása a fontos. Hogy az EU-partnerállamok lássák, hogy Magyarország megteszi, ami a saját feladata.
Annyit érdemes hozzátenni, bár ez már offtopic, hogy az idén eddig a legszolidabb becslés szerint 200 ezer menekült érkezett Magyarországon keresztül Németországba, azaz naponta több, mint ezren (ebben nincsenek benne a jórészt érvényes útiokmányokkal utazó nyugat-balkáni emberek). Szóval lehet kiabálni ezt-azt a vonaton, de nem ez fogja visszatartani a menekülteket.
És persze van némi alapja annak, amit a Helsinki-bizottságról mondasz, de nem hiszem, hogy akinek vannak érvényes okmányai és jegye, az erre szó nélkül leszállna.
viszonylati jegykiadás miatt tényleg csak ott érvényes a jegy, ahova kiadták, ha beleférne a kilométerbe, akkor is.
Ami itt a lényeg: viszonylat =/= útvonal. Ha belefér a kilomérterbe a jegy érvényes eltérő útvonalon, de csak az adott viszonylaton. Magyarázat: Egy Budapest-Keleti- Szolnok jeggyel nem utazhatsz Komáromba, mert az más viszonylat. Viszont az már midegy, hogy Cegléd vagy Újszász felé mész, hiszen a viszonylat ugyanaz (Bp-Szolnok) csak az útvonal eltérő.
Haladó példa: Egy Nagykanizsa-Gyékényes-Dombóvár-Budapest jegyet el kell fogadni a 30-as vonalon is.
"...Ezek arra várhattak ott, hogy megáll a jelzőn egy Hegyeshalom felé menő vonat??..."
Jó kérdés! Honnan tudják az Szíriában, hogy létezik ilyen állomás, hogy Ferencváros? Szerintem nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal. Illetve többszörös hatáskörtúllépés és szereptévesztés mindenki részéről. Például, amikor Győrbe befut a RJ Budapest felől, a peronokon settenkedő, nem kifejezetten mindennapi utasnak tűnő figurák elkezdenek felszivárogni. Egészen addig szivárognak, amíg egy egyenruhás valaki (nem jegyvizsgáló) el nem kezd ordítozni a vonaton. Akkor leszállnak. Az egyenruhás azután kidugja a fejét az ajtón és addig viselkedik nem vendégszeretően, amíg a vonat el nem szolmizál HH felé.
Namost, ha ez a valaki nem jegyvizsgáló, tehát nem jegy, vagy hiányzó jegy alapján zavarja le az embereket...akkor talán kinézet alapján? Ez elég erős, helsinki-bizottság után kiált. Hozzátartozik, hogy miután a vonat elment, senki nem foglalkozik tovább a peronokon sündörgőkkel, "rendfenntartás" mindig csak RJ idején van.
Namost, ha Ferencvárost megtalálták, Győrt megtalálták, Sopront miért nem találják meg? A soproni vonatról nem zavarja le őket senki, Somfalvánál meg szépen átsétálnak a határon, még vízcsap is van, lehet mosakodni. Zavaros történet.
Az 1520 mm-es hálózaton változatlanul népszerűek a magasoldalfalú kocsik közül a fenékürítős típusok. Főként azoknál a társaságoknál hódítanak, amelyek kisebb teljesítményű rakodók felé szolgáltatnak. Ezeken a kisebb teljesítményűeken ugyanis mindig lehet alkalmazni víz-, lúg-, sav- és ütésálló, óccsó' munkaerőt, elsősorban közép-ázsiai területekről. (Természetesen esetükben olyanokat, mint tébékártya meg munkavállalási engedély, nem illik firtatni.)
Mióta nem távolságra, hanem viszonylatra adnak jegyet, nem érvényes más útvonalon. Pár éve, mikor változott a rendszer, két vasutas ismerőssel utaztam a vonaton (az egyik jv.) és valami vita volt az egyik utas és a vonat jv-ja között ilyenből. Akkor mondták az ismerősök, hogy a viszonylati jegykiadás miatt tényleg csak ott érvényes a jegy, ahova kiadták, ha beleférne a kilométerbe, akkor is.
Adtam már oda jegyvizsgálónak a Vác-BpNyugati jegyet a Déliből Kelenföld felé menő vonaton (nagycsaládosként így volt olcsóbb a Déliből hazamenni kelenföldön, kökin, nyugatin át, mintsem többször 300 Ft-ért BKV-zni), magától értetődően fogadta el, miután tájékoztattam a szándékomról. Gondolom, visszafelé is ugyanez van, semmi porbléma.
Nekem az a feltevésem (laikusként), hogy érvényes lett volna. De nem azért, mert ugyanannyiba kerül, hanem mert hivatalosan a budapesti fejpályaudvarokra vagy -ról szóló jegyek másik fejpályaudvarról, -ra is egyenértékűen érvényesek. Tehát egy Nyugatiba szóló jeggyel lehet a Déliben is befejezni az utazást, márpedig Kőbánya-Kispestről a Déli Kelenföldön át közelíthető meg.
Debrecenből érkeztünk Kőbánya-Kispestre az IC-vel, onnan Kelenföld felé szándékoztunk.
Magam Debrecenben a Nyugatiba kértem a jegyem, hogy egyszerűbb legyen a pénztárosnak, mert van Budapest bérletem. Utitársnőmnek nincs, ő Kelenföldig is kérte, viszont leszálláskor nem találta a jegyét :-)
Mondtam neki, hogy itt az enyém, amire ugyan Nyugati van írva, de az ő jegye sem volt drágább Kelenföldig, talán az enyém is jó addig, én meg megmutatom a Budapestet. Aztán végül összeomlott a konstrukció, mert megtalálta a jegyét.
Ha a Kőb-Kisp - Kelenföld (Gárdony) vonat kalauza szabályosan jár el, el kellett volna fogadnia a Nyugatiba szóló jegyet Kelenföldig?
A mai nap egyik èrdekessège a 9209 Szombathely-Budapest Keleti gyors ami a vonatdroidon Celldömölkön van 7:33,Győrböl meg indult 7:29! na ez ám a sebesség!Mondjuk a máv vonatinfón sem rossz Győrszabadhegy indulás:8óra35perc;Győrböl indulás: 7óra 29 perc!
- az tökmindegy, hogy kellett volna, ha nem úgy volt, ahogy kellett volna. Masinisztaszempontból akkoriban még le sem voltál akadva, már állt a kijárat, most meg nem. Nem tudtuk, meg nem is érdekelt minket, hogy kinek, és milyen szabályai vonatkoznak rá, volt számunk, kottánk, jelzőnk, a többi nem masinisztakompetencia, akkor meg pláne nem az volt.
- engem a kabinban qrvára hidegen hagy, hogy ki lopja a napot, és/vagy ki egy inkompetens hülye. Úgy általában: semmit sem változtat a felelős személye azon, hogy egy rettentően nyugodt vöröset bámulsz jóval kevésbé nyugodtan, de legalább sokáig.
A szolgálatban nem vasúti rendszertechnikai elemző vagyok, hanem masiniszta, akire annyi tartozik, hogy ha zöld, megy, ha piros, meg áll.
István Gyurinak tökéletesen igaza van, leggyakrabban a balfasz diszponens ba..zik diszponálni, azért nincs időben kész a kotta.
De annak idején odanyögték a soron következő operatív számot, jó esetben jófelé, és mehettél, a diszponens meg kedvére balfaszkodhatott tovább, nem zavarva a köreidet, és csak rá tartozott, hogy a leváltójáig hogyan adminisztrálja le a dolgokat, nekem ebből problémám nem származott.
Nem volt elég ennyire szénné égetni magad, még fokozod is? Felfogtuk, nem csak szellemileg, testileg is visszamaradott vagy. Nem kell mindennap felhívni rá a figyelmünket.
A kincsek nagy részének meglenne a gazdája - már ország-szinten, mert hogy személyesen kié, azon elhuzakodnának egy darabig, azt hiszem - de kié lesz maga a vonat? Mert ezzel a sztorival az is kincs.
Ennél a biztosan nem lehet gyorsabban csinálni - jelenleg.
Hacsak nem mész át Columbo hadnagyba és még a gépkijárás előtt nem intézel el minden papírmunkát.
Még egy apróság.Én nem a VPE Kft.-t kritizáltam,hanem a menetred kiutalás rugalmatlan,lassú folyamatát azonnali menetvonalak tekintetében.Sem jogi sem erkölcsi alapom nincs pálcát törni senki feje felett,de azokkal a kollégákkal értek egyet akik kritikusak ezzel a szakmai résszel.
Amúgy ha lefárasztom magam a gyaloglással, akkor a bányatelep körbejárása után alaposan lefáradtam volna. Így legalább bírtam.
OFF
A két ma ott lévő munkatárs szívvel lélekkel kalauzolta a látogatókat, így egy nagy piros pont jár nekik. Érdeme ellátogatni, nemcsak a kisvasút miatt.
Estére javaslom egy faszállító tanulmányozását (az oldal alján van a kép róla). :) Ebből a típusból a gyártótól, az OVK-tól most ezer darabot vesz át tartós bérletre az Euroszib-SzPB cargócég. Két változatban épül, van belőle 40' és 60' hosszúságú. Érdekessége, hogy a rakoncák teleszkopikusak, olyan magasságra tolhatók fel, amilyen rakszelvény szerint képezendő a rakomány. Bár a kocsik sajnos a rakonca beállítási magasságától függetlenül 1-T szerkesztési szelvényűek, így tengelyátszerelve is problémás a megjelenésük európai országokban.