Semmi sincs ingyen, de pénz az van, csak meg kell keresni!
Sokan vannak akik sírnak-rínak, hogy nincs pénzük, miközben havi 20-30 ezret költenek cigarettára! Itt is meg kell keresni a cigiköltséget. Jó mondhatod azt, hogy ukrán csempészcigit szívnak, ami csak 15-be kerül. Na de 15 ezer is csak pénz!
Na szóval itt is meg kell keresni az ilyen feleslegesen kidobott pénzeket!
Attól függ! Legalsó szinten elég leb*szni a Józsit, hogy hékás, már nem szocializmus van, tessék dolgozni! Máshol sem kell kevesebbet dolgozni ennyi pénzért, hanem inkább többet, és arcképes sem jár. Külföldre meg úgysem mész 50 évesen nyelvtudás nélkül. Na szóval Józsikám szedd össze magad, vagy mész a munka ügyiközpontba!
Mi is mentünk, egészen a Porva-Csesznek előtti (egyik) alagútig, mert onnét a 275-ös már nem bírta, így leakasztottak vagy két kocsit a vonat végéről. Aztán, persze, visszajött értünk :)
>0 Ft-tal is lehet jobb hozzáállást elérni! >Néha elég lecserélni a vezetőket...
Nemcsak a vezetőket - de tegyük fel, hogy egyes esetekben elég őket (tételezzük fel azt az esetet, hogy a szakértői réteg úgy-amúgy alkalmas, és még éppen nem zúzta szét az utolsó motivációját is az alkalmatlan vezetői réteg). A lecserélés végrehajtása során a munkafolyamatok észrevehetően nem sérülhetnek (már feltételezve persze, hogy az adott cégnél/egységnél még léteznek érdemi munkafolyamatok...), és a cserejátékosok alkalmasabbak kell hogy legyenek. A lecserélési folyamat megszervezése és lebonyolítása ingyen van? Az új, alkalmasabb(nak gondolt) játékosok ingyen vannak?
A szlovén kocsik finnyásak. Régen (2000-ben) a 20-ason Csörgővel vontatott vonaton nem voltak képesek az új kocsik együttműködni a Csörgővel, ezért kénytelenek voltak a régieket küldeni.
Így jóval kevesebb kell belőle, mint annó, tehát sokkal kevesebbet kell felújítani, vagy üzemeltetni, mint korábban, azaz az érveid itt dőlnek dugába!
A sokkal kevesebbet az üzemeltető már betervezte, majd hirtelen kiderül, hogy a tervezetthez képest több kell. Teljesen mindegy, hogy mi volt egy, öt, vagy ötven éve. A többlet az aktuális tervhez képest kellene, és erre kellene fedezetet találni.
Amúgy meg van egy olyan érzésem, hogy van elég mellékkocsi és a SZVÖR-ben is benne van. Csak hülyén tervezik a fordákat.
Gondolom, ezt érzékelve az irányítóközpontból, kezdeményezted a seggberúgásukat, és most horpadt seggekkel szaladgálnak az utcán.
Hozzáállás kérdése: Számos példát tudnék mondani arra, hogy a hozzáállás mennyit ront a helyzeten!
Az állításom nem az volt, hogy nem ront a helyzeten, hanem az, hogy a hozzáállás sincs ingyen. Alkalmatlan emberek nem megfelelő munkakörülményeket és nem megfelelő munkafolyamatokat generálnak. Alkalmasakból viszont általában nincs többlet, tehát be kell fektetni a megszerzésükbe.
A bátyám utazott vele és elmondása szerint feltűnően sok szlovén nyelvű utas volt.
Azt én is érdekesnek tartottam, hogy hogyan került oda a kocsi és ha fel volt téve a rendszerbe akkor miért nem volt már időben rajta a szerelvényen. De tény, hogy így történt. A vége meg nagyon csúfos lett 4 km-rel arrébb...
A legelso "okolszam" az, hogy nagyerteku kulfoldi arubeszerzesnel legrosszabb esetben sem szamolunk magyar afaval (mivel nem az rakodik ra), de az adovisszaigenyles miatt az alapesetben vonatkozo kulfoldivel sem erdemes.
milyen összeállításban indult volna alapból a vonat?
abban a szerelvényben mennyi helyjegy volt megnyitva és eladva a belföldi utasoknak (azt én is nehezen hiszem el, hogy hirtelen olyan sok nemzetközi utas lett volna)?
ha már kerítetek plusz kocsit, arra mikor kezdték el árulni a helyeket ha indulási időben még tolatgattak vele?
Mert szerintem a Citadellán hely már van bőven, max. helyjegy nincs a túlmisztifikált nemzetközi kontingens miatt...:(
Megszokhattad már,hogy csak fikázni tud. Ez esetben sem biztos,hogy berendezés hiba,lehet hogy a bozóti négerek kábelt loptak,vagy egyszerűen csak beázott.
Biztos a Szlovén kocsiknak nem tetszik a Halbi,pedig ez a kocsi még a jobbik fajta mert ez elsö osztályú résszel rendelkezö,a Bph kocsi meg elirás volt ugye?
Vagy amikor szóló Flirt megy dupla helyett, holott van elég, mert a Stadler tényleg igyekszik őket karbantartani. Szóval ott is járna az esetek többségében a seggberugás vagy a kalapáccsal való megkergetés. Belevágni senki sem akarom, és leütni sem akarok senkit, mert a testi fenyítés csak testi fenyítés ellen megengedett, de ott sem mindig, itt csak a probléma nagysága és a hozzáállás töketlenkedésének a kontrasztját fejezi ki a kalapács megemelése.
Pl a mai páros Citadellánál hogy-hogy nem a vasút meglepődött, hogy "jééé, akarnak utazni emberek a vonattal, naháát..."
Ezért sikerült keresni egy tárcsafékes Halbit (31-55 901) amivel Zalaegerszegig.
Persze 25 perc késést okozott a kocsi rátevése a vonatra, nem beszélve arról, hogy jelenleg Kelenföldön vesztegel a szerelvény mert valamelyik kocsi zárlatos lett. Így bizonytalan idő múlva indul tovább a vonat, mindenkit áttereltek a 14:30-as Sm/Zeg gyorsra.
Ahol szintén tömegnyomor van a jóféle 54 ülőhelyes Bph kocsik miatt. Merthogy azzal is akarnak utazni. Hogy mik vannak...
Szal' mindig komoly meglepetés ez a vasútnak, hogy akarnak utazni az emberek, ráadásul egy olyan szegletébe az országnak ahova nem szoktak, és ahonnan csak csökkenteni kell a vasúti színvonalat, szolgáltatást.
Amúgy a vonatösszeállítást rugalmasan kell kezelni, azaz ha tömeg van, akkor a rendelkezésre álló szabad kocsikból rá kell rakni a vonatra. Ezt egy olyan valaki mondta, akinek sok más teendő mellett ez is a dolga (egy nagy csomóponton).
Annó mentünk kirándulni Csesznekre, és akkor jóval több, ember jött ki az állomásra, mint amennyi felfért volna a két kocsira. Ezért fogtak 2 kocsit, és rárakták pluszban a vonatra, mindenféle hacacáré nélkül. (Ja ez az eset, amolyan 30 éve volt. Az előbbiről meg kb. 5 éve beszéltem az illetővel.)
És mi jár annak akinek igaza van? :-)
Egyébként a hsz-emben arra próbáltam célozni hogy ezek a kocsik szokatlanul fiatal korukban lettek kidodva. Talán jobb sorsra lettek volna érdemesek.