Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415357

Mondjuk, ha tolnak 40 kocsit, akkor mindegy, hogy egy vezetőállásos Szöcske, vagy két vezetőállásos Szergej a tartalék. Fontosabb szempontok is vannak. Számít a fékezés, az indító vonóerő, tapadás, a folyamatos "lassúmenet", irányváltás, de a saroklépcső, vagy hasonló "tartózkodási hely" megléte is. Egy vasúttársaságnak mérlegelni kell, melyek a fontosabb szempontok.

Előzmény: GOLAZ111 (415355)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415356

Nálunk ehhez tolatásvezető kell a kocsisor másik végére. De ez megoldható, hiszen Fradi keleti rendezőben is M62 a tartalék.

Előzmény: Törölt nick (415353)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415355

Te tudod, csak feltűnt, hogy tolatómozdonynak egyvezetőállásos, géptérburkolatos gépeket szokás használni.

Előzmény: Törölt nick (415353)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415354

A MaK elődeit (212, 290  amúgy imádom:) )

 

 

Azokat én is szeretem, csak az egybepiros szinezés valahogy nem illik rájuk. Az eredeti bordó, vagy az újabbak közül a zöld sokkal jobb.

 

Régebben jobban tetszett a V80 , mamár kicsit aránytalannak tartom. Persze még mindig szeretem, de ehhez a kuriózum-érték is hozzájárul.

Előzmény: norbee601 (415274)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415353

Tolva nem is kell kilátnom, csak oldalra.

Előzmény: GOLAZ111 (415349)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415352

Előzmény: hmsoft (415350)
aruzsi Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415351

Bécsből tényleg engedi Hegyesig. Érdekes ...

Előzmény: aruzsi (415348)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415350

Nos, ha a felsővezetékben nem 25 kV, hanem 1500 Volt lenne, akkor könnyűszerrel lehetne egy hibridmozdonyunk?

Mint tudod, néhány, kiváló anyagi lehetőségekkel rendelkező vasúttársaságnál megpróbálkoztak a villany-M62 bevezetésével. Mindezt úgy, hogy a felsővezetékben 3 kV= van, a roncstelepen pedig nagy mennyiségben állnak rendelkezésre előtét-ellenállásos VL8, esetleg VL10 főáramköri alkatrészek és segédüzemi gépek. A főgépcsoport, a kipufogóberendezés, a hűtőkamra, és a mechanikus hajtású segédüzem kiépítésével elegendő hely szabadul fel ahhoz, hogy oda telepítsd a VL8 gépterében található berendezések egy részét. A kettős üzemhez azonban nincs mit kiépítened. Tehát a feladatod a következő:
- tetőberendezések telepítése,
- főáramköri feszültségszabályozó berendezés telepítése,
- a berendezés illesztése a dízelüzemben használatos megoldáshoz, hogy "teljesítményarányos" szabályozás valósuljon meg villamos üzemben is,
- a mechanikus segédüzem megszüntetése és átépítése villamos hajtású segédüzemre (hűtő, légsűrítő, vontatómotor szellőzők), ezzel együtt a dízelüzemben a szakaszos teljesítményelvétellel működő gépek és a gerjesztésszabályozás összehangolása a villamos segédüzemmel (bár valószínűleg az induktív adós megoldás maradhat - a villamos segédüzemű 2TE116-nál is úgy van).

Az újonnan telepítendő berendezésekhez a helyed közel nulla, és nem növekedhet a tengelyterhelés.

Persze némileg bonyolultabb a helyzet, de azért sokkal egyszerűbb lenne, mint egy 25 kV-os hibrid, nem?

A fentiekkel összevetve, a felsővezetékben nyugodtan folyhat áram helyett juharszirup, nem sokkal bonyolítaná a helyzetet.

hm

Előzmény: M63 010 (415326)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415349

Nachtstern & norbee601

 

Gondolom azért, mert két vezetőállásos és egy irányba csak egy vezérállásból lát ki a mozdonyvezető.

Előzmény: Törölt nick (415298)
aruzsi Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415348

Váltottam angolra.

 

Ott a nem elérhető szöveg van és a Hegyes-Bruck-Bécs 2xREX Hegyes-Bruck-ot se engedi megvenni online.

 

Lehet, hogy megfordítom én is és akkor megnézem, hogy engedi-e.

Előzmény: Törölt nick (415347)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415347

Lehetséges. Én eddig mindig osztrák indulási állomással vettem jegyet, úgy soha nem volt gond. Wien West-Hegyes 16,20 EUR

 

csak azért jutott eszembe, hogy esetleg már nem adnak ki rá jegyet, mert volt az a vonatról leszállítós eset, szintén ünnepek közelében.

Előzmény: aruzsi (415346)
aruzsi Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415346

Csütörtök/péntekre a 8h-sra (Hegyes)?

 

Eddig mindig így írta.

A REX belföldi a Jeti nemzetközi. Nem ez a baj?

Előzmény: Törölt nick (415341)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415345

Ez igen! 

Előzmény: Törölt nick (415312)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415344

Nem is azzal kapcsolatban írta.

Előzmény: Törölt nick (415343)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415343

A BILK-en folyamatosan nincsenek Herkulesek. Csak járnak oda, meg Csepelre vonattal.

Előzmény: Zsivany2 (415334)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415342

Ha meg nyitva lenne, azért jönne a panasz, mert hideg van benne. A hibás kocsit hogyan küldjék vissza javítani? Teleportálják vagy szervezzenek neki külön szerelvénymenetet?

Előzmény: _nyunyuka (415338)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415341

A jegy ugyan annyiba kerül mint a REX-re, gondolom azért nem lehet venni rá, mert megtelt.

Az Einfach-Raus-Ticket csak R-,REX- és S-Bahn vonatokra érvényes.

Előzmény: aruzsi (415337)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415340

Aki ezt megtervezte, még nem ült mozdonyon... Én még a táskámat se szoktam az "íróasztalon" tartani, ez meg kitakarja az ablak egyharmadát. Mennyi helyet vesz ez az asztalból hátrafelé?

Előzmény: padorjan (415321)
smith Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415339

OFF

Milyen hajó csinálja?

Előzmény: koller andor (415314)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415338

Végre Kökiből győri vonat! :-)

 

A nincs-kocsííííí kórus is serényen dolgozik, "diák-pénteken":

Előzmény: Zsivany2 (415329)
aruzsi Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415337

Én nem tudom.

 

A REX-re hoz mindenféle árakat, lehetőségeket. A Jetire a Keine Angebote az összes lehetőségem.

 

Alapvetően csütörtök/pénteken mennék.

 

A 36€-ós Einfact raus... jegy nem jó a Jetire. Legalább egy közelítő ár érdekelt volna.

Valami 8-9€/főre tippelek.

Előzmény: Törölt nick (415336)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415336

Van külön REX vagy RJ jegy? Ugyan annyi mindre a jegy. Csak szerintem az RJ-re már most nem tudsz venni...(amennyiben az ünnepek környékén utaznátok)

Előzmény: aruzsi (415335)
aruzsi Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415335

Valaki meg tudná mondani/nézni hogy Hegyeshalom-Bécs jegy mennyibe kerül a Jetire?

Nem bírok az ÖBB oldalával.

A Jetire nem akar árat mondani, csak a REX-re.  4-en mennénk. 2 26 év alatti. Érdekel az 1.o ár is.

Előzmény: Zsivany2 (415334)
Zsivany2 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415334

Ha jól emlékszem a BILKen van(nak?).

Előzmény: Törölt nick (415332)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415333

Herkulesböl sokkal kevesebb van, mint amire szükség van...

Előzmény: M63 010 (415323)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415332

A Jenbacher az annyit tesz, hogy jenbachi, vagyis mindent így hívnak ami ott készült. A 2068-as mozdonyokból is kettő már magyarországon talált gazdát, bár nem tudom kinél és hol.

Előzmény: M63 010 (415322)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415331

Azért is kell az előgondolkodás, hogyha jön a lehetőség, legyen a tarsolyban, fiókban kész, félkész, háromnegyed kész terv, amit csak aktualizálni kell.

 

Nem úgy működik a - szerintem - hogy holnap veszünk 30 db 160 ülőhelyes dízel motorvonatot és ahol eddig M41+2 Bhv járt, ott 1:1-ben lecseréljük a mozdonyos vonatot az új csodával.

 

ez csak azt eredményezné - amit írtál -, hogy mindenhová jutna 4-6 új szerelvény.

eredmény : Csapnivaló karbantartás, még csapni valóbb rendelkezésre állási 5.

 

Ez nem jó út.

 

Helyette valahová oda kell tenni, és ott kiváltani vele minden dízeles vonatot (legyen az M41-es vontatta, vagy Bz+mellékes, vagy akármilyen) vagy nem lehetséges az adott környék ilyen vonataiból az összes kiváltása, akkor az adott területen, a lehetséges legtöbbet kell kiváltani.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (415330)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415330

"nem csak a mellékvonalakon van dízel üzem, hanem (sajnos) még számos fővonalon is."

"A mozdonyos dízel vontatást ... a START is ki akarja vezetni rendszeréből,"

 

Az általad felsorolt vonalak döntő részén már amúgy is teljesen (16, 46, 50, 81, 92, 130, 154, 155) vagy nagyrészt (17, 26, 36, 60, 105, 135) motorvonat közlekedik, ami lehet Uzsgyi vagy Bz. Ami még mozdonyos:

- Dél-Alföldön a forda szerint egyedül Szegeden van még dízelmozdonyos vonat, hétköznap egyetlen ilyen ingázik a 135-ösön (2 kocsival), P, V az erősítések miatt több.

- Debrecen környékén van egy 5 napos forda a 108-110-en (3 kocsival), 3 napnyi a 101-esen (2 kocsival), és 2 napnyi a 105-ösön (2 kocsival), ami mind határátlépő.

- Miskolc környékén már csak a saújhelyi vonalon van dízelmozdonyos vontatás, a vonatok egy része Bp-ről jön. A Szerencs-Saújh személyvonatokon 2 db 2 kocsis szerelvény pörög.

- A Dunántúlon pedig a nagyobb távolságú átlós vonatok mennek mozdonnyal (Pécs-Szombathely, Pécs/Kaposvár-Fonyód-Tapolca, Bp-Győr-Cell-Sm), és a 10-es vonalon 2-3 személyvonatos forda van.

- És természetesen az örök vita, a 29-es vonal.

 

Ha abból indulunk ki, hogy a _még_ mozdonyos vonatokat az általad említett tervezett új motorvonattal váltanánk ki, igencsak kevés darabszámra lenne szükség, és igencsak szét kellene szórni, kettőt ide, hármat oda. Legalábbis ha nem számítunk utasszámnövekedésre, és a meglévő Usgyi fordákat nem akarjuk az újjal kiváltani.

De akkor mit csinálunk a megmaradó Uzsgyikkal? Bz(+1Bzx) helyett aligha lenne gazdaságos. Inkább Bz+2Bzx helyett, bár ez már elég ritka.

 

Én sokkal inkább látnám annak realitását, hogy a Desirokat kellene a mozdonyos vonatok kiváltására felhasználni, a 2-est mielőbb megvillamosítani (ha már állnak asz oszlopok és jön rá a Flirt), a 142-esen pedig visszaállítani a mozdonyos vontatást ahelyett, hogy csúcsban 3-as csatolásban menjenek a Desirok, csúcson kívül pedig álljanak.

Jelenleg a 31 Desiroból 17 db a 142-esen dolgozik, ez sok mindenre elég lehet, legalábbis a Debrecen és Szeged térségi mozdonyos vonatok kiváltására biztosan.

 

-----------------

"Magam - egyelőre - a villamosítást felgyorsítók pártján állok, mert nézetem szerint egy-egy vasútvonal átépítési/felújítási költségeihez képes, ugyanannak a vasútvonalnak a villamosítási költsége ha nem is elenyésző, de nem meghatározó."

 

Ez igaz, csak amilyen "átépítésre" Te gondolsz (IKOP nagyrekonstrukció), az a felsorolt vonalakon sosem fog megvalósulni. Ami ilyen vonalakon (vagy egy kis részükön) megvalósul, az a 135, 101, 80c szerű használt felépítmény becserélése, ezzel pedig összemérhető a villamosítás és az energiaellátás kiépítési költsége.

Előzmény: trizs77 (415262)
Zsivany2 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415329

Történelmi pillanatnak lehetünk részesei:

 

norbee601 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415328

Köszi!

 

Szerintem pl a 29-esre ideális megoldás lenne, lévén teherforgalom szinte nincs is rajta (ami miatt igazán érdemes villamosítani)

 

De sztem még jópár korábban felmerült vonalon ki lehetne használni...

Előzmény: r1232 (415319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!