Volánnál a kedvencem a "nyári időszámítás időtartama alatt" korlátozás. És az a járat tényleg márciustól novemberig járt. Nem az volt hogy a téli időszámítás idején egy órával odébb volt téve... egyáltalán nem járt :D
A MÁV jelölése egyértelmű, világos, logikus, és ráadásul a menetrendben napra bontva ellenőrizhető.
Ellentétben a Volánnal,amelyik 08.31-én vasárnap nem közlekedtetett le egy "nyári tanszünetben naponta" a közlekedő Füred Tihany járatot... azzal az indoklással, hogy az a nap már a hét első tanítási napját megelőző nap volt, és máshova kellett a kapacitás...
Ma utaztam a G43-assal, Start Kártyával Fehérvárig. Jv. adott jegyet, Nagytétény-Diósdtól, 51 km-est...
Visszafelé Fehérváron vettem jegyet, 49km-est adtak Tétényligetig. (Gyorsvonattal jöttem hazafelé.)
Ez így rendben van?
Ezek szerint Fehérvár felé nem lehet bármelyik vonalon menni? Vagy ha állomáson veszem a jegyet, meg kell határoznom az útirányt? Ez így nem tetszik annyira...
Főleg hogy talán mlég az idei menetrendben is van Érd-felső felé menő nem megállós vonat...
Régen amikor mind arra ment, akkor is Tétényliget volt a határ...
Volt olyan, hogy egy ilyen köztes napon a Volánbusz szombatival ment, a Nógrád Volán meg vasárnapival, ennek eredményeképpen a közösen ellátott területek valamelyikén egyik busz sem jött, az utasok meg órákat várhattak.
Na ja, a Volán társaságok által az ilyen köztes szombatokon eröltett munkaszünetezés már a 80-as évek végén is megvolt, holott akkor még jóval kevesebb egyéni közlekedés volt, így akkor még több embert szívattak meg vele, mint manapság. Mi is jót anyáztunk a 80-as évek végén. Vépre mentünk volna ki, és a két vonat közti időpontban ment volna busz, de annó a 80-as években egy agysebész valahol fent, úgy gondolta, hogy ilyenkor munkaszüneti nap legyen, és ehhez azóta is nagyobbrészt tartják magukat. :( Nos, a busz nem ment, aki Vépig utazott, az lement a vasútállomásra a következő vonatra, ami fullosan tele volt (Bz+1 mellék), aki meg Vépen túl utazott volna, az emlegethette a volános vezetők felmenőit utcalányokhoz hasonlítva.
Érthetetlen, hogy ez a hülyeség azóta sem kopott ki!
gertam: Május 2-a (ebben az évben) szombatra esik. Semmi cicó. semmi tökölés, egy SIMA szombati napnak tűnik a naptár szerint.
NEM! Ez egy háromnapos hétvége középső napja lesz.
Az utazási igények pedig ilyenkor mások, mint egy átlagos szombaton, ami egy munkanapot követ.
Ugyanígy, május 1-jén, ami egy ünnepnap, de mivel egy hosszú hétvége első napja, ezért a szombat reggelente megszokott vonatokat célszerű közlekedtetni (pláne ott, ahol (B)-X korlátozásokkal mennek az esti utolsó/hajnali első vonatok...)
Ez hosszú évek óta így megy, én szerintem nincs is probléma belőle.
Az, hogy a volánok munkaszünetes menetrenddel mennek az azért már egy kicsit gáz, mert az náluk jelentősen ritkított menetrendet jelent, míg a vasútnál az ünnepi menetrend "csak" annyit, hogy néhány X-es vonat nem közlekedik a szokásos szombatihoz képest, míg azért május 2-án lesz azért bevásárlóforgalom, némi plázázáshoz kapcsolódó forgalom (pláne, ha akkor már vasárnap zárva lesznek a boltok és május 1-2-3. hosszú hétvégéjén csak 2-án lesznek nyitva a nagyobb boltok - de erről még persze az éves naptár összeállításakor nem tudhattak, még senki sem tudhatja, hogy milyen átrendeződést fog jelenteni ez a boltbezárás az utazási igények kapcsán...).
Egy kis carszkojeszelói: XXI. századi hobo (rzd-partner.ru alapján)
A sztori eleje, mondhatni, a szokásos: a Kuznyecki-szénmedence környékén, Belovo településen egy 23 éves fiatalember, heveny alkoholizálást követően a barátjához indult - talán elfogyott az ital, és az ismerősnél még akadt tartalék. A barátjához az út a vasútállomáson át vezetett, és persze, hogy a történet központi szereplője a rövidebbik utat választotta, a vágányokat foglaló tehervonatok alatt. Az egyik tehervonat kocsija azonban maradásra bírta: úgy beleakadt a dzsekije, hogy fellógatta a ruhadarabnál fogva az alvázra, mint egy fregolira. A vonat meg természetesen elindult. A következő két és fél órából nem sokra emlékszik a fiatalember, csak annyit lehet tudni, hogy az alvázon jutott el Tyerentyjevszkajáig, ahol magához tért, és sikerült kiszabadulnia a kocsi fogságából. Két dologban is páratlan szerencséje volt. Először is, az üres elegy befelé haladt "Szénországba", nem pedig kifelé. Ha Belovótól a másik irányba indul, akkor a 230 kilométert szinte biztos, hogy egyben zavarja le Novoszibirszkig (Inszkajáig), sőt, ha valami tranzitvonat, akkor halad tovább, akár egészen le a térképről. Így viszont, itt-ott előztetve magát a prioritást élvezőkkel a novokuznyecki csomóponton, csupán száz kilométer esett a két és fél órára. A másik, életmentő körülmény, hogy aznap szokatlanul enyhe idő volt - ha nem segít be a melegfront, a két és fél óra alatt a fiatalember garantáltan halálra fagyott volna a kocsi alatt. Bár még Tyerentyjevszkaján sem került biztonságba, mert gyalog indult el a vasút mentén, azt sem igazán tudva, hol van, ám végre eszébe jutott felhívni a rokonait. Akik mozgósították a rendőrséget a keresésére. A rendőrök megtalálták, a forma kedvéért kiállítottak egy jegyzőkönyvet a vágányokon való átjárásért ki nem épített helyen (párszáz rubelje bánja majd), és hazaszállították.
Egy órán keresztül állt a vonatforgalom a Budapest-Miskolc vasútvonalon, mert bontás közben pénteken berogyott a régi közúti felüljáró Hatvanban. Kora délutánig félórás késésekkel kell számolni - tájékoztatta a Mávinform pénteken az MTI-t.
Közlésük szerint a vonatközlekedést negyed tizenkettő után pár perccel kellett leállítani és negyed egykor indulhattak újra a szerelvények a Budapest-Miskolc és a Hatvan-Somoskőújfalu vasútvonalakon.
A munkálatokat a Közgép munkagépei végzik, amelyekkel rövid idő alatt felszabadították a pályát a berogyott hídelemektől - tették hozzá.
A történtek miatt 20-30 perces késésekkel kell számolniuk pénteken délután két óráig az utasoknak a két vasútvonalon.
500 Ft-ból már bőven kijöhet, mert a távolsági forgalom nem a Budapesti dugó, és szinte csak szólók mennek és nem csuklósok, a Budapesti elővárosokat leszámítva.
Ha 2 000 000 000-ot osztunk 500-zal, akkor 4 000 000 jön ki.
Egy pótlás legyen 50 km. Van rövidebb is, de hosszabb kevés. (Ritka kivétel a mostani 72 km-es Szombathely-Csorna.) 50 km 10 vonatpárra, az 1000 km oda-vissza. 5 buszos (egy vonat=5 busz) pótlás esetén ez 5000 km. 100 napon keresztül ez 500 000 km. És ez csak egy vonal! Ha csak Egomot és Siófokot számítjuk, mint forgalmas vonal, akkor reális érték lehet a 4 000 000 km a fél országra az elhúzódó egomi és a hosszantartó siófoki vágányzár miatt. Mert ugye nemcsak ezek vannak vagy lesznek.
Persze ekkora számok esetén le lehet nyúlni 10-20%-ot, de nagyságrendileg reálisnak tűnhet.
Már csak az a kérdés, hogy tervezetten előreláthatólag idő dimenzióval is számolva mennyi ideig kell busszal pótolni.
Példa eszmefuttatás:
Ha tegyük fel, hogy 1%, akkor az azt jelenti, hogy 2mrd forintból lehet busszal pótolni, tehát kevesebb mint duplája a vasútnak juttatott évi 350mrd forint mint amiből busszal meg lehetne oldani, és azért a vonat csak komfortosabb és csomó embernek munkát ad...
"Keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás az alábbi tárgyban: Közúti személyszállítás biztosítása a vasúti személyszállítás helyettesítésére a MÁV-START Zrt. teljes szolgáltatási területén előre tervezett zavartatás esetére. I. részajánlat: Magyarországnak a Duna által elválasztott vasúti szolgáltatási területének keleti oldalára eső valamennyi vasúti személyszállítási viszonylat (bal-parti részajánlat) A keretmegállapodás értéke: nettó, 2 000 000 000 HUF II. részajánlat: Magyarországnak a Duna által elválasztott vasúti szolgáltatási területének nyugati oldalára eső valamennyi vasúti személyszállítási viszonylat (jobb-parti részajánlat) A keretmegállapodás értéke: nettó 2 000 000 000 HUF."
Mert elromlott a vasúti jelző- és biztosítóberendezés a veresegyházi állomáson csütörtök kora reggel, a Budapest-Vácrátót-Vác elővárosi vasútvonalon ezért a reggeli csúcsforgalomban 20-30 perces késések is várhatóak - közölte a Mávinform az MTI-vel.
Közleményük szerint szakemberek a helyszínen dolgoznak a hiba javításán, addig Veresegyház állomáson nehézkes a váltószerkezetek átállítása. Az egyvágányú vasútvonalon a torlódások miatt kell késéssel számolniuk az utasoknak.
Igyekszem. Ehhez viszont légy szíves világíts rá, hogy hol vagyok félreérthető, mert többszöri újraolvasás után sem jövök rá, hogy hol keverem a kétféle vezetéket vagy annak oszlopait.