Keresés

Részletes keresés

Izsó001 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419441

"Bezzeg a 64 est Pécs Bátaszék között hagyták elpusztulni...."

 

Az nekem is nagy szívfájdalmam. Fénykorában, a Szeged -Pécs gyorsokkal talán másfél óra alatt lehetett Bsz-ről Pécsre érni. Az a mai napig jobb,mint a nem pályás buszoké. Persze a vége felé már 3 óra is kellett ehhez, vagy még több.

Állítólag sok évvel ezelőtt egy német maszek átvette volna, a saját gőzöseit járatta volna rajta. De a Máv csak úgy adta volna oda, ha közszolgáltatást is vitte volna. Na, azt meg nem akarta, természetesen. Így aztán sem nosztalgia, sem semmilyen forgalom nincs már.

Előzmény: Törölt nick (419438)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419440

"Kár volt alagutakat építeni"

Igaz. Lehetett volna sokkal hosszabb völgyhidakkal, vagy km-nél is szélesebb bevágásokkal. Ugyanis a talaj lösz. Kicsit keletebbre a gemenci erdőn, majd a dunaszekcsői, ugyancsak mozgolódó löszfalon keresztül mehetett volna. Nyugatabbra, ahol már nem lösz a talaj, na ott meg egyre magasabbak azok a dombok, az már a Mecsek lába, de onnan megint csak vissza kellett volna kanyarítani, mert a pálya NEM Pécs felé, hanem Eszék irányába épült.

Előzmény: Törölt nick (419438)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419439

"sík terepre épített alagutak"

 

Láttad már? Ja, talajtani szakértő is vagy, majd elfeledtem. ;)

 

"a főútnál jóval nagyobb kerülős"

 

Milyen főútnál? Mit kerül? Jajj....

Hova is kellett volna elérnie az autópályának? Na, pont azért szellem, mert az a 10 km hiányzik, meg a horvát oldalon ugyanannyi. A pálya eu korridor. Nem pécsi célponttal épült, a pécsi bekötés csak ráadás, azt tényleg elég lett volna autóútnak meghagyni.

Előzmény: M63 010 (419435)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419438

Pécsnek erős volt a lobbyja.

Európa Kulturális Fővárosa...

 

Kár volt alagutakat építeni, de sajnos már megépült....

 

Bezzeg a 64 est Pécs Bátaszék között hagyták elpusztulni....

Előzmény: M63 010 (419435)
Lovrin Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419437

A románoknak mondjuk sikerült újraszámoni Bukarest kezdőponttal Zsombolyáig.

Előzmény: Komlósfecskés (419436)
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419436

Marcheggtől kezdődő számozással

 

Bécs Stadlautól. Amúgy a ZSR se számozta át, ezért van például Pozsony főpu. is az 543-as szelvényben.

Előzmény: Rollende Landstrasse (419433)
M63 010 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419435

Autópályára bezzeg van pénz! Oda is, ahová nincs értelme. Szell-M6-os! Oda elég lett volna egy autóút, nem egy, a főútnál jóval nagyobb kerülős autópálya sík terepre épített alagutakkal!

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (419432)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419434

"A szelvényezés a vasút egyik legstabilabb állapota."

Meg a hívónevek. :-)

Előzmény: Rollende Landstrasse (419433)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419433

Majdnem biztos, hogy nem számozták át. A szelvényezés a vasút egyik legstabilabb állapota. Szeged-Rókus és Békéscsaba között is megváltozott a vonal kezdőpontja, de a szelvények maradtak, ezért a páros vonatok csökkenő szelvényszámokkal mennek szembe. Újszeged és Szőreg között pedig még mindig a StEG által lefektetett szelvények vannak, Marcheggtől kezdődő számozással.

Előzmény: M63 010 (419431)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419432
M63 010 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419431

A 15-ösön régen Harkán átfordult a vonatszám, de ma már egy vonatszámmal mennek végig a vonatok. Nem tudom, szelvényeket számoztak-e át emiatt.

Előzmény: ajm (419430)
ajm Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419430

Ott rengeteg irány van, elég kibogozni:-)

A Pusztaszabolcs-Székesfehérvár (44) érdekes még! A szelvényszámozás Fehérvárról indul és valamikor végig az is számított kezdőpontnak. Később a Börgönd-Pusztaszabolcs szakaszon az utóbbi lett a kezdőpont, azóta a vonatszámok a Fehérvár-Börgönd és vissza szakaszon irányszámmal vannak kiegészítve! 

A 45. vonal mindkét végpontján az állomások kezdőponti oldalából ágazik ki, itt Fehérvár a kezdőpont.

Előzmény: M63 010 (419428)
jwkllr Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419429

Battonya és Mezőhegyes közti szelvényszámozás sem MÁV szabvány szerint van.

 

Előzmény: ajm (419427)
M63 010 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419428

Akkor már igen! De csakazértis keresek olyan állomást, amibe nem lehet belekötni! :) Zalaszentiván!

 

 

Előzmény: ajm (419427)
ajm Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419427

Igen, ha Győr felől nézzük akkor a rendezőből indul a szelvényszámozás, de a Győrszentiváni elágazás felől már ez is rendben lenne:-)

Előzmény: M63 010 (419426)
M63 010 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419426

De azért lehet olyan példát találni, ami ide passzol!

Győrben a kezdőpontja a 10-esnek pont az ellentettje, mint ami az 1-esnek!

 

Előzmény: ajm (419425)
ajm Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419425

Az 5. vonalon Fehérvár a kezdőpont, erre magadtól is rájöhetnél! 

Pl. megnézed, honnan indulnak a páros számú vonatok:-)

Előzmény: M63 010 (419424)
M63 010 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419424

De: Indul egy vonal (1) Budapestről 0-ról. Indul egy vonal Komáromból (5) 0-ról. Indul egy vonal Budapestről (30a) 0-ról. Fehérvárra beérve mindkét irányban növekednek a szelvényszámok. Azaz Komárom felől a kezdőpont pont az ellentéte annak, mint a Budapest felől jövőknek.

Előzmény: _Nyuszi (419423)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419423

Tegyük fel, hogy minden vasútállomás (és egyéb szolgálati hely) pontosan egy vasútvonalon fekszik. Az összes többi arra járó vasútvonalon is van (pontosabban: lehet) szelvényszáma. Pl. tegyük fel, hogy Kelenföld az 30-as vonalon fekszik, de azt mondjuk, hogy onnan indul az 1-es vonal számozása is (meg a 40-es, az "1a-c" összes vonala, egészen az egykori Andor utcai iparvágányig bezárólag).

Ha Kelenföldből (vagy bármelyik szolgálati helyből) kiágazik egy másik vasútvonal, akkor a kiágazási váltó csúcsa lesz az új vonal szelvényezésének kezdete (kétvágányú vonalon a jobb vágány). :)

 

Tehát kezelhető gráfként, nincs ezzel baj. :)

Előzmény: M63 010 (419420)
M63 010 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419422

Kösz, már régen kellett volna egy ilyen ábra!

Előzmény: 20-as vonal (419414)
nohab Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419421

ez is csak "B" terv egyelőre :)

Előzmény: Zolas (419394)
M63 010 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419420

De akkor egyes vonalak esetén pont megfordul ez a dolog. Mert az adott vonal, és maga az állomás pont ellentétes irányú gráf lesz.

Előzmény: _Nyuszi (419412)
nohab Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419419

köszi, ha nem lesz más, akkor megkeresem őket!

Előzmény: ajm (419393)
nohab Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419418

köszönjük!

Előzmény: Törölt nick (419398)
nohab Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419417

Amatőrök...

 

A szó eredeti értelmében azok vagyunk, mindig is azok voltunk, és nagyon büszkék is vagyunk arra, hogy amatőrként eddig jutottunk!

Előzmény: r1232 (419399)
nohab Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419416

15 évig megvolt :) Majd ezentúl el lesz zárva.

Jó az, ha van a gépnek sajátja, volt már, hogy a mozdonyvezető kulcs nélkül jött dolgozni, mozdonykulcsot pedig könnyen tudtunk vinni neki :)

Előzmény: Badenfahrt (419400)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419415

Menet közben nem lehet elhagyni, mert benne van a fékezőszelepben. A gép lezárásakor pedig bekerül a zárható szekrénybe. Tehát hivatalosan el sem hagyhatja a mozdonyt a kulcs. 

Előzmény: M63 010 (419411)
20-as vonal Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419414

Jól.

Előzmény: _Nyuszi (419397)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419413

És ha azóta épült egy másik (új) Fehérvár állomás, és megfordult a számozás? :)

Előzmény: hmsoft (419404)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.05.06 0 0 419412

Mármint? Ha irányított gráf éleinek fogod fel a hálózatot, akkor sincs gond sztem.

(Egyébként Fehérvár kezdőpontja a Budapest felőli vége, szinkronban a vonatkozó forgalmi utasításponttal.)

Előzmény: M63 010 (419410)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!