Vasutassztrájknak akkor volt értelme Magyarországon, amikor a közös fő ellenség az állam volt, a sztrájkoló MÁVosok nem vitték munkába a dolgozókat, ami rossz volt az államnak, a dolgozók meg visszafordultak és otthon vigyorogtak.
Ha ma nem viszik munkába, az a munkábajárónak rossz, mert esetleg kirúgják, kis mértékben a munkábajáró cégének is rossz, mert a dolgozók kis része jár vonattal.
Tehát megszívat két olyan tényezőt, amelyik semmit nem tehet a MÁVosok bére növelésének, vagy a nyugdíjkorhatáruk csökkentésének az érdekében.
És ha mégis szerveződne, akkor kivel szúrnátok ki? Az utassal, aki semmiről nem tehet, vagy a kormánnyal, aki ellen sztrájkoltok, de sose utazik vonaton.
Már NEM kell megállapodni a minimális szolgáltatásról, ugyanis egy törvény azóta ezt rendezte.
És ha mégis netalán szerveződne egy mindent megállító sztrájk akkor mindenkit kirúgnának vagy bíróság elé vinnének? Vagy a TEK-es ott állna a szolgálattevő meg a vezér fölött és munkára kényszerítené? Csak érdekel akkor mit tennének a törvényalkotók?
Azok akik a minimális szolgáltatást biztosítják, mert muszáj nekik, azok sztrájkolók ? Kapnak ők fizetést ?
(A kérdés persze csak elvi, mert szerintem a 65% kötelező mellett semmi értelme sztrájkolni a vasúton. És gondolom más nehezítő tényezők is vannak, hogy a sztrájk csak papír jog legyen.)
Ha lenne is vasutassztrájk, akkor is lenne vonatközlekedés, azt már nem lehetne megcsinálni, amit pár éve, hogy ha nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásokról, akkor gyakorlatilag nincs vonatközlekedés.
--------------
Így van.
Már NEM kell megállapodni a minimális szolgáltatásról, ugyanis egy törvény azóta ezt rendezte.
Minimális szolgáltatás esetén a vonatok 66%-nak kell közlekednie, egyenletes napi és vonali elosztásban.
Birtokolsz-e járművezetői engedélyt? Ha igen, akkor elméletileg el kellett volna hangozzék a vasúti átjáró ismertetése. Amíg a csapórúd nem éri el a nyitott állapothoz tartozó pozícióig vezető út 95%-át, addig tilos jelzést mutat a fénysorompó jelzőlapja. Eközben bármikor újra lezáródhat, mert biztosító berendezési oldalról az még nem szabadult föl.
Igen, ez az út is beletartozna, de Horgostól keletre lenne egy átkelő és Zenta vonzáskörzete is csatlakozna. Vannak ott olyan utak, hogy csak 1 sávon van szilárd burkolat.
Egy kis carszkojeszelói: a medvés sztori kiteljesedése (rzd-partner.ru alapján)
December 5-én megjelent a youtube-on egy rövid videó, amelyen mozdonnyal keregetnek egy medvét, aztán szándékosan elgázolják. Az ügyészség befejezte a vonatkozó vizsgálatot. Eszerint december 4-én, a Norilszk Nikkel (NN) sajátcélú hálózatán, a Valek-Golikovo állomásközben, a cég vasúti leánycégének a mozdonyvezetője és segédje 2TE116 sorozatú dízelmozdonnyal vontatott 20 kocsit. 14 km/h-val haladtak, amikor meglátták a vasúti pályán szaladó medvét. A mv., semmivel nem indokolható módon, a sebességet 18 km/h-ra növelte, és elgázolta az állatot (amely szerencsére életben maradt). Ezzel vétett a hatályos utasítások ellen, mert akadály észlelésének hatására nem kezdeményezett gyorsfékezést - vagyis veszélyeztette a járművet és a forgalmat -, és a történtek videóra rögzítésével tudatosan elvonta a saját figyelmét a vezetéstől - tehát ismétcsak veszélyeztette a járművet és a forgalmat. Az NN vasúti leánycégének a vezetőjét az ügyészség az észlelt utasítás-teljesítési hiányosságok megszüntetésére, valamint a szigorú személyi felelősségrevonásra utasította. Ezen felül a mozdonyvezetővel szemben az Orosz Föderáció büntető törvénykönyve 6. fejezet 11.1 paragrafusa, vagyis "állattal szembeni, kegyetlen bánásmód" címén indítottak eljárást.
Egy civilizált államban minimum lincselés járna azért, amit Gaskó tett legutoljára! Bent áll a vonat az állomáson, indulásra készen, végre itt az indulási idő, ekkor bejelentik, hogy sztrájk van, mindenki menjen amerre lát! Ennek ellenére egyetlenegy vasutas sem kapott sallert. :(
Ideje volt módosítani a törvényen, hogy ilyen ne történhessen! Nem az a lényeg, hogy sztrájk esetén 10 vagy 35%-a jár a vonatoknak, hanem az, hogy előre lehessen tudni, hogy melyek fognak járni!
Nem mondom, hogy jó a mostani sztrájktörvény, csak azt, hogy a régi abban a formájában rossz volt.
Ha lenne is vasutassztrájk, akkor is lenne vonatközlekedés, azt már nem lehetne megcsinálni, amit pár éve, hogy ha nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásokról, akkor gyakorlatilag nincs vonatközlekedés.
1. A "kitérő" nevű berendezés egyik része a "váltó", úgyhogy nincs itt semmi hiba.
2. Pályás szempontból kitérő (és annak része a váltó), forgalmi szempontból lehet váltó is, sőt, ilyen alapon jelentkezhet még egy terület/szolgálat, teszem azt, a könnyűbúvárok, hogy márpedig szerintük se nem kitérő, se nem váltó, hanem szalámis zsemle.
Bocs, hogy ide írok, csak nézem a hazai történéseket - azt látom, hogy a vasutas szakszervezetek csatlakoztak a Liga útlezárásaihoz, de sztrájk nem lesz? A dolog társadalmi, stb. vonatkozásai mellett csak azért kérdezem, mert pénteken települök haza és annyira nem mindegy, hogy Szobtól a saját kerekeimen, vagy a MÁV-én kell gurulnom Szegedig.
Igen természetesen az,csak azért nem irtam be mert Szombathely-Budapeströl volt szó.Természetesen hosszabb a szerelvény alapszinten plussz három Soproni kocsival!
A menetrendváltásig is inkább 2+1-ből álltak, a 4. kocsi erősítés volt néhány szerelvényen naponta, a többin pedig P, V volt 1 vagy több kocsi erősítés.
Ez már a múlt,2 kocsival közlekednek alapesetben az IC-k kivétel a 919;316-317.Az ülöhelyszám pedig úgy jön ki hogy a Bpm 20-70 kocsi 80 féröhelyes az Apmz 10-71 kocsi pedig 60 féröhelyes, 42 másod osztályú és 18 első osztályú hellyel!