Pedig pont az a dolga, hogy észrevegye. Ha sötét van, akkor használjon lámpát.
Nem az a dolga. Ugyanezzel az erővel vonat és nem tolatás is jöhet, a közúttal ellentétben sem vonat, sem tolatás mozgása nem a jelentkező akadály felbukkanására épít alapesetben - vö. a gyorsforgalmi úton, autópályán fekvő személy elütésének eseteivel.
"A vizsgálóbizottság a tragédia bekövetkezését emberi tényezőre, illetve műszaki hiba közrehatására vezette vissza. Egyben ajánlásokat fogalmazott meg az állomáson dolgozók munkamódszereivel, a személyszállító vonatok üzemeltetésével és a szerelvények összeállításával kapcsolatban."
"Nem az a dolga, hogy sötétben, árnyékban rejtőző alakokat vegyen észre. Sajnos munkaterületre esett, ott ilyenre nem kell számítania. Ha te elütsz egy biciklist az autópályán, téged se vonnak felelősségre, mert nem elvárható, hogy felkészülj rá."
Pedig pont az a dolga, hogy észrevegye. Ha sötét van, akkor használjon lámpát. Ha világítás nélkül közlekedsz autóval, és emiatt nem veszel észre egy úton fekvő gyalogost, akkor hibás leszel.
Na ezt már régen be kellett volna rakni! Érdekes módon erről a balesetről annó nem innen értesültem, sőt nem is a híradóból, hanem Tomcat tett az eseményre egy utalást! Valahogy mintha itt sem került volna (nagyon) szóba!
Ismétlem: senki nem látta az esést. A kalauznak annyit mondtak, hogy valaki eltűnt. Mielőtt fellármázná az egész pályavasutat, először szétnéz a vonaton. Benéz a vécékbe, és ha tényleg nincs a vonaton, akkor szól a saját irányítójának, az meg Győrnek. Sajnos hasonló esetben már kellett tanúskodnom, mert én voltam az utolsó, aki élve látta a kalauz elől menekülő fiatalt.
A tények és a helyszín ismerete nélkül fröcsögsz! A lány megijedt és kiugrott a vonatból. Sajnos nagyon életszerű esemény, sokszor előfordul a vasúton. Pedig már az óvodában kezdik tanítani, hogy mozgó járműre és járműről nem ugrálunk, piroson nem megyünk át, járda szélén szétnézünk. A Halbik ajtaja akkor még nem volt reteszelt, épp ez az eset miatt alakították át.
De ennyire nem lehet látni semmit sem? Akkor biztos, hogy rendben van a világítás?
Azon a területen peronvilágítás van, a tárvilágító oszlopok messze vannak, ráadásul azoknak a fényét lefogják a perontetők. A filmen is látszik, hogy a lány beesett a magasperon és a sín közé. Szerencsétlen módon épp az árnyékos sávba. Sokszor áthaladtam már ott, éjszaka csak egy fekete csík látszik. Ott ugyan semmit se lehet észrevenni, olyan, mint mikor te egy sötét szobában befekszel az ágy alá. Akárcsak a tolatásvezető, én se vennék ott észre semmit. Van ott elég figyelni való, vakítanak a fények, nézni kell a vágányutat, ami csak a sín csillogásából látszik, a jelzőket, a bóklászó embereket, a járműveket. Nem az a dolga, hogy sötétben, árnyékban rejtőző alakokat vegyen észre. Sajnos munkaterületre esett, ott ilyenre nem kell számítania. Ha te elütsz egy biciklist az autópályán, téged se vonnak felelősségre, mert nem elvárható, hogy felkészülj rá.
Na meg ha 10 percig nem tudott onnan elmászni, sem kiabálni, akkor igencsak eszméletlen lehetett. :(
Igen, az volt. A boncolás is megállapított egy csomó, még a gázolás előtti sérülést. Te se tudnál kiabálni és mászkálni, ha beesnél egy mozgó kocsi forgóváza és a peron közé.
Na meg a vonaton, ha látták, miért nem húztak vészféket? Miért csak a kallernek szóltak?
Senki se látta az esést. A lány eltűnt, keresték, nem találták, ekkor szóltak a jegyvizsgálónak. (külön megjegyzésem, hogy az átlagos utas NEM MERI meghúzni a vészféket, mert egész életében azt tanítják neki, hogy azt NEM SZABAD.
Sajnos az ügy nagyon egyértelmű. Szegény lány rosszfelé ment, megijedt. Ugrott, rosszul esett, bekerült az üzemi területre, ahol bedarálta a vasút. Ezért veszélyes üzemi terület, ezért tilos oda bárkinek akarva vagy akaratlanul bejutni. Már az összes hatóság megállapította, hogy a vasút részéről ne történt gonatlanság. Csak a pénzsóvár ügyvéd és a vele együttműködő bulvármocsok nem hagyja, hogy békében elmenjen a lány és megnyugodjanak a gyászoló szülők.
Ha egy vonatból kiesik valaki, akkor nem lenne kötelező megállítani a vonatot? Ugyebár ellenkező esetben cserbenhagyás vétsége is felmerül. És a kalauz szolgálati szabályzatot is szegett!
És az hogy lehet, hogy a rendőrségre próbált bemenni-becsengetni, de nem volt válasz, nem segítettek rajta? Ott nincs személyzet, aki a kamerákat figyeli? És az ajtónál sincs kamera?
"Na meg ha 10 percig nem tudott onnan elmászni, sem kiabálni, akkor igencsak eszméletlen lehetett." És ha pont olyan szerencsétlenül esett, hogy azért nem tudott megmozdulni, esetleg még kiáltani sem, akkor is ezt a mondatot írod?
Na meg ha a tolatásvezető nem lát meg egy embert, akkor más akadályt biztosan észlel? Azért még félhomályban is észlelhetőnek kellene lennie ha van valami nagyobb dolog a síneken. Nem?
Szerinted ha valaki kiugrik a mozgó vonatból, és bármennyire ijedt is volt szerinted nem a sértetti közrehatás állt fent ?
Waaas???
De ennyire nem lehet látni semmit sem? Akkor biztos, hogy rendben van a világítás? Na meg a vonaton, ha látták, miért nem húztak vészféket? Miért csak a kallernek szóltak?
Na meg ha 10 percig nem tudott onnan elmászni, sem kiabálni, akkor igencsak eszméletlen lehetett. :(
Na meg elvileg az ajtók reteszeltek a Halbikon, azaz ha nem zárt be rendesen, azért elvileg felelősségre vonható a MÁV!
Hát ez nagyon felesleges poszt volt ! Ott, az állomás végén elég sötét van. Szerinted ha valaki kiugrik a mozgó vonatból, és bármennyire ijedt is volt szerinted nem a sértetti közrehatás állt fent ?
Felnőtt ember nem ugrál ki egy mozgó vonatból.......
most akkor mindenkinek egyenként kellene fogni a kezét ? !
Az egész ügy egy mohó, szarkeverő ügyvéd, és néhányak által feltüzelt, jogosan szomorú szülők műve....
Ismerős vagy arra ? Jártál ott ? ............
Komolyan, az egész ügy nagyon gyomorforgató. A ratyi klub, meg a többi hasonló hiénamédia az ilyen ocsmányságokból él. Ez a dolga....