Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415400

Ennek a közvetlen kocsinak mi az útvonala ?

 

 

Előzmény: hmsoft (415386)
Zolas Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415399

A DB-nél miért nem takar az ugyanekkora kijelző?

 

Ja, de ez a baloldalkonnemlehetlejjebbanaprolók országa...

Előzmény: padorjan (415390)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415398

Az évekig (talán 2-3 évig?) közlekedő Kassa-Miskolc-Budapest Kelenföld-Győr-Rajka-Pozsony vonat se érintett budapesti fejpályaudvart.

 

talán Slovan volt a neve.

Nekem tetszett, sokat jártam vele Győrbe.

Ami a lényeg, nem késett Kelenföldön.

Kényelmes volt.

 

 

Előzmény: Zsivany2 (415392)
koller andor Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415397

Én meg bakdarut nem látok a képen.

Előzmény: benbe (415391)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415396

 


Az egész olyasmi, hogy mi kellene, ha a reálisan létező meseországban élnénk.

A remot Szergej képes lenne elvinni ezt a vonatot. Most már nem vagyok rendszeres 29 vonali felhasználó, de korábban nem nagyon tűnt fel arra a remot Szergej. De a Púpos is képes volt. Annak idején ott hajtották szét őket.

Az M62 - essel még rosszabb tolatni, mint a Herculessel, mert a D40 - nek ilyenkor a legrosszabb a hatásfoka. Csak azért kellett vele tolatni mert nem volt más, nehéztolató pedig még akkor sem kellett a MÁV - nak, amikor már üveggyöngyökért lehetett kapni. Így maradt az M62.

Általában a G1206 - hoz hasonló 77 sorozatú mozdonyok, már átállítós szolgálatban is csatolva járnak az SNCB - nél. Szerintem sem feltétlenül kell, de egy új mozdonyt sem kell feltétlenül az első üzemnapján kinyírni. Ugye emlékszünk a Csörgő és 11 kocsi esetére. Végülis bírta 3 hónapig, az utasok már kevésbé.

 

Előzmény: DJ. Bakter (415260)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415395

Szóval a 6 évvel ezelötti döntéshozók szeme előtt valami ideális
nyugati vasút képe lebegett, ahol szinte az összes vonal
villamosítva van, a személyszállítás többnyire ütemesen közlekedő
motorvonatokkal történik, a teherszállítás viszont a
teherszállítási szolgáltatók dolga. Ők akár dízellel is
vontathatnak, a sok motorvonat között nem feltűnő, illetve
előhúzható a "magáncég úgy szórja a pénzét, ahogy akarja" érv is.
Csakhogy a villamosított vonalakon nem lesz majd érdemi forgalom,
a mostani "drót alatt a Bz" jelenség egyre gyakoribb lesz.

Különben nem mindenhol jellemző a villamosítás. Franciaországban
járnak gyorsvonatok is dízelmozdonnyal, esetenként előfogattal is.
Az ilyen vonalakon a helyi vonatok háromrészes, dízel
motorvonatok. Nem tudom, hogy szerepelnek - e tanulmányban a
francia adatok, de érdemes lenne megnézni, mert az ottani
népsűrűség, településszerkezet, utazási hajlandóség közelebb áll
a magyarhoz, mint a holland, vagy a belgiumi.

 

Előzmény: trizs77 (415262)
padorjan Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415394

Azért sokat fog segíteni a budapesti agyontartalékolás is. Ma reggel a 10 perces késést csak a 17 perces tartózkodás terhére tudták kiegyenesíteni, ráadásul Kőbánya-Kispest–Kelenföld viszonylatban elég változatos menetidőket sikerült szerkeszteni az új vonatoknak (S36, EC142, EC344).

Előzmény: Zsivany2 (415392)
István Gyuri Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415393

Zsivany2: Persze meg lehet cáfolni: mutass egy másik, naponta közlekedő átlós vonatot, amely nem tért be budapesti fejpályaudvarra

Pl. a Belgrád-expressz egy időben csak Fradit érintette, nem ment a Keletibe.

De lehet, hogy a Debrecen-Bécs is jövőre már bemegy a Keletibe, ha éppen az új bécsi ütem és az 1-es vonal átalakítása miatt az fog kijönni...

Előzmény: Zsivany2 (415392)
Zsivany2 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415392

Nem az átlós vonat miatt történelmi a pillanat, hanem amiatt, hogy az átlós vonat nem megy be egyik fejpályaudvarra sem, megtörve ezzel a budapesti fejpályaudvarok önkényuralmát.

A fejpályaudvarra betérő átlós vonat nem átlós közvetlen vonat volt, csupán egy jól szervezett forda eredménye. Meg is volt az eredménye, mert a betérés és az ott ácsorgás ellenére is pl. a Záhony-Sopron rendszeresen késett vonat volt, csodaszámba ment, ha pontosan közlekedett.

 

Ma viszont olyan változást láthattunk, amit még ezidáig nem, megkockáztatom, talán még sohasem fordult elő a magyar vasút történetében.

(Persze meg lehet cáfolni: mutass egy másik, naponta közlekedő átlós vonatot, amely nem tért be budapesti fejpályaudvarra. Idényvonat nem számít!)

Előzmény: dyz (415363)
benbe Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415391

Peti baszki, a bakdaruról lelógó kamiont se látod? :D :D

Előzmény: v_peti (415385)
padorjan Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415390
Előzmény: r1232 (415327)
r1232 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415389

Így van. Olyannyira illeszkedik a folyamatos hülyeségek közé, hogy eszembe sem jutott kételkedni... :o

Előzmény: Rollende Landstrasse (415371)
padorjan Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415388

Miután ilyen szépen meg lettem kérve, elmondom a kép mögötti valóságot.

Amikor tavaly beszámozódtak a Budapest-Déli – Győr/Székesfehérvár/Pusztaszabolcs vonatok, akkor beszélgettünk haverokkal, hogy a pesti oldalon majd a Ganz VM-14 típusú, korszerű mozdonyok megkaphatnák az ÖBB-DB-SBB vonalon már régóta használt Nahverkehrspaketet. Ennek az igazán korszerű megvalósítása egy jóféle FOK-GYEM kijelző beépítése lenne, mivel azokat hamarosan selejtezi a BKV. Az elhatározás akkor jött, amikor kiszivárgott a Vonatösszeállítás oldalon a viszonylatszámozás kiterjesztése.

Emlékeztem rá, hogy van egy régebbi képem egy ezüstnyíl fedőnevű Ikarus 260-as homlokfaláról és előtte nem sokkal készült az alapkép. A kép mintegy 8-10 órányi munkával készült el az utolsó egyetemi tanítási héten. Tegnap költöttem hozzá egy sajtóközleményt és már csak a menetrendváltás időpontját kellett kivárni.

 

A logókat csak bon-bonként raktam a képre, mert eredetileg oda a körbeszabás elleni szokásos aláírást akartam felrakni.

Előzmény: István Gyuri (415370)
gertam Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415387

PANTOGRÁFOSAT!

 

Van valakinek kontaktja, vagy ismerőse a Märklin győri gyárában?

 

KÖSZI

 

- gertam -

hmsoft Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415386

Így Budapestről az orosz fővárosba mostantól legfeljebb csak repülőgépen lehet eljutni átszállás nélkül.

 

A 21-es számú Moszkva-Cheb vonat budapesti (keddenként közlekedő) közvetlen kocsijának 30 óra 51 perc a menettartama a Moszkva-Budapest viszonylaton. Erős 5 órával jobb, mint a boldogult emlékű Tisza. :)

hm

Előzmény: trizs77 (415380)
v_peti Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415385

Hol van, nem látom, hogy mire kellene figyelni. Valami ablakon kidugott kezet látok, ami valamit felmutat. Na de mi ez az egész?

Előzmény: Törölt nick (415312)
v_peti Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415384

Na ja, ebben is előbbre vannak, mint mi, és a sör is olcsó náluk. A MÁV-os nemzetközi ittasellátóban meg rabló áron van a sör.

Előzmény: benbe (415368)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415383

Konkrét kérdésre konkrét választ várok.Ha nem tudod,azt is elfogadom.Tehát:Miért került le a listáról a 10-es,és várható-e hogy pár éven belül visszakerül?

Előzmény: trizs77 (415382)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415382

Ne keverd, ne keverd..............................:-((

Előzmény: 20-as vonal (415379)
gertam Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415381

PANTOGRÁFOSAT!

 

Kassa és Poprád között a gyorsvonaton!!!!!

 

   

 

kicsit OFF

 

Győrben a vasútállomásról hányas busszal lehet közvetlenül a z AUDI-ba jutni?

Köszönöm!

 

OFF-OFF

 

Üdv

 - gertam -

Előzmény: benbe (415368)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415380

"a" birodalmi - ideiglenesen? - leáll(t).

 

 Palkó István, Ungvár

 

2014. 12. 14. 14:41

 

Az orosz vasúttársaság, több más külföldi járatával együtt leállította a közvetlen vonatközlekedést Budapestre, Pozsonyba és Szófiába.

 

Az Orosz Vasutak (RZSD) nagy távolságú személyszállítással foglalkozó leányvállalata, a Szövetségi Személyforgalmi Társaság (FPK) októberi előzetes bejelentésének megfelelően Budapest vonatkozásában pénteken gördült ki az utolsó szerelvény a moszkvai pályaudvarról, vissza pedig vasárnap délben indult el utoljára Moszkva felé.

 

 

Így Budapestről az orosz fővárosba mostantól legfeljebb csak repülőgépen lehet eljutni átszállás nélkül. Az RZSD közleményében az intézkedést „az utasforgalom jelentős csökkenésére” fogta, hozzáfűzve, hogy a döntés ideiglenes. Igaz, azt nem tudták megmondani, hogy mikor lehetséges, és mitől függ a közvetlen vonatközlekedés helyreállítása. 

 

A Budapest-Moszkva-Budapest nemzetközi gyorsvonat pótlására az ukrán vasúttársaság és a MÁV közös megegyezésével az eddig csak Záhonyig közlekedő Latorca InterCity járatát hosszabbította meg  Kijevig. Az utazók ezen kívül igénybe vehetik még a Záhony és Csap között naponta több alkalommal is közlekedő helyi nemzetközi járatokat. 

 

20-as vonal Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415379

Nem akarlak elkeseríteni, de még az elő tanulmányok sem úgy készülnek, hogy összeül három-négy fő és találgatnak vonalszámok fölött, hogy melyik legyen villamosítva melyik maradjon dízel.

 

Egy vonalon őssze kell adni a személyvonatok által elhasznált dízel üzemanyag árát + tehervonatok által elhasznált dízelüzemanyag árát + kenőanyagok árát (ezt sokan kifelejtik) plusz még sok mindent.

 

Ha ez így van,akkor a 10-es vonal miért került ki a villamosítandó vonalak közül,miért gazdaságosabb a 135-ös, vagy a 80c.

Előzmény: trizs77 (415280)
M62-166 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415378

" mert egyből jött a táblázó, kinyitotta és lecserélte a feliratot 24-re."

 

Hajjaj, ez még semmit nem jelent :-) Maximum azt, hogy ő azt gondolta, hogy az a kocsi az lesz...

De ha nem is így volt: szükség lett volna a felnyitott kocsira? Nyomorgás volt a vonat többi részén közben lezárva ment a kocsi?

 

De mindegy én nem szállok be a vitába, ha a lelkednek jól esett hogy ellőhetted a nincskocsi szlogent hát tessék, örülj :) 

Előzmény: _nyunyuka (415376)
benbe Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415377

Csak azért nem is. A negyedórás ütemért, Kápmegyer kiszolgálásáért már talán annál inkább. Az S-Bahn ugyanis valami olyesmi kellene legyen.

Előzmény: István Gyuri (415375)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415376

A Nyugatiig biztos megjavították a szellemek, mert egyből jött a táblázó, kinyitotta és lecserélte a feliratot 24-re.

 

Ahogy a Traianusban is volt 6-8 lezárt kocsi a 2,5 évvel ezelőtti fűnyírózás után, véletlenül se engedtek beszállni. Gázálarcot meg nem kaptunk az IC részhez...

Előzmény: Rollende Landstrasse (415342)
István Gyuri Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415375

A 8. pontot akkor ezek szerint nem olvastad el.

(Az pedig már más kérdés, hogy az államnak megéri csak azért (extra)infrát fejleszteni a váci vonalon, hogy néhány vác-alsóinak jobb legyen a kiszolgálása...)

Előzmény: benbe (415372)
benbe Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415374

A betűk túl íveltek, a Fok-Gyem pedig alaposan leszerepelt már a témában, így nem volt reális. Viszont jó kérdés, hogy a TRAXX-okról miért hiányzik ez, hiszen emeletes ingák gépeiként lenne jövőjük a 100a, 120a vonalakon (ha lenne ilyen tervben):

 

 (fotó: railfaneurope.net)

Előzmény: Rollende Landstrasse (415371)
dyz Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415373

De a Keleti elkerülésével még nem volt Bécsbe (legalábbis Debrecenből).

Ja, hogy ez az idei csoda :-) Akkor örüljünk...

Előzmény: István Gyuri (415370)
benbe Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415372

>vagy fejlesztésnél ahhoz igazítani az infrát

 

Pontosan ez a konklúzió hiányzik nekem a cikkből: ettől jobb szolgáltatást infrastruktúra-fejlesztés nélkül nyújtani már nem lehet. És ebben a fejlesztésben én teljesen mást látnék szívesen, mint amire mostanában a pénz megy.

Előzmény: István Gyuri (415370)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415371

ilyen hülyeséget is el lehet képzelni nálunk valósnak, még ha nincs is április elseje

 

Én bedőltem... Annyi logikátlan ötletelést láttam már, hogy simán elhittem ezt is.

Előzmény: István Gyuri (415370)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!