Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415598

Az legyen a kínaiak baja, a vasútra csak hitelt adnak, amit vissza kell fizetnünk, értelmetlen ennyi pénzt pár tehervonat miatt elköltenünk, aminek a hasznát a kínaiak duplán le akarják aratni, csak úgy mint az oroszok Paks2-vel.

Értelmesen, Kecskemét-Szeged-Szabadka útvonalon kellene vinni a vonalat, a tehervonatok nem sokat veszítenének, de volna jelentős személyforgalom is.

Előzmény: koller andor (415576)
sssey Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415597

sirdavegd

 

- 9,7 millió 2000 tonnás szerelvényt kellene leközlekedtetni a V0-án 20 év alatt 484 ezret ahhoz, hogy a beruházás megtérüljön.

 

A számolásodban mintha lenne egy kis hiba (a konkrét adatok viszgálata nélkül).

Tekintettel arra, hogy azok a tehervonatok nem Tatabánya után képződnek és Cegléd előtt megszűnnek, vedd figyelembe azt is, hogy akkor is lenne bevétel, ha a jelenlegi útvonalon közlekednének. Azaz az általad kiszámolt bevételt kompenzáld az 1-100a vonalon kimaradó bevételekkel is.

És én is kihagytam még rengeted tényezőt.

 

sssey

Előzmény: sirdavegd (415586)
v_peti Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415596

Akkor volt nagy balhé, amikor a vonatpótló buszt pótló vonat miatt majdnem a fejét vették a szerencsétlen állomásfőnöknek, aki meg akarta oldani a problémát, valahol a Kiskunságban.

Előzmény: sörösgigant (415572)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415595

"Viszont azt is lefújták."

 

 

Érdekes,máshol meg jártak,még nemzetközi vonatot is pótoltak Csörgő + kocsival.

Előzmény: sörösgigant (415572)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415594

Miért ne mehetne egy Budapest-Belgrád vasútvonal Kecskemét -Szegeden keresztül?

 

------------------

 

mehet.

1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415593

"Csak a tények kedvéért......"

 

 

Hagyd!Nem illik a prekoncepciójukba.

Előzmény: r1232 (415554)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415592

Úgy érzem,hogy a magyar közlekedéspolitikában (főleg a vasutiban) folyton ragaszkodunk az évszázados hagyományokhoz.Miért ne mehetne egy Bp-Belgrád vasútvonal Kecskemét -Szeged-en keresztül.Tovább megyek:még a142-es vonalat is megvizsgálnám,hogy az elővárosi funkciója mellett hogyan tudná ezt a szerepét is betölteni. Legfeljebb az a projekt(a 142-es fejlesztése)is mehetne kínai pénzből.Nem vagyunk mi olyan gazdagok,hogy a pusztába építsünk 200km/h-s vasutat főleg tehervonatoknak.

Előzmény: trizs77 (415591)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415591

Úgy érzem,rám gondoltál,

 

----------------

 

Nem nyert.

De a hangszóró a Tiéd...........................:-))

 

99%-ban nem valakinek válaszolok, hanem valamiről írok.

 

 

20-as vonal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415590

Úgy érzem,rám gondoltál,de akkor meg felesleges a 200km/h vasút.Azért azt a hitelt vissza is kell ám fizetni.

Előzmény: trizs77 (415588)
jwkllr Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415589

A devizahitelek is a végtelen felé haladnak.

Előzmény: sirdavegd (415586)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415588

Úgy gondolom, hogy a média betanított munkások fejében biztosan, itt, ezen a topicon meg (sajnos) pár olvtárs fejében összekeveredett pár dolog a Budapest-Belgrád vasúttal kapcsolatban.

 

1./ Ez első és másodsorban tehervasútnak épül.

 

2./ Ha személy is jár majd rajta (miért ne járna) annak forgalma elenyésző lesz a Budapest-Belgrád közvetlen modal splitben ahol a tortadiagramnak még tagja a közút és a repülő is.

 

3./ A két főváros közötti többi várost is összeköti majd a vonal, amin lesz számottevő, a mainál kicsivel több vasúti személyszállítás.

 

4./ NEM a tehervonatok fognak 200 km/h-val járni.

 

5./ Naponta 2-4 személyvonatpár, járhat a vonalon akár emelt sebességgel is.

 

 

20-as vonal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415587

 

http://www.portfolio.hu/ingatlan/infrastruktura/szerzodest_kotottunk_kinaval_johet_a_belgradi_szuperexpressz.208031.html

 

És a cikk szerint a hitelfelvétel feltételei még nincsenek tisztázva.

Előzmény: sirdavegd (415586)
sirdavegd Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415586

V0 vasútvonal költségére 360 milliárd forintot találtam (Bp-Belgrádra semmit). Hatályos HÜSZ szerint 2015/2016 évre I. kat pályaszakasznál tehervonatnak 401Ft/km, bruttótonnakilométerenként 0,24Ft/t/km a pályahasználati díj (ez lenne a bevétel, persze még hozzá lehetne számolni felsővezeték használati díjat és még mi mindent, de elégedjünk meg ennyi inputtal). Hosszú távú kamatlábnak lőjünk be 5%-ot. V0 hossza 112km (IV. variáns), tételezzük fel, hogy a teljes kapacitást egyenletesen használjuk fel. Tételezzük fel, hogy egy szerelvény 2000 tonna. Legyen a megtérülési idő 20 év. Hány tonnányi árut kell leszállítani a megtérüléshez úgy, hogy nem költünk pályafenntartásra?

- Egy szerelvény végig utaztatása 98672 Ft Phdíjfizetést jelent

- Az alábbi képlettel számolok: Phdíj*db/(1+r)^t = beruházás

- 9,7 millió 2000 tonnás szerelvényt kellene leközlekedtetni a V0-án 20 év alatt 484 ezret ahhoz, hogy a beruházás megtérüljön. Ha nehezebbek a szerelvények, akkor kevesebbet is elég leközlekedtetni, ha magasabbak a kamatlábak, akkor többet kell. Bonyolítja az életet, hogy itt hitelfelvételről van szó, tehát a beruházás költsége is kamatozgat, de a szerződés nélkül nem állnék neki becsülgetni, hogyan tartana a megtérülésünk a végtelenbe. 


   

Előzmény: sörösgigant (415577)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415585

Azt nem írtam, hogy Fh-tól lefelé átépült volna.

A 120 pedig bőven elég. Úgysem fognak sose többel menni, ott sem mennek többel, ahol lehetne.

 

"nem egy Varsó-Krakkó minőség"

Melyik magyar szakasz olyan minőségű ? :)))

 

"150-esnek bőven elég lenne egy átépítés 120-ra."

Honnan tudod, hogy nem ennyit tartalmaz a "szupervasút" projekt?

Előzmény: sirdavegd (415582)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415584

A végén úgy járunk vele mint Pakssal.

Előzmény: sirdavegd (415583)
sirdavegd Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415583

Ez esetben kíváncsi leszek a kínai "technikai segítségre" - az eddigi afrikai infrás (kikötős, vasutas, közutas) projektek során mindig kínai cégek, kínai munkaerővel dolgoztak. Ezt a szokásukat Mexikóban is meg akarták tartani - ami meg az ottani építési vállalkozóknak nem tetszett, melynek eredménye a projekt meszelése lett. CIKK

Szóval kíváncsi leszek, hogyan fogja egymást ölni a China Railway Construction Corporation (CRCC) és a K****p, a S*******y és a S*****g az általuk szponzorált politikusokon keresztül.  Elvégre ez eddig egy tisztességesen megkartellezet, demokratikusan felosztott piac volt. CIKK Ebből a sztoriból a kedvencem a német tulajdonos reakciója, akinek nyilvánvalóan lehetett némi fogalma arról, hogy a kartellezés előbb-utóbb nagyon sokba kerül: "Szijjártó István ezután volt olyan óvatlan, hogy másnap lefordíttatta és német tulajdonostársának elküldte ezt az összefoglalót, hogy mi a véleménye a szuper megállapodásról. Werner Zitz nem sokkal később találkozott is Szijjártóval és egy másik társával, ahol folyamatos cigizés közben „indulatosan közölte, hogy ilyen leveleket ne küldjenek neki”."

Előzmény: Sabee Gigant (415581)
sirdavegd Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415582

Azért az a Félegyháza-Köki 120, lefelé meg 100 nem egy Varsó-Krakkó minőség. A Szabadka-Szeged-Cegléd átépítése két vágányú 160-asra legalább összekötne valamit valamivel. 150-esnek bőven elég lenne egy átépítés 120-ra.

Előzmény: DJ. Bakter (415580)
Sabee Gigant Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415581
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415580

Én nem gondolnám (bár ebben az országban bármi előfordulhat), hogy itt egy teljesen új, kétvágányú pályát építenének árkon bokron át a határig. Ha igen, akkor meggondolandó lehet.

 

De könnyen lehet, hogy amit itt most "korridor kiépítés"-nek hívnak, az csak a jelenlegi pálya rekonstrukciója, esetleg itt-ott második vágánnyal. Reméljük, minél előbb kiderül.

Ebben az esetben az a (magán) véleményem, hogy semmiképpen sem szabad semmilyen más irányt támogatni, a 150-esen kívül.

És csak halkan jegyzem meg, hogy a szegedi vonal Köki és Kiskunfélegyháza között nagy részben átépült.

Előzmény: 20-as vonal (415568)
Vilibáttya Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415579

Néhány Csörgő még nyárról:

 

https://www.youtube.com/watch?v=09TyPvcJewY

 

 

_Nyuszi Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415578

Első körben összeszámolod, hogy a teljes élettartam alatt (beleértve a fejlesztést és a beruházást is) mennyit költesz. Ezek után összeszámolod, hogy mennyi bevétel várható a teljes életciklus alatt. (Mondjuk az infláció figyelembe vétele nélkül, mert úgy egyszerűbb, nálunk meg egyébként sincs infláció.)

Ha a mérleg pozitív, akkor érdemes a beruházást meglépni. És akkor (azaz attól az időpillanattól kezdve) térül meg a beruházás, amikor az adott évig ráköltött pénzt fedi az addig termelt profit. Pl. a -2., -1., 0., 1. és 2. évben még veszteséges, de a 3. évtől kezdve nyereséges a bolt.. Ha 2 év a várható élettartam, felesleges belevágni. Ha 10, egyértelműen a támogatandó.

 

(Persze ez a számítási mód egy alapszintű, bevezető kurzuson még elmegy, hiszen egyébként illik figyelembe venni az inflációt és a kapcsolódó kiadásokat, bevételeket is..)

Előzmény: sörösgigant (415577)
sörösgigant Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415577

Vajon mennyi idő alatt "jöhet be" az ára a fejlesztéseknek, vásárlásoknak ? Kíváncsiságból érdeklődök, mert fogalmam sincs róla. Abban biztos vagyok hogy bejöhet, mert a kínaiak biztosan nem munkahelyteremtés, és hasonló célok miatt teszik azt, amit....

Előzmény: koller andor (415576)
koller andor Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415576

Azóta már nekiálltak a Theszaloniki kikötő fejlesztésének. (a cikk 2012-tes)

Előzmény: sörösgigant (415573)
sssey Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415575

sörösgigant        

 

Az ország másik részében ugyanez.

 

sssey

Előzmény: sörösgigant (415572)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415574

Oké.Azt megvette.Attól még a nyomvonal mehetne egy számunkra kedvezőbb,nagyobb lakosságot lefedő irányba.

Előzmény: koller andor (415571)
sörösgigant Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415573

Akkorát lehet spórolni a kikötői díjakon, hogy megéri annyi pénzt befeccölni ? 

Azért üzemeltetni is kell, fizetni embereket, rezsi, stb...

 

 

   Azért kérdeztem mert dunsztom sincs mibe kerül a ki-átrakodás, raktározás, stb...A cikkből kiderül, hogy a kínaiak sem hülyék, csak "biztosra" mennek, és a kínaiaktól várt kánaán sem biztos, sőt a saját belviszonyaik miatt lehet részben, vagy teljesen el is maradhat....

Előzmény: koller andor (415571)
sörösgigant Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415572

Nem tudom, abban az éjszakában dolgoztam. Posta-10-es. Mi más...

Reggel a 10-esnél bemnetem Sv-n kávézni, és ott hallottam hogy leállították a Bzket. Viszont azt is említette a forgalmászhölgy R.-né, hogy a fűtőház kiállította a Bézék helyett az összes vonatot más járművekböl. Viszont azt is lefújták. Most akkor hogyan ? 

Előzmény: r1232 (415556)
koller andor Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415571
Még egyszer: Kína kikötőket vett Görögországban.
Előzmény: 20-as vonal (415568)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415570

A 22 kV feszültségből ítélve nem vasúti. Érdekes látványt nyújtanak a többrendszerű oszlopok.

Előzmény: Törölt nick (415545)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415569

Azt mondod, parancsra tetted? :-))

 

-----------------

 

A levél utasításra született.

 

De !

 

Én írtam.

Magamtól is megírtam volna.

Pontosabban nem írtam volna meg, hanem másnapra berendelem az ügyben sárosakat és jól lehordom őket, amiért így elszabotálták két hét munkáját.

 

De elkészült a levél.

Két fő volt a címzett.

Amint megkapták a levelet, nem végrehajtásba kezdtek (hisz csak szakmai főnökük az államtitkár írt nekik) hanem egyikük hívta a Magyar Nemzetet és másnap már cikk volt belőle.

 

.........................:-))

Előzmény: manhattani (415564)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!