Olyan blaszfémiára már gondolni sem merek, hogy a mozdonyvezető ellenőrizze a jegyeket, amit egy busszsofőr simán megtesz, pedig buszt nehezebb vezetni, mint Bz-t. Hiába, intelligensebbek.
Széles tömegek számára nyílt meg az ingyen utazás lehetősége. Néha, bizonyos vonatoknál ellenőrzik a a le és felszállókat, de van idő...Mikor a fővonalival elmegy a jegyvágó, utána le, illetve felszállnak a potyások...
Ha az utas azt hazudja, hogy a legközelebbi állomástól jön (ha nem, hogy is vesz onnan jegyet? A vonat áll egy kicsit, mindenki beszalad az állomásra és jegyet vesz? :-) ) és onnan van jegye, azt az összeget, amit nem fizet meg a vasútnak, annál sokkal költségesebb rendszerrel lehet ellenőrizni.
Rollende Landstrasse: De vajon akkor is ilyen rugalmas lenne, ha több állomást, felszálló-leszálló utasokat is érintene a KN közlekedés?
A kőszegi vonalon (és a bezárása, akarom mondani, az ideiglenes forgalomszüneteltetése előtt a Körmend–Zalalövő vonalon) is KN-közlekedés volt.
Le volt szabályozva végrehajtási utasításban, hogy miként indulhatott el a megállókból a mv., illetve, hogy milyen esetekben kell vjv. a vonatra (pl. "tökig érő köd" - na, ez persze nem ÍGy volt leírva :D).
Erről nem tudtam. Meglepő rugalmasság a hatóságtól a helyi szabályozás. De vajon akkor is ilyen rugalmas lenne, ha több állomást, felszálló-leszálló utasokat is érintene a KN közlekedés? No, nem ellenzem, csak meglepődtem. Messze van tőlem Somogyszob...
"Nem kell ingyennek lenni, kalauz nélküli rendszer. Naponta egy vonat leszálló utasait ellenőrzik, ott, ahol nagyobb a forgalom, ott inkább van rendőr is a környéken, ha kellene"
Az nem is érdekes,hogy hol szállt fel és mennyit utazott az utas.Jó rendszer.
Jelenleg nincs az F.2 hatálya alá eső vonalakon kalauz (vezető jegyvizsgáló) nélküli rendszer. Személyszállító vonathoz kell mozdonyvezető + vjv. az utasítás szerint.
Nem kell ingyennek lenni, kalauz nélküli rendszer. Naponta egy vonat leszálló utasait ellenőrzik, ott, ahol nagyobb a forgalom, ott inkább van rendőr is a környéken, ha kellene :-)
És az mi, hogy Bz-s vonalakon legyen ingyen a vasút?? És a Putyinos vonalakon??? Vagy azt megfizetjük az atomerőmű árában? :-)
Tudom! Tanulj meg olvasni, mert semmi ilyent nem írtam, hanem arra céloztam, hogy ezentúl kvótákhoz kellene kötni, és nem orrba-szájba osztogatni! Az jó volt egyszeri beetetésnek!
Ezt könnyen be lehet vezetni! Egyszerűen kiadnak róla egy rendeletet, de pénzt nem adnak mellé. A helyjegyet meg meg kéne venni továbbra is, hogy ne legyen káosz.
a regionális személyszállítás-saga speciális esete, a Szocsi-saga
Idekívánkozik egy kiegészítés az idézett hsz.-hoz, ha már tarifákról is beszélünk. Tehát az olimpia óta RZsD-kezelésben álló, Szocsi-környéki elővárosi járatokból 6+6 vonatpárt (két viszonylaton) fenntartanak, mivel a helyi kormányzati szervek ígéretet tettek arra, hogy "valamennyit" fizetnek. És ezt a kétszer hat vonatpárt addig tartják fenn a jelenlegi elképzelések szerint, amíg nem sikerül a szolgáltatást átadniuk az illetékes elővárosi társaságnak (Kubány Expressz-Prigorod). Igen ám, csakhogy a "van egy jó, meg egy rossz hírem" típusú helyzetnek itt is megvan a másik oldala. Eddig ugyanis azon a környéken 1 zóna (ami jelenleg 10 km) ára 18 rubel volt. (Ez országosan nem egységes, az elővárosi-helyi vasúti közlekedésben minden terület maga dolgozza ki a tarifákat és a kedvezményrendszert.) December 29-től a 18 rubeles tarifát 50 rubelre emelte az RZsD.
A társaságnál megjegyezték, hogy a Desiro RUS (Lasztocska) jelenlegi, valós önköltsége (beszerzési árat, energiafogyasztást, fenntartást, infrahasználatot beleértve) 156 rubel lenne zónánként, azaz 10 utaskilométerenként. Ez egy friss számítás, amiben nyilván benne van a gyenge RUR/EUR arány (a jelenleg forgalomban lévő Lasztocskákat EUR-ért vették, a Szinara-gyártásúak még nincsenek köztük), de még ha felezzük, akkor is jóval drágább, mint hagyományos ED4m szerelvényekkel számolva. Ha egyáltalán beszélni lehet valamiféle megtérülésről, akkor azt a Desiro RUS-ok városközi forgalomban tudnák teljesíteni, ahol van fizetőképesebb kereslet. Helyi forgalomban reménytelen az üzemeltetésük, jelentős veszteségek nélkül.
De ezt jóval olcsóbban teszik, mintha teljes árat kéne fizetniük. Legkevésbé költséghatékony, mikor ez különvonatos utazáson történik, amelyől különbusszal térnek otthonaikba.
A MÁV-Start önállóan nem reklámozhat semmi, pláne nem (új) díjszabási kedvezményeket.
Ahogyan a virtuális km-eket meg más dolgokat is visszavonattak velük (persze, gondolom, szokás szerint, írásban ezeknek sem volt nyoma, csak telefonon szóltak, hogy ez Ti, ugye, nem szeretnétek..), így elképzelhetetlennek tartom, hogy bármilyen ilyen akciót engedélyeznének, mert ahogy szokás volt mondani: nincs közgazdaságilag megalapozva, hogy a több új utas által több bevétel lesz, mint amennyi el fog veszni azon, hogy az eddigi utas ezt csak egy ajándék kedvezményként fogja igénybe venni...
Ezzel együtt persze egyetértek abban, hogy (legalább) a csúcsidőn kívüli tarifát csökkenteni kellene - persze, ehhez az kellene, hogy az állam felismerje, hogy a vasút (a közösségi közlekedés) az tud jól is működni, akár még szavazatokat is hozni neki. Addig, amíg ezt egy megfelelően magas pozíciójú vezető nem ismeri fel, addig marad az, amit az elmúlt években láttunk: látványos (ön)dicséretek, minimális hasznosságú projektekből (IC+, fecske stb.) megfelelő mennyiségű sajtóközlemény, sajtótájékoztató kiadása, közben meg megy az átlagember elől eltakart színvonal-süllyedés minden szinten...
>Pl. 6000 forintért két felnőtt két gyerek bárhová az országban gyorsvonaton.
Ez jó lenne, mert a család megismerné a magyar gyorsvonatokat, és újévi fogadalom gyanánt elhatároznák, hogy életük hátralévő részében már a vasútállomást is messziről elkerülik.
Kínában az olajárak esése miatt folyamatosan csökken a repülőjegyek ára. A vasúti jegyek ára viszont stabil, mivel a vasút döntő részben nem olaj-alapú energiával működik. Ennek az a következménye, hogy ma a legtöbb útvonalon a repülőjegy már feleannyiba kerül, mint egy vonatjegy.
Lehet, hogy nem lenne hülyeség valami holtszezonban, mondjuk februárban vagy szeptemberben csinálni minden évben egy ilyen akciót. A rendszeres utasoknak sok pluszt nem jelent, de a belföldi turizmust föllendíthetné, illetve jó reklám lenne. Pl. 6000 forintért két felnőtt két gyerek bárhová az országban gyorsvonaton.
Egyébként nem nagyon reklámozzák, de most 33%-os családi kedvezmény van érvényben, annak is érdemes lenne nagyobb figyelemfölkeltést csinálni.