Szolnok és Szajol között lelassult a vonatközlekedés
Forrás: MTI | 2015. 01. 24. 07:44:00
Millérnél kora reggel elromlott a vasúti jelző- és biztosítóberendezés, de már dolgoznak a helyreállításán.
A Budapest-Szolnok-Békéscsaba, valamint a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon 20-30 perces késésekre lehet számítani műszaki hiba miatt - közölte a Mávinform szombat reggel az MTI-vel.
>A szabályzat sem említi külön a felárat, hiszen az értelemszerűen visszajár
Épp ellenkezőleg! Ha a feláras vonat késik, tovább használod a kényelmesebb kocsit, mint jogos lenne! Ilyen esetben a késés mértékében le kell vonni a visszatérítésből!
gertam: A szabályzat sem említi külön a felárat, hiszen az értelemszerűen vissza jár
Miért is?!
Az Üzletszabályzat Rövidítések és fogalmak című részében a Menetjegy ára a következőképpen van definiálva: "Menetjegy ára: az utas által igénybe venni kívánt szolgáltatások ellenértékének összege, ideértve különösen a menetdíjat, a felárat, a kiegészítő szolgáltatások díját, a viteldíjat, ide nem értve a pótdíjat, valamint nemzetközi forgalomban a vonaton fizetett szervízdíjat."
Amit Te menetjegynek tekintesz, az csak az alapjegy (amiért a menetdíjat fizeted), míg az üzletszabályzat szerint a menetjegynek része a pót- és helyjegy is.
gertam: IC 815 Kelenföldre 138 perces késéssel érkezik be, a CÉG elismeri a felelősségét, tehát jár az átalány-kártérítés.
Igen, de csak arra a szakaszra, amelyiket a hely/pótjegyes vonatod késett, tehát csak a Pincehely-Kelenföld szakaszra, ami 50%-os kedvezménnyel (+pótjegy) 1575, és 120+ feletti késésnél ennek az 50%-a jár vissza.
Illetve, ha ez nem éri el az 1000 Ft-ot, akkor kell várnod egy másik késett vonatra, hogy összességében 1000 feletti legyen a visszatérítés összege.... (ahogyan adóbevallásnál sem kell megfizetni és nem lehet visszakérni az 1000 Ft alatti összeget).
Ha jól tudom, az átalánykártérítés a jegyár értékének az egynegyede. A pótdíjas vonatoknál passz, valamivel talán több. Így kijöhet ez az összeg reálisan.
Nos, megnéztem a kedvedért, a 2012. 04. 28-i keltezésű listám szerint összesen 345 jármű ácsorgott odafönn. Ezek túlnyomó többsége 20-07-es kocsi az ország minden részéből, nagyrészt Délis 300-as By, és töménytelen MD betétkocsi javarészt Debrecenből. De szinte minden kocsitípus megtalálható úgy mint lassan 20 éve ott ácsorgó 88-81-es étkezők, de van lengyel 1. és 2. osztályú kocsik, BDh kocsik, Bzx mellékkocsik stbstbstb.
Azóta valamennyit elvittek onnan, de került föl a majd 3 év alatt kivont kocsi. Ezeknek -mármint a listámban szereplőknek- kb a 70%-a 2010 júniusában került fel oda amikor egy tollvonással azokat a kocsikat amiknek X év Y napjáig lejár a revíziójuk fel kell pakolni "tárolás céljából". Több olyan kocsi is volt az adagban ami jó állapotú volt, csak hát beleesett a "nagyon gondosan" kidolgozott halállistára.
Szal' ha most azt mondják, hogy kivonjuk a 300egynéhány legrosszabb állapotú kocsit, az takarhatja azt is, hogy a magasfogadói szekerekre felfestik az S betűt vagy szétvágják őket, esetleg hozzáraknak 20-30 lengyel fülkést, meg a By kocsikat.
Bicskétől Lovasberényig pedig nem 20, hanem 25 éve nincs vasút sem, nem, hogy vörös táblás szakasz. Már 10 éve sem voltak meg a sínek, elloptak mindent ami mozdítható, ami maradt azt meg maguk a vasutasok vitték el.