Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417649

>Erről most az jutott eszembe, hogy állítólag van aluljáró a két oldal között ...

 

Van bizony, a keresztalagút északi kijárata a parkoló közepén, az a kör alakú, volt?

Előzmény: GOLAZ111 (417642)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417648

Sajnos nem. 

Előzmény: Hamster (417645)
schlumberger Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417647

Kelenföldről a 103-as busz a nyerő vállalkozás, vagy a metrós-átszállós megoldás?

Előzmény: Hamster (417645)
schlumberger Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417646

ó, bocs, összekevertem a Nyugatival, én oda jártam sokat a szegedi szerelmes leveleimet feladni valamikor főiskolás koromban, még a történelmi múltban... Reggel megyek a Puskásba.

Előzmény: _nyunyuka (417640)
Hamster Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417645

"Szerintem nem az a gáz, hogy menni kell, hanem, hogy közben üres a csarnok"

 

Fura, hogy te érted. Gondolom nem vagy vasutas :)

Előzmény: GOLAZ111 (417644)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417644

Szerintem nem az a gáz, hogy menni kell, hanem, hogy közben üres a csarnok, előtte szenvedtek a bejutással, utána meg Keleti van és még gyalogolni is kell. Azért Meidling barátságosabb még hajnalban is.

Előzmény: Hernyofan (417643)
Hernyofan Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417643

Ilyenkor az a normális, hogy ha balra érkezik a vonat, akkor az Arénába mész, ha csarnokba, akkor a 8 - as buszhoz, ha jobbra, akkor a postára. Nem tudom miért kell hepciáskodni....

 

Kíváncsi lennék, hogy egy ekkora séta miatt a közlekedésileg gyakran pozitív példaként emlegetett városokban mennyire vannak kiakadva.

 

Kapásból eszembe jut a Müncheni Hauptbahnhof, ahol ugyanígy vannak csarnokon kívüli vágányok, és talán még többet is kell sétálni a metróig, mint a keletiben.

 

Vagy esetleg Párizs, ahol egy átszállás alkalmával simán sétálgatsz szűkös barlangokban kétszer ennyit úgy, hogy nem számolod a két mozgójárdát, ami az utadba kerül.

 

Zürich-ben a Hauptbahnhof alatti S-Bahn állomás - villamos átszállás se volt semmi, ha jól rémlik.

 

Bécsben is sétáltam már nagyot, pl. a szép új Hauptbahnhof-on ha metróra akarsz szállni, vagy esetleg Meidling, ahol a metróról a legtávolabbi peronról induló vonatra. De ha jól rémlik, a Karlsplatzon is van olyan átszállás két metróvonal között, amin kell ennyit aluljáróban sétálni.

 

A sort folytathatnám, de a lényeg, hogy a keleti egyáltalán nem tűnik kirívónak - még ha kicsit kényelmetlen is.

Előzmény: GOLAZ111 (417638)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417642

Erről most az jutott eszembe, hogy állítólag van aluljáró a két oldal között és még metrókapcsolata is van valahogy. Jó, tudom ez az egész közvetlenül az 50 Nohab mellett van.

Előzmény: schlumberger (417639)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417641

Hol van 1500V harmadik sínen?

 

Oda kellene menni megnézni, hogy megvan - e még, de volt Culoz-Modane között a Compagnie Paris-Lyon-Méditerranée vonalán. Ez a Frejusnál van.

 

Előzmény: paca664 (416921)
_nyunyuka Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417640

Már nincs, 07-21-ig van.

 

A Keletinél a 72-es van, az se nonstop már. Egy kivétel: május 20., a trehány emberek miatt :-).

Előzmény: schlumberger (417639)
schlumberger Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417639

Nyitva van még éccaka a 62-es?

Előzmény: GOLAZ111 (417638)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417638

Én is érkeztem már valamelyik külső első vágányra hajnalban ás még nemzetközi vonattal is. Ilyenkor az a normális, hogy ha balra érkezik a vonat, akkor az Arénába mész, ha csarnokba, akkor a 8 - as buszhoz, ha jobbra, akkor a postára. Nem tudom miért kell hepciáskodni....

Előzmény: Hamster (417621)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.02.20 0 1 417637

Itt a rideg cáfolat. 1 km 77 Ft!

 

 

És mennyi ez a MÁV esetében? Nem a jegyár, hanem a teljes költség, amit valakinek szintén ki kell fizetni. Mondjuk a benzin árában.

Előzmény: v_peti (417623)
vrobee Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417636

Berlin egy főváros, Magyarország meg egy ország.

Előzmény: Törölt nick (417631)
hmsoft Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417635

A DB rendszerű ep fék ugye teljesen másként működik, mint a szovjet, annak a kezelése nem áll túl messze a klasszik módusztól.

 

Működés tekintetében a "direkt" és az "önműködő" ep. fék valóban más, viszont kezelés tekintetében a szovjet ep. fék ("direkt") pont ugyanaz, mint a pneumatikus, hiszen ugyanazt a fékezőszelepet (vagy fékkontrollert az újabb mozdonyokon) huzigálod, csak éppen a levegős részei helyett azok a mikrokapcsolók számítanak ilyenkor, amelyek előállítják az ep. kormányszelepek ep. szelepei számára a szükséges kapcsolást. I. és II. (töltő-oldó, menet) állásban a "fékező" és az "oldó" ep. szelep egyaránt kikapcsolt állapotban van, tehát az ep. kormányszelep felold, és azután oldva tartja a féket. III. és IV. állásban (zárt állás utántáplálás nélkül és zárt állás utántálpálással) az "oldó" ep. szelep működésbe lép, ezzel megszakít minden levegős kapcsolatot (fenntartja a kialakult fékhatást). Az 1,5 literes tér elég tömör, belátható időn belül nem engedi el a levegőt, így a fékhenger (ami a nyomását másolja) sem fogja (tehát ep. szempontból a III. és IV. állás azonos, úgy, ahogy az I. és II. is). V. (továbbá fékezőszelep-változattól függően Va., Ve.) és VI. (üzemi fékezés, gyorsfékezés) állásban a "fékező" ep. szelep lép működésbe, és elkezdi tölteni a fékhengert (amíg vissza nem helyezed a fékezőszelepet III-ba vagy IV-be). A szovjet rendszerű ep. fék nem önműködő, tehát ha fékezés közben megszűnne a villamos kapcsolat az ep. kormányszelepekkel, akkor feloldanának (kikapcsolna mindkét ep. szelepük), de erre a célra van ott tarcsiba' a 292-es, kétnyomásos, gyorsműködésű kormányszelep. Üzemifékezést meg lehet egyébként valósítani fővezeték nyomáscsökkentés nélkül (Ve. állás - ilyen csak személyvonatos vontatójárműveken van, és folyton megy a libikóka, hogy veszélyes és nemengedjük, vagy mégse olyan veszélyes, és engedjük), ami azért jó, mert utána az oldással együtt a töltés is marha gyors, hiszen kapásból 5 barról indul.

hm

Előzmény: cs1014 (417634)
cs1014 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417634

Valljuk be, azért van valami abban, amit mondanak...

Csak a magam példájából, sok motorvonatozás után egy terhes, főleg ha dinamikus fék nélküli géppel, hát olyankor van ám fűrészelés...

A DB rendszerű ep fék ugye teljesen másként működik, mint a szovjet, annak a kezelése nem áll túl messze a klasszik módusztól. Talán még kisebb az eltérés, mint a tuskós vs. tárcsás fékek esetén.

Előzmény: hmsoft (417633)
hmsoft Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417633

Ezért szokták a tehervonatos orosz vezérek a személyvonatosakra mondogatni, hogy ep. fékkel a hülye is meg tud állni, ahol akar, nekik bezzeg művészi magasságokban lebegve kell, percekre előre gondolkodniuk... :)

hm

Előzmény: cs1014 (417632)
cs1014 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417632

Telefonról néztem a videót, annak a hangrendszere azért nem adja vissza az összes zörejt nagy hűséggel. :)

 

A fékezési-oldási idők brutál gyorsak...

Előzmény: hmsoft (417629)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.20 0 1 417631

Két évig éltem kiküldetésben Berlinben. Autóval mentem ki és szép lassan átszoktam a tömegközlekedésre. Kényszer nélkül, csupán azért mert kényelmesebb, gyorsabb volt. Már azon gondolkodtam, hogy nincs is szükségem autóra. Azután visszajöttem Magyarországra. Két hét alatt sikerült meggyőznöm magam, hogy a magyar vasút csak hétvégén, vasútbarátként használható.

 

Nem azért nem látjuk Magyarországon, reggel zakóban, ingben vagy kiskosztümben utazó emberek tömegét a vonatokon, mert drágább, hanem azért, mert koszos és megbízhatatlan. Ezen lehet vitatkozni, de attól az állapottól, hogy reggel felkelek, felszállok a vonatra, a vonaton(!) az egyik automatából megveszem a bérletem, a másikból a kávém vagy a szendvicsem, amit van gusztusom el is fogyasztani, mert nem ragad minden a kosztól, és ha késünk a kalauz (aki nem csak "jegyvizsgáló" :-( ) szól a csatlakozásomnak, hogy várjon meg, mert van átszálló utas, még nagyon messze van ez a vasút!

 

 

 

 

 

Előzmény: vrobee (417628)
vrobee Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417630

azért az kemény, hogy a keleti 1-es vágányát is meg lehet magyarázni, hogy miért jó neked oda érkezni...

Előzmény: Hamster (417621)
hmsoft Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417629

Ennyire hamar old a szovjet ep fék, vagy oda se csapta a rettentőt (mintha levegőfújás lenne hallható a mozdonyról)?

A fékezési és oldási idők ep. üzemmódban attól függenek, hogy az ep. kormányszelep (305-ös típus) 1,5 literes tere a fékező illetve oldó ep. szelepek működése során mennyi idő alatt töltődik illetve ürül. Fékezéskor 1,8 mm-es furaton keresztül megy a töltés, ez 3 bar nyomást (ezáltal ugyanennyi fékhengernyomást) 2,5-3,5 másodperc alatt létesít. A gyorsfék - nem gyorsfék ep. módban nem számít: a 305-ös mellett meglévő 292-es pneumatikus kormányszelep versenyezhetne ezzel a tempóval, ha tudna, de úgysem tud. Az oldási idők attól függenek, hogy motorvonat kocsijáról, vagy mozdonyvontatta személykocsiról van-e szó. Előbbi esetben az oldó ep. szelep által megnyíló furat átmérője nagyobb, ezért 3,5-4 bar fékhengernyomásról 3,5-4,5 másodperc alatt old. A mozdonyvontatta kocsik ep. kormányszelepjének a furata kisebb átmérőjű, ők lassabban oldanak: ugyanekkora kezdeti fékhengernyomásról 8-10 másodperc alatt következik be a teljes oldás.

Szerintem nem fékezett a mv, én csak az ív miatti nyomkarima-hangot hallom a filmen.

hm

Előzmény: cs1014 (417616)
vrobee Creative Commons License 2015.02.20 0 1 417628

mindkét országban bizonyos mértékig/útvonalakon alternatívája a vasút az autónak.

Előzmény: Törölt nick (417627)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.20 0 1 417627

Szerintem a használható vasutakat ne keverjük ide. Magyarországon nem alternatívája a vasút az autónak, Németországban igen.

Előzmény: v_peti (417626)
v_peti Creative Commons License 2015.02.20 0 1 417626

Szinte minden német vasúti szóróanyagon szerepelnek ilyen vagy még durvább számadatok.

Előzmény: manhattani (417625)
manhattani Creative Commons License 2015.02.20 -1 0 417625

Peti. Azt gondolod, hogy egy autóst vonatra szorítasz azzal, hogy bemutatod, szerintetek milyen drága neki az autózás?  :-)

 

Előzmény: v_peti (417623)
kivi000 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417624

Nekem 58 Ft/km jött ki, aminek 60%-a állandó költség (35 Ft).

A vonat kb 24 Ft/km, de ugye ehhez akkor illik hozzáadni az autó állandó költségét is, mert amíg vonatozok addig is pörög ez, tehát 59 Ft össz.

 Azaz szinte fillérre egyforma. (S akkor a helyi közlekedés még benne sincs ami a vonatnál plusz.)

Előzmény: v_peti (417623)
v_peti Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417623

Egyesek mindig azt hiszik, hogy autózási költség=benzinköltség.

Itt a rideg cáfolat. 1 km 77 Ft!

 

 

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/14/autokoltseg-kalkulator/

 

 

És nem a vasútmániások tollából!

 

 

Persze lehet azt mondani, hogy ha már megvetted a kocsit, akkor ne álljon! Csakhogy egyes helyeken már két autó is van a családban! És a másodikra különösen igaz ez! Na meg nem mindegy, hogy első kocsinak mit veszel. Egy használt Opel Corsa-t, vagy egy új BMV-t.

 

 

M62-166 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417622

Jól értem, hogy feltettél egy érdeklődő(nek tűnő) kérdést, de arra számodra az egyetlen elfogadható válasz az, hogy a mocskos szemét bakterek direkt ki akarnak ba.szni az utasokkal, és direkt gyalogoltatják őket súlyos komoly 300 métert, miközben a bajszuk alatt röhögnek is rajtuk? 

 

Akkor sajnos nem én vagyok az embered. Adtam egy értelmes választ, vagy elfogadod, vagy puffogsz tovább :)

Előzmény: Hamster (417621)
Hamster Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417621

"A Keleti jelenlegi feltételei mellett"

 

És egy éve is az volt? És három éve is? És öt éve is? Ne vicceljünk már...

 

"Amúgy Neked a csarnok a nagy sérelmed, de aki pl. a 8-as buszhoz igyekszik annak pont ez jó... Neked lehet a 13 vg lenne jó, neki az. Ha a csarnokba hozza, az háborog aki az Arénába gyalogolt volna, mert neki így +205 méter vagy lehet csak +204. "

 

Ja értem, mindjárt az jön, hogy a bakterek kiszámolták, hogy így jó többeknek. Bocs, de ez nagyon rossz duma. Mindig van valami magyarázat, hogy miért nem változik, én meg úgy látom, hogy az 1-es vágány használatával csak a vasutasok elégedettek, és mivel csak ők változtathatnának, marad minden.

Előzmény: M62-166 (417620)
M62-166 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 417620

A Keleti jelenlegi feltételei mellett (tárolási kapacitás kb fele, korlátozottan elérhető), kevesebb érkező vágánnyal és megnövekedett vonatszámával igen a kitolás lehetősége most fontosabb mint a 300 méter gyaloglás. Mert annak a szerelvénynek rá kb 10 perccel el kell tűnnie, hogy az 5201-et oda tudja érkeztetni, majd ismét abba az oldalba kihúzni. A "túloldal" (20-30 vg csoport) most a híd miatt csak a csarnokon túli vágányokról érhető el, a csarnok felől... 

 

Sajnos a Keleti ilyen módon lett megépítve, nem egy vonalban végződnek a vágányok, nem lehet mindenkinek kedvezni amúgy sem, ráadásul a mostani forgalmi helyzet lebonyolítása előtérbe veszi a forgalmi tevékenységeket az esetleges többletgyaloglásnál... 

 

Amúgy Neked a csarnok a nagy sérelmed, de aki pl. a 8-as buszhoz igyekszik annak pont ez jó... Neked lehet a 13 vg lenne jó, neki az. Ha a csarnokba hozza, az háborog aki az Arénába gyalogolt volna, mert neki így +205 méter vagy lehet csak +204. 

Értem én a helyzetet, én is sokszor legyaloglom ezeket a távolságokat, de azért 300 méter miatt nem kellene megütközni, ennek többszörösét is legyalogolják emberek pl a plazában korzózva ott meg sem kottyan. Nem az Asztalos Sándor út elején állt meg a vonat, hogy 5 km-t kell pluszban gyalogolni :) 

 

Amúgy a kérdésedre röviden válaszolva: nem nem így kényelmes, hanem így oldható meg a tárolása majd későbbi visszatolása. 

Előzmény: Hamster (417573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!