Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414579

(cs1014 mindjárt rád kiabál, hogy "ne etesd!"  :-))  )

Előzmény: manhattani (414578)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414578

Itt vajon mechanikusan küldték fel a távoli jelző képét a sátorjelzőre?

A brit Great Western gőzösére kombinált mechanikus és villamos módon küldték fel az "előjelzőt".

Előzmény: hmsoft (414577)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414577

Láttam én már sátorjelzőt gőzmozdonyon! (Igaz, hogy csak képen.)

 

Sajnos ez is csak kép

de egy 1953-as tankönyvből van, ami kifejezetten gőzmozdonyokkal foglalkozik. Általában az FD és az L sorozat példáján mutatja be a mozdony átvételét, vezetését, menetközbeni karbantartását, stb.

Az 1938-as Jelzési Utasításban (SzU Vasutak) is van egy árulkodó rajz, ami nem éppen villamos-, vagy dízelmozdony vezetőállásán helyezi el:

 

hm

Előzmény: manhattani (414576)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414576

Semmi sincs kizárva. Láttam én már sátorjelzőt gőzmozdonyon! (Igaz, hogy csak képen.)

Előzmény: hmsoft (414575)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414575

És ugyanő a (feltételezhető) végállomáson.

 

Mármost, a vezetőállás bekamerázását biztos, hogy nem ezen a gépen kísérletezték ki. :)

 

hm

Előzmény: GOLAZ111 (414572)
István Gyuri Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414574

Nos, akkor a mai nyerőszámok a 14:55-ös újvárosi személyről (amelyik majd a 15:15-ös pécsi zsebessel lesz "összevonva"):

Kelenföldről 123+113+164=430 utassal lódultunk neki, tehát 2 egységben nagyon szorosan, de el is fértek volna az utasok.

Az egyes megállókban a számolt (saccolt) utasszámok:

Budafok 10 fel/ 30 le

Háros 10/3

Budatétény 45/21 (itt lett a max. utasszám 441)

Barosstelep 4/19

Nagytétény-Diósd 1/7

Érdliget 18/35

Érd felső 35/57

Érd 16/40

Százhalombatta 20/105

DuFi 0/2

Ercsi 8/60

Iváncsa 3/82

Pusztaszabolcs 20/80 (ebből kb. 20 átszálló a pécsi sebesre)

Dunába tovább 63 utas (és még 16 utas "leszállt valahol" - a 3 egység miatt néhol saccolni kellett, hogy le ne maradjak a vonatról...)

A pécsi sebest végül is nem vártam meg (2 halbi + 1 biciklis kocsi), de majd talán gertam megszámolta (akivel a pusztaszabolcsi peronon összefutottam), hogy azon mennyien voltak, de vélhetően az sem volt telt házas...

Szóval, szerintem a 3 Flirt nagyjából elég lesz (de zsúfolt) egy átlagos pénteken, sátoros ünnepek alkalmával pedig erősen talponálló lesz - aztán, majd a nagybetűs életben megnézzük, hogy az utasok merrefelé fognak tolódni...

Előzmény: István Gyuri (414390)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414573

Nem hiszek neki, mert nem is olvastam.

A kollégái viszont nagyon hittek neki, nem azt írták, hogy "nagy baromságokat írsz", hanem hogy "nagy baromság volt ezt nyilvánosan megírni", kívülállók előtt :-)

Előzmény: koller andor (414570)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414572
paca664 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414571

Ezek az ajánlások szerencsére a használati értékből nem vonnak le sokat, és egyébként sem voltak haszontalanok a korábbi (korlátozások nélkül összeállított) szövegek nyelvhelyességének fényében.

Előzmény: M62-166 (414539)
koller andor Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414570

Az említett jóember (újságírónak nem nevezném) egyszer írt egy bemázolót amiben szerepelt Szabadkikötő is. Ha ebből indulok ki, akkor ne higgyél neki.

 

 

http://www.hobbivasut.hu/cikkek/a_logisztika_kozpontjai_oldal2.html

Előzmény: manhattani (414566)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414569

Előzmény: cs1014 (414568)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414568

Ne etessétek!

Így sokkal jobban fest a dolog:

 

Előzmény: Alsep (414567)
Alsep Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414567

Ahogy mondod.Az egyik ezek közül mikor felengedtek a vezetőállásra.

Előzmény: manhattani (414555)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414566

Olvastad, amit abstudiós kollégátok írt a 'zujságba mozdonyvezetők szokásairól?

Aki azokat elnézi, az a bűnpártoló :-)

 

(Jöttek is utåna érdekes mozdonyvezető vélemények :-))) Azt viszont senki nem monda, hogy nem igaz.)

 

Öööö... csak nem ezért ellenzitek annyira azt a kamerát??:-)

Előzmény: Törölt nick (414563)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414565

Szerintem meg amit te csinálsz, az a bűncselekmény.

Rágalmazásnak hívják, amennyiben nincs rá bizonyítékod.

Ha meg van, akkor bűnpártolás....

 

------------------

 

Szerintem egy :.....Jogi alapfogalmak..........című kis füzet, amolyan TIT alapú, még mozdonyvezetői fizetésből is megvásárolható.

 

.....................:-)))

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Teljesen függetlenül manhattani olvtárs véleményeitől.

cs1014 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414564

Ne etesd!

Előzmény: Törölt nick (414563)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414563

Szerintem meg amit te csinálsz, az a bűncselekmény. Rágalmazásnak hívják, amennyiben nincs rá bizonyítékod. Ha meg van, akkor bűnpártolás....

Előzmény: manhattani (414555)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414562

ki meg bekacsolgatják az AFB-t, ami a sebességtartásnál hasznos

 

A sebességtartó rendszer neve Tempomat.

Az AFB automatikus menet- és fékvezérlést jelent, amit nem illene kapcsolgatni.

Az úgy működik jól, ha be van kapcsolva. Mindig.

EZ itthon egy helytelen gyakorlat, amit írjunk egyrészt az öntörvényű kollégák, másrészt a helyenként nem túl okos műszaki felsőbbség számlájára (Hogy a vérben lehetett 0,4-es értékre pogramoztatni személyvonati üzemben a lomot? A 0,4 tehervonati érték, ablakoshoz a 0,7 passzol.)

 

Én amúgy is rühelem az smst

 

Én is. Ha közlendőm van, beszélek.

 

A pattogó szilin, azért nem sok lehetőséged van

 

Tudom. Jártam eleget vele.

 

Gondolom nem rántottad még bele -- ba, ezért 0 ba érdemes nem egy kézzel lezárni

 

Hajaj! :)

Vadorzó koromban még tudatosan is használtam.

Aztán egyszer valami MÁV gépen levette az antennát, meg hasonlók, úgyhogy telefonálnom kellett. Pakett ki-be... :)

Kontrollere válogatja, amelyiket épp könnyebb-nehezebb túlhúzni a nullán.

 

A 1144-esek némelyikén erőemelő gyakorlat a kontoller, ott az a gáz (képzeld el, hogy a gigantnak nem kereke van, hanem tolókar, és a 0 után a féküzem, a menetkapcsolás tükörképeként), hogy ha túlhúzod az előkészítő álláson, nem húznak a menet- vagy fékkontaktorok, aztán kezdheted elölről.

Van olyan, ami kétkezes. Asszem majd viszek magammal WD40-et, és belefújom az asztalba... :)

Előzmény: Törölt nick (414560)
v_peti Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414561

Hogy sikerült ezt elérni? Van vonatbefolyásoló, nemdebár?

Előzmény: papanatoo (414548)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414559

A labanc mozdonyok korszerűbbek, AFB AFB, van sebességtartás.

Egy mezei szilin  ilyen kényelem nincs.

 

A bundesznak sem csak  teknői, meg butuskái vannak.

Mint ahogy a MÁV-nak sem csak kandói.

 

A 1142-es nincs felszerelve semmilyen sebességtartó berendezéssel, a 1144-esen pedig csak az ellenállásféket vezérli, illetve eléggé pontatlan tud lenni, azaz felügyelni kell a rendszert erősen.

A 4020-asokon sűrűn előfordul, hogy nem működik az AFB.

Bizonyos helyzetekre pedig az AFB egyszerűen nincs felkészítve (hegyipálya; laza, inhomogén, de hosszú tehervonat, stb...), azaz manuálisan kell vezetni.

 

Másrészt idehaza nevezhetjük általánosnak az AFB használatának mellőzését, illetve folyamatos ki-be kapcsolgatását, azzal a felkiáltással, hogy kikapcsolt AFB-nél jobban gyorsul. Ez persze tény, különös tekintettel a 480-asok 0,4m/s2-ben maximált gyorsulási értékével AFB üzemmódban. De akkor is, nagyon sokan legfeljebb vmax határolásra használják.

Előzmény: Törölt nick (414556)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414558

Csökkentsd az adagod!

Előzmény: manhattani (414555)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414557

A labanc mozdonyok korszerűbbek, AFB AFB, van sebességtartás.

 

-----------------

 

tájékoztatásul:

 

Labanc = osztrákokkal önként együttműködést vállaló magyar.

 

 

manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414555

A vezetőfülkében is történik sok, a közlekedés biztonságát súlyosan veszélyeztető bűncselekmény.

Előzmény: Törölt nick (414544)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414554

A vasutasoknak az utas nem személyiség, nem olvasod, hogy írnak róluk? Biomassza... Ez még jobb, mint amit korábban hallottam:"Akkor odajön a paraszt," ... :-)  (Mondtam neki, hogy nem, az már ott volt. Szerencsére nem értette.)

Előzmény: hmsoft (414542)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414553

Meg az elalvásból származó baleseteket is kivédi.

Előzmény: vrobee (414526)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414552

Ha mindkét kezükre szükségük van a vezetéshez, akkor az SMSt mivel írják??

Mindig mondtam, hogy nagy virtuózok ezek a mozdonyvezetők...

 

Vagy a labanc mozdony vezetéséhez egy kéz is elég?

Előzmény: Törölt nick (414524)
manhattani Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414551

Akkor neked csak az extra széles négykerekű kerékpár a 100%-os?

Előzmény: 1047 005-2 (414510)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414550

Hál Istennek a 819-et azért elküldték mögűle, nem sorakoztatták fel mögötte.

 

 

Előzmény: papanatoo (414548)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414549

Előzmény: papanatoo (414548)
papanatoo Creative Commons License 2014.11.21 0 0 414548

Hároson sikerült foglaltra járatni egy vonatot, azért még maradt állítólag pár méter a terhes kocsitól. :(

 

Előbb-utóbb lesz baj.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!