Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419824

Ha ügyesen fékezel, akkor majd odaférsz a triplával is a 230 méterre :)

Előzmény: r1232 (419823)
r1232 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419823

de az elővárosban általában 250 m hosszú a peron,

 

Kivéve ahol 230m és ezek már átépített megállók.

 

Van olyan vonat, ahol ennél nagyobb hosszat kellene kiadni, hogy legyen mindenkinek ülőhely?

 

A 70-100-120 vonalakon biztosan van több is, még az ezekhez képest kisebb forgalmú 30a-n is van, igaz ott tán csak 1-2.

Előzmény: DJ. Bakter (419820)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419822

A 100a hivatásforgalmi vonatai vagy 6+1-es vagy (ritkábban) 5+1-es ingák.

Előbbi 536 ülőhelyes, utóbbi 456 ülőhelyes.

 

Ezek három részes FLIRT-tel válthatók ki.

De a háromrészes FLIRT-ben van hat vezető állás.

Ami a legdrágább egy vonatban.

A hat vezető állásból 4 vezetőállást hónapokig vagy évekig nem használnak.

Akkor minek megvenni ?

 

Egy 5 vagy 6 részes elővárosi emeletes motorvonattal kiválthatók végre a 70-es, 100a, 120a csíkos inga vonatai.

 

 

DJ. Bakter Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419821

Az igaz, hogy a 6 részes emeletes kiválthat egy komplett ingát, de nem vagyok róla hirtelen meggyőződve, hogy ez annyira költséghatékony.

Egy fordában max. reggel 1-2 menet, meg délután 2 menet van, amikor valóban kell annyi férőhely, egyébként meg egész nap feleslegesen jön-megy (főleg hogy ma már az a trend, hogy egész nap be vannak sűrítve a vonatok). A 7+1-es csíkos ingát egy csatolt 6 részes (2x300 fős) is kiválthatná, így csúcson kívül a vonat egyik fele megállhatna, elmehetne takarításra, karbantartásra, stb. Addig sem kopik és nem fogyaszt áramot. Hétvégén dettó.

 

Nem beszélve arról, hogy ha csúcsra méretezett motorvonat-flottát tartunk, akkor nagyon sok fog a tárolón állni, lásd a 142-es vonal Desiro fordája. Ezért az István Gyuri által mindig mondott távolsági szerelvény beforgatás elkerülhetetlennek látszik. Persze ott is jó lenne, ha nem kohószökevények járnának...

Előzmény: Izsó001 (419819)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419820

Az igaz, de az elővárosban általában 250 m hosszú a peron, ami 3x4 részes Flirt (600 ülőutas), vagy 9 kocsis vonat (720 ülőutas).

Van olyan vonat, ahol ennél nagyobb hosszat kellene kiadni, hogy legyen mindenkinek ülőhely?

Előzmény: nohab (419817)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419819

"Vagy miért van az, hogy ekkora öröm ez a hír?"

 

Talán azért, mert áttörni látszik egy makacs elzárkózás. És talán azért is, mert lassan ugyan, de szöget üt a döntéshozó fejekben a rugalmasság kérdésköre. És még azért is, mert talán egy 6 részes kétszintes már kiválthat egy ingát férőhelyben, és ugye ez a férőhely gond miatt (többek között) kell még mindig futtatni a korszerűtlen technikát, miközben az új kerítést játszik. Igaz, már nem sokáig, ahogy nézem a balatoni nyári menetrendben mindre lesz igény ott, pótjegyesen. 

Előzmény: DJ. Bakter (419816)
nohab Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419818

Szeretettel várunk mindenkit a bakonyi túránkra:

 

http://nohab-gm.com/hu/plakat_a4_150515.pdf

 

Jegyrendelés:

 

tinyurl.com/nohab-gm-bakony

 

nohab Creative Commons License 2015.05.21 0 1 419817

van valami pozitívuma az emeletes vonatoknak az utasok számára?

 

gondolom annyi mindenképpen, hogy ahol a vonathossz korlátozott, ott lényegesen jobb az emeleten ülni, mint a földszinten állni.

Előzmény: DJ. Bakter (419816)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419816

Ez ugyan érzelmi kérdés, de én nem szeretem az emeletes vonatokat.

Utaztam Hollandiában, Bécsben, Olaszban emeletes vonattal, de szerintem kényelmetlen, szűk (magasságilag), lépcsőzni kell, stb.

Ha költséghatékonyság tekintetében jobbak, az természetesen pozitív az Üzemeltetőre nézve; de azon kívül, hogy "menő", és itthon még nincs (~=újdonság ereje), van valami pozitívuma az emeletes vonatoknak az utasok számára? (természetesen az ugyanakkora befogadóképességű egyszintes vonatokhoz képest gondolom). Vagy miért van az, hogy ekkora öröm ez a hír?

Előzmény: Izsó001 (419789)
poliver85 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419815

Üdv!

A százlábú híd, mint szűk keresztmetszet, megszűnni látszik.

 

De szvsz a "vasúttársaság meggondolja" még nem jelent semmit. Az jelent majd valamit, ha majd először felsétálsz az emeletre... addig minden bizonytalan, mint ahogy az általában lenni szokott :D

Előzmény: Izsó001 (419789)
lesifotos Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419814

Kisiklott mozdony visszaemelése Szombathelynél, videón:

 

http://112press.hu/hirek/reszletek/legifoto_kisiklott_mozdony/

 

Ez pedig nem az Emergency5 című játék egyik helyszínének felülnézeti képe, hanem szintén a szombathelyi eset:

 

trizs77 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419813

http://realista.hu/news/details/129018

 

Nagyon visszaesett Záhony forgalma.

 

M63 010 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419812

Szombathelyen az Ipar utcát (mellékutca az ipartelepen) keverte össze az Ipari úttal, ami a körgyűrű régi szakaszának lett a neve, amikor a körgyűrű átkerült az új csomópontba.

 

Előzmény: siófoki35 (419803)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419811

A vasúttársaság a járművek karbantartásának infrastrukturális feltételeit is tudja javítani. Idén több helyen tud gépi kocsimosót és tisztító álláshelyet telepíteni.

 

 

http://www.vdszsz.hu/page/1/art/5478/sub/1/akt/0/html/nemzetkozi-erdeklodes-ovezi-az-ic+-kocsik-fejleszteset.html

 

--------------------------

 

Mondjuk az, hogy :.....tud telepíteni...............és az, hogy ...........telepít.............az két különböző dolog.

 

De ha telepít is (?) akkor várható, hogy 2016-tól tisztábbak lesznek a vonatok ?

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419810

Kevesebb szó esik róla, de nagy jelentőségű az a fejlesztés, amelynek részeként a Start, a MÁV-csoport egyik leányvállalata megrendelésére pályamérő ikermotorkocsit készít.

 

Az önjáró dízelplatform az alapja lehet egy mellékvonalakon közlekedő, részben alacsony padlós motorvonatnak, amely kiválthatja a jelenleg használt, és igencsak rossz állapotú Bz-ket.

 

http://www.vdszsz.hu/page/1/art/5478/sub/1/akt/0/html/nemzetkozi-erdeklodes-ovezi-az-ic+-kocsik-fejleszteset.html

 

 

 

kopaszsop Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419809

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:146443-2015:TEXT:HU:HTML&src=0

a railbusiness májusi számában is benne van.

Előzmény: Ashi Valkoinen (419273)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419808

A kettőnek nem sok köze van egymáshoz.

 

A Ferronorte már épül egy ideje. Átadott vonalszakaszok is vannak, de még Amazónia is messze van, Peruról nem is szólva.

Előzmény: trizs77 (419807)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419807

Ha az ilyen projektek sikeresek lesznek, akkor csúszhat a mi 150-es vonalunk felújítása is.

 

http://nol.hu/kulfold/kinai-penzbol-epul-az-oceanokat-osszekoto-vasut-1535251

 

Mert bár a hazai sajtó a 150-es vonal kínai pénzből való felújításáról, sőt, korszerűsítéséről ír, az a kínaiak szemében egy Pireusz-Nis-Belgrád-Budapest vasútvonal kicsi része csupán, ahol nem a magyar szakasz okozza a legtöbb gondot.

 

Kína igen nagy lépésekkel épít új vasutakat (jó hosszúkat) Afrikában és most kilépnek ilyen tevékenységükkel Dél-Amerikába is.

 

Ehhez képest a mi 160 kilométerünk- bár nekünk fontos - számukra csak egy, a kisebb vasuti projektek közül.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419806

Készülnek az új kecskeméti pályaudvar tervei

 

2015 május 20 - Írta: Hírösvény

 

-

Az év végére minden engedély rendelkezésre áll a kecskeméti intermodális, a vasútállomást és a buszpályaudvart integráló csomópont építéséhez, és addigra elkészülnek a kiviteli tervek is - mondta Tima Zoltán, a Középülettervező (KÖZTI) Zrt. vezető tervezője, a terveket bemutató sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

 

A projekt tervezése közel egymilliárd forintba kerül - válaszolta a vezető tervező az MTI kérdésére. 

A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város és ha elnyeri, akkor 2020-ra 10 milliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont - erről Takács Valentina, a kecskeméti önkormányzat kommunikációs vezetője beszélt a tájékoztatón.

 

A tervezést egy háromtagú konzorcium nyerte el, ennek vezetője az Utiber Kft., a tagjai pedig az Unitef'83 Zrt. és a Közti Zrt. A közbeszerzés kiírója Kecskemét önkormányzata volt, a finanszírozás pedig az uniós KÖZOP-ból történt.

trizs77 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419805
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.05.21 0 0 419804

Ehhez kéne egy olyan is, aki eladja a nevezett területet, ha a lekiismerete engedi!

Előzmény: trizs77 (419800)
siófoki35 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419803

Illetve amikor a külföldi kamionsofőr a GPS-t követve Komló (Baranya) helyett Kömlőn (Heves megye) lyukadt ki (vagy fordítva) :D

Előzmény: v_peti (419802)
v_peti Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419802

Újságcikk is volt abból, hogy egy nagyváros helyett valaki egy hasonló nevű, szomszédos országbeli kisvárosba vett repülőjegyet.

Előzmény: siófoki35 (419769)
vrobee Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419801

A vasúti megállót rövid ideje nyitották, a repülőtérrel nyilvánvaló utastájékoztatási okokból azonos néven.  A fejtegetésed - Allahostul, Bercsényistül - nem ide tartozik.

Előzmény: trizs77 (419800)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.20 0 1 419800

Ha a közlekedés szervezésért felelősöknek a lelkiismerete kötelezővé tenné számukra a hiteles-naprakész tájékoztatást: megváltoztatnák a nevet:

 

------------------

 

Sajnos az ilyen nézetet vallók szaporodnak.

Utána meg sápítoznak ezerrel, hogy nincs kötődés, nincs identitás tudat, stb...........

Hogyan legyen amikor kéthetente támad új-új meg új politikai vagy divat ötletük valaminek az átnevezésére.

 

Franciaországban működik (már 250 éve) egy Bercsényi huszárezred.

Ez a nevük.

Már vagy 250 éve.

 

Mégse gondolja egyetlen francia sem, hogy városban magyar zsinóros mentében fognak vágtatni dali pár pisztollyal a ma huszárai.

A 250 év alatt az ezredet már n+1-szer átfegyverezték.

Voltak ők már mindenek.

 

De !

Nem változtatták meg a saját nevüket csak azért mert közben dragonyosok lettek, vagy gránátosok, vagy akárkik.

Őnekik pont megfelel már 250 éve a Bercsényi huszárezred megnevezés.

 

Idehaza meg ha Ferihegy-1-t megveszi holnap Ali-Ahmed Mohamed és oda mecsetet épít, akkor egyből jön két önként jelentkező visszafogott értelmiségi, hogy másnaptól miért nem .............ALLAH szemefénye .............a vasúti megálló neve, hisz ott már nincs reptér, nincs puszta, de helyette ott van Európa legnagyobb mecsetje.

 

....................:-(((

vrobee Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419799

Nyilván itt a határidő is szorít, perpill nem sok más lehetőség van.

Abban viszont tökéletesen igaza van a szerzőnek, hogy

- ha egy bevált beszerzést szeretnénk folytatni, arra találták fel az opciót

- ha ennek hiányában sürgősséggel rendelni egy adott cégtől, az nem lesz olcsó

- és hogy könnyen lehet a történet után büntetés (jogosan).

Szóval marhára nincs rendben, ahogy ez intéződik, a most adott helyzet kialakítása pedig nem volt kötelező...

Előzmény: siófoki35 (419798)
siófoki35 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419798

Hát ez tényleg nagyon erőltetett.

Nyilván ha van egy típusból 100 db jól működő darabunk, és lehetőségünk van még hatot venni, nem valami totál mást szeretnénk, hanem az előző 100-hoz hasonló hatot :D

Előzmény: trizs77 (419795)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419797

Amikor a megállót építették: a repülőtér neve: Budapest -Ferihegy volt.

Kétségtelen, hogy a repülőtér örökölte a 150 évvel azelőtti Ferihegy-puszta nevet, de a vasúti megálló nem azt, hanem a repülőtér nevét vette fel. (Az azt megelőző időkben létesített/ működő megálló - a közelben - Szemeretelep.)

Ha a közlekedés szervezésért felelősöknek a lelkiismerete kötelezővé tenné számukra a hiteles-naprakész tájékoztatást: megváltoztatnák a nevet: Budapest-Airport névre, és kiírnák: transfer to Airport by bus No 200. (A cél, ugye, az lenne: ne véletlenül szálljanak le, hanem tudják/tudassák velük, hogy ott kell leszállni.)

Csak emlékeztetnék az egykori Berlin-Schönefeld repülőtéri S-Bahn és vasúti megállóra.

Előzmény: k.andras.1970 (419794)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419796

Ölég akadékoskodásnak tűnnek az újságíró szavai.

 

Van igazság magocska abban amit ír, de az egész ügylethez képest lényegtelen.

 

 

Előzmény: trizs77 (419795)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 419795

Mintha egy cégre írna ki közbeszerzést a MÁV

A Stadler sok vonatkocsit szállított már, most is ők fognak, más nagyon labdába se rúghat. Amit kapunk a pénzünkért, az várhatóan jó lesz, de gyanús ez a sietség. Tovább »

forrás: Index.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!