Az igaz, hogy a 6 részes emeletes kiválthat egy komplett ingát, de nem vagyok róla hirtelen meggyőződve, hogy ez annyira költséghatékony.
Egy fordában max. reggel 1-2 menet, meg délután 2 menet van, amikor valóban kell annyi férőhely, egyébként meg egész nap feleslegesen jön-megy (főleg hogy ma már az a trend, hogy egész nap be vannak sűrítve a vonatok). A 7+1-es csíkos ingát egy csatolt 6 részes (2x300 fős) is kiválthatná, így csúcson kívül a vonat egyik fele megállhatna, elmehetne takarításra, karbantartásra, stb. Addig sem kopik és nem fogyaszt áramot. Hétvégén dettó.
Nem beszélve arról, hogy ha csúcsra méretezett motorvonat-flottát tartunk, akkor nagyon sok fog a tárolón állni, lásd a 142-es vonal Desiro fordája. Ezért az István Gyuri által mindig mondott távolsági szerelvény beforgatás elkerülhetetlennek látszik. Persze ott is jó lenne, ha nem kohószökevények járnának...
Talán azért, mert áttörni látszik egy makacs elzárkózás. És talán azért is, mert lassan ugyan, de szöget üt a döntéshozó fejekben a rugalmasság kérdésköre. És még azért is, mert talán egy 6 részes kétszintes már kiválthat egy ingát férőhelyben, és ugye ez a férőhely gond miatt (többek között) kell még mindig futtatni a korszerűtlen technikát, miközben az új kerítést játszik. Igaz, már nem sokáig, ahogy nézem a balatoni nyári menetrendben mindre lesz igény ott, pótjegyesen.
Ez ugyan érzelmi kérdés, de én nem szeretem az emeletes vonatokat.
Utaztam Hollandiában, Bécsben, Olaszban emeletes vonattal, de szerintem kényelmetlen, szűk (magasságilag), lépcsőzni kell, stb.
Ha költséghatékonyság tekintetében jobbak, az természetesen pozitív az Üzemeltetőre nézve; de azon kívül, hogy "menő", és itthon még nincs (~=újdonság ereje), van valami pozitívuma az emeletes vonatoknak az utasok számára? (természetesen az ugyanakkora befogadóképességű egyszintes vonatokhoz képest gondolom). Vagy miért van az, hogy ekkora öröm ez a hír?
A százlábú híd, mint szűk keresztmetszet, megszűnni látszik.
De szvsz a "vasúttársaság meggondolja" még nem jelent semmit. Az jelent majd valamit, ha majd először felsétálsz az emeletre... addig minden bizonytalan, mint ahogy az általában lenni szokott :D
Szombathelyen az Ipar utcát (mellékutca az ipartelepen) keverte össze az Ipari úttal, ami a körgyűrű régi szakaszának lett a neve, amikor a körgyűrű átkerült az új csomópontba.
A vasúttársaság a járművek karbantartásának infrastrukturális feltételeit is tudja javítani. Idén több helyen tud gépi kocsimosót és tisztító álláshelyet telepíteni.
Kevesebb szó esik róla, de nagy jelentőségű az a fejlesztés, amelynek részeként a Start, a MÁV-csoport egyik leányvállalata megrendelésére pályamérő ikermotorkocsit készít.
Az önjáró dízelplatform az alapja lehet egy mellékvonalakon közlekedő, részben alacsony padlós motorvonatnak, amely kiválthatja a jelenleg használt, és igencsak rossz állapotú Bz-ket.
Mert bár a hazai sajtó a 150-es vonal kínai pénzből való felújításáról, sőt, korszerűsítéséről ír, az a kínaiak szemében egy Pireusz-Nis-Belgrád-Budapest vasútvonal kicsi része csupán, ahol nem a magyar szakasz okozza a legtöbb gondot.
Kína igen nagy lépésekkel épít új vasutakat (jó hosszúkat) Afrikában és most kilépnek ilyen tevékenységükkel Dél-Amerikába is.
Ehhez képest a mi 160 kilométerünk- bár nekünk fontos - számukra csak egy, a kisebb vasuti projektek közül.
Az év végére minden engedély rendelkezésre áll a kecskeméti intermodális, a vasútállomást és a buszpályaudvart integráló csomópont építéséhez, és addigra elkészülnek a kiviteli tervek is - mondta Tima Zoltán, a Középülettervező (KÖZTI) Zrt. vezető tervezője, a terveket bemutató sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
A projekt tervezése közel egymilliárd forintba kerül - válaszolta a vezető tervező az MTI kérdésére.
A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város és ha elnyeri, akkor 2020-ra 10 milliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont - erről Takács Valentina, a kecskeméti önkormányzat kommunikációs vezetője beszélt a tájékoztatón.
A tervezést egy háromtagú konzorcium nyerte el, ennek vezetője az Utiber Kft., a tagjai pedig az Unitef'83 Zrt. és a Közti Zrt. A közbeszerzés kiírója Kecskemét önkormányzata volt, a finanszírozás pedig az uniós KÖZOP-ból történt.
A vasúti megállót rövid ideje nyitották, a repülőtérrel nyilvánvaló utastájékoztatási okokból azonos néven. A fejtegetésed - Allahostul, Bercsényistül - nem ide tartozik.
Ha a közlekedés szervezésért felelősöknek a lelkiismerete kötelezővé tenné számukra a hiteles-naprakész tájékoztatást: megváltoztatnák a nevet:
------------------
Sajnos az ilyen nézetet vallók szaporodnak.
Utána meg sápítoznak ezerrel, hogy nincs kötődés, nincs identitás tudat, stb...........
Hogyan legyen amikor kéthetente támad új-új meg új politikai vagy divat ötletük valaminek az átnevezésére.
Franciaországban működik (már 250 éve) egy Bercsényi huszárezred.
Ez a nevük.
Már vagy 250 éve.
Mégse gondolja egyetlen francia sem, hogy városban magyar zsinóros mentében fognak vágtatni dali pár pisztollyal a ma huszárai.
A 250 év alatt az ezredet már n+1-szer átfegyverezték.
Voltak ők már mindenek.
De !
Nem változtatták meg a saját nevüket csak azért mert közben dragonyosok lettek, vagy gránátosok, vagy akárkik.
Őnekik pont megfelel már 250 éve a Bercsényi huszárezred megnevezés.
Idehaza meg ha Ferihegy-1-t megveszi holnap Ali-Ahmed Mohamed és oda mecsetet épít, akkor egyből jön két önként jelentkező visszafogott értelmiségi, hogy másnaptól miért nem .............ALLAH szemefénye .............a vasúti megálló neve, hisz ott már nincs reptér, nincs puszta, de helyette ott van Európa legnagyobb mecsetje.
Nyilván ha van egy típusból 100 db jól működő darabunk, és lehetőségünk van még hatot venni, nem valami totál mást szeretnénk, hanem az előző 100-hoz hasonló hatot :D
Amikor a megállót építették: a repülőtér neve: Budapest -Ferihegy volt.
Kétségtelen, hogy a repülőtér örökölte a 150 évvel azelőtti Ferihegy-puszta nevet, de a vasúti megálló nem azt, hanem a repülőtér nevét vette fel. (Az azt megelőző időkben létesített/ működő megálló - a közelben - Szemeretelep.)
Ha a közlekedés szervezésért felelősöknek a lelkiismerete kötelezővé tenné számukra a hiteles-naprakész tájékoztatást: megváltoztatnák a nevet: Budapest-Airport névre, és kiírnák: transfer to Airport by bus No 200. (A cél, ugye, az lenne: ne véletlenül szálljanak le, hanem tudják/tudassák velük, hogy ott kell leszállni.)
Csak emlékeztetnék az egykori Berlin-Schönefeld repülőtéri S-Bahn és vasúti megállóra.
A Stadler sok vonatkocsit szállított már, most is ők fognak, más nagyon labdába se rúghat. Amit kapunk a pénzünkért, az várhatóan jó lesz, de gyanús ez a sietség. Tovább »