Keresés

Részletes keresés

Sabee Gigant Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417876

Párkányban siklott egy teher, kiborult pár kocsi, pálya kizárva. EC-k elvileg a Komárom-Tatabánya-Bp. Keleti útvonalon kerülnek.

sssey Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417875

jwkllr

 

Mostanában a 120-on kusett kocsit járatnak IC kocsi gyanánt.

 

Mi a gond? IC áráért fekvőhelyet kapsz. :-)))

 

sssey

Előzmény: jwkllr (417857)
schlumberger Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417874

akármilyen, de akármije !

aruzsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417873

Erre a sose volt problémára:

 

Nagyon jó ötletnek tűnt a SIemens SIMIS-C-jénél a 30a vonalon először bevezetett centralizált blokkos kiépítés.

Gyakorlatilag két állomás az egész ~60km-es szakasz, a térközökbe csak villany + 2 huzal adat megy ki. Businessileg teljesen korrekt. Nincs mit szétverni, ellopni (jó, kicsi azért maradt), szerelni, megtanulni, stb., mert olyan, mintha csak a jelfogó előtti jelzőt vezérelnénk. Csökken a kinti cuccok inteligenciája, minden bekerül az állomásra.

 

Aztán eljött a nap, amikor eddig kb. tisztázatlan okokból leállt az egyik központ jó része, majd röviddel utána a másik is.

 

Ekkor került bevezetésre Kelenföld-Székesfehérvár között az állomástávolságú közlekedés ...

Talán 5 órás volt a leállás, addig kerülővel mentek a vonatok, mert nem tudott ezzel a szituációval senki sem mit kezdeni.

 

Vannak az emlékezeteimben olyan esetek a mostani nem túl távoli múltban, amikor rendesen fejreállt a Westel hálózata. Ez sem lehetetlen.

Előzmény: Törölt nick (417864)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417872

Nincs két egyforma szakasza, állomása, berendezése, elképzelése, akármilye a MÁV-nak.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417868)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417871

Aztán említsük még meg, a minden második szakaszt más gyártó (Siemens-Thales) építi és az ebből adódó összehangolatlanságok, egymásra mutogatások esetét.

Az információ olyan egységekből történő levétele, amik a mostani működésükkor is kihívásokkal küzdenek. Ezekbe fognak belemódosítani, huzalozgatni.

A távközlés reakcióideje, ami eddig nem on-line elhárítást igényelt, most megfoghatja a vonatot, valamint a biztber távközlés közötti szakmai kapcsolat milyensége, a kidolgozatlan üzemeltetési határok, felületek.

 

Az L1 is ilyeneken és ezekhez hasonló dolgokon bukott meg az 1-es vonalon.

 

De hát fő az optimizmus! Az RBC-k már állnak a raklapokon FC-ben, >3 hónapja ...

Előzmény: Törölt nick (417858)
manhattani Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417870

>Mert a biztonsági filozófia [Észak-Amerikában] gondolom ugyanaz (vagy esetleg az is eltér).

 

Eltérést abban látok, hogy

-jobban épít a mozdonyvezetők figyelmes, gondos, szabálykövető munkájára, mert ők viszik a vásárra a bőrüket, ha csatt, ők a legsebezhetőbbek,

a forgalmisták munkáját sokkal inkább körülveszik ellenőrző műszaki rendszerekkel, reteszelésekkel, mifenével,

 

-jobban épít úgy általában a jó szándékú, figyelmes munkára, az írásbeli (Train order) átadása nem úgy megy, hogy megírom, aláírom, ő aláírja, hogy átvette, én aláírom, hogy ő aláírta, hogy átvette, és így tovább,

hanem a forgalmista a Train Ordert egy rúdon felnyújtja a mozdonyra (mert magasabban van a vezetőállás), a mozdonyvezető elveszi a papírt és betartja, ennyi.

Előzmény: _Nyuszi (417861)
manhattani Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417869

>Az L2 szint viszont bolondbiztos.

 

SMS-ező mozdonyvezető biztos is?

Előzmény: Törölt nick (417860)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417868

Azt hittem, hogy egy biztber telepitese alapvetoen mernoki feladat, es ami mukodik AB kozott, az hasonlo feltetelek mellett mukodik CD kozotti palyan is. Reprodukalhatosag nelkul engedelyezni (vagy ennek lehetosege ellenere tiltani) nem vall tul mernoki gondolkodasra... 

Előzmény: _Nyuszi (417862)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417867

Belátta az ÖBB is :-) csak sok pénz ment el rá mire, ez kiderült :-)

Előzmény: Törölt nick (417865)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417866

"Sőt, egy agyonzsúfolt vonalon csak nehezíti azt a helyzetet, hogy vegyes (ETCS-sel, vagy EVM-mel felszerelt) vontatújárművek közlekednek mondjuk a 100a vonalon."

 

 

Miért nehezítené?

 

 

 

"De lépjünk üzemeltetési szintre. A mostani "hagyományos" berendezésünk karbantartása is elég karcsú. Kevés a létszám. Sokszor...................."

 

 

 

Ez nem az ETCS baja,sajátossága,majd legkésőbb a menetvonal-tulajdonosok kikényszerítik a folyamatos,minőségi üzemet.

Előzmény: Törölt nick (417858)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 1 417865

Stimmel.

A mai technikai fejlettségi szint mellett értelmetlen L1-et telepíteni.

Előzmény: Törölt nick (417860)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 1 417864

Csak, ha a rádiós kommunikáció nem működik, akkor vissza kell lépni az L1-re, ami már csak a balízokkal kezelt pontszerű jelfeladás.

Alapvető tévedés!

Az L1 az L2-nek nem visszaesési szintje! A pályaoldal vagy L1-re vagy L2-re van kiépítve. A mozdonyoldal pedig tudja mindkét szintet.

 

Miért ne működne a rádiós kommunikáció? A nyilvános GSM forgalmazásban hányszor tapasztalták kiesést? Lehet, nincs térerőd -ez egy másik dolog, de a GSM-R antennák úgy vannak telepítve, hogy ezt az állapot se fordulhasson elő.  Ezzel még soha nem volt probléma! Ha pedig tervezett karbantartás, sw. frissítés van, akkor erről külön rendelkeznek és megadják a szükség esetén hívható telefonszámokat. Ezek általában pár órás lekapcsolások és évente max. 1x ha előfordul

Előzmény: Törölt nick (417858)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417863

"Akkor hogy fog ez működni, ha a hagyományos berendezésen túl még egy plusz rádiós rendszerrel, plusz az ETCS berendezéseivel is foglalkozni kell?"

 

Ismerős ez?

"Eddigi feladatai mellett március 1-jétől megbízom a ...."

 

TMK:

Olvastad a Vezetékek Világában Győző bácsi sorait? :( :( :(

Előzmény: Törölt nick (417858)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417862

"Nade, ezek szerint megis jo az a 75 Hz-es jel 160 km?h-ra,"

Van egy vonalszakasz, ahol jó, máshol nem. Közben megváltozott a széljárás, a már engedélyezett részek (a'la 1-es vonal) maradhat, új 160-as 75 Hz-es nem lehet. Meg nem mondom, hogy miért. Gondolom rájöttek, hogy nem arra való, még ha az idő igazolta is.

(Egyébként eléggé faragott lett az a szakasz, pont a térközök-sorompók együttműködése miatt, elég jelentős kötözgetés kellett.)

Előzmény: Ashi Valkoinen (417841)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417861

"Érdekes az amerikai "ETCS", a PTC (Positive Train Control). PTC nélkül vidáman mentek az Amtrak expresszek 99 mph sebességgel (kb. 159 km/h), a teherek meg 100-120 km/h-val. Az elmúlt idők nagy balesetei miatt a Kongresszus (törvényhozás) kötelezővé tette a PTC-t a társaságoknak."

Gondolom az eltérő jogszabályi (és történelmi) háttér az oka az eltérő tapasztalatoknak. Mert a biztonsági filozófia gondolom ugyanaz (vagy esetleg az is eltér).

Előzmény: manhattani (417829)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417860

Az L1 egy teljesen felesleges dolog. Mire kezdene elterjedni, már idejétmúlt is lett. Normális esetben ennek e telepítése teljesen felesleges. Az L2 szint viszont bolondbiztos.

Előzmény: Törölt nick (417858)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417859

Na ne.

Előzmény: Törölt nick (417834)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417858

Ez így van, hogy a tökéletesen működő L2 nem visszalépés.

Csak, ha a rádiós kommunikáció nem működik, akkor vissza kell lépni az L1-re, ami már csak a balízokkal kezelt pontszerű jelfeladás.

Van előnye is, mert a hagyományos EVM jelentősen korlátozott információ feladására képes, az ETCS-hez képest.

De a jelenlegi infrastruktúra korlátait nem mindenhol oldja fel az ETCS. Sőt, egy agyonzsúfolt vonalon csak nehezíti azt a helyzetet, hogy vegyes (ETCS-sel, vagy EVM-mel felszerelt) vontatújárművek közlekednek mondjuk a 100a vonalon. Teljesen más a kiértékelési idő, kikényszerített menetsebesség változtatás...

Van benne pozitív is, meg...

 

De lépjünk üzemeltetési szintre. A mostani "hagyományos" berendezésünk karbantartása is elég karcsú. Kevés a létszám. Sokszor csak a muszáj javítások vannak meg. TMK egyre kevésbé. Akkor hogy fog ez működni, ha a hagyományos berendezésen túl még egy plusz rádiós rendszerrel, plusz az ETCS berendezéseivel is foglalkozni kell? Ez a jelenlegi létszámmal elég karcsú.

Előzmény: 1047 005-2 (417840)
jwkllr Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417857

Mostanában a 120-on kusett kocsit járatnak IC kocsi gyanánt.

Előzmény: vrobee (417852)
v_peti Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417856

Eredetileg lett volna távolsági Flirt is, de akkor új közbeszerzés, új típusengedély és hasonlók kellettek volna.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417855)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417855

Nem is ertem, miert nem kerult soha egyaltalan napirendre, hogy ilyen vonatot is rendeljunk... hetvegi csucsban pedig egy otreszes motovonat helyett ketto, amikor pedig nincs igeny, megy egy, a maradek pedig atkerulhet mas IC-kre vagy gyorsvonatokra. Minden szegmensben javulst hoznanak, es par oreg kocsi vegre nyugdijba mehetne (pl Bp kocsik mennenek a gyorsokra, regi B, Bo, Ao-k pedig a vegallomasra....)

Előzmény: Rollende Landstrasse (417851)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417854

 

 

A motorvonatos-gazdaságos témához: a vonat eleje és vége.

sörösgigant Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417853

Akadnak 100-as tehervonatok szép számmal, főleg a "bezzegvonalon", de másfelé is. A 90-es vonatok az általánosak, és akár nappal is gyönyörűen elférnek az amúgy eléggé sűrű személyforgalomban pl. az 1-esen...

Előzmény: vrobee (417815)
vrobee Creative Commons License 2015.02.28 0 1 417852

távolsági verziót, kényelmesebb ülésekkel, 1. osztályú szakasszal, 2WC-vel

Arra céloztam én is :)

Simán megfelel a Mo-n elvárt IC-színvonalnak.

Csak fel kéne nőni a motorvonatos üzemhez távolsági forgalomban (is).

Előzmény: _nyunyuka (417850)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417851

Na ja... Így már nekem is tetszene...

Előzmény: _nyunyuka (417850)
_nyunyuka Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417850

Igen, akkor Desiroval játszották el ugyanezt.

 

A bussnangi gyárban mutattak épp félkész távolsági verziót, kényelmesebb ülésekkel, 1. osztályú szakasszal, 2WC-vel, ily módon nem vagyok a típus ellen, sőt...

Előzmény: Rollende Landstrasse (417849)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417849

Te is beleesel abba a hibába, mint tíz éve néhány frissdiplomás vasúti vezető. Azt hitték, hogy minden alkalmas "ícének", ami szépen csillog. A FLIRT elővárosi motorvonat. Én nem szeretnék 200 kilométert szorongani szűk üléseken, egy vécével kétszáz emberre.

Előzmény: _nyunyuka (417847)
vrobee Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417848
Előzmény: _nyunyuka (417845)
_nyunyuka Creative Commons License 2015.02.28 0 0 417847

Mi a baj velük? Nekem csak egy: túl kevés van belőlük.

 

Amúgy igen, lemaradt... de előbb-utóbb úgyis megérjük :-).

Előzmény: Rollende Landstrasse (417846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!