Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416692

Vasút tekintetében a Fertőszentmiklós-Pomogy vonal (9. sz.) korlátozásai áttekinthetetlenek még, de az ugye az osztrák ünnepnapok rendje miatt....

Előzmény: zjakabfi (416691)
zjakabfi Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416691

Ez a korlát lehet értelmes, bár egyszerűbb lenne naptól napig kiírni...

Előzmény: siófoki35 (416690)
siófoki35 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416690

Volánnál a kedvencem a "nyári időszámítás időtartama alatt" korlátozás. És az a járat tényleg márciustól novemberig járt. Nem az volt hogy a téli időszámítás idején egy órával odébb volt téve... egyáltalán nem járt :D

Előzmény: zjakabfi (416689)
zjakabfi Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416689

A MÁV jelölése egyértelmű, világos, logikus, és ráadásul a menetrendben napra bontva ellenőrizhető.

Ellentétben a Volánnal,amelyik 08.31-én vasárnap nem közlekedtetett le egy "nyári tanszünetben naponta" a közlekedő Füred Tihany járatot... azzal az indoklással, hogy az a nap már a hét első tanítási napját megelőző nap volt, és máshova kellett a kapacitás...

 

Előzmény: gertam (416685)
zjakabfi Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416688

Érdekes díjszabási kérdést vetek fel.

Ma utaztam a G43-assal, Start Kártyával Fehérvárig. Jv. adott jegyet, Nagytétény-Diósdtól, 51 km-est...

Visszafelé Fehérváron vettem jegyet, 49km-est  adtak Tétényligetig. (Gyorsvonattal jöttem hazafelé.)

 

Ez így rendben van?

Ezek szerint Fehérvár felé nem lehet bármelyik vonalon menni? Vagy ha állomáson veszem a jegyet, meg kell határoznom az útirányt? Ez így nem tetszik annyira...

Főleg hogy talán mlég az idei menetrendben is van Érd-felső felé menő nem megállós vonat...

Régen amikor mind arra ment, akkor is Tétényliget volt a határ...

 

 

Siemens113 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416687

Bár ebben egy tavalyi októberihez hasonló RJ-es jelenet simán benne lehet.

Előzmény: István Gyuri (416683)
v_peti Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416686

Volt olyan, hogy egy ilyen köztes napon a Volánbusz szombatival ment, a Nógrád Volán meg vasárnapival, ennek eredményeképpen a közösen ellátott területek valamelyikén egyik busz sem jött, az utasok meg órákat várhattak.

Előzmény: gertam (416685)
gertam Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416685

PANTOGRÁFOSAT!

 

A szombat az szombat!

Ezesetben a közlekedésnek és a munkarendnek szinkronban kell lenni!!

Természetesen az "UTASOK JAVÁRA" eltérhet a közlekedés, sőt kívánatos is ezt figyelembe venni!!!

 

Az utazási igények pedig ilyenkor mások, mint egy átlagos szombaton, ami egy munkanapot követ.

Én is így gondolom, ezzel semmi probléma!

 

Az, hogy a volánok munkaszünetes menetrenddel mennek az azért már egy kicsit gáz...

 

NA EZ AZ IGAZI GÁZ!

 

És persze az EGYEZTETÉS - egységes közlekedési rend - HIÁNYA!

 

Más:

 

Tegnap fincsi volt a 8046 2 egységgel....

 

Üdv

 

-gertam -

 

Előzmény: István Gyuri (416683)
v_peti Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416684

Na ja, a Volán társaságok által az ilyen köztes szombatokon eröltett munkaszünetezés már a 80-as évek végén is megvolt, holott akkor még jóval kevesebb egyéni közlekedés volt, így akkor még több embert szívattak meg vele, mint manapság. Mi is jót anyáztunk a 80-as évek végén. Vépre mentünk volna ki, és a két vonat közti időpontban ment volna busz, de annó a 80-as években egy agysebész valahol fent, úgy gondolta, hogy ilyenkor munkaszüneti nap legyen, és ehhez azóta is nagyobbrészt tartják magukat. :( Nos, a busz nem ment, aki Vépig utazott, az lement a vasútállomásra a következő vonatra, ami fullosan tele volt (Bz+1 mellék), aki meg Vépen túl utazott volna, az emlegethette a volános vezetők felmenőit utcalányokhoz hasonlítva.

 

Érthetetlen, hogy ez a hülyeség azóta sem kopott ki!

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (416683)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416683

gertam: Május 2-a (ebben az évben) szombatra esik.
Semmi cicó. semmi tökölés, egy SIMA szombati napnak tűnik a naptár szerint.

NEM! Ez egy háromnapos hétvége középső napja lesz.

Az utazási igények pedig ilyenkor mások, mint egy átlagos szombaton, ami egy munkanapot követ.

Ugyanígy, május 1-jén, ami egy ünnepnap, de mivel egy hosszú hétvége első napja, ezért a szombat reggelente megszokott vonatokat célszerű közlekedtetni (pláne ott, ahol (B)-X korlátozásokkal mennek az esti utolsó/hajnali első vonatok...)

Ez hosszú évek óta így megy, én szerintem nincs is probléma belőle.

 

Az, hogy a volánok munkaszünetes menetrenddel mennek az azért már egy kicsit gáz, mert az náluk jelentősen ritkított menetrendet jelent, míg a vasútnál az ünnepi menetrend "csak" annyit, hogy néhány X-es vonat nem közlekedik a szokásos szombatihoz képest, míg azért május 2-án lesz azért bevásárlóforgalom, némi plázázáshoz kapcsolódó forgalom (pláne, ha akkor már vasárnap zárva lesznek a boltok és május 1-2-3. hosszú hétvégéjén csak 2-án lesznek nyitva a nagyobb boltok - de erről még persze az éves naptár összeállításakor nem tudhattak, még senki sem tudhatja, hogy milyen átrendeződést fog jelenteni ez a boltbezárás az utazási igények kapcsán...).

Előzmény: gertam (416682)
gertam Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416682

PANTOGRÁFOSAT!

 

ÉN JÓ ELŐRE SZÓLOK! Lesz majd megleeeeeepetés május 2-án.

 

Ami Gergely pápának nem okozott gondot, most a közlekedési társaságoknak egy klassz trükkel …

 

Miről is van szó?

 

Május 2-a (ebben az évben) szombatra esik.
Semmi cicó. semmi tökölés, egy SIMA szombati napnak tűnik a naptár szerint.

 

Mindezt – nem tudom milyen Közlönyben szereplő utasítás alapján - a közlekedési társaságok (MÁV, VOLÁN) ÜNNEPNAPI MENETRENDDEL tüntetik fel!!!

 

Az már csak HAB a TORTÁN, hogy május elsején a:
Buszok: MUNKASZÜNETI NAP szerint
Vonatok: SZOMBATI NAP szerint közlekednek.

 

         

 

 

        

 

Ez ám az egységes MENETREND!


GRATULA érte a közlekedési szag(!)embereknek!
Csak így tovább!!

Ps:
Persze a hivatalos naptár - MUNKAIDŐKERETES MUNKAIDŐ NAPTÁR 2015 - a valós napokat jelöli erre a naptári évre.

 

Üdv

 

- gertam -

M63 010 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416681

Mi üzleti titok? A buszok matricáiból egyértelműen kiderül, hogy az melyik cég! Az persze már nem, hogy fővállalkozók, vagy csak alvállalkozók.

Előzmény: Törölt nick (416677)
gertam Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416680

PANTOGRÁFOSAT!

 

Szegény ELVIRA!!!


Az S42-n milyen TÁRSVASÚT közlekedtet vonatot?????


Ráadásul mindegyiket késésben?

 

 

   

 

Üdv

 

- gertam -

hmsoft Creative Commons License 2015.01.17 0 0 416679

Egy kis carszkojeszelói: XXI. századi hobo (rzd-partner.ru alapján)

A sztori eleje, mondhatni, a szokásos: a Kuznyecki-szénmedence környékén, Belovo településen egy 23 éves fiatalember, heveny alkoholizálást követően a barátjához indult - talán elfogyott az ital, és az ismerősnél még akadt tartalék. A barátjához az út a vasútállomáson át vezetett, és persze, hogy a történet központi szereplője a rövidebbik utat választotta, a vágányokat foglaló tehervonatok alatt. Az egyik tehervonat kocsija azonban maradásra bírta: úgy beleakadt a dzsekije, hogy fellógatta a ruhadarabnál fogva az alvázra, mint egy fregolira. A vonat meg természetesen elindult. A következő két és fél órából nem sokra emlékszik a fiatalember, csak annyit lehet tudni, hogy az alvázon jutott el Tyerentyjevszkajáig, ahol magához tért, és sikerült kiszabadulnia a kocsi fogságából. Két dologban is páratlan szerencséje volt. Először is, az üres elegy befelé haladt "Szénországba", nem pedig kifelé. Ha Belovótól a másik irányba indul, akkor a 230 kilométert szinte biztos, hogy egyben zavarja le Novoszibirszkig (Inszkajáig), sőt, ha valami tranzitvonat, akkor halad tovább, akár egészen le a térképről. Így viszont, itt-ott előztetve magát a prioritást élvezőkkel a novokuznyecki csomóponton, csupán száz kilométer esett a két és fél órára. A másik, életmentő körülmény, hogy aznap szokatlanul enyhe idő volt - ha nem segít be a melegfront, a két és fél óra alatt a fiatalember garantáltan halálra fagyott volna a kocsi alatt. Bár még Tyerentyjevszkaján sem került biztonságba, mert gyalog indult el a vasút mentén, azt sem igazán tudva, hol van, ám végre eszébe jutott felhívni a rokonait. Akik mozgósították a rendőrséget a keresésére. A rendőrök megtalálták, a forma kedvéért kiállítottak egy jegyzőkönyvet a vágányokon való átjárásért ki nem épített helyen (párszáz rubelje bánja majd), és hazaszállították.

hm

trizs77 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 416678

Leomlott egy felüljáró Hatvanban

 

Forrás: MTI | 2015. 01. 16. 13:05:09  

 

 

Egy órán keresztül állt a vonatforgalom a Budapest-Miskolc vasútvonalon, mert bontás közben pénteken berogyott a régi közúti felüljáró Hatvanban. Kora délutánig félórás késésekkel kell számolni - tájékoztatta a Mávinform pénteken az MTI-t.

 

 

Közlésük szerint a vonatközlekedést negyed tizenkettő után pár perccel kellett leállítani és negyed egykor indulhattak újra a szerelvények a Budapest-Miskolc és a Hatvan-Somoskőújfalu vasútvonalakon.

A munkálatokat a Közgép munkagépei végzik, amelyekkel rövid idő alatt felszabadították a pályát a berogyott hídelemektől - tették hozzá.

A történtek miatt 20-30 perces késésekkel kell számolniuk pénteken délután két óráig az utasoknak a két vasútvonalon.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 416677

Te tudod,sajnos többet nem mondhatok mert az már üzleti titoknak minösül!

Előzmény: trizs77 (416676)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 416676

Nem.

 

Van cég mellyel a MÁV-nak úgynevezett   "keretmegállapodása"   van, s vannak eseti megrendelések.

Előzmény: Törölt nick (416675)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 416675

Szerintetek a jelen helyzetben hogy van a vonatpótlás a komolyabb Mávos helyeken egy cégé az összes Szegedtöl Békéscsabán át Siófokig!

Előzmény: M63 010 (416674)
M63 010 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416674

Mennyi lehet a rezsikilométerdíj?

500 Ft-ból már bőven kijöhet, mert a távolsági forgalom nem a Budapesti dugó, és szinte csak szólók mennek és nem csuklósok, a Budapesti elővárosokat leszámítva.

Ha 2 000 000 000-ot osztunk 500-zal, akkor 4 000 000 jön ki.

Egy pótlás legyen 50 km. Van rövidebb is, de hosszabb kevés. (Ritka kivétel a mostani 72 km-es Szombathely-Csorna.) 50 km 10 vonatpárra, az 1000 km oda-vissza. 5 buszos (egy vonat=5 busz) pótlás esetén ez 5000 km. 100 napon keresztül ez 500 000 km. És ez csak egy vonal! Ha csak Egomot és Siófokot számítjuk, mint forgalmas vonal, akkor reális érték lehet a 4 000 000 km a fél országra az elhúzódó egomi és a hosszantartó siófoki vágányzár miatt. Mert ugye nemcsak ezek vannak vagy lesznek.

Persze ekkora számok esetén le lehet nyúlni 10-20%-ot, de nagyságrendileg reálisnak tűnhet.

 

 

Előzmény: r1232 (416673)
r1232 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416673

Ez az előre tervezett vágányzárak miatti vonatpótlókra kiírt pályázat.

Előzmény: pavarotti (416671)
zjakabfi Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416672

a reggeli szalaghírek váci vonalat írtak csak.

Előzmény: bárány (416668)
pavarotti Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416671

Már csak az a kérdés, hogy tervezetten előreláthatólag idő dimenzióval is számolva mennyi ideig kell busszal pótolni.

 

Példa eszmefuttatás:

Ha tegyük fel, hogy 1%, akkor az azt jelenti, hogy 2mrd forintból lehet busszal pótolni, tehát kevesebb mint duplája a vasútnak juttatott évi 350mrd forint mint amiből busszal meg lehetne oldani, és azért a vonat csak komfortosabb és csomó embernek munkát ad...

 

:)

Előzmény: Törölt nick (416667)
schlumberger Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416670

Elnézésed kérem, én vagyok a hunyó. Én nehézáramos vagyok, és a fortepanon sok erőműves képet néztem előtte :-)

Előzmény: Mopi (416663)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416669

Sem ez, sem a számolás nem megy olyan jól, mint a spiclimunka... 

Előzmény: bárány (416668)
bárány Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416668

a Budapest-Vácrátót-Vác elővárosi vasútvonalon

 

Mindjárt az első mondatban írják. Az utolsót elolvastad, azt látom az egyvágányúból :)

Előzmény: trizs77 (416665)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416667

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:13667-2015:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás az alábbi tárgyban:
Közúti személyszállítás biztosítása a vasúti személyszállítás helyettesítésére a MÁV-START Zrt. teljes szolgáltatási területén előre tervezett zavartatás esetére.
I. részajánlat:
Magyarországnak a Duna által elválasztott vasúti szolgáltatási területének keleti oldalára eső valamennyi vasúti személyszállítási viszonylat (bal-parti részajánlat)
A keretmegállapodás értéke: nettó, 2 000 000 000 HUF
II. részajánlat:
Magyarországnak a Duna által elválasztott vasúti szolgáltatási területének nyugati oldalára eső valamennyi vasúti személyszállítási viszonylat (jobb-parti részajánlat)
A keretmegállapodás értéke: nettó 2 000 000 000 HUF."

vrobee Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416666

71. Veresegyház...

Előzmény: trizs77 (416665)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416665

DULL  SZABOLCS

 

12 perce

 

Közszolgálati bréking! Aki Vác felől vonatozik Budapestre ma reggel, induljon el jóval előbb!

 

Mert elromlott a vasúti jelző- és biztosítóberendezés a veresegyházi állomáson csütörtök kora reggel, a Budapest-Vácrátót-Vác elővárosi vasútvonalon ezért a reggeli csúcsforgalomban 20-30 perces késések is várhatóak - közölte a Mávinform az MTI-vel.

 

Közleményük szerint szakemberek a helyszínen dolgoznak a hiba javításán, addig Veresegyház állomáson nehézkes a váltószerkezetek átállítása. Az egyvágányú vasútvonalon a torlódások miatt kell késéssel számolniuk az utasoknak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Egyvágányú ?

 

Miről ír ez a Szabolcs gyerek ?

 

70-es vonalról, vagy 71-ről ?

 

 

nememlexemki Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416664

így van

régi álom a 2000-es évek elejéről, az akkori elővárosi álmokban is benne volt már

batta kezdőponton ágazik ki nagysugarúval és tart ercsiig vagy iváncsáig

most meg lett rá della

 

Előzmény: trizs77 (416653)
Mopi Creative Commons License 2015.01.15 0 0 416663

Igyekszem. Ehhez viszont légy szíves világíts rá, hogy hol vagyok félreérthető, mert többszöri újraolvasás után sem jövök rá, hogy hol keverem a kétféle vezetéket vagy annak oszlopait.

Előzmény: schlumberger (416661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!