Tapolca-Miskolcra nem dob ki közvetlen vonatot, de Záhonyba tényleg van egy gyors jún. 20-tól. Igaz nekem személyvonat rémlett, de nem nagyon emlékszem már rá, ennyi tévedés simán benne van.
Ez biztos, hogy pár éve volt, de lehet, hogy nem egészen a Tisza-tóhoz, talán Füzesabony (Miskolc) felé. Arra emlékszem, hogy nem Bp. volt a végállomás, hanem bement, meg kijött, és továbbment keleti irányba, illetve, hogy direkt turistáknak volt, talán csak nyáron közlekedett.
Északi partról emlékeim szerint Gyulára ment közvetlen vonat reggel, mai 979 vonalán, párja a Lőkösháza-Keleti-Tapolca-Celldömölk járat volt 1999-2000-ben.
80-asra, 108-asra nem emlékszem, hogy lett volna közvetlen vonat a 29-esről az elmúlt 15-16 évben.
Rémlik valami olyasmi járat, ami a Balaton északi partján ment végig, érintve Pestet, de továbbment a Tisza-tó felé. Valami turista járat féle volt, amolyan "bámészkodó vonat", elég hosszú menetidővel. Most viszont nem találom sehol. Álmodtam volna, vagy valóban létezik?
Ettől függetlenül a jegyvizsgálók is szinte mindig a vágány vége felé közelítéskor jönnek be a táskájukért, némelyik kérdés nélkül nyúlkál a tárcsáért zavarva az embert a figyelésben. Nem azt mondom, hogy ebben az esetben ez történhetett.
Vagy az is lehet, hogy nem várt okok miatt lett rövid idő múlva 20-as (a rövid relatív, mert nem pár hétről van szó, a kapirgálás előtt meg 10-es volt).
Amikor klasszikus, nagy metróhálózatokról beszélünk, akkor mindenkinek London, Párizs, New York, Moszkva netán Tokió jut eszébe, pedig van egy dél-amerikai város, ami legalább ekkora múlttal rendelkezik, több, mint 100 éves a metróhálózata, 1913-ban nyitották meg, úgy, hogy[...] Bővebben!Tovább »
Ha év elején volt az alagutas mizéria, érzésem szerint le lehetett volna zavarni pár kitérőcserét még közbeszerzéssel és pályások, esetleg más vágányzárak átszervezésével, akár az is vállalható lett volna, hogy két vagy három héttel később nyitják meg a pályaudvart. Most meg az lesz, hogy visszaszokik a nép a Délibe, aztán megint bezárják egy időre.
Egyébként a legtöbb kitérő - laikusként, a vonat csatogására és billegésére, illetve az alattuk rohadó talpfák állapotára alapozva elég szar állapotban van. Emlékeim szerint a személypályazdvar váltóköretének keleti felében tavaly vagy tavalyelőtt pár kitérőt cseréltek is betonaljasra.
Például úgy cseszhette el, hogy a szokásos 5-6 km/h-val csorgott a bak felé (utasként őrjítően lassan teszik meg a vonatok az utolsó 25 métert :) ), aztán a bakhoz közeledvén bármilyen külső, váratlan zavarforrás eltérítette a figyelmét arra a másfél másodpercre, amikor a kontrollert fékállásba kellett volna helyeznie. Sajnos előfordul az ilyesmi, megtört kétoldalt a burkolóelem, talán az ütköző mögött az energiaelnyelő egységek deformálódtak maradandóan, és valószínű megsérült a kapcsolókészülék is. Kijavíttatják majd, a lényeg, hogy sem a jármű szerkezete, sem az utasok nem sérültek meg.
Kövezz meg, de én ennek örülök. Ha oldalról ment volna neki, az valóban érdekesebb lett volna, de több kérdés is felvetett volna. Szóval sztem jó az úgy, hogy szemből megy neki a jármű a baknak.
Most látom csak, hogy szemből ment neki. (Először nem ezt, hanem az indexes cikket olvastam, abban nem volt szó arról, hogy betolató vagy beérkező vonat volt.)
A csarnokban még csak nem is lehet a lehulló falevelekre vagy az eső miatt nyálkás sínekre fogni! Akkor hogy cseszte el a masiniszta?
az azért felvet pár kérdést, hogy miféle kapirgálásra megy el a pénz, amitől pár hét után újra 20-as lesz..:(
Kérdés, ha mos tényleg kicseréli, vajon közvetlenül mellette egy másik - nem cserélődőre - nem raknak-e ki majd pár hónap múlva 20-as lassújelet, mert akkor a mostani munkának se volt értelme...:(
Tudom, hogy mi kb. van a háttérben, meg hogy nem egyszerű ez, de ha nem tudnám, hihetném azt is, hogy a pályások csak akkor tudnak kitérőt cserélni, ha arra vágányzárt kell kérni és küzdeni a forgalommal, egyébként nem; mert csak és kizárólag ez a harc élteti őket.
Elnézést, minden érintettől, akár gépész, akár forgalmász, akár infrás, de tényleg úgy jön le, hogy akkor látnak neki, amikor megindul a forgalom. :)