Az egyértelmű, hogy ennek a vasútbiztonsághoz semmi köze.
Akik kitalálták, azokat nem nevezném agyatlannak. Bár nem ismerem az amerikai népet, de elképzelhetőnek tartom, hogy azért kell bennük kialakítani az állandó megfigyelés érzetét, mert ők sem agyatlanok.
>Nincs olyan utasítás ami elöírja mit lehet és mit nem a vezetöálláson.
Rengeteg szabály van.
Amerikában egy szabály sok társaságnál biztosan van: nem szabad mobiltelefonálni. Több cégnél a földön kell hagyni a dolgozó mobilját.
Akik elaludtak a vezetőálláson, és nagy baleset lett, jobban jártak volna, vagy rosszabbul, ha megszólal a mozdonyrádió, hogy "Ébresztő, hé, mozog a mozdony!!"? Vagy ez alkotmányellenes?
Szolgálat végén... milyen logikus gondolkodásra vall. Ha ezt én így előre tudom, szerinted kivárnám? Rögtön megállok, azt otthagyom a francba az egészet. Már csak azért is.
Nincs olyan utasítás ami elöírja mit lehet és mit nem a vezetöálláson. De ha valakinek az a dolga,hogy lessen, akkor lesz és szép lassan lexikon méretüre duzzad.
Ha a szemem nincs a pályán, sem tud sok gond lenni. ETCS L2 alatt nehéz hülyeséget csinálni.
Ha a munkaadód előírja, hogy ellenőrizni akarja, hogy folyamatosan a szabályoknak megfelelően dolgozol-e, akkor mit vethetsz ellene? Főleg, hogy a szabálytalan munkavégzés komoly baleset- és nagy anyagi kár veszéllyel jár, ami nem csak téged veszélyeztet, és nem a te károd.
Amerikában az egyik szakszervezet (brotherhood) pert is indított annak kimondásáért, hogy ez beleavatkozás "a privát zónájukba". A bíróság kimondta, hogy a munkahelyen nincs privát zóna.
A vécén azt csinálsz, amit akarsz, abból nem lesz baj, ha a szemed nincs a pályán. De a vezetőálláson nem.
Biztosan van aki mindig hülye, de nekem mi közöm hozzájuk?
Én nem akarok olyan helyen dolgozni, ahol valaki lesi, hogy mit csinálok. Nem azért, mert nem tudok kulturáltan viselkedni, hanem mert senkinek semmi köze hozzá...
Szarni sem akarok a WC-n úgy hogy lesik, dolgozni sem akarok úgy, meg még aludni sem. Az utcán nem zavar, ott nem egyedül vagyok...
Te olyan helyen dolgozol, ahol egy kamera van rád szegezve? Az utcán nem zavar, mert azt senki nem vizsgálgatja, csak baj esetén. Senkit nem zavar, ha olvasok, telefonálok, a tökömet vakarom, stb....
10-böl 9 vasúti átjáró ilyen, hogy 30-nál gyorsabban nem okos dolog rajt átmenni. Emlékszem még korábbról, hogy volt egy vasúti átjáró, ahol sokat bandáztunk sráckorunkban, mert kb minden huszadik-harmincadik autó ami áttépett rajt, az akkorát szikrázott mint korábban az F1-es autók. Ök voltak a nem helyiek :-)
Bár pl. Ausztriában a technikai biztosítás nélküli átjárókat záros határidőn belül felszámolják. Vagy megszűnnek, vagy kapnak fénysorompót. Addig meg létrehoztak egy vicces jelzőt a vasúton, a neve "EK Sicht". Három táblából áll, ha az elsőtl nem látszik a második, akkor dudálni kell, és a harmadik táblától az átjáróig a második táblán előjelzett sebességgel szabad csak haladni. Jó, mi? :-)
Nem is vennék Audit. A buszon meg már nehéz csajozni, sőt a vonaton is. Ugyanis a 90%-uk mp3-lejátszót hallgat. Bár az utóbbi időkben volt pár eset, amikor jól eldumáltam a csajokkal. De akkor meg egyéb akadályok jönnek (pl. túl fiatal, bár 18 megvan), vagy nyelvi nehézségek (nem tud magyarul, én meg csak alig beszélek angolul). Na szóval a vonatos csajozás sem egyszerű.
A sok elbambuló ellen, az átjáró előtt 20 méterrel egy olyan fekvőrendőr, vagy macskakő kellene, ami 30 km-es sebesség felett megdobja a kocsit, így mindenki kénytelen lenne lelassítani, és az alvó kamionos meg felriadna.
Nem rossz váltó volt, valaki átállította, aki diplomáciai mentességet élvező család tagja volt. A családot kiutasították az USÁból. (Tudom, mert egy jótollú szerző írt erről a Pályaőrbe.) :-)
Volt egy olyan baleset is a New York - Ontario - Western vasúton, hogy agyamat eldobom. Egy rossz váltó miatt egy tehervonat leesett egy szénrakodó végén. A képen is látszik, hogy, hogy a mozdony nem borult fel. A mozdonyszemélyzet megsérült, de gyógyulásuk után kaptak egy plakettet ami a balesetet szenvedett mozdonyból készült. És még vacsizni is meghívták őket. Sajnos a cég nem sokkal később tönkrement.