Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419483

Kelenföldön valamiért mégis a posta(felvételi)épület kezdőponti végénél van a 40-es vonal 0-s szelvényköve. Az A és B peron között megtekinthető.  : )

 

Nem csak Kelenföldön, hanem szvsz mindenhol. Nem a kiágazási váltó a szelvényezés kezdete, hanem a forgalmi iroda (helye).

Előzmény: gysevic (419446)
r1232 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419482

sík terepre épített alagutakkal!

 

Ne zavarjon, hogy ebből egyik állítás sem igaz.

Előzmény: M63 010 (419435)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419481
manhattani Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419480

Biztos jóban volt Simicskával.

Előzmény: martinaxe7 (419477)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419479

Előbb-utóbb biztosan.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (419478)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419478

GSM-R rendszer épül az 1, 30a, 100 és 120 vonalak mentén.

 

Rákosszentmihály, Soroksári út, Istvántelek...most így hirtelen, ahol kapirgálnak még. Eszerint teljes Budapest, vagyis a hajdani 1a-c teljesen le lesz fedve?

Előzmény: Rollende Landstrasse (419453)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419477
Lovrin Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419476

Az évi ~100 mrd a PPP-konstrukcióban épült autópályák (M5, M6) üzemeltetési díja, ami nem csak a fenntartást, hanem a tőketörlesztést+kamatot is magában foglalja.

 

(Persze a lehető legdrágább konstrukciót választottuk.)

Előzmény: GOLAZ111 (419468)
kivi000 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419475

Honnan az adat, hogy az alagutak fenntartása 100 milliárdnál is több évente? :O

 

Bevágásoktól az alagutakig

Az útszakasz tervezése a trendeknek és az általános gyakorlatnak megfelelően a dombos szakaszokon szükséges bevágás-töltés módszerrel történt, a szükséges helyeken az út által átszelt, valamint ökológiai szempontból érintett területeken völgyhidak beépítésével. 


Tekintve, hogy a Bátaszék – Véménd szakasz domborzati vidéken terül el, a kitermelés során jelentős mennyiségű (8 millió köbméter) földfelesleg adódott, melynek elszállítása, és kitermelése igen magas költségekkel, és környezeti terheléssel járt volna (megközelítőleg 800 ezer teherautónyi forduló). Ekkor merült fel a tervező részéről először a leginkább problémás, kb. 10 km-es szakasz alagutakkal történő nyomvonalvezetése, ezért a NIF Zrt. (megrendelő) alternatív, alagutakkal együtt vezetett nyomvonal vizsgálatát kezdeményezte.

A független szakértő, valamint a nyomvonal tervezője által végzett vizsgálat egyhangú eredményre jutott: az alagutas változat megvalósítása a figyelembe vehető építési és üzemeltetési, valamint egyéb, környezetvédelmi szempontok alapján olcsóbb és kedvezőbb.
http://www.m60.hu/informaciok/epitestortenet

 

Előzmény: GOLAZ111 (419468)
F.u.r.i Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419474

Vezető jegyvizsgáló tanfolyamról tud valaki részleteket? Hogyan zajlik, milyen tantárgyak vannak stb...

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419473

Az ott ágazik szét, csak a passaui iránynak jóval nagyobb a forgalma. A tilalmak viszont ugyanúgy érvényesek Welstől Passauig. Szóval nem lehet vele nyerni semmit. A pótkocsikat szállító vonatot viszont tovább lehetne vinni a Ruhr vidékig. Hamburgba meg Csehországon át érdemes menni (szerintem).

Előzmény: attus germanicus (419472)
attus germanicus Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419472

Nem véletlenül jártak azelőtt is Welsbe: ott ágazik szét két fontos irány, Passau ill. Salzburg (ill. természetesen azokon túl a frankfurti, amszterdami, hamburgi irány Passaun át, a müncheni, stuttgarti Sazlburgon át).

Előzmény: GOLAZ111 (419467)
ajm Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419471
Akkoriban az első volt Fehgérvár felől az egyenes, a második, harmadilk pedig Háros felől, illetve Fradi felé!
Előzmény: sörösgigant (419470)
sörösgigant Creative Commons License 2015.05.08 0 0 419470

Kelenföldön volt két széles peron, igaz alacsonyabb.....Az I. vágány mellett volt keskeny. A fehérvári vlge keletebbre húzódott, ott elég nagy korrekció történt 80-83 között. A 30, ill 40-es vonalakkal is volt varia, valamikor 81-ben volt benne az állomás és a felüljáró között egy törés is...

Előzmény: gysevic (419464)
ajm Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419469
Elkülönütek a vágányok mindig Kelenföldön irány szerint, egyik vonalnak sincs kiágazási váltója!
Előzmény: gysevic (419464)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419468

Szóval a kisebb környezetrombolásért kell értelmetlen alagutakat és hidakat építeni? És az EU kifizeti ennek az egésznek a fenntartási költéségét, ami 100 milliárdnál is több évente, is? Ja, hogy azt nem....

Előzmény: Izsó001 (419460)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419467

Erre nem pénz nincs, hanem úgy hülyeség ahogy van. A török piac fantáziát lát a kombinált fuvarozásban. Abban lehet, de nem a Rolában. A törökök a pótkocsikat vonatoztatják, egy török rendszámú vontatóval ugyanis elég nehéz az EU - n belül fuvarozni. És amit még a múltkori cikk óta sem értek, hogy miért Welsbe? Nincs ott semmi! Ez a dorozsmai terminál pedig gáz.

Előzmény: M63 010 (419435)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419466

A Schnellbahn járt arra régen.

Előzmény: M63 010 (419409)
attus germanicus Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419465

Nem lehetséges, hogy annak idején nem is volt Kelenföldön kapcsolat a két vonal között?

Előzmény: gysevic (419464)
gysevic Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419464

" Déli és Kelenföld között a Déli vasút kezdte a szelvényezést, most is a 30.-as vonal része! "

 

Ez ok,tudom,a "valamiért mégis" annak a ténynek szólt,hogy mégsem a kiágazási váltótól szelvényezték a 40-est,hanem a felvételi épülettől... 

(A régi Kelenföldre már annyira nem emlékszem,csak a Háros felőli végére a mai kacskaringós váltókörzet nélkül. Egy-két keskenyperonos emlékfoszlány egy szolgálati vonattal,nagyon kicsi koromból...)

Előzmény: ajm (419449)
Viceroy34 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419463

Üdv! Van vmi hír a 21 motorvonatról?

vrobee Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419462

Nézd, ez alapvetően egy közlekedési topik, de nem kell ahhoz közlekedési szakembernek lenni, hogy az ember tudja: az M6-ost úgy építették meg, hogy (ahogyan, amennyiért ... ) a forgalmi adatok, igények nem indokolták. A többi az már csak ennek a habosítása...

Előzmény: Izsó001 (419460)
ajm Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419461

Bocs, nem elég figyelmesen olvastam:-)

Előzmény: ajm (419449)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419460

Off

Nagyon úgy tűnik, mintha azt gondolnátok, én az autópályát pártolom úgy, ahogy van. Nem így van. (Szerintem  Dunaújvárostól elég lett volna a régi 6-ost 2x2 sávra bővíteni, helyenként autóúttá minősíteni Szekszárdig, ott elágaztatni két irányba.)

Csak annyit bátorkodtam megemlíteni, hogy ehhez is mindenki legalább annyira ért, mint a focihoz. Oszt észt úgy, hogy nincs tisztában a pl. a talajviszonyokkal, vagy a pálya eredeti célirányával. Azzal, hogy nem lehet egy dolgot kiemelni a rendszerből és azt kritizálni. Tőlünk nyugatabbra úgy tudom kifejezett szándék a minél kisebb környezetrombolás, ezért  amit lehet, levezetnek alagutakba. Itt, ha nincs alagút, akkor nagyobb bevágások (=környezetrombolás), vagy nagyobb emelkedők (= több feltöltés, hosszabb út, nagyobb környezetrombolás) és ráadásként még hosszabb, drágább völgyhidak kellettek volna. Így is, úgy is egy túlzott mértékű, más, fontosabb beruházásoktól erőforrásokat elvonó beruházás volt. Kicsit megalomán, ha úgy tetszik. De ilyet manapság is tapasztalunk, akár a vasútnál is. És a kérdésekre a válasz általában az: erre ad pénzt a zunijó. Nem polgármester, képviselő az, aki nem tud egy kis autópályát vagy emelt sebességű vasutat kilobbizni magának, a településének. Menjen arra az út/vasút, de kerülje el a falut/várost jól, mert zajt, a forgalmat azt nem akarjuk. Nekem szinte az ablakom alatt megy el az M6, zajvédők nélkül, töltésen. Látom, mekkora a forgalom rajta. Most. Meg azt is, mekkora volt akkor, amikor keresztbe álltak a kamionok a régi 6-oson a mecseknádasdi emelkedőn. De arra is emlékszem, amikor a bsz-i iskola tornatermében szükségszállást alakítottak ki, mert a "síkvidéki" 56-oson elakadtak, keresztbe fordultak a kamionok. És arra is emlékszem, hogy mennyivel nagyobb volt a pályán a forgalom, mielőtt ezt az új díjfizetési rendszert be nem vezették. Azóta a forgalom visszavándorolt a mellékutakra is, mert Aradtól Letenyéig erre valamivel rövidebb. Igaz, időben több de a humánerőforráson lehet spórolni. Szóval.....

On

alex_86 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419459

Hétvégi programajánló, Szerencsen. Mindenkit szeretettel várunk!

felucca_02 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419458

Ez itt már tényleg OFF, de itt közép-európában betegei vagyunk az S-alakban kanyargózó autópályáknak. A lényeg, hogy egy autópálya tárjon fel mindent, tök mindegy, milyen hosszú. Szeged-Szabadka, Arad-Temesvár, Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen.

Előzmény: Dentoro (419457)
Dentoro Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419457

"Nyugatabbra, ahol már nem lösz a talaj, na ott meg egyre magasabbak azok a dombok, az már a Mecsek lába, de onnan megint csak vissza kellett volna kanyarítani, mert a pálya NEM Pécs felé, hanem Eszék irányába épült."

 

Pedig valószínűleg ez lett volna a legjobb megoldás! Ha az M5-st sikerült Bp-Belgrád között így megépíteni (lásd. Szeged-Szabadka S-kanyar), akkor talán itt sem lett volna megoldhatatlan pár 10 km-rel nyugatabbra vinni a nyomvonalat, mégpedig a következő módon: Szekszárdtól M6/M9 közös autópálya Kárász környékéig, ott elágazás, innen elég lett volna 2x2 sávos autóút: M9 Dombóvár,Kaposvár felé, és M6 délre Komló, Pécs, Villány, Eszék irányába.

Így a már (sajnos) megépült M6/M60 és a tervezett M9 helyett valószínűleg jóval olcsóbban és hatékonyabban meg lehetett volna oldani a régió közúti közlekedési problémáit: 1. a régió 3 megyeszékhelye és fontosabb városai közül Dombóvár, Komló, Bonyhád gyorsforgalmi út összeköttetésben lennének egymással is és Budapesttel is! 2. pécsieknek ez Szekszárdig nem lenne kerülő, 3. alagutak a hegységben(Mecsek) legalább elfogadhatóbbak lennének. + egyéb tényezők

Előzmény: Izsó001 (419440)
schlumberger Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419456

Nemcsak Győrtől Hegyesig, hanem az egész vonalon!

Előzmény: gjovar (419450)
vrobee Creative Commons License 2015.05.07 0 0 419455

*****

Előzmény: felucca_02 (419454)
felucca_02 Creative Commons License 2015.05.07 0 2 419454

Alagutakba nem mennék bele, mert nem értek a löszhöz. Biztosan úgy van, ahogy mondod.

DE:

Egy csöppet aránytalan, hogy nemlétező, majd valamikor, valahonnan biztosan előkerülő forgalomra, rögtön teljes kiépítettségben, azóta is viták kereszttüzében álló műtárgyakkal és paraméterekkel megtűzdelve épít autópályát egy olyan ország, amelynek közlekedési infra tekintetében több évtizedes az elmaradása.

 

Nem arra, amerre 6m széles, kétszámjegyű utakat mángorolnak halálra az egymás seggét érő kamionok, sík területen, olyan országok felé, melyekkel elemi érdekünk lenne az integrálódás, nem részleges kiépítettséggel, nem ütemezhető kialakításban, nem. A helsinki folyosó meg annyira számít, hogy azóta vasúton már ez a határ is átjárhatatlan. Egyik az elv, másik a gyakorlat.

 

De igazán a bazsarózsa késztetett szólásra. Mindig csak pár tő bazsarózsáról van szó. Ma egy tő, holnap két tő. Aztán egyszerre csak azt vesszük észre, hogy nincsen bazsarózsa, sem más. Helyettük vannak "szakemberek", akik megmagyarázzák, meg vannak kötelezettségek, meg "elemi igények".

Előzmény: Izsó001 (419447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!