Keresés

Részletes keresés

Pdaw Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415459

Le a kitérővel! A hivatalos neve igenis: váltó ;)

Zolas Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415458
Nyugodt lehetsz, vasúti sztrájk nem lesz pénteken. Már nem megy az olyan könnyen...
Előzmény: sirdavegd (415457)
sirdavegd Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415457

Bocs, hogy ide írok, csak nézem a hazai történéseket - azt látom, hogy a vasutas szakszervezetek csatlakoztak a Liga útlezárásaihoz, de sztrájk nem lesz? A dolog társadalmi, stb. vonatkozásai mellett csak azért kérdezem, mert pénteken települök haza és annyira nem mindegy, hogy Szobtól a saját kerekeimen, vagy a MÁV-én kell gurulnom Szegedig. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415456

Igen természetesen az,csak azért nem irtam be mert Szombathely-Budapeströl volt szó.Természetesen hosszabb a szerelvény alapszinten plussz három Soproni kocsival!

Előzmény: Törölt nick (415454)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415455

A menetrendváltásig is inkább 2+1-ből álltak, a 4. kocsi erősítés volt néhány szerelvényen naponta, a többin pedig P, V volt 1 vagy több kocsi erősítés.

Előzmény: trizs77 (415451)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415453

Ez már a múlt,2 kocsival közlekednek alapesetben az IC-k kivétel a 919;316-317.Az ülöhelyszám pedig úgy jön ki hogy a Bpm 20-70 kocsi 80 féröhelyes az Apmz 10-71 kocsi pedig 60 féröhelyes, 42 másod osztályú és 18 első osztályú hellyel!

Előzmény: trizs77 (415451)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415451

A Szombathely- Budapest IC-k nagyon kihasználtak miután az alapszerelvényben 122 másod és18 első osztályú hely van!

122+18 = 140 ülőhely

 

-------------

 

Ez másfél kocsi.

 

Minek van minősítve a másik 2,5 kocsi?

Azt lezárva viszik magukkal?

 

A Szombathely-Budapest IC-k három másod (240 ülőhely) és egy első (60 ülőhely) osztályból állnak.

300 ülőhely.

 

Nem ?

Előzmény: Törölt nick (415449)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415450

Sziasztok volna egy üzletszabályzati kérdésem ha én másod osztályon utazom elsö osztályú jeggyel IC vonaton a jegyvizsgáló meg teheti e hogy nem ad róla igazolást?Én úgy tudom hogy nem! Légyszi segitsetek nekem ebben a dologban.

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415449

A Szombathely- Budapest IC-k nagyon kihasználtak miután az alapszerelvényben 122 másod és18 első osztályú hely van!

Előzmény: 20-as vonal (415446)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415448

Amiről én beszéltem,az a 2015-16-os menetrendben tervezett átalakítás.Több Máv-startos preziben láttam,de szerintem még képlékeny a dolog.Legalább is remélem.

 

A 10-es felső részét valóban átépítették Gyömöréig,akkor azt mondták 140-es alépítménnyel. Igazából én a villamosítást hiányolom legjobban,meg persze Cell-Pápa pályát,mert az siralmas.

 

Hodos-Komáromi elegy hogy merre megy azt csak a szlovákok tudják,igazábol sok ilyen vonat nincs.Van viszont Metransos, az Dunaszerdahelyre megy.Változó,napi 2pár,de ha torlódás van akkor több.

 

Erre járnak még a Zeg -Rajka teherek is,ez nincs napi rendszerességgel,de heti 2-3 pár összejön.

 

Ezeken kívül napi 1-2 pár Cargós Cell- Győr közt.

 

Ritkábban Pétfürdő-Rajka,Ajka -Rajka vonatok is előfordulnak.

 

+ Fehérvár átépítése miatt most 20-asról terelt teherek is közlekednek.

Előzmény: DJ. Bakter (415447)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415447

2 napja érvényes az új menetrend, és egyelőre úgy láttam, hogy minden maradt a régiben.

Hogy jövőre mi lesz, majd akkor érdemes panaszkodni, ha már megtörtént, akkor lesz biztos.

Egyébként a 16-os átépítéséről én nem nagyon hallottam, pedig elég régi 48-as sínrendszerű pálya. A 10-es vonal északi fele pályaszerkezetileg még jobb is, az 54-es.

 

"Viszont a Hodos -Komáromnak inkább a 10-esen van a helye."

 

Két kérdésem van:

1./ Hodos->Komárom után merre megy az elegy tovább?

2./ Heti (napi) hány ilyen vonat van?

Mert minden útvonalra lehet találni heti 1-2 vonatot, mégsem kell rögtön rekonstrukcióért kiáltani.

Előzmény: 20-as vonal (415446)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415446

Tulajdonképpen sok mindenben igazad van,de:

A Bp-Sm ic forgalommal semmi bajom,ha azt akkor a máv a 16-osra tervezte (jobb menetidö) ,hát legyen.Az akkori Ic koncepció úgy is az volt,hogy lehető legkevesebb helyen álljon meg.

Hogy mennyire kihasználtak ezek a vonatok nem tudom,de a 10-es,20-as vonali gyorsokon is utaztak Bp-re jópáran.De most arról van szó,hogy a gyorsok is átkerülnének a 16-ra a 10-ről.Ugye ez már több embert érint negatívan.Legalább annyit,mint Sm lakossága.Ezért a 10-esen is meg kellene hagyni 2-3 pár gyorsot,de ez jelenleg nem fér be a tervezett rendszerbe.

 

A Rajka-Gyékényes tranzitot én is a 16-17-en képzelem el,ezt eddig is így írtam.Viszont a Hodos -Komáromnak inkább a 10-esen van a helye.

 

Összefoglalva: Nem az a bajom,hogy a Gysev fejleszt pályát, 2,5 órás Hibrid Ic-t,hanem az, hogy ezt elérje, egy másik embercsoportot kiszolgáló rendszerből elvesz(elvetet.)És ehhez minden lobbierejét beveti.

 

És az utolsó mondatodra :pont ezzel ösztönzi buszra pl.:a pápaiakat.

 

Amúgy nagyon kiváncsi vagyok a jövő évi tervezetekre,hogy mi valósul meg ebből az 1-es vonali "szolgáltatásfejlesztésből",hogy képzelik el a 10-es forgalmát,stb.

Előzmény: DJ. Bakter (415444)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415445

A lengyeleknél akár 250 km/órával is mehetnek mostantól az új vonatok

Vasárnap útjára indult az első Pendolino Lengyelországban, fél órával gyorsabb mostantól eljutni Krakkóból Varsóba. Tovább »

forrás: Index.hu

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415444

Szerintem az a lényeg, hogy a vonatok ki tudják szolgálni az utazási, szállítási igényeket, a lehető leggyorsabb, legjobb módon. Az csak másodlagos, hogy a 10-es vonalon vagy sem.

A Sm-Bp IC forgalom pedig 1999 óta át van terelve a 16-osra. Úgy gondolom, hogy az Sm-Bp útvonal végigutazó utasai döntő %-ban ezt az irányt használják.

 

De ha már 10 vs. 16 vita: a térképre nézve a Rajka/Hegyeshalom - Gyékényes/Hodos tranzitforgalmat sokkal jobban el tudom képzelni a 16-17-en keresztül, mint az 1-10-25-17-en keresztü (1-2 irányváltással).

Nyilván így volt ezzel a MÁV is az "átkos"-ban, hiszen a 16-17 tengelyt jobban fejlesztették (100 km/h sebesség, végig térköz, dominó), mint a 10-est és a 25-öst.

A 16-17 tengelynek egyetlen problémája a Vasvár-Pácsony állomásköz, 13 ezrelékes emelkedővel. Illetve eddig valamit nyomott a latban a 16 ellen, hogy az 1-10-25 iránynak egy része (Boba-Zsztiván) már átépült és villamosítva van; amit a 16 villamosítása megszüntetett.

 

Egy villamosítási listában nem azt kellene nézni, hogy az éppen az aktuális beíró kedvenc vonala vagy nem, hanem hogy mennyit segít a rendszeren.

Ha "kibulizzák" a hibrid IC-ket, és az jobb lesz az utasoknak, az miért baj?

Szerintem inkább annak örüljünk, hogy valaki még akar valamit a vasút mellett "bulizni", és nem a busz mellett.

Előzmény: 20-as vonal (415433)
v_peti Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415443

Ismerek olyant, aki szívott rendesen emiatt. Gyalog kellett átmenni a két Komáromi vasútállomás között, hogy eljuthasson Galántáról Szombathelyre. És bőröndöt huzigálva ez nem annyira kellemes havonta 1-2 alkalommal.

 

Előzmény: trizs77 (415441)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415442

...."....ha a kormány komolyan gondolja a határon túl élő magyarokkal kapcsolatos politikáját, véleményem szerint megrendelőként fellépve, üzleti alapon közlekedő vonatokkal megpróbálhatna enyhíteni a határ menti térségek elzártságán....."

 

Mondja ezt most,amikor itthon járatritkításról beszélnek...

Előzmény: trizs77 (415441)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415441

...."....ha a kormány komolyan gondolja a határon túl élő magyarokkal kapcsolatos politikáját, véleményem szerint megrendelőként fellépve, üzleti alapon közlekedő vonatokkal megpróbálhatna enyhíteni a határ menti térségek elzártságán....."

 

 

------------------------

 

Vitatom ennek a mondatnak a valóságtartalmát.

 

Máshogy kifejezve = hamis.

 

Nem nagyon ismerek olyan határon túli kistérséget, mely ma elzárt lenne a Magyarországgal való kapcsolattartást illetően.

 

A közlekedési lehetőségeik ezeknek a kistérségeknek ma is megvannak, ma is működnek.

 

Amennyiben a mondat nem az elzártságról szólt volna hanem:

 - vagy a közforgalmú közlekedési elzártságról,

 - vagy a vasúti elzártságról,

az más.

Akkor már értelmezhető a szerző óhaja.

 

De nem arról írt.

Előzmény: V43 1227 (415439)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415440

A V0-al kapcsolatban is rengeteg érv-ellenérv elhangzott már.Szerintem valahol középen van az igazság.Én a teljesen új nyomvonalat túlzónak tartom,ráadásul ismerve a hazai területkisajátítás gyorsaságát ez a beruházás még 20 évig is eltarthat.

A Dunántúlon felhasználnám az 5-ös, 44-es, 42-es vonalat Adonyig . Onnan sajnos új nyomvonal kellene.

Igaz vannak olyanok is akik a telejes V0-t feleslegesnek tartják.

Majd meglátjuk mi lesz.

Előzmény: trizs77 (415438)
V43 1227 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415439

Cikk menetrendváltásról, nemzetközi vonatokról egy alapvetően külpolitikai témákkal foglalkozó blogon:

 

Nemzetközi vonatok: külpolitika kicsiben

A nemzetközi vonatok menetrendjének összeállítása, az azt megelőző tárgyalások szigorú koreográfia szerint zajlanak, amelyben a vasútvállalatok és az érintett nemzetközi szakmai szervezeteken túl gyakran megjelenik a külpolitika is. A téma aktualitását a hétvégén történt[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

trizs77 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415438

A 150-es valóban nincs a listán,viszont kínai vagy akármilyen pénzből át fog épülni.

 

------------------

 

December 16.-17.-re a kínaiak Belgrádba rendelték (meghívták) azoknak az országoknak a vezetőit akik kínai pénzre ácsingóznak.

 

Sima lobbi verseny lesz.

 

Meglátjuk hogyan teljesít a magyar delegáció.

 

---------------------

 

ugye

 

 - Kínai pénzből kívánják újjáépíteni a 150-es vasútvonalat Budapest és Belgrád között.

 

 - Kínai pénzből tervezték megépíteni a V0 vasúti gyűrűt is.

 

Majd meglássssuk.

 

 

 

 

Előzmény: 20-as vonal (415420)
hkv Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415437

 

Zene: Szitha Miklós Grünvald László Unger Balázs

 

Dalok: Zalán Tibor/Szomor György/Szitha Miklós/Grünvald László

Forgatókönyv: Fekete Péter

Az előadás hossza 1 óra 45 perc, 1 szünettel.

 

…. és tizennégyben kitört a háború. Ledőlt Belgrádnál a Zimonyi  híd, melyen keresztül az Orient Expressz száguldott a két kultúrát, Keletet és Nyugatot összekötni és megismerni szándékozóutazók tucatjaival. A lehetőségek vonatja, amely egyúttal az elegancia, a kaland, a nagy utazás szimbóluma is. Különleges járat, az ismeretlen keresését, a távoli egzotikum felkutatását, megismerését jelképezi. Egy sínpár, mely összeköti Keletet Nyugattal. Egy zakatolóhíd, mely átível folyókat, szakadékokat, akadályokat, nehézségeket.

…és ha elindulok, mindent itt hagyok, de ott mi vár, de ott ki vár, egy más világ, milyen világ…

…és tizennégyben ledőlt a Zimonyi híd, ezzel megszakadt valami, de jönnek újabb és újabb sínépítők, akik folyamatosan építik a nyugati és keleti életérzést összecsövezőOrient Expresszünket, keresik a kalandot, és akadály-legyőzőhidakat vernek akaratból, kíváncsiságból, megismerésből, elfogadásból.

Emberfeletti munka a sínépítőé, a vonatvezetőé, de az utazódolga is embert próbáló, hisz időről időre felrobbannak alattunk a zimonyi hidak, alattunk tátonganak a szakadékok, s ez így lesz mindaddig, míg a megismerés, a megértés és az elfogadás erősebb nem lesz.

A ORIENT-show egy nagy utazás, virtuóz zenében, táncban, dalban elmesélve. Európai népek zenei- és tánckultúráját felvillantókönnyed utazás, de sokkal több is annál, hisz Zimonynál mégiscsak ledőlt a híd tizennégyben, és a háborúis kitört. Vajon miért dőlnek le a hidak, vajon még meddig törnek ki a háborúk –kérdezi a rendezőkét rövid felvonásban, a színház teljes  eszköztárának hadba hívásával, briliáns zenészekkel, táncosokkal, látványos képekben elgondolkodva erről.

 

Szereplők:

Talamba Ütőegyüttes

Cimbaliband

Fricska Táncegyüttes

Nő: Gubik Petra

Férfi: Szomor György/Vasvári Csaba

A Békéscsabai Jókai Színház tánckara

(Farkas Boglárka, Litauszki Enikő, Török Tünde)

 

Alkotók:

Koreográfus: Moussa Ahmed, Darida Ildikó

Díszlet/látvány : Fekete Péter

Jelmeztervező: Papp Janó

Zenei vezető: Szitha Miklós

Videóanimáció, látvány (videógrafikai csapat): Vámos Zoltán, Szlávik Ágnes, Nagy Attila, Fekete Péter

Világítástervező: Madarász "Madár" János

Hangmérnök: Szalacsi Attila, Turcsán András, Baranya Tamás

Szcenikus: Egyed Zoltán

Rendezőasszisztens: Gábor Anita

Rendezőmunkatársa: Koleszár Bazil Péter

Rendező: Fekete Péter

 

Az előadás a Művészetek Háza Gödöllő és a Békéscsabai Jókai Színház közös produkciója.

 

Az előadás előtt, az Orient-Expressz vonatról annak történelméről, tárgyi emlékeiből kiállítás tekinthető meg. További előadások és kiállítások a  vészetek Háza Gödöllő honlapján. www.muza.hu

trizs77 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415436

Vasuti_villamositasi_program.pdf" nevű dokumentum a jelenlegi tervekkel - gazdasági számításokkal.

 

-----------------

 

Ilyen terveket, kb. kétévente készítettnek.

Pontosabban nem készítenek újakat, csak a régi terveket aktualizálják.

 

 

Előzmény: Lovrin (415435)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415435

Pár hónapja még elérhető volt a neten "NKS_Vasuti_villamositasi_program.pdf" nevű dokumentum a jelenlegi tervekkel - gazdasági számításokkal.

Előzmény: trizs77 (415428)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415434

Volt ilyen szándék,de azért belátták,hogy az 1-es vonalra sem lehet mindent terelni. Így a 10-es megmaradt É-D korridornak,a 20-as meg a főirány.Na ebbe piszkított bele a Gysev.

Előzmény: DJ. Bakter (415432)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415433

Igen, a politika.Van egy villamosítási lista,azon belül egy priorítási sorrend,ami ugyan folyton változik,de úgy tudom a 10-es mindig az elsők közt volt.Ehhez képest most a "futottak még" kategóriában van.Én úgy gondolom,hogy a 10-es vonalnak a Gysev tette be a kaput,mikor átvette a 16-ost.Most úgy fest,hogy minden forgalmat,de főleg az Sm-Bp.-t át akarják terelni Gysev országba,ezért ahol lehet fékeznek minden 10-es vonali fejlesztést. Ne felejtsük el,ha kibulizzák az Sm-Bp hibrid Ic-ket,kb 2,5 óra menetidővel,az a 20-as vonali gyorsokra is negatívan hat.

Előzmény: trizs77 (415428)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415432

A kétezres évek elején pedig pont a 10-esre volt szándék. Aztán - ezek szerint - elmúlt.

Ennyit a szándékról :)

 

Akkoriban furcsálltam is, hiszen ez azt is jelentette, hogy az 1-es vonalat akartuk terhelni a szlovén korridor forgalmával (is), amikor mindig arról ment a sírás, hogy az 1-es vonal amúgy is túlterhelt.

Mondtam is magamban, hogy lassan Pécsre is az 1-es vonalon akarunk elindulni  :)

Előzmény: 20-as vonal (415431)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415431

Nem tudom biztosan, a vasúton az a biztos ami volt.De legalább a szándék megvan rá. A 10-es vonal esetében már a szándékot sem látom.

Előzmény: DJ. Bakter (415427)
norbee601 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415430

Szép!!!

Előzmény: GOLAZ111 (415404)
norbee601 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415429

Igen, tudom:)

 

Az itthoni 290-esek közül a 469 111  Deutz gyártmány, a többi MaK (gyári táblák szerint)  (egy-két jelentéktelen apróságban más is mint a többi)

 

Ha jól rémlik az itthoni 212-esek közt is volt más gyártású is.

Előzmény: k.novotny (415366)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 415428

A különböző villamosítási, villamosításra szánt vonallisták többé kevésbé állandóak.

 

Ami kétévente megváltozik, az ezekben a listákban szereplő vasútvonalak prioritási sorrendje.

 

Amikor egyik vonal a másik elé kerül, az 99%-ban politikai döntés következménye.

 

Volt idő (régebben), hogy a villamosításra szánt vonalakat aszerint csoportosították, hogy rajtuk mekkora forgalom zajlik?

 - személyforgalom?

- teherforgalom?

 

Mivel a teherforgalom mára radikálisan lecsökkent, a gengszterváltás utáni napi kb. 900 tehervonatról, mára napi 200-250 tehervonatra, így egy villamosítási sorrendiség felállításakor az adott vonal teherforgalmi számai már nem annyira vannak figyelembe véve mint a napi politikai szempontok.

 

Ha egy villamosításra tervezett vonalnál arról folyhat a beszélgetés, hogy :

 - napi három pár tehervonat megy arra 20 óra alatt,

 - vagy nem is három pár hanem négy pár,

 - vagy még számoljuk bele azt is, hogy hetente kétszer arra megy X és Y is,

akkor a teherforgalom nagysága a vonal életében sokkal kisebb szerepet kap, mint, hogy X.Y. országos politkai potentát kiáll a villamosítása mellett, vagy sem.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!