Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415312

ajj-ajj, hol a hiba?

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415311

Flirtröl nem tudok, hogy lenne ilyen, de az ötlet nem új:

LHB VT 2E, SNCF B 81500, Siemens Combino Duo

Előzmény: norbee601 (415308)
smith Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415310

Klassz a víz a terepasztalodon! Hajók is járnak rajta? :-)

Előzmény: koller andor (415304)
zjakabfi Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415309

Holnaptól 2 biztos. :)

Előzmény: Rollende Landstrasse (415265)
norbee601 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415308

Eszembe jutott a témán gondolkodva a diesel Flirt:

 

 

Vajon elképzelhető lenne olyat összelegóztatni a Stadlerrel, amiben a dízel és a villany hajtás is benne van?

 

(ha jól veszem ki, a dízel a középső külön szekciónál hajt, a villany flirt hajtása meg ha jól tudom a két végén van)

 

Vagy akár a csak részben villamosított útvonalon közlekedő vonat egy diesel és egy villany Flirt lehetne (szerintem együtt tudnának működni) Kérdés elbírja e, hogy a másik egységet mindig vontatja (ezért lenne sztem jobb megoldás direkt erre a célra összerakni, úgy nincs nagy plusz tömeg)

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415307

Közben rájöttem. 

A Jenbacher sok mozdonytípust jelenthet, pl.: 2060, 2062, 2043, 5081, 2068, 5047, 5147, 1067.

Nekem elsőre az jutott eszembe róla, amit használtam és az ÖBB elkezdte leállítgatni őket, vagyis a 2068-as.

Előzmény: M63 010 (415305)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415305

Milyen másfajta van? Nem tudom, eddig hányszor maradt fekve, csak egyszer, de akkor is csak félig, pedig ha napi rendszerességgel nem is utazom rajta, de jópárszor már volt hozzá szerencsém!

 

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C3%96BB_5047-058_im_Bahnhof_Seebenstein.jpg

 

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_5147.php?lang=de

 

Én ezekre gondoltam a félreértések elkerülése végett! :)

 

Előzmény: Törölt nick (415303)
koller andor Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415304

Ha már Herkules! :-) 001-002.

 

Friss- ropogós. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415303

Lehet hogy ezt benéztem a gyors és felületes olvasás miatt. Én egy másik Jenbacherre gondoltam, amit mostanában szépen von ki az ÖBB a forgalomból.

Előzmény: M63 010 (415302)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415302

Akkor ezért szabadultak meg tőle meg az életciklusának a felénél? Amúgy nehezen hiszem, hogy nem jobb a Bz-nél! Legalább körbejárni nem kell vele!

 

Előzmény: Törölt nick (415300)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415301

Én sem értem. Gyakorlatilag a legkevesebb érzék ahhoz kell. Precíz mint egy óramű :-)

Előzmény: norbee601 (415273)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415300

Az kellett volna még csak, Jenbacher :-) Az ÖBB egyik legköltségesebben üzemeltethető mozdonya. Még a legjobb osztrák fűtőházakban is küzdöttek velük rendesen. A 30-40db-ból egy év alatt lenne 5 mutatóba....(a többi meg donor)

Előzmény: M63 010 (415264)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415299

Szerintem lesz majd egyszer Uzsgyi remot is!

Előzmény: Törölt nick (415293)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415298

Miért nem lehet Herkulessel tolatni?

Előzmény: GOLAZ111 (415254)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415297

Mindez csak abban az esetben igaz, ha a vasút szolgáltat, így alternatívát kínál. Magyarországon ez maximum csak foltokban fordulhat elő...

Előzmény: v_peti (415253)
Sabee Gigant Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415296

ráadásul ha nem dízellel menne, Miskolctól Szerencsig mehetne 120 km/h sebességgel.

Elviekben igaz, viszont ahhoz a Bhv-kat is el kellene tüntetni a szakaszról, mivel így nem lenne ugyanaz a személyek és a sebesek menetideje.

V43-1379 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415294

Ha egyszer bemadzagolják azt a szakaszt, ezek a többletköltségek eltűnnek, csökkennek?

Előzmény: Törölt nick (415293)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415292

Kösz.

Előzmény: bajhozo1 (415287)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415291

Na de ne feledjük el azt, hogy vannak olyan vonalak, ahol forgalomszervezési okok miatt lenne célszerű a villamosítás, és nem a megspórolt gázolja miatt, mint pl. a 26-os, vagy a 17-es alsó része.

Előzmény: trizs77 (415280)
gertam Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415290

PANTOGRÁFOSAT!

 

 

Az utolsó pincehelyi 8004x8005

 

Pincehely, 2014. december 13. (szombat)

 

Üdv

 

- gertam -

gertam Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415289

PANTOGRÁFOSAT!

 

Az utolsó 8004-es ….

2014. december 13. (szombat)

 

 

 

 

 

 

Pusztaszabolcs  - Sárbogárd – Simontornya – Tolnanémedi - Pincehely

 

Üdv

 

- gertam -

1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415288

"Új (használt) beszerzésű, motorvonatok, motorkocsik, mozdonyok, kocsik nélkül ez aligha lesz realizálható."

 

 

A mostról beszélek,azaz ha már minden személyvonat,saját tartalék le van fedezve emberrel (túlóra nélkül) és géppel,akkor mehet a 690-es huncutság,bérbe adott gép,stb..

Előzmény: Törölt nick (415285)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415287

81 Uzsgyi (Putyinka)

145 Uzsgyi (Putyinka (hétvégén Bzmot egyes vonatszámokban)

146 Bzmot

136 Szerb Uzsgyi/Bzmot

Előzmény: M63 010 (415277)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415286

Az új menetrend egyik örvendetes tulajdonsága, hogy végre sikerült eljutni odáig, hogy a szerelvényvonatok helyett utasokat is szállító szerelvények is legyenek.

Erre remek példa a 4465, és a 4453-as számú vonat menetrend szerinti közlekedtetése 16:11-kor, illetve 17:11-kor Tatabányáról Bp-Délibe.

Bár "egyesek" szerint nem értek hozzá, de a korábban megszüntetett szárnyvonalaknál is kihasználatlan szerelvénymenetek voltak, hogy a megrendelt járatok el tudjanak indulni.

 

Egyébként egy készülő és jelenleg 70%-os készültségi mértékben levő munkámban, több helyen is boncolgatásra kerül, hogy ahol van kínálati menetrend, ott van rá kereslet is. 

 

Az elmúlt kormányzati ciklusokban sajnos a "ki gépen száll fölébe annak térkép e táj" minisztersége idején, helyi önkormányzatok egész serege sem tudta meggyőzni a " közúti lobbizókat", hogy a vasútmegmaradás jóval túlmutat a megy a vonat, nem megy a vonat problémáján.

 

Ezt tanulmányomhoz megkeresésemre egy Mátra-vidéki település első embere mondta, akiket a 84-es vonal megszüntetése érintett.

 

Emellett annak is örülök, hogy az utóbbi egy-két napban érdemi beszélgetés is elindult, az olvasótársak között.

Már csak a minősítgetéseket kellene hagyni.

 

(Akinek nem inge ne vegye magára. :))))  )

 

M63-010 topiktársnak írnám kiegészítésként, hogy a 130-as vonalon, illetve a 108-as vonalon is egyes vonatszámokban közlekednek Bz-k.

 

Illetve a 87a vonal késő esti járatai is Eger-Füzesabony viszonylatban Bzmotok.

1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415284

"Az a kérdés, kell e az a bevétel ami a Cargo/Magánvasutaktól jön azért mert nekik épp nincs szabad dízel kapacitásuk?"

 

 

Ha az alaptevékenységet sikerül a lehető legjobban végezni és marad szabad kapacitás,akkor fel lehet használni,de a jövőben erre építeni nem tanácsos.

Előzmény: Törölt nick (415281)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415283

Legyen egy évben, mondjuk :

(teljes hálózaton)

 

- Nemzetközi tehervonat................18.000 db/év.........naponta 50 vonat,

 - Nemzetközi kombinált vonat............4000 db/év.........naponta 11 vonat,

 - Nemzetközi irányvonat....................8000 db/év.........naponta 22 vonat.

Nemzetközi összesen..................30.000 db/év........naponta 83 vonat/nap

 

  - Belföldi tehervonat....................12.000 db..............naponta 33 vonat,

 - Kiszolgáló tehervonat.................23.000 db..............naponta 63 vonat,

 - Iparvágány kiszolgáló vonat...........5000 db.............naponta 14 vonat,

 - Belföldi irányvonat.....................10.000 db..............naponta 27 vonat,

 - Belföldi gyorstehervonat.............12.000 db..............naponta 33 vonat,

Belföld összesen........................62.000 db/év........naponta 170 vonat/nap

 

 

 

Mindösszesen (belföld+nemzetközi)...92.000 db/év.........naponta 253 vonat/nap 

Előzmény: Törölt nick (415282)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415280

Nem akarlak elkeseríteni, de még az elő tanulmányok sem úgy készülnek, hogy összeül három-négy fő és találgatnak vonalszámok fölött, hogy melyik legyen villamosítva melyik maradjon dízel.

 

Egy vonalon őssze kell adni a személyvonatok által elhasznált dízel üzemanyag árát + tehervonatok által elhasznált dízelüzemanyag árát + kenőanyagok árát (ezt sokan kifelejtik) plusz még sok mindent.

 

Ezután lehet arról beszélgetni, hogy megéri vagy nem a villamosítás.

 

Ahol Bz, vagy Usgyi, vagy Desiro magában pörög egy vagy két óránként és teherforgalom nulla, ott bizony erősen kétséges, hogy valaha is számításba veszik a villamosítást.

 

Oda elég ha a mostani dízel motorvonat helyett, amikor eljön az idő, vesznek egy akkor korszerű másik dízel motorvonatot és a vonal a következő 30-50 éven elketyeg.

 

Nem tudom tudod e, a tavalyi évben bár igényeltek menetvonalat vagy/majdnem 190.000 tehervonatnak, valójában kicsivel több mint 90.000 közlekedett le csak.

És ebben az évi 90.000-ben már benne van minden:

 - belföldi,

 - nemzetközi,

 - tranzit,

 - iparvágányi kiszolgáló,

 - stb.

 

Ezek a tehervonatok is a mai hálózat kevesebb mint felén jártak.

 

Nem túlzás azt állítani, hogy a hálózat felén, vagy több mint felén egész évben nincs teherforgalom.

 

(évi 2-10 tehervonatos vonal, = nulla tehervonatos vonal)

 

 

Előzmény: M63 010 (415277)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415279

A dízelek tényleg hiányozhatnak vezetékszakadáskor, de megfelelő logisztikával erre is lehetne megoldást találni. Bár szerintem ez tőlünk nyugatra jóval nagyobb probléma, mint nálunk. Ezért megelőzésképpen a felsővezeték karbantartására és a növényzet nyírására (favágások), nagyobb figyelemnek kell majd hárulnia.

 

Előzmény: Törölt nick (415276)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415278

"Egyes helyekre pl.: iparvágány nem tud a villany bemenni"

 

 

Ez legyen az áruszállító cég gondja nem az állami (személyszállító)é.

 

 

 

"M41 el tud vinni 1500-1800 tonnás tehervonatot is!"

 

 

El tud,de ennek a későbbi beszerzésnél nem kell szempontnak lenni.

 

Előzmény: Törölt nick (415276)
M63 010 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 415277

A Bzmotok még kibírnak egy évtizedet, az IP-k meg jóval többet. De azokat is pótolni kell majd.

 

Nagydízeles vonat meg nem olyan sok van már, hogy nehéz lenne őket pótolni!

Akkor fókuszáljunk csak azokra a vonalakra!

De előtte még befejezem az előbbi felsorolást, ha már eljutottam a 3/4-éig!

 

135: Putyinka, Tram-train

136: m/Ú

140: V

142: V(!)

145/146: Putyinka / m (Ú) - Interregio

147: Putyinka

150: V

154: Putyinka/Ú - Interregio

155: V

 

Nos akkor most következzenek csak a nagydízeles vonalak!

 

10: A villamosítás már régóta tervezett

11: Na itt maradnak tartósan a nyári szezonban!

Balaton: A rövidebbek motorvonattal (Desiro, Jenbacher kiválthatóak) valamint,

a 29-es nagydízeles vonatai addig maradnak, amíg nem lesz villamosítás.

A Szombathely-Balaton vonalon az Ukk-Keszthely dízelsziget felszámolás lenne célszerű.

Pécs felé meg a 36-oson kellene ugyanez, de amíg a 26-os még középtávon villamosításra célszerű, addig a 36-osról

ez már kevésbé mondható el.

46: Itt már tudomásom szerint főleg motorvonatok járnak. Az IC-ken is!

50: Ha jól tudom, ez is motorvonatos és Bz-motos vonal.

60: Itt hosszabb távon kell velük számolni, mert ha villamosodik a Kanizsa-Szentiván, akkor összességében az út fele villanyvontatású lesz, így jobb lesz a fele részben villany vontatású vonat, mint a motorvonat. De a pálya feljavítása szükséges lenne, mert akkor beleférne a menetrendbe, mert akkor nem kellene összevonni a gyorsokat és a személyeket, menetidő csökkenne, és nem kellene csörgős vonatokkal minden bokorban megállni.

81: Motorvonatos vonal

80 felső szakasza: a villamosítás már tervben van

92: Drót alatt dízel (nem Bzmot, hanem valami jobb), vagy mozdonycsere Barcikán. Ha jól tudom Barcika után most Bz-mot jár.

101: Itt is tervezik a villamosítást

110: Azon kevés vonalak egyike, ahol szerintem hosszabb távon maradna pár dízelvonat, de csak gyorsvonatként szabadna őket közlekedtetni, akárcsak a 60-ason!

130: Motorvonatos, a tudomásom szerint

135: Motorvonatos a tudomásom szerint

 

Összességében úgy tűnik, hogy a mozdonyos vonatok fele néhány év múlva eltűnik, vagy visszaszorul, azaz a 60-as és a 110-es pár távolsági vonata, meg néhány Balatoni vonat kivételével könnyűszerrel el lehet tüntetni a villamosítás után a nagydízeles vonatokat!

 

Esetleg van olyan vonal, amit kihagytam?

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (415271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!