Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416448

Hány féle buszjegy létezik ? 

Valamint vasúti ....

manhattani Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416447

Olyan blaszfémiára már gondolni sem merek, hogy a mozdonyvezető ellenőrizze a jegyeket, amit egy busszsofőr simán megtesz, pedig buszt nehezebb vezetni, mint Bz-t. Hiába, intelligensebbek.

Előzmény: manhattani (416445)
sörösgigant Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416446

Széles tömegek számára nyílt meg az ingyen utazás lehetősége. Néha, bizonyos vonatoknál ellenőrzik a a le és felszállókat, de van idő...Mikor a fővonalival elmegy a jegyvágó, utána le, illetve felszállnak a potyások...

manhattani Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416445

Ha az utas azt hazudja, hogy a legközelebbi állomástól jön (ha nem, hogy is vesz onnan jegyet? A vonat áll egy kicsit, mindenki beszalad az állomásra és jegyet vesz? :-) ) és onnan van jegye, azt az összeget, amit nem fizet meg a vasútnak, annál sokkal költségesebb rendszerrel lehet ellenőrizni.

 

Igen, jó rendszer.

Előzmény: 1047 005-2 (416437)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416444

Rollende Landstrasse: De vajon akkor is ilyen rugalmas lenne, ha több állomást, felszálló-leszálló utasokat is érintene a KN közlekedés?

A kőszegi vonalon (és a bezárása, akarom mondani, az ideiglenes forgalomszüneteltetése előtt a Körmend–Zalalövő vonalon) is KN-közlekedés volt.

Le volt szabályozva végrehajtási utasításban, hogy miként indulhatott el a megállókból a mv., illetve, hogy milyen esetekben kell vjv. a vonatra (pl. "tökig érő köd" - na, ez persze nem ÍGy volt leírva :D).

Előzmény: Rollende Landstrasse (416442)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416443

Oda már csak sörös miatt jár a vonat, neki meg nem kell jegy :-)

Előzmény: Rollende Landstrasse (416442)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416442

Erről nem tudtam. Meglepő rugalmasság a hatóságtól a helyi szabályozás. De vajon akkor is ilyen rugalmas lenne, ha több állomást, felszálló-leszálló utasokat is érintene a KN közlekedés? No, nem ellenzem, csak meglepődtem. Messze van tőlem Somogyszob...

Előzmény: István Gyuri (416439)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416441

Bocs, akkor le vagyok maradva. Csak a 2014 március 1-től érvényes SZÜSZ-re kerestem rá, ott az elvi lehetősége megvan.

Előzmény: István Gyuri (416440)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416440

DJ. Bakter: Ez ma is működik a GySEV-en

Mire gondolsz? A kőszegire visszarakta a GySEV a jegyvizsgálókat.

Előzmény: DJ. Bakter (416438)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416439

Rollende Landstrasse: Jelenleg nincs az F.2 hatálya alá eső vonalakon kalauz (vezető jegyvizsgáló) nélküli rendszer.

Akkor ezek szerint a 38-as vonalon nem tartozik az F.2. hatálya alá? ;-)

Előzmény: Rollende Landstrasse (416436)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416438

"kalauz nélküli rendszer."

Ez ma is működik a GySEV-en és a 38-as vonalon, nem tudom milyen sikerrel. Azért én kíváncsi lennék egy ingyenességre, hogy úgy mennyi lenne az utas.

 

"És a Putyinos vonalakon???"

Felőlem úgy is lehet, de gondoltam, ahol 132 ülőhelyes Putyin jár, ott legalább néhány vonaton van elég sok utas. + a Putyin sok helyen fővonalon jár.

 

"Vagy azt megfizetjük az atomerőmű árában?"

Azt az unokáink (is), de úgy mint Ludas Matyi....háromszor.

Előzmény: manhattani (416435)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416437

"Nem kell ingyennek lenni, kalauz nélküli rendszer. Naponta egy vonat leszálló utasait ellenőrzik, ott, ahol nagyobb a forgalom, ott inkább van rendőr is a környéken, ha kellene"

 

 

Az nem is érdekes,hogy hol szállt fel és mennyit utazott az utas.Jó rendszer.

Előzmény: manhattani (416435)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416436

Jelenleg nincs az F.2 hatálya alá eső vonalakon kalauz (vezető jegyvizsgáló) nélküli rendszer. Személyszállító vonathoz kell mozdonyvezető + vjv. az utasítás szerint.

Előzmény: manhattani (416435)
manhattani Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416435

Nem kell ingyennek lenni, kalauz nélküli rendszer. Naponta egy vonat leszálló utasait ellenőrzik, ott, ahol nagyobb a forgalom, ott inkább van rendőr is a környéken, ha kellene :-)

 

És az mi, hogy Bz-s vonalakon legyen ingyen a vasút?? És a Putyinos vonalakon??? Vagy azt megfizetjük az atomerőmű árában? :-)

Előzmény: DJ. Bakter (416427)
20-as vonal Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416434

És hol van a máv?

Előzmény: v_peti (416433)
v_peti Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416433

http://www.enykk.hu/cikk/egyutmukodesi-megallapodast-irt-ala-az-enykk-zrt-es-a-gysev-zrt.html

 

Ez mikor történt? Mert a Vasi Volánnal már pár éve aláírták. Szerencsére mindkettőnek ugyanaz a vezérigazgatója.

v_peti Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416432

Tudom! Tanulj meg olvasni, mert semmi ilyent nem írtam, hanem arra céloztam, hogy ezentúl kvótákhoz kellene kötni, és nem orrba-szájba osztogatni! Az jó volt egyszeri beetetésnek!

 

Előzmény: István Gyuri (416417)
M63 010 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416431

Ezt könnyen be lehet vezetni! Egyszerűen kiadnak róla egy rendeletet, de pénzt nem adnak mellé. A helyjegyet meg meg kéne venni továbbra is, hogy ne legyen káosz.

 

Előzmény: trizs77 (416426)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416430

Akkor oda járhatna Desiro vagy Csörgős inga, az már nem Bz. :))

Előzmény: István Gyuri (416428)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416429

Már 8 éve is ezt javasoltam.

Igaz nem elsőként, mert nem saját gondolatom, de egyetértek vele.

 

Ahol szóló Bz jár ott örüljünk, hogy valaki felszáll.

Nem kell attól még jegyet is kérni.

 

Előzmény: DJ. Bakter (416427)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416428

Na, akkor aztán mennyien lennének a reggeli Pusztaszabolcs–Székesfehérvár személyvonaton?!

Előzmény: DJ. Bakter (416427)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416427

Szerintem csak annyit kellene bevezetni, hogy a Bz-s vonalakon legyen ingyen a vasút mindenkinek.

Állítólag úgysem termeli ki a jegyvizsgálóval kapcsolatos munkaerő-költséget.

Előzmény: trizs77 (416426)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416426

ehhez az kellene, hogy az állam felismerje, hogy a vasút (a közösségi közlekedés), akár még szavazatokat is hozni neki.

 

-----------------

 

Például Magyarországon is bevezethetnék (mint Szlovákiában) hogy 26 év alatt a vasút ingyenes.

A busz meg nem.

 

Mindjárt megoldódnának a menjen gyors busz Zalaegerszegre vagy ne menjen típusú viták.

 

A diákok ellepnék a Bp-Zeg közötti IC-ket, gyorsokat (nevezzük akárminek) hisz ingyen van.

A buszokat meg meglehetne szüntetni, hisz üresek.

 

 

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416425
hmsoft Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416424

a regionális személyszállítás-saga speciális esete, a Szocsi-saga

Idekívánkozik egy kiegészítés az idézett hsz.-hoz, ha már tarifákról is beszélünk. Tehát az olimpia óta RZsD-kezelésben álló, Szocsi-környéki elővárosi járatokból 6+6 vonatpárt (két viszonylaton) fenntartanak, mivel a helyi kormányzati szervek ígéretet tettek arra, hogy "valamennyit" fizetnek. És ezt a kétszer hat vonatpárt addig tartják fenn a jelenlegi elképzelések szerint, amíg nem sikerül a szolgáltatást átadniuk az illetékes elővárosi társaságnak (Kubány Expressz-Prigorod). Igen ám, csakhogy a "van egy jó, meg egy rossz hírem" típusú helyzetnek itt is megvan a másik oldala. Eddig ugyanis azon a környéken 1 zóna (ami jelenleg 10 km) ára 18 rubel volt. (Ez országosan nem egységes, az elővárosi-helyi vasúti közlekedésben minden terület maga dolgozza ki a tarifákat és a kedvezményrendszert.) December 29-től a 18 rubeles tarifát 50 rubelre emelte az RZsD.

A társaságnál megjegyezték, hogy a Desiro RUS (Lasztocska) jelenlegi, valós önköltsége (beszerzési árat, energiafogyasztást, fenntartást, infrahasználatot beleértve) 156 rubel lenne zónánként, azaz 10 utaskilométerenként. Ez egy friss számítás, amiben nyilván benne van a gyenge RUR/EUR arány (a jelenleg forgalomban lévő Lasztocskákat EUR-ért vették, a Szinara-gyártásúak még nincsenek köztük), de még ha felezzük, akkor is jóval drágább, mint hagyományos ED4m szerelvényekkel számolva. Ha egyáltalán beszélni lehet valamiféle megtérülésről, akkor azt a Desiro RUS-ok városközi forgalomban tudnák teljesíteni, ahol van fizetőképesebb kereslet. Helyi forgalomban reménytelen az üzemeltetésük, jelentős veszteségek nélkül.

hm

Előzmény: hmsoft (415810)
manhattani Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416423

De ezt jóval olcsóbban teszik, mintha teljes árat kéne fizetniük. Legkevésbé költséghatékony, mikor ez különvonatos utazáson történik, amelyől különbusszal térnek otthonaikba.

Előzmény: attus germanicus (416421)
István Gyuri Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416422

benbe: de a belföldi turizmust föllendíthetné

És ez a MÁV-Start feladata?

 

Egyébként nem nagyon reklámozzák

A MÁV-Start önállóan nem reklámozhat semmi, pláne nem (új) díjszabási kedvezményeket.

Ahogyan a virtuális km-eket meg más dolgokat is visszavonattak velük (persze, gondolom, szokás szerint, írásban ezeknek sem volt nyoma, csak telefonon szóltak, hogy ez Ti, ugye, nem szeretnétek..), így elképzelhetetlennek tartom, hogy bármilyen ilyen akciót engedélyeznének, mert ahogy szokás volt mondani: nincs közgazdaságilag megalapozva, hogy a több új utas által több bevétel lesz, mint amennyi el fog veszni azon, hogy az eddigi utas ezt csak egy ajándék kedvezményként fogja igénybe venni...

 

Ezzel együtt persze egyetértek abban, hogy (legalább) a csúcsidőn kívüli tarifát csökkenteni kellene - persze, ehhez az kellene, hogy az állam felismerje, hogy a vasút (a közösségi közlekedés) az tud jól is működni, akár még szavazatokat is hozni neki. Addig, amíg ezt egy megfelelően magas pozíciójú vezető nem ismeri fel, addig marad az, amit az elmúlt években láttunk: látványos (ön)dicséretek, minimális hasznosságú projektekből (IC+, fecske stb.) megfelelő mennyiségű sajtóközlemény, sajtótájékoztató kiadása, közben meg megy az átlagember elől eltakart színvonal-süllyedés minden szinten...

Előzmény: benbe (416419)
attus germanicus Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416421

>Pl. 6000 forintért két felnőtt két gyerek bárhová az országban gyorsvonaton.

Ez jó lenne, mert a család megismerné a magyar gyorsvonatokat, és újévi fogadalom gyanánt elhatároznák, hogy életük hátralévő részében már a vasútállomást is messziről elkerülik.

Előzmény: benbe (416419)
attus germanicus Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416420

Kínában az olajárak esése miatt folyamatosan csökken a repülőjegyek ára. A vasúti jegyek ára viszont stabil, mivel a vasút döntő részben nem olaj-alapú energiával működik. Ennek az a következménye, hogy ma a legtöbb útvonalon a repülőjegy már feleannyiba kerül, mint egy vonatjegy.

benbe Creative Commons License 2015.01.04 0 0 416419

Lehet, hogy nem lenne hülyeség valami holtszezonban, mondjuk februárban vagy szeptemberben csinálni minden évben egy ilyen akciót. A rendszeres utasoknak sok pluszt nem jelent, de a belföldi turizmust föllendíthetné, illetve jó reklám lenne. Pl. 6000 forintért két felnőtt két gyerek bárhová az országban gyorsvonaton.

 

Egyébként nem nagyon reklámozzák, de most 33%-os családi kedvezmény van érvényben, annak is érdemes lenne nagyobb figyelemfölkeltést csinálni.

Előzmény: István Gyuri (416409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!