Keresés

Részletes keresés

gertam Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416816

PANTOGRÁFOSAT!

 

Na itt van a kutya elásva, és ezért nem tisztességes a SZOLGÁLTATÁS!

 

No comment ....

 

Üdv

 

 - gertam - 

Előzmény: István Gyuri (416813)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416815

 

Szolnok és Szajol között lelassult a vonatközlekedés

 

Forrás: MTI | 2015. 01. 24. 07:44:00   

 

 

Millérnél kora reggel elromlott a vasúti jelző- és biztosítóberendezés, de már dolgoznak a helyreállításán.

 

A Budapest-Szolnok-Békéscsaba, valamint a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon 20-30 perces késésekre lehet számítani műszaki hiba miatt - közölte a Mávinform szombat reggel az MTI-vel.


manhattani Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416814

>A szabályzat sem említi külön a felárat, hiszen az értelemszerűen visszajár

 

Épp ellenkezőleg! Ha a feláras vonat késik, tovább használod a kényelmesebb kocsit, mint jogos lenne! Ilyen esetben a késés mértékében le kell vonni a visszatérítésből!

Előzmény: gertam (416812)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416813

gertam: A szabályzat sem említi külön a felárat, hiszen az értelemszerűen vissza jár

Miért is?!

 

Az Üzletszabályzat Rövidítések és fogalmak című részében a Menetjegy ára a következőképpen van definiálva:
"Menetjegy ára: az utas által igénybe venni kívánt szolgáltatások ellenértékének összege, ideértve különösen a menetdíjat, a felárat, a kiegészítő szolgáltatások díját, a viteldíjat, ide nem értve a pótdíjat, valamint nemzetközi forgalomban a vonaton fizetett szervízdíjat."

 

Amit Te menetjegynek tekintesz, az csak az alapjegy (amiért a menetdíjat fizeted), míg az üzletszabályzat szerint a menetjegynek része a pót- és helyjegy is.

Előzmény: gertam (416812)
gertam Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416812

PANTOGRÁFOSAT!

 

Ajaj, én a magyar nyelv szerint másként értelmezem.

 

Mert, hogy:

 

a menetjegy árának 50%-a jár, illetve a felár automatikusan hiszen a feláras követelménynek nem tett eleget.

A szabályzat sem említi külön a felárat, hiszen az értelemszerűen vissza jár

 

Üdv

 

- gertam -

 

Előzmény: István Gyuri (416810)
gertam Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416811

PANTOGRÁFOSAT!

 

IDÉZET mávéktól:

 

A  feláras vonat késése esetén az utas a 1371/2007/EK rendelet alapján a menetjegy árának 50%-a erejéig kártérítésre jogosult. 

 

30-119 perc késés esetén a menetjegy árának 25 %-a,

120  perc, vagy annál nagyobb késés esetén a menetjegy árának 25 %-a,

 

Az átalány-kártérítés számításának alapja a menetjegy árának a késett vonatra eső része.

 

Akkor hogyan jött ki a 785 HUF?

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: v_peti (416805)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416810

gertam: IC 815 Kelenföldre 138 perces késéssel érkezik be, a CÉG elismeri a felelősségét, tehát jár az átalány-kártérítés.

Igen, de csak arra a szakaszra, amelyiket a hely/pótjegyes vonatod késett, tehát csak a Pincehely-Kelenföld szakaszra, ami 50%-os kedvezménnyel (+pótjegy) 1575, és 120+ feletti késésnél ennek az 50%-a jár vissza.

Illetve, ha ez nem éri el az 1000 Ft-ot, akkor kell várnod egy másik késett vonatra, hogy összességében 1000 feletti legyen a visszatérítés összege.... (ahogyan adóbevallásnál sem kell megfizetni és nem lehet visszakérni az 1000 Ft alatti összeget).

Előzmény: gertam (416804)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416809

A Moldova könyvben volt egy aranyköpés:

 

"Hamarabb ér a repülőgép Budapestről Moszkvába, mint a vonat Bicskéről Székesfehérvárra..."

:))))))))))

Előzmény: nememlexemki (416808)
nememlexemki Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416808

ha a min.elnök úgy döntött volna már régen újra nyitották volna a fehérvár-bicske szakaszt is

nem jelentene anyagi gondot ez

de inkább a v0 akarják nagyobb üzlet az több csepeg onnan nekik

 

a vonal topikjában meg arról menne a vita miért nincs a bz mögött pót csúcsban

Előzmény: bajhozo1 (416784)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416807
v_peti Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416806

Biztos, hogy mindegyikre S-betűt kellene festeni, és nem kellene egy részüket újra forgalomba helyezni?

Előzmény: M41 2180 (416796)
v_peti Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416805

Ha jól tudom, az átalánykártérítés a jegyár értékének az egynegyede. A pótdíjas vonatoknál passz, valamivel talán több. Így kijöhet ez az összeg reálisan.

Előzmény: gertam (416804)
gertam Creative Commons License 2015.01.24 0 0 416804

PANTOGRÁFOSAT!

 

Szerintetek mekkora a kártérítés összege az alábbi esetben?

 

2015. január 5. (vasárnap)

IC 815 Kelenföldre 138 perces késéssel érkezik be, a CÉG elismeri a felelősségét, tehát jár az átalány-kártérítés.

 

Menetjegy: Pincehely – (Kelenföld) – Győr ( 50%-os):  1.980,- HUF

IC pót és helyjegy:  Pincehely – Kelenföld: 475,- HUF

 

A START szerint a kártérítési igény a fenti esetben csak 785 HUF, tehát nem jár visszatérítés.

 

Hogyan jött ki a 785 HUF?

 

Üdv

 

- gertam -

nagypapi Creative Commons License 2015.01.23 -5 0 416803

Áramkimaradás, már fenn van a hír:

http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=154c2c09faaa38

 

Előzmény: pavarotti (416801)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416802

Pontosan ezt írtam:  "kettő közti rész papíron 5 km-es," bejegyzésre, hogy az 0.

A Lovasberényig történő iparvágány kiszolgálás mellett elvileg az olajrakodó mindkét iparvágány csatlakozása járhatóként volt nyilvántartva.

Előzmény: v_peti (416789)
pavarotti Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416801

újabb gratuláció a MÁV-START utastájékoztatásnak:

immár 30 perce elindulva a Nyugatiból lassan Rákosrendező kijáratához érünk, meg-megállva, el-elindulva.

Hangosban semmi, kalauz sehol, neten semmi :(

 

manhattani Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416800

Akkor már tudjuk, hogy miért "nííííííncs koocsííííí!"  :-)

M41 2180 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416799

Bár nem tudom pontosan mire kérdeztél rá mert jó pár információ van a hsz-ben...

Előzmény: M41 2180 (416798)
M41 2180 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416798

Aha.

Előzmény: 1047 005-2 (416797)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416797

Ez biztos?

Előzmény: M41 2180 (416792)
M41 2180 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416796

Nos, megnéztem a kedvedért, a 2012. 04. 28-i keltezésű listám szerint összesen 345 jármű ácsorgott odafönn. Ezek túlnyomó többsége 20-07-es kocsi az ország minden részéből, nagyrészt Délis 300-as By, és töménytelen MD betétkocsi javarészt Debrecenből. De szinte minden kocsitípus megtalálható úgy mint lassan 20 éve ott ácsorgó 88-81-es étkezők, de van lengyel 1. és 2. osztályú kocsik, BDh kocsik, Bzx mellékkocsik stbstbstb.

Azóta valamennyit elvittek onnan, de került föl a majd 3 év alatt kivont kocsi. Ezeknek -mármint a listámban szereplőknek- kb a 70%-a 2010 júniusában került fel oda amikor egy tollvonással  azokat a kocsikat amiknek X év Y napjáig lejár a revíziójuk fel kell pakolni "tárolás céljából". Több olyan kocsi is volt az adagban ami jó állapotú volt, csak hát beleesett a "nagyon gondosan" kidolgozott halállistára.

Szal' ha most azt mondják, hogy kivonjuk a 300egynéhány legrosszabb állapotú kocsit, az takarhatja azt is, hogy a magasfogadói szekerekre felfestik az S betűt vagy szétvágják őket, esetleg hozzáraknak 20-30 lengyel fülkést, meg a By kocsikat.

Előzmény: V43-1379 (416795)
V43-1379 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416795

300? Nem sok az egy kicsit .. ?

Előzmény: M41 2180 (416792)
_karika Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416794

Múltkor egyik startos ismerősöm küldött oda 2 Bhv-t Pestről...

Előzmény: M41 2180 (416792)
Sabee Gigant Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416793

Az szép :O

Előzmény: M41 2180 (416792)
M41 2180 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416792

Szolnok magasfogadón lazán van 300 db  leállított személykocsi amik közül sok még nincs selejtezve csak tárolva.

Előzmény: Sabee Gigant (416766)
Zolas Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416791
Érdeklődés már van :)
Előzmény: erdőszéli (416790)
erdőszéli Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416790

pont 20 éve néztem körül arrafelé... a lovasberény - bicske-olajtelep közötti szakasz cirka fele volt ellopva. 

 

nagyjából egyben volt a lovasberény-vereb szakasz, vértesacsa környékén 7 km, és kisebb lopásokkal az olajtelep-alcsúti arborétum szakasz.

 

1996-ban készült egy "vezérállás videó" a vértesacsai szakaszról, ha az érintettek hozzájárulnak, és van rá érdeklődést, ezt közzétehetem.

Előzmény: kihúzóvágány (416788)
v_peti Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416789

Lehet, hogy 25-28 éves az a menetrendfüggelék, ahol láttam, egy tény, hogy abban csak Lovasberény-Viktorfalva volt kizárva a forgalomból.

Előzmény: kihúzóvágány (416788)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416788

Már 20 éve is 0 sebességű pálya volt.

Előzmény: v_peti (416786)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 416787

Na látod ez az elmélet meg a gyakorlat közötti különbség.

Lovasberényig iparvágányként üzemel, lassújelekkel tele, kézi átjáró biztosítással.

Bicskétől Lovasberényig pedig nem 20, hanem 25 éve nincs vasút sem, nem, hogy vörös táblás szakasz. Már 10 éve sem voltak meg a sínek, elloptak mindent ami mozdítható, ami maradt azt meg maguk a vasutasok vitték el.

Előzmény: v_peti (416786)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!