Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415485

>de aki ezt tenné, azt szerintem azonnali hatállyal kirúgnák!

 

Is, és beperelnék törvénysértésért. Az itélet meg, a közlekedés jogtalan szabotálásáért, börtön is lehet.

Előzmény: M63 010 (415478)
manhattani Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415484

Vasutassztrájknak akkor volt értelme Magyarországon, amikor a közös fő ellenség az állam volt, a sztrájkoló MÁVosok nem vitték munkába a dolgozókat, ami rossz volt az államnak, a dolgozók meg visszafordultak és otthon vigyorogtak.

 

Ha ma nem viszik munkába, az a munkábajárónak rossz, mert esetleg kirúgják, kis mértékben a munkábajáró cégének is rossz, mert a dolgozók kis része jár vonattal.

 

Tehát megszívat két olyan tényezőt, amelyik semmit nem tehet a MÁVosok bére növelésének, vagy a nyugdíjkorhatáruk csökkentésének az érdekében.

manhattani Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415483

Erre azt mondta egy nagy tekintélyű MÁV-főnök, mikor ezt javasolta a végrehajtásban működő vasutasoknak, azt felelték neki:

-Ahhoz nagyon kéne tudni azt az utasítást.

Előzmény: jwkllr (415481)
koller andor Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415482

Szoktam arra járni, de ilyet még nem láttam. Zenta meg kiválóan megközelíthető Szegedről-Gyála felé. Nem is értem miket hordasz itt össze.

Előzmény: GOLAZ111 (415469)
jwkllr Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415481

Nem sztrájkolni kell, hanem az E1-est maradéktalanul betartani.

 

Előzmény: trizs77 (415472)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415480

És ha mégis szerveződne, akkor kivel szúrnátok ki? Az utassal, aki semmiről nem tehet, vagy a kormánnyal, aki ellen sztrájkoltok, de sose utazik vonaton.

Előzmény: M41 2180 (415477)
M41 2180 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415479

Hátha mindenki vagy a társaság nagy többsége ezt tenné, és utána kirúgnák akkor azért állna meg a vasút.

A kérdés persze csak elvi mert ekkora összefogás ma már elképzelhetetlen mint pl a 90-es évek elején.

Előzmény: M41 2180 (415477)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415478

Nem mindenki tenné ezt, de aki ezt tenné, azt szerintem azonnali hatállyal kirúgnák!

Előzmény: M41 2180 (415477)
M41 2180 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415477

Már NEM kell megállapodni a minimális szolgáltatásról, ugyanis egy törvény azóta ezt rendezte.

 

És ha mégis netalán szerveződne egy mindent megállító sztrájk akkor mindenkit kirúgnának vagy bíróság elé vinnének? Vagy a TEK-es ott állna a szolgálattevő meg a vezér fölött és munkára kényszerítené? Csak érdekel akkor mit tennének a törvényalkotók?

Előzmény: trizs77 (415472)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415476

A kérdés persze csak elvi, mert szerintem a 66% kötelező mellett semmi értelme sztrájkolni a vasúton.

 

--------------

 

Azért csinálták meg az új (kb. 3 éves) törvényt.

 

 

Gulper Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415475

"... 65% ..."

azaz gyakorlatilag minden fontos vonat.

 

Azok akik a minimális szolgáltatást biztosítják, mert muszáj nekik, azok sztrájkolók ? Kapnak ők fizetést ?

 

(A kérdés persze csak elvi, mert szerintem a 65% kötelező mellett semmi értelme sztrájkolni a vasúton. És gondolom más nehezítő tényezők is vannak, hogy a sztrájk csak papír jog legyen.)

Előzmény: trizs77 (415472)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415474

Ennek mi értelme volt? Méregdrága vonatot beszereztek, és alig valamivel csökkent a menetidő!

 

http://index.hu/kulfold/2014/12/15/a_lengyeleknel_akar_250_km_oraval_is_mehetnek_mostantol_az_uj_vonatok/?utm_source=facebook&utm_medium=share&utm_campaign=index

 

A hangsúly szerintem az akár szón van! Ilyen végsebességgel ennek ca. másfél órának kellene lennie. Így mi értelme volt ennek a drága cuccosnak?

v_peti Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415473

Van jogsim, és elvileg mindig megvárom, amíg felemelkedik a csapórúd. Gyakorlatilag nem vezetek.

Csornán szoktam parázni, mindig szólok a sofőrnek, hogy várja meg, amíg mind a 4 vágányt elhagyta az előző autó. (Sokan nem várják meg ezt. :( )

 

Előzmény: padorjan (415470)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415472

Ha lenne is vasutassztrájk, akkor is lenne vonatközlekedés, azt már nem lehetne megcsinálni, amit pár éve, hogy ha nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásokról, akkor gyakorlatilag nincs vonatközlekedés.

 

--------------

 

Így van.

 

Már NEM kell megállapodni a minimális szolgáltatásról, ugyanis egy törvény azóta ezt rendezte.

 

Minimális szolgáltatás esetén a vonatok 66%-nak kell közlekednie, egyenletes napi és vonali elosztásban.

 

 

Előzmény: zjakabfi (415463)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415471

A videon nem látszik, hogy megszűnt-e a villogó vörös, de a csapórúd nem ment le!

Előzmény: padorjan (415470)
padorjan Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415470

Birtokolsz-e járművezetői engedélyt? Ha igen, akkor elméletileg el kellett volna hangozzék a vasúti átjáró ismertetése. Amíg a csapórúd nem éri el a nyitott állapothoz tartozó pozícióig vezető út 95%-át, addig tilos jelzést mutat a fénysorompó jelzőlapja. Eközben bármikor újra lezáródhat, mert biztosító berendezési oldalról az még nem szabadult föl.

Előzmény: v_peti (415465)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415469

Igen, ez az út is beletartozna, de Horgostól keletre lenne egy átkelő és Zenta vonzáskörzete is csatlakozna. Vannak ott olyan utak, hogy csak 1 sávon van szilárd burkolat.

Előzmény: kivi000 (415468)
kivi000 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415468
Előzmény: GOLAZ111 (415467)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415467

Nem nagyon ismerek olyan határon túli kistérséget, mely ma elzárt lenne a Magyarországgal való kapcsolattartást illetően.

 

A Tisza mente ilyen, hiányzik az út Szeged és Zenta között.

Előzmény: trizs77 (415441)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415466

Egy kis carszkojeszelói: a medvés sztori kiteljesedése (rzd-partner.ru alapján)

December 5-én megjelent a youtube-on egy rövid videó, amelyen mozdonnyal keregetnek egy medvét, aztán szándékosan elgázolják. Az ügyészség befejezte a vonatkozó vizsgálatot. Eszerint december 4-én, a Norilszk Nikkel (NN) sajátcélú hálózatán, a Valek-Golikovo állomásközben, a cég vasúti leánycégének a mozdonyvezetője és segédje 2TE116 sorozatú dízelmozdonnyal vontatott 20 kocsit. 14 km/h-val haladtak, amikor meglátták a vasúti pályán szaladó medvét. A mv., semmivel nem indokolható módon, a sebességet 18 km/h-ra növelte, és elgázolta az állatot (amely szerencsére életben maradt). Ezzel vétett a hatályos utasítások ellen, mert akadály észlelésének hatására nem kezdeményezett gyorsfékezést - vagyis veszélyeztette a járművet és a forgalmat -, és a történtek videóra rögzítésével tudatosan elvonta a saját figyelmét a vezetéstől - tehát ismétcsak veszélyeztette a járművet és a forgalmat. Az NN vasúti leánycégének a vezetőjét az ügyészség az észlelt utasítás-teljesítési hiányosságok megszüntetésére, valamint a szigorú személyi felelősségrevonásra utasította. Ezen felül a mozdonyvezetővel szemben az Orosz Föderáció büntető törvénykönyve 6. fejezet 11.1 paragrafusa, vagyis "állattal szembeni, kegyetlen bánásmód" címén indítottak eljárást.

hm

v_peti Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415465

http://ujmavblog.info/2014/12/15/biztos-hogy-nem-jon-a-vonat/

 

Ez meg hogyan van? Vagy tényleg úgy van, ahogy írták, hogy nem tűnt el a tilos jelzés, hanem még tilos alatt ment le újra a sorompó?

v_peti Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415464

Egy civilizált államban minimum lincselés járna azért, amit Gaskó tett legutoljára! Bent áll a vonat az állomáson, indulásra készen, végre itt az indulási idő, ekkor bejelentik, hogy sztrájk van, mindenki menjen amerre lát! Ennek ellenére egyetlenegy vasutas sem kapott sallert. :(

Ideje volt módosítani a törvényen, hogy ilyen ne történhessen! Nem az a lényeg, hogy sztrájk esetén 10 vagy 35%-a jár a vonatoknak, hanem az, hogy előre lehessen tudni, hogy melyek fognak járni!

Nem mondom, hogy jó a mostani sztrájktörvény, csak azt, hogy a régi abban a formájában rossz volt.

 

Előzmény: Zolas (415458)
zjakabfi Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415463

Ha lenne is vasutassztrájk, akkor is lenne vonatközlekedés, azt már nem lehetne megcsinálni, amit pár éve, hogy ha nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásokról, akkor gyakorlatilag nincs vonatközlekedés.

 

Előzmény: sirdavegd (415457)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415460

1. A "kitérő" nevű berendezés egyik része a "váltó", úgyhogy nincs itt semmi hiba.

2. Pályás szempontból kitérő (és annak része a váltó), forgalmi szempontból lehet váltó is, sőt, ilyen alapon jelentkezhet még egy terület/szolgálat, teszem azt, a könnyűbúvárok, hogy márpedig szerintük se nem kitérő, se nem váltó, hanem szalámis zsemle.

 

hm

Előzmény: Pdaw (415459)
Pdaw Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415459

Le a kitérővel! A hivatalos neve igenis: váltó ;)

Zolas Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415458
Nyugodt lehetsz, vasúti sztrájk nem lesz pénteken. Már nem megy az olyan könnyen...
Előzmény: sirdavegd (415457)
sirdavegd Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415457

Bocs, hogy ide írok, csak nézem a hazai történéseket - azt látom, hogy a vasutas szakszervezetek csatlakoztak a Liga útlezárásaihoz, de sztrájk nem lesz? A dolog társadalmi, stb. vonatkozásai mellett csak azért kérdezem, mert pénteken települök haza és annyira nem mindegy, hogy Szobtól a saját kerekeimen, vagy a MÁV-én kell gurulnom Szegedig. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415456

Igen természetesen az,csak azért nem irtam be mert Szombathely-Budapeströl volt szó.Természetesen hosszabb a szerelvény alapszinten plussz három Soproni kocsival!

Előzmény: Törölt nick (415454)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415455

A menetrendváltásig is inkább 2+1-ből álltak, a 4. kocsi erősítés volt néhány szerelvényen naponta, a többin pedig P, V volt 1 vagy több kocsi erősítés.

Előzmény: trizs77 (415451)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415453

Ez már a múlt,2 kocsival közlekednek alapesetben az IC-k kivétel a 919;316-317.Az ülöhelyszám pedig úgy jön ki hogy a Bpm 20-70 kocsi 80 féröhelyes az Apmz 10-71 kocsi pedig 60 féröhelyes, 42 másod osztályú és 18 első osztályú hellyel!

Előzmény: trizs77 (415451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!