Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418295

Ja, de van segítségük, mert a Délis személyzet ki lett helyezve.

Előzmény: Ashi Valkoinen (418281)
r1232 Creative Commons License 2015.03.13 0 1 418294

, s a Délibe befutó járatok számát is csökkentik. A HVG úgy tudja, csak az elővárosi vonatok és a Balatonra közlekedők indulnának onnan.

 

Ja, ez kvázi a teljes mostani forgalmat jelenti (a két óránkénti szombathelyi gyorsokat leszámítva)... :-)

Előzmény: trizs77 (418273)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.13 0 1 418293

Petike, mindennap járok Kelenföldön, immáron 9. éve. A 30-40 felől jön azért elég sok vonat, de minimális ésszel és a jól megszokott napi rutinnal simán le lehet ezeket kezelni. Amikor meg késik valami, akkor kell egy kicsit gondolkodni, hogy mit, hogyan, de azért annak, aki ezt évek óta csinálja, nem teremthet tartós stresszhelyzetet, hogy jajj, hova fogadjam a vonatot.

 

(Mondjuk van egy nagyon vicces indulás is a rendszerben - 14:58-kor megy a Rippl-Rónai a 14-15-ről, miközben 14:58-kor indulna a Tatabányai sűrítő az 5-6-ról, nyilvánvaló, hogy a két vonat közül az egyiknek esélytelen menetrend szerint elindulni. De ez sem ok a stresszre.)

Előzmény: v_peti (418282)
lesifotos Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418292

Timelapse az Expo Congress Hotel 9. emeletéről... egy kis tömegközlekedés

 

https://youtu.be/gabkEnU8wNo

 

mcg Creative Commons License 2015.03.13 0 1 418291

ai az iho-nak hisz, az meg is érdemli...

vágányzárakat, terveket célszerű máshonnan szedni...:(

Előzmény: v_peti (418289)
manhattani Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418290

Biztos szégyellték a "Marx-téri" felüljárót.

Előzmény: trizs77 (418284)
v_peti Creative Commons License 2015.03.13 -1 0 418289

http://iho.hu/hir/zar-a-nyugati-a-keleti-is-bezar-sot-a-deli-is-150313

 

Elvtársak! Nem volt elég idő a Déliben megcsinálni a munkákat? Miért kell újra bezárni? :(

v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418288

Kiváncsi leszek arra, hogy hány MÁV-os ingatlan fog ezentúl bolttá alakulni. Sajnos a legjobb helyen lévőkbe kormányhivatalokat telepítettek, vagy telepítenek. Van egy sejtelmem, hogy számos volt, de most üresen álló resti ezentúl mini ABC-ként fog üzemelni.

 

Itt a lehetőség, akinek van pénze, vágjon bele. A közelemben pl. Csorna és Sárvár mintha üres lenne.

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418287

Miért nem archiválta őket már régen az UVATERV? :(

 

Előzmény: trizs77 (418284)
v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418286

Ez most hogy jön ide? Ez egy amerikai film vége, ami egy vasútállomáson játszódik. És hogy kapcsolódik a hsz-omhoz?

Előzmény: GOLAZ111 (418285)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418285

Előzmény: M63 010 (418267)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418284

Tegnap:.................................:-(((

 

...".....Egy óra alatt odavesztek az Út- és Vasúttervező vállalat fényképei.........."

 

http://www.origo.hu/kultura/20150313-a-tuz-martaleka-lett-az-ertekes-fotoarchivum.html

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418283

Fehérvár is sokszor tud töketlenkedni. Pedig azért az valamivel kisebb.

 

Előzmény: v_peti (418282)
v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418282

Azért vannak csúcsok, amiket le kell kezelni!

Előzmény: Ashi Valkoinen (418281)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418281

Azért ennyire nem durva a helyzet.

Előzmény: v_peti (418280)
v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418280

Nem a váltóállítás a streszes, hanem az, hogy folyamatosan kell csinálni, alig van pihenőidő, és egy rossz bejárási sorrend esetén felborul a fél dunántúl menetrendje.

Előzmény: trizs77 (418278)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418279

Tobzódunk...

Előzmény: Vilibáttya (418277)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418278

Eközben az elvileg a Déliből induló balatoni vonatoknak számos váltó segítségével a másik irányba kell a vágányokat keresztbe „átszelniük”, vagyis a kelenföldi forgalmisták élete meglehetősen stresszes – fogalmaztak kollégáik a HVG-nek."

 

-------------------

 

Meg kell kérdezni a kelenföldi forgalmistákat, hogy valóban stresszes az életük vagy sem ?

 

A keresztbe járások okoznak nekik gondot, vagy semmi, napi rutin, gond nélkül tudják kezelni?

 

 

Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418277
Előzmény: sssey (418272)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 -1 0 418276

Ezt nem hiszem, hogy a vasutas kollégák fogalmazták,............

 

--------------

 

Szerintem újságokba a cikkeket NEM vasutasok írják hanem újságírók.

 

Azon kívül a keresztbe járásokról - csak az elmúlt 60 napban - még ebben a topicban is volt n+1 hozzászólás, máshol lehet még több ilyen véleménynyilvánítás lehetett.

 

 

Előzmény: gpz (418274)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418275

 A művelet ugyanis csak szippantóskocsival végezhető el, márpedig pillanatnyilag sem a kelenföldi végállomáson, sem Székesfehérváron nincs erre hely (utóbbin is éppen munkálatok folynak).

 

De szippantanak Kelenföldön is.

 

 s mivel az áruszállító szerelvények zöme a Déli összekötő vasúti híd felől érkezik, s Hegyeshalom irányába megy tovább – vagyis hat-hét vágányt „metszenie” kell Kelenföldön –, ez jócskán lelassíthatja az ottani forgalmat. 

 

 

Aztán miért? Fraditól Hegyeshalomig egyenes vágányút van, nem keresztez semmit.

 

 

Előzmény: trizs77 (418273)
gpz Creative Commons License 2015.03.13 0 1 418274

"Ráadásul a Magyarországon átmenő teherforgalom jelentős része is Kelenföldön halad keresztül, s mivel az áruszállító szerelvények zöme a Déli összekötő vasúti híd felől érkezik, s Hegyeshalom irányába megy tovább – vagyis hat-hét vágányt „metszenie” kell Kelenföldön –, ez jócskán lelassíthatja az ottani forgalmat. Eközben az elvileg a Déliből induló balatoni vonatoknak számos váltó segítségével a másik irányba kell a vágányokat keresztbe „átszelniük”, vagyis a kelenföldi forgalmisták élete meglehetősen stresszes – fogalmaztak kollégáik a HVG-nek."

 

Ezt nem hiszem, hogy a vasutas kollégák fogalmazták, mert ők tisztában vannak vele, hogy ott a két vasúti irány közötti alul-felüljáró. :)

Előzmény: trizs77 (418273)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 -1 0 418273

Mai HVG :

 

Tolatóvágányon

 

 

Befedett vágányok felett stratégiai kórház és vasárnap nyitva tartó pláza, CBA-val az aljában – ez a szürreális kép előbb-utóbb valósággá válhat, ha a kormány úgy dönt: részben vagy teljesen felszámolja a Déli pályaudvart. 

 

Kapóra jöhet Déli és a Kelenföldi pályaudvar közti alagút támfalának megcsúszása azoknak az ingatlanfejlesztőknek, akik jó ideje lobbiznak a kormánynál a mintegy 12 hektáros központi elhelyezkedési területével igencsak vonzó célpontnak számító Déli átalakításáért.

 

A budai vasútállomás február eleje óta zárva, s bár az ígéretek szerint áprilisra stabilizálják a felgyülemlett csapadékvíz miatt megrongálódott rézsűt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban – a kormány megbízásából – már vizsgálják, vajon teljesen ki lehetne-e iktatni a forgalomból Budapest egyik legforgalmasabb pályaudvarát.

 

Bár a megszüntetést Tarlós István főpolgármester is támogatná, hiszen így a Kelenföldről a belvárosba közlekedő 4-es metróra valamivel több utas jutna, valószínűbb, hogy csak részben számolják fel a Délit. Már csak azért is, mert ha ott netán bevásárlóközpont épülne, ahogyan azt évek óta tervezgetik, akkor a forrásaink szerint megtartandó elővárosi vonatok utasai jelentős vásárlóréteget hoznának. Másrészt a pályaudvar miatt vasárnap sem kellene zárva tartani az üzleteket – ennek pedig nyilvánvalósan a régóta ott működő CBA is örülne.

 

„Inkább csak egy nagyobb állami beruházás farvizén képzelhető el ott a bevásárlóközpont, a vágányok befedése ugyanis nagyon drága mulatság, s a megtérülés problémás” – utalt a korábbi tapasztalatokra a HVG-nek Schneller István, Budapest volt főépítésze.

 

Ez az alaptézis most megvalósulni látszik: a HVG értesülései szerint kormánykörökben felmerült, hogy a közelmúltban beharangozott, várhatóan majd Erzsébet névre hallgató budai központi kórházat a Déli területén húznák fel, több tízmilliárd forint állami forrásból. A helyszínválasztás melletti érv lehet, hogy a Déli tömegközlekedéssel könnyen elérhető, és a környéke bővelkedik egészségügyi létesítményekben. „Ha lesz mellette pláza, az jó eséllyel a hírek szerint a kereskedői babérokra is vágyó Mészáros Lőrincé lehet” – spekulált a piaci viszonyokat jól ismerő egyik ingatlanfejlesztő cég vezetője.

 

Ugyan továbbra is plázastop van érvényben, ám a nagy bevásárlóközpontok eddig is megkapták a felmentést az építési tilalom alól – főleg, ha nem egy német keménydiszkont, hanem a kormánykedvenc CBA egyik üzlete kap helyet a komplexumban. A Délinél ez adott: az ezer négyzetméteres szupermarket így is a vasárnapi zárva tartás egyik kivételezettje pályaudvari elhelyezkedése miatt, s nyilván az esetleg megépülő pláza is az lesz.

 

Járatok tucatjait kellett törölni a Déli pályaudvar több hete tartó lezárása miatt, míg más vonatok csak Kelenföldig, vagy onnan a Keletibe futnak be. A szűk keresztmetszet azonban nem is az úgynevezett fejpályaudvar (ahonnan nincs továbbmenet) 12 vágányának kiesése, hanem az alagúthoz közelebb eső üzemi-kiszolgáló pályaudvari terület használhatatlansága jelenti. Kelenföldön ugyanis nincsen elegendő vágány ahhoz, hogy a vonatokat előkészítsék, kitakarítsák. Jól illusztrálja a nehézségeket, hogy például az uniós forrásból beszerzett, eredetileg a Déli és Székesfehérvár közt közlekedő új motorvonatok illemhelyének tisztítását csak úgy lehet megoldani, hogy az éjszaka leple alatt egy harmadik állomásra viszik el a vonatot. A művelet ugyanis csak szippantóskocsival végezhető el, márpedig pillanatnyilag sem a kelenföldi végállomáson, sem Székesfehérváron nincs erre hely (utóbbin is éppen munkálatok folynak).

 

Ráadásul a Magyarországon átmenő teherforgalom jelentős része is Kelenföldön halad keresztül, s mivel az áruszállító szerelvények zöme a Déli összekötő vasúti híd felől érkezik, s Hegyeshalom irányába megy tovább – vagyis hat-hét vágányt „metszenie” kell Kelenföldön –, ez jócskán lelassíthatja az ottani forgalmat. Eközben az elvileg a Déliből induló balatoni vonatoknak számos váltó segítségével a másik irányba kell a vágányokat keresztbe „átszelniük”, vagyis a kelenföldi forgalmisták élete meglehetősen stresszes – fogalmaztak kollégáik a HVG-nek.

 

A kelenföldi hiányosságok miatt most az a forgatókönyv tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Déli pályaudvarnak a Márvány utcai felüljáró mögötti üzemi része megmarad, ha nem is teljes méretében, s a Délibe befutó járatok számát is csökkentik. A HVG úgy tudja, csak az elővárosi vonatok és a Balatonra közlekedők indulnának onnan. A sínek egy részét befednék, s elférne ott a kórház és a bevásárlóközpont is. Korábban egyébként az volt az elképzelés, hogy a Márvány utca mögötti kiszolgáló részre lakásokat és irodákat építenének, az utasok által használt pályaudvar-részre pedig plázát.

 

„A vágányok befedése vasútüzemileg sem egyszerű, a Westendnél csak néhány vágány fölé került parkoló, mégis bonyolult biztonsági előírásoknak kellett megfelelni” – emlékeztet Schneller István, aki szerint időnként újra felmerül az a terv, hogy a Délit a Duna alatt összekötnék a Nyugati pályaudvarra, így megszűnne a fejpályaudvar jellege és átmenő pályaudvarrá válhatna. Ez azonban – mint a Déli megszüntetését ellenző Schneller fogalmazott – az „álomvilág-kategóriába” tartozik.

 

A főpolgármesternek mindenesetre tetszene a Déli megszüntetése, hiszen annak ideiglenes kiiktatásával máris nőtt a 4-es metró forgalma. Igaz, a metróberuházást részben finanszírozó EU elvárásaitól még így is messze elmarad az utasszám: a főváros 300 ezres ígéretéhez képest naponta 100 ezren, a Déli bezárása óta pedig 140 ezren közlekednek az új vonalon.

 

A korábbi évtizedekben számos alkalommal felvetődött már, hogy az 1861-ben megnyitott Déli pályaudvart megszüntetik. A rendszerváltás után kis túlzással nem volt olyan közlekedési miniszter, aki nem jött volna elő azzal az ötlettel, hogy be kellene zárni az állomást. Az 1990-es évek elején arról folyt a vita, hogy a 4-es metró megépítése helyett érdemes volna-e inkább a 2-est meghosszabbítani Kelenföldig – ez a verzió azonnal fölöslegessé tette volna a Délit.

 

A 2000-es évek elején már nem vasútforgalmi, hanem ingatlangazdálkodási okokból merült fel a felszámolás ötlete: 2005-ben a MÁV már Cannes-ban, nemzetközi ingatlanpiaci közönség előtt hirdette az átépítés lehetőségét, s 2006-ban el is készült a rendezési terv a területre. Akkor olyan potenciális versenyzőket emlegettek plázaépítőként, mint Demján Sándor nagyvállalkozótól az Árkád bevásárlóközpontokat felhúzó német ECE-csoport. Ők azonban aligha építenek most plázát, hiszen a vasárnapi kötelező zárva tartás amúgy is megviseli az érdekeltségeiket.

 

szerző G. Tóth Ilda

 

sssey Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418272

Zuhanyhíradó szerint is.

Zuhanyhíradó szerint a 100a-70 összeforog a Városligeti elág-on keresztül.

Az IC-kre és a gyorsokra két verziót hallottam: KöKi vagy Kelenföld.

 

sssey

 

Előzmény: Törölt nick (418271)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418271

Lehetséges ez is én az alapján irtam amit a tisztelt Smith topic társ megosztott itt az oldalon és abban úgy szerepel hogy "teljes állomás".

 

Előzmény: k.andras.1970 (418270)
k.andras.1970 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418270

Az hogy a  teljes állomást érinti nem jelenti feltétlenül azt, hogy az egész állomás le lesz zárva, hiszen lehet ütemezve szabadon hagyni néhány vágányt.

Előzmény: Törölt nick (418268)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418269

És mi tudja helyettesíteni a Nyugatit, a Keleti? Esetleg felélesztik Rákosrendezőt?  (plusz busz a Nyugatiig)

 

http://www.youtube.com/watch?v=TGGwWy6PKSw

Előzmény: smith (418265)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418268

Az én értelmezésemben szerintem az van irva hogy június 22-julius 06-ig teljes vágányzár lessz,a Nyugati nem fogad és nem indit vonatokat!Ha ez nem így van ugyis kijavitanak a tisztelt topic társak!

Előzmény: Vilibáttya (418266)
M63 010 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418267

Durva! És ott a napi 6 vonat az már jó szolgáltatásnak számít! :((( Holott ha úgy belehúznának a nagysebességű vasutak építésébe, mint Kína, akkor ha a kontinenset átszelő vonatok nem is gyarapodnának érdemben, de a rövid és középtávú vasúti közlekedés az sokat javulhatna.

Előzmény: 1047 005-2 (418257)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418266

Köszönöm, többször elolvastam, de nem értettem meg.

Előzmény: smith (418265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!