Láttam én már sátorjelzőt gőzmozdonyon! (Igaz, hogy csak képen.)
Sajnos ez is csak kép
de egy 1953-as tankönyvből van, ami kifejezetten gőzmozdonyokkal foglalkozik. Általában az FD és az L sorozat példáján mutatja be a mozdony átvételét, vezetését, menetközbeni karbantartását, stb.
Az 1938-as Jelzési Utasításban (SzU Vasutak) is van egy árulkodó rajz, ami nem éppen villamos-, vagy dízelmozdony vezetőállásán helyezi el:
Nos, akkor a mai nyerőszámok a 14:55-ös újvárosi személyről (amelyik majd a 15:15-ös pécsi zsebessel lesz "összevonva"):
Kelenföldről 123+113+164=430 utassal lódultunk neki, tehát 2 egységben nagyon szorosan, de el is fértek volna az utasok.
Az egyes megállókban a számolt (saccolt) utasszámok:
Budafok 10 fel/ 30 le
Háros 10/3
Budatétény 45/21 (itt lett a max. utasszám 441)
Barosstelep 4/19
Nagytétény-Diósd 1/7
Érdliget 18/35
Érd felső 35/57
Érd 16/40
Százhalombatta 20/105
DuFi 0/2
Ercsi 8/60
Iváncsa 3/82
Pusztaszabolcs 20/80 (ebből kb. 20 átszálló a pécsi sebesre)
Dunába tovább 63 utas (és még 16 utas "leszállt valahol" - a 3 egység miatt néhol saccolni kellett, hogy le ne maradjak a vonatról...)
A pécsi sebest végül is nem vártam meg (2 halbi + 1 biciklis kocsi), de majd talán gertam megszámolta (akivel a pusztaszabolcsi peronon összefutottam), hogy azon mennyien voltak, de vélhetően az sem volt telt házas...
Szóval, szerintem a 3 Flirt nagyjából elég lesz (de zsúfolt) egy átlagos pénteken, sátoros ünnepek alkalmával pedig erősen talponálló lesz - aztán, majd a nagybetűs életben megnézzük, hogy az utasok merrefelé fognak tolódni...
A kollégái viszont nagyon hittek neki, nem azt írták, hogy "nagy baromságokat írsz", hanem hogy "nagy baromság volt ezt nyilvánosan megírni", kívülállók előtt :-)
Ezek az ajánlások szerencsére a használati értékből nem vonnak le sokat, és egyébként sem voltak haszontalanok a korábbi (korlátozások nélkül összeállított) szövegek nyelvhelyességének fényében.
ki meg bekacsolgatják az AFB-t, ami a sebességtartásnál hasznos
A sebességtartó rendszer neve Tempomat.
Az AFB automatikus menet- és fékvezérlést jelent, amit nem illene kapcsolgatni.
Az úgy működik jól, ha be van kapcsolva. Mindig.
EZ itthon egy helytelen gyakorlat, amit írjunk egyrészt az öntörvényű kollégák, másrészt a helyenként nem túl okos műszaki felsőbbség számlájára (Hogy a vérben lehetett 0,4-es értékre pogramoztatni személyvonati üzemben a lomot? A 0,4 tehervonati érték, ablakoshoz a 0,7 passzol.)
Én amúgy is rühelem az smst
Én is. Ha közlendőm van, beszélek.
A pattogó szilin, azért nem sok lehetőséged van
Tudom. Jártam eleget vele.
Gondolom nem rántottad még bele -- ba, ezért 0 ba érdemes nem egy kézzel lezárni
Hajaj! :)
Vadorzó koromban még tudatosan is használtam.
Aztán egyszer valami MÁV gépen levette az antennát, meg hasonlók, úgyhogy telefonálnom kellett. Pakett ki-be... :)
Kontrollere válogatja, amelyiket épp könnyebb-nehezebb túlhúzni a nullán.
A 1144-esek némelyikén erőemelő gyakorlat a kontoller, ott az a gáz (képzeld el, hogy a gigantnak nem kereke van, hanem tolókar, és a 0 után a féküzem, a menetkapcsolás tükörképeként), hogy ha túlhúzod az előkészítő álláson, nem húznak a menet- vagy fékkontaktorok, aztán kezdheted elölről.
Van olyan, ami kétkezes. Asszem majd viszek magammal WD40-et, és belefújom az asztalba... :)
A labanc mozdonyok korszerűbbek, AFB AFB, van sebességtartás.
Egy mezei szilin ilyen kényelem nincs.
A bundesznak sem csak teknői, meg butuskái vannak.
Mint ahogy a MÁV-nak sem csak kandói.
A 1142-es nincs felszerelve semmilyen sebességtartó berendezéssel, a 1144-esen pedig csak az ellenállásféket vezérli, illetve eléggé pontatlan tud lenni, azaz felügyelni kell a rendszert erősen.
A 4020-asokon sűrűn előfordul, hogy nem működik az AFB.
Bizonyos helyzetekre pedig az AFB egyszerűen nincs felkészítve (hegyipálya; laza, inhomogén, de hosszú tehervonat, stb...), azaz manuálisan kell vezetni.
Másrészt idehaza nevezhetjük általánosnak az AFB használatának mellőzését, illetve folyamatos ki-be kapcsolgatását, azzal a felkiáltással, hogy kikapcsolt AFB-nél jobban gyorsul. Ez persze tény, különös tekintettel a 480-asok 0,4m/s2-ben maximált gyorsulási értékével AFB üzemmódban. De akkor is, nagyon sokan legfeljebb vmax határolásra használják.
A vasutasoknak az utas nem személyiség, nem olvasod, hogy írnak róluk? Biomassza... Ez még jobb, mint amit korábban hallottam:"Akkor odajön a paraszt," ... :-) (Mondtam neki, hogy nem, az már ott volt. Szerencsére nem értette.)